Strona 1 z 1
wentylator chlodnicy
: 19 sie 2004, o 18:11
autor: ronin21
mam problem z wentylatorem chlodnicy nie wlącza sie a jest dobry, co to moze byc?
: 19 sie 2004, o 18:22
autor: sierak
Czujnik .. z reguły jest wkręcany u dołu w chłodnice. Cena ok 25 złtych.
wentylator chlodnicy
: 19 sie 2004, o 19:18
autor: ronin21
a jak to wyglada duze male i czy ida jakies przewody?
Re: wentylator chlodnicy
: 19 sie 2004, o 23:14
autor: Bronek_84
ronin21 pisze:a jak to wyglada duze male i czy ida jakies przewody?
Wygląda jak duża nakrętka chyba o rozmiarze jakieś 24mm (ale nie jestem pewien czy na pewno 24

). Wchodzą do tego dwa przewody
: 20 sie 2004, o 08:44
autor: cyberpooh
chyba ze masz klime to sa dwa czujniki w tym jeden 3 przewodowy

: 21 sie 2004, o 23:06
autor: AMFILIADA
moze czas wymienic czujnik temperatury ?? z tego co wiem jest on zlokalizowany w dolnej czesci chlodnicy przy zaworze spustowym plynu (chyba). Moge sprawdzic w knidze jak trzeba... Acha odradzam zakup jakiegos wloskiego gowna, wymnianialem czujnik al etemp silnika - zalozylem wloszczyzne ---> wskazania byly bardziej rozbierzne z rzeczywistymi niz na 15 letnim oryginale.... lepiej doloz te 20 zl i kup oryginal bedziesz mial za to temperature (pomiar) taka jaka byc powinna.... dodam ze od tego zalezy tez posrednio zuzycie paliwa

: 21 sie 2004, o 23:19
autor: Bronek_84
A czy przypadkiem ten czujnik nie odpala tylko wentylatora? czujnik pomiarowy jest chyba gdzieś indziej

Jeśli się mylę to sprowadźcie mnie na ziemię
: 22 sie 2004, o 03:04
autor: AMFILIADA
tak odpala wentylator ale jesli robi to np za wczesnie to tez chyba nie dobrze, jak za pozno lub wcale to juz w ogole tragedia... to logiczne
: 22 sie 2004, o 22:02
autor: Bronek_84
ja już nic nie kumam bo pisałeś o rozbierzności wskazań, a od wskazań a właściwie pomiarów jest nie to urządzonko

: 23 sie 2004, o 03:26
autor: AMFILIADA
hmmm a czemu właściwie wg Ciebie służy czujnik temperatury jak nie do okreslenia posrednio temperatury (zmiana opornosci w funkcji temp.) i przekazania tej informacji do urzadzenia sterujacego praca wentylatora w tym wypadku chyba ECU auta ?? Jeszcze male sprostowanie do tego co powiedzialem wczesniej..... to czy wentylator wychlodzi ciecz w momencie kiedy to nie bedzie jeszcze potrzebne nie ma zadnego wplywu na temp silnika ze wzgledu na to ze ciecz jest przepuszczana lub nie przez termostat i od niego zalezy wlasciwa temp silnika.... nadmierne zuzycie paliwa z kolei o czym wspominalem wczesniej wiaze sie z niewlasciwymi wskazaniami temp przez czujnik temp. silnika - auto jezdzi na ssaniu wtedy gdy nie ma takiej potrzeby (bledne wskazania czujnika - czujnik utleniony - opor nie proporcjonalny do temp - do wymiany

) Mowiac o rozbierznosciach mialem n amysli czujniki oryginalne i wloskie podroby... otoz oryginal "przekazuje" do kompa temp najblizsza stanowi faktycznemu podczas gdy podrobki mijaja sie z "prawda" nawet o 15 stopni C a to juz jest poza granica tolerancji.... (sprawdzone w praktyce na Tech-1

).... Na prawde warto wymienic termostat i czyjnik temp silnika... obniza sie spalanie auto pracuje zupelnie inaczej, wskazowka temp. stoi na srodeczku

a silnik ma najlepsze warunki pracy.... tyle udalo mi sie zgromadzic wiedzy a propos tych spraw - jesli w czym sie myle czekam n asprostowanie

w koncu po tu jestesmy zeby sie czegos od siebie nauczyc nie ?
A czy przypadkiem ten czujnik nie odpala tylko wentylatora? czujnik pomiarowy jest chyba gdzieś indziej
Hmm wg mojej logiki CZUJNIK pomiarowy przekazuje info do kompa a ten daje impuls do wlaczenia lub wylaczenia went. w okreslonym zakresie temp..... czunik sam w sobie nie jest urzadzeniem uruchamiajacym wentylator........ czujnik to po prostu opornik o zmiennej rezystencji w funcji temperatury......
: 23 sie 2004, o 06:52
autor: Szwagier
Czujnik temperatury chlodnicy mierzy temperature ale jej nie wskazuje na zadnym ze wskaznikow,wlacza wentylator przy okreslonej temperaturze
: 23 sie 2004, o 08:55
autor: cyberpooh
czujnik nie przekazuje nigdzie temperatury, poprostu przy okreslonej temp zamyka obwod-podaje mase do wiatraka i tyle.
czujniki roznia sie poprostu temp w ktorej zamykaja obwod.
: 23 sie 2004, o 10:26
autor: AMFILIADA
Czujnik temperatury chlodnicy mierzy temperature ale jej nie wskazuje na zadnym ze wskaznikow
Zgoda, mowiac o wskazowce mialem na mysli inny czujnik.... Jednak cyberpooh podaje ze jednak czujnik temp chlodnicy nie wspolpracuje z kompem auta tylko po prostu odcina i zamyka obwod w okreslonym zakresie temperatur.... a tego to juz nie wiedzialem
: 24 sie 2004, o 20:56
autor: Bronek_84
Nie wiem czy przypadkiem nie steruje jeszcze przekaźnikiem, chyba elementem "wykonawczym" nie jest sam czujnik ale podkreślam chyba przekaźnik. Czujnik nie zmienia rezystancji wraz ze zmianami temp. lecz w odpowiedniej temp. następuje zwarcie styków wewnątrz niego samego, prościej mówiąc znajduje się tam bimetal. Jeśli by liniowo zmieniał rezystancję to wiatrak kręcił by się tym szybciej im gorętszy jest silnik...
: 24 sie 2004, o 23:10
autor: wow
gwoli uzupelnienia: sa 3 czujniki temperatury...
1. dla ecu. wkrecony w glowice lub jak najblizej jej samej. mierzy temperature plynu w glowicy i na podstawie tej wartosci ecu koryguje mieszanke
2. czujnik w obudowie termostatu, tudziez innym miejscu - mierzy temperature a wskazanie jest bezposrednio interpretowane przez wskaznik temperatury w zegarach
3. czujnik w chlodnicy, zamykajacy lub otwierajacy obwod zasilania wentylatora
: 25 sie 2004, o 08:41
autor: cyberpooh
wow pisze:gwoli uzupelnienia: sa 3 czujniki temperatury...
1. dla ecu. wkrecony w glowice lub jak najblizej jej samej. mierzy temperature plynu w glowicy i na podstawie tej wartosci ecu koryguje mieszanke
2. czujnik w obudowie termostatu, tudziez innym miejscu - mierzy temperature a wskazanie jest bezposrednio interpretowane przez wskaznik temperatury w zegarach
3. czujnik w chlodnicy, zamykajacy lub otwierajacy obwod zasilania wentylatora
4. czujnik w drugiej chlodnicy, zamykajacy lub otwierajacy obwod zasilania wentylatora chlodnicy klimatyzacji.
: 26 sie 2004, o 10:13
autor: Bronek_84
Są jakieś przekaźniki czy prąd jest załączany bezpośrednio przez czujniki?

: 26 sie 2004, o 10:15
autor: cyberpooh
sa tez przekazniki,a wlasciwie jeden, ale na 99,999% zepsuje sie czujnik a nie przekaznik.
: 26 sie 2004, o 10:23
autor: Bronek_84
cyberpooh pisze:sa tez przekazniki,a wlasciwie jeden, ale na 99,999% zepsuje sie czujnik a nie przekaznik.
Co racja to racja, przekaźniki rzadko padają, jeśli coś się psuje to na 99,999% czujnik