Strona 1 z 1

FACHOWA LITERATURA

: 7 wrz 2004, o 21:43
autor: ThomasTsT
Czy ktos z was miałby jakies linki do stron albo cos w kompie z Fachowej Literatury...?? odnoszacej sie do DOŁADOWANYCH SILNIKOW (kompresor,turbo,N2O)... ogulnych modyfikacji itp...

: 8 wrz 2004, o 11:25
autor: GUMIS2000
co to znaczy fachowej literatury ????????????????
sam chesz se wystrugać kolektor ????
czy oczekujesz ze bedzie gdzie napisane ile trzba konkretny silnik
przerobic zeby nie wyboch ???
to ostatnie jest zazwyczaj owiane tajemnica firm lub tunerów
Czy chesz poznać konkretnie dzałanie czegos co sie nazywa
turbo ???
tak na wkreta to do tego ostatniego moge ci dać to :
http://calibraturbo.fm.interia.pl/TurboHistoria.html

: 8 wrz 2004, o 17:05
autor: ThomasTsT
Interesuje mnie wszystko co moze byc zwiazane z modyfikacja silnika mam duze mozliwosci i dostep do wielu maszyn(frezarki ,tokarki itp)... mam duzo nazedzi miejsce itp... jak widze ceny modyfikacji w warsztatach tuningowych to dochodze do wniosku ze wole to zrobic samemu... przedewszystkim interesuje mnie problem podłaczenia turbiny/kompresora do silnika...zasada działania,obsługa itp...

: 8 wrz 2004, o 19:11
autor: Basista
Witam
A mnie interesuje jedna sprawa w jaki sposób odpręża sie silnik c20xe przy zakładaniu turbo czy trzeba tłoki wymienic czy moze uszczelkę grubszą pod głowice czy jest jeszcze inny sposób.

: 8 wrz 2004, o 22:45
autor: wow
mozesz odprezyc tlokami od let'a, albo poprzez dodatkowa grubsza dorabiana metalowa uszczelke...

: 9 wrz 2004, o 11:04
autor: GUMIS2000
Jak ja juz miał być robic cos takiego to zdecydował bym sie na
kompresor
dorabia sie na wale jeszcze jedno koło i za pomoca paska
daje podłączenie do kompresora obo zamkiety obieg
dodatkowego oleje wraz poppa i zostaje zbudowanie madrego
dolotu i gotowe przyrost w granicach 20 % mocy
moze po strojeniu da wiecej .
JAk na moj duzy biust to turbo to straszna rzezba
wiercenie chłodzenia turbiny
wiercenie oleju na turbine
odprezenie silnika
wieksza chłodnia
IC mozna olac przy małym doładowaniu
pozatym wydech .

P.S. Jak na ferzarce chesz wyzezbic kolektor wydechowy
to tez na tokarce turbine ??????

: 9 wrz 2004, o 11:19
autor: !markos
imho turbo bez fmic to porazkowa sprawa..

http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm

co konkretnie cie interesuje..? nie mozesz poprostu odpalic wyszukiwarki jakiejs i wklepywac po kolei to, czego szukasz?

: 9 wrz 2004, o 14:30
autor: ThomasTsT
Gumis z ta tokarka i frezarka to odnosiło sie do innych modyfikacji... co do kompresora to masz ABSOLUTNA racje... ja kompresor miałem jakis czas w maluchu...i to naprawde dobry pomysł... pozatym nie wystepuje TURBO DZIURA bo przyrost doładowania jest zalezny od obrotow silnika... a nie od spalin... pozostaje tylko problem zaworu upustowego?? przy niewielkim doładowaniu musi byc?? i czy przy zamontowaniu kompresora rowniez tzreba by odprezyc silnik??

: 9 wrz 2004, o 16:29
autor: AdamXXL
GUMIS2000 pisze:Jak ja juz miał być robic cos takiego to zdecydował bym sie na
kompresor
dorabia sie na wale jeszcze jedno koło i za pomoca paska
daje podłączenie do kompresora obo zamkiety obieg
dodatkowego oleje wraz poppa i zostaje zbudowanie madrego
dolotu i gotowe przyrost w granicach 20 % mocy
moze po strojeniu da wiecej .
JAk na moj duzy biust to turbo to straszna rzezba
wiercenie chłodzenia turbiny
wiercenie oleju na turbine
odprezenie silnika
wieksza chłodnia
IC mozna olac przy małym doładowaniu
pozatym wydech .
kompresor to nie takie cudo!
i tu i tu trzeba
1. zrobić dolot
2. zrobić smarowanie
3. sterowanie paliwem
4. przytwierdzić ustrojstwo do silnika
przy kompresorze : także odprężamy, kompresor też się nagrzewa i procentowy przyrost jest mniejszy bo w sporej części konsumowany na wytworzenie ciśnienia

i mimo wszystko turbinka jest wydajniejsza i łatwiejsza przy zakładaniu zwłaszcza gdy budowa silnika ułatwia to (głównie kolektor wydechowy)