Strona 1 z 1

Ile i jaki olej do skrzyni biegów w corsie?

: 14 wrz 2004, o 21:46
autor: kozzi
No właśnie mam do Was pytanko (byłbym wdzięczny za rade:), a mianowicie chcę wymienic olej w skrzyni biegów (model F13) i tak:
1. Jak mam zlać ten stary olej?
2. Jakim zalać najlepiej? (syntetyk, półsyntetyk?)
3. Ile wchodzi olejku do takiej skrzyni?
4. Czy jest możliwość sprawdzenia jego poziomu?
Dzięki za wszystkie rady i odpowiedzi.
Pozdrawiam MARCIN

Re: Olej do skrzyni biegów -> jaki......?

: 14 wrz 2004, o 21:57
autor: GUMIS2000
kozzi pisze:No właśnie mam do Was pytanko (byłbym wdzięczny za rade:), a mianowicie chcę wymienic olej w skrzyni biegów (model F13) i tak:
1. Jak mam zlać ten stary olej?
2. Jakim zalać najlepiej? (syntetyk, półsyntetyk?)
3. Ile wchodzi olejku do takiej skrzyni?
4. Czy jest możliwość sprawdzenia jego poziomu?
Dzięki za wszystkie rady i odpowiedzi.
Pozdrawiam MARCIN
Sie masz Marcin

1. albo wypomopować albo spuscic nie pamintam konstrukcji
2. do skrzyn sa specjalne oleje ale półsyntety powinen być git
3. ze 1 moze wiecej
4. tylko przez kurek wlewu wsadzasz patyczek i ogladasz

: 14 wrz 2004, o 23:31
autor: !markos
czesc kozzi :oko:

do f13 wchodzi 1.6 l oleju na pusta skrzynie.
wyglada na to, ze olej wlewa sie przez srube odpowietrzenia:

Obrazek

sprawdza sie ile go jest tedy:

Obrazek

a samodzielnie wykonane narzedzie do sprawdzania poziomu (kawalek drutu jakiegos) wyglada tak:

Obrazek

oleju mozna dolewac tyle, az zacznie wyplywac przez ta dziurke na dole do sprawdzania poziomu, albo tyle, zeby na drucie bylo tak jak zaznaczone na rysunku. nie wiem tylko ktoredy sie zlewa olej.. ale cos napewno wymyslisz jak spojrzysz na skrzynie od dolu :oko:

: 15 wrz 2004, o 09:23
autor: kozzi
Siemka :grin:
Dzięki Panowie za wskazówki :P (jestem wam winny DUŻEGO browara :oko: )
Tylko jeszcze muszę znaleść miejscu gdzie się go zlewa i będzie git :lol:
pozdr. MARCIN

: 15 wrz 2004, o 09:29
autor: AdamXXL
na chłopski rozum, musi to być któraś sruba od spodu, ewentualnie można odkęcić dolną osłonę :-D

: 15 wrz 2004, o 09:33
autor: kozzi
AdamXXL pisze: ewentualnie można odkęcić dolną osłonę :-D
to zawsze jest jakieś rozwiązanie :oko: :zakrecony:

: 15 wrz 2004, o 11:40
autor: AdamXXL
patrzyłem teraz na opisy i wygląd skrzyni i żadnych śrub/korków do spuszczenia oleju nie ma .. pozostaje ta osłona lub jak kto woli wymontować skrzynie przechylić i zlać olej :oko: albo zadowolić się sprawdzeniem poziomu i dolaniem

: 15 wrz 2004, o 15:02
autor: kozzi
AdamXXL pisze:patrzyłem teraz na opisy i wygląd skrzyni i żadnych śrub/korków do spuszczenia oleju nie ma .. pozostaje ta osłona lub jak kto woli wymontować skrzynie przechylić i zlać olej :oko: albo zadowolić się sprawdzeniem poziomu i dolaniem
dziwne trochę ze niema zadnego koreczka :-? :bardzozly:
no to trzeba będzie cosik wymyślic :oko: :zakrecony:
pozdrawiam MARCIN :lol:

: 15 wrz 2004, o 15:12
autor: Hayabusa
pojedż do ASO... :lol:

: 15 wrz 2004, o 16:25
autor: arts
hayabusa 5 pisze:pojedż do ASO... :lol:
nie ma jak to konstruktywna podpowiedz :lol: :lol: :lol:

: 15 wrz 2004, o 17:03
autor: Bronek_84
Czy przypadkiem w corsie nie jest tak, że oleju się nie wymienia tylko jeździ się aż do zezłomowania na tym samym :0 . Gdzieś o tym słyszałem i nie wiem czy to prawda. W sumie w instrukcji użytkownika nic nie piszą co ile km wymienia się olej w skrzyni, piszą tylko jaki olej ma być i ile wchodzi (o silniku jest wszystko opisane).

: 15 wrz 2004, o 20:16
autor: AdamXXL
cytuję za książeczką:
"Częstość obsługi: oleju nie wymienia się, sprawdzanie poziomu co 30 000km lub co roku."

ale w tisie jest chyba że co dwa latka. tak czy siak sporo już to przeciągnołem :-P

oleje SAE 75W80 lub SAE 80W90

: 16 wrz 2004, o 07:31
autor: DARD
!markos pisze:czesc kozzi :oko:

............... ble ble ble
Markos z jakiego opracowania pochodzą te rysunki ??

: 16 wrz 2004, o 08:33
autor: sir_Dave
Olej w skrzyni nie ulega takiemu zuzyciu jak olej silnikowy i nie wymaga raczej zmiany - ewentualnie dolania.
W TISie i w ogole w ASO polecaja wymieniac jak napisal AdamXXL - co dwa lata - ale to rownie dobrze moze byc zabieg przyciagniecia klienta.
Czyli ogolnie raczej sie nie wymienia, ale jesli ktoś chce to nie ma problemu.
A spuscic olej? wypompuj, spusc za pomoca rurki albo pomecz sie ze strzykawka :-D - potrzeba matka wynalazku.

DARD pisze:
!markos pisze:czesc kozzi :oko:

............... ble ble ble
Markos z jakiego opracowania pochodzą te rysunki ??
Patrzac na ich jakosc to na bank z TISa

@Markos jestem pod wrazeniem - kompetenta pelna informacja bez niepotrzebnych zlosliwosci :grin:

: 16 wrz 2004, o 09:40
autor: kozzi
Szczerze mówiąc trochę mnie dziwi fakt, że niema możliwości jego zlania :-? w jakiś "normalny" sposob
sir_Dave pisze:@Markos jestem pod wrazeniem - kompetenta pelna informacja bez niepotrzebnych zlosliwosci :grin:
:)2 :oko: :D
sir_Dave pisze:A spuscic olej? wypompuj, spusc za pomoca rurki albo pomecz sie ze strzykawka :-D - potrzeba matka wynalazku.
o tak, cos się wymyśli :grin:

: 16 wrz 2004, o 10:04
autor: DARD
Patrzac na ich jakosc to na bank z TISa
co to jest TISa

: 16 wrz 2004, o 12:32
autor: sir_Dave
DARD pisze:
Patrzac na ich jakosc to na bank z TISa
co to jest TISa
TIS to taki komputerowy program do obslugi TECHa i wiele innych. Jego integralna czesc stanowi swoisty poradnik/instruktaż napraw, konserwacji itp wraz z rysunkami napisanych dla ASO Opla. Przeszukaj archiwum - duzo o tym bylo.
Dodatkiem do TISa są schematy elektryczne oraz EPC - katalog czesci do opli
Pozdrawiam

: 16 wrz 2004, o 14:39
autor: DARD
Gdzie to idzie dostać ??

: 16 wrz 2004, o 14:44
autor: sir_Dave
DARD pisze:Gdzie to idzie dostać ??
Nie ma tego w sprzedazy bo to tylko dla ASO. Ale moze ktos ma kopie bezpieczenstwa ;) i Ci odstapi.
<szukaj>

: 16 wrz 2004, o 16:39
autor: !markos
TIS to jedno, EPC to cos zupelnie innego.
TIS to informacja serwisowa/techniczna, obsluga techa i tego typu rzeczy.
EPC jest katalogiem, w ktorym znajdziesz kazda czesc do opla, jej numer, rysunek pogladowy i opis co do czego.

ps. mam tylko tisa (wraz ze schematami), ktory w chwili obecnej jest zdaje sie w posiadaniu gumisia, a jak nie, to znaczy, ze go posialem :-D

: 16 wrz 2004, o 19:50
autor: Bronek_84
Kiedyś gadałem ze Szwagrem bo miał mi tis'a wysłać pocztą i nic z tego nie wyszło :-? . W związku z tym mam pytanko czy ma to ktoś na ftp co bym mogl sobie za jego zgodą zassać :)

: 16 wrz 2004, o 21:10
autor: UcHO
Kozzi: musisz zdjąc osłonke i przechylic i zlac, innej metody nie ma, wiem bo robili mi to jakies 2 tyg temu :oko:

: 16 wrz 2004, o 21:48
autor: !markos
@ bronek
odpalilem z nudow wyszukiwanie w emule i co znalazlem? ponad 70 osob, ktore maja tisa 2000 w wersji z listopada 2003.. tylko zasysac :oko:

: 16 wrz 2004, o 22:22
autor: qomo
czy ktos tu wpominal ze olej musi miec odpowiednia lepkosc? dobrana do skrzyni?

: 17 wrz 2004, o 11:08
autor: kozzi
UcHO pisze:Kozzi: musisz zdjąc osłonke i przechylic i zlac, innej metody nie ma, wiem bo robili mi to jakies 2 tyg temu :oko:
No dzięki tak chyba właśnie zrobię :grin:

: 17 wrz 2004, o 14:07
autor: Corstek
DARD pisze:Gdzie to idzie dostać ??
Ewentualnie na wolumenie tudziez na stadionie, ale predzej na wolumenie.

: 19 wrz 2004, o 13:17
autor: Bronek_84
!markos pisze:@ bronek
odpalilem z nudow wyszukiwanie w emule i co znalazlem? ponad 70 osob, ktore maja tisa 2000 w wersji z listopada 2003.. tylko zasysac :oko:
Nie używam osiołka a z ftp będzie pewnie szybciej

: 28 wrz 2004, o 14:53
autor: BRAWIMEX
qomo pisze:czy ktos tu wpominal ze olej musi miec odpowiednia lepkosc? dobrana do skrzyni?
Tak.Opel zaleca np. do Corsy A olej mineralny 80W90.75W90 to olej do nowszych skrzyń biegów syntetyczny.Producent skrzyni musi zalecac ten olej i jego wlewanie na tz. "pałe" może powodowac haczenie biegów i takie tam.Tak mi pan z ASO Opla wyjaśnił sprawe.