Strona 1 z 1

Spalanie w 1.4 16V

: 20 lis 2004, o 00:32
autor: krisso
Słuchajcie,miałbym prośbe,powiedzcie mi ile powiina palić corsiawka 1.4 16V bo mi sie wydaje ze z moja jest cos nie tak a jedni mowie ze spoko,drudze ze moze faktycznie i juz sie pogubilem.Dopiero od niedawna sie zrobilo zimno i nie wiem jak teraz ze spalaniem ale nawet jak bylo cieplo i staralem sie jezdzic na maxa ekonomicznie zeby przetestowac to wyszlo mi ze pali 10 :0 a to chyba troche przyduzo,z reszta najbardziej to czuje po kieszeni :( Co w takim raziemmoze byc nie tak?pozdrawiam

: 20 lis 2004, o 01:57
autor: !markos
ecotec pali duzo. zawsze palil i zawsze palic bedzie. ponizej 9 litrow w miescie sie poprostu nie da. 10 to normalne zuzycie w zimowym cyklu miejskim. przyzwyczaj sie, albo zagazuj. innej opcji nie widze.

: 20 lis 2004, o 09:45
autor: Staneq
markos
poważnie te eco tec'ki tak mają??
Czyli te starsze silniki były ekonomiczniejsze?(jak tak to myląca może być nazwa ecotec :oko:
Ja mam 1.4Si(C14SE) 8 zaworówka i na mieście wychodzi mi tak do 8-9 czasem nawet mniej a na trasie to wogle przy spokojnej jeździe da sie poniżej 6l zejść :lol:

: 20 lis 2004, o 11:08
autor: !markos
ecotec od zawsze oznaczalo ekologie..

: 20 lis 2004, o 11:26
autor: krisso
Zartujecie...ja pierdziele,to GSI sieraka pali troche ponad 7...a moj starszy ma asterke II 1.6 i pali mu duzo mniej :0 Gaz bylby spoko gdyby tylko wozek osiagow nie tracil,wtedy z przyjemnoscia,a tak:( kurcze,az sie zaczynam zastanawiac..:( To jeszcze jedno pytanko,ile takie 1.4 moze spalic z ciezka nogą,i ile na trasie przy przewazającej 140km/h ??

: 20 lis 2004, o 11:26
autor: cyberpooh
10l czyli standardowy wynik. musisz sie przyzwyczaic.
albo nie przekraczac 3tys obrotow..nigdy!.. wtedy moze do 9 zejdzie.

: 20 lis 2004, o 11:32
autor: krisso
A powiedzcie mi jak wy jeździcie?? Lubicie depnąć i trudno ,dotaje sie wam po kieszeni,czy do 3tys i zmiana?? Bo cały agresywnosc tego wozka zaczyna sie od 3,5-4tys obrotow,wtedy sie czuje ze ma kopa furka a tak to kurcze slimaczek.Jak to jest z wami??

: 20 lis 2004, o 11:42
autor: sierak
krisso pisze:Zartujecie...ja pierdziele,to GSI sieraka pali troche ponad 7
Nie przesadzaj ... 8.5 tak standardowo pali ...

: 20 lis 2004, o 11:47
autor: krisso
no to nawet,kurde ale nie 10 :0 ale mowie,najbardziej to mnie dziwi jak to jest z tymi astrami.Moj kumpel tez ma astre,1.8 cisnie ja zawsze na maksa i jak mu spali 8 z hakiem to mowi ze juz duzo :0

: 20 lis 2004, o 12:27
autor: cyberpooh
jak wdepniesz to i 12l na miescie spali
na trasie srednio 7 przy 110 do 8-9 przy 130-140
tym samochodem nie da sie jezdzic 3tys i zmiana, to poprostu jest nie mozliwe, jego trzeba przycisnac zeby jechal :) ja raz musialem poprostu tak jezdzic i stad wiem ze moze mniej palic, wyszlo mi wtedy 11l gazu, wiec okolo 9 benzyny.

: 20 lis 2004, o 13:23
autor: REN
mi combo pali 15l w miescie :D niezaleznie od tego czy jest 170 cz 300KM
a jak mialem 1.4 8V to palil 12l

: 20 lis 2004, o 14:57
autor: krisso
to zeście mnie mocno zmartwili:( byłbym wdzięczny jakbyście mi w takim razie powiedzieli (kto ma oczywiście) jak się na gazie jeździ?duza jest roznica?Jak teraz cenowo stoi gaz,opłaca się nadal tak bardzo jak kiedys??

: 20 lis 2004, o 15:18
autor: cyberpooh
wedlug mnie roznica jest nie duza w osiagach.
spokojnie wystarcza na miasto i na trase.
a jesli bys zalozyl wtrysk gazu to by nie bylo wogole roznicy :D
czy sie oplaca? chyba tak, benzyna 4pln/l gaz 2pln/l

: 20 lis 2004, o 15:21
autor: krisso
a jaki jest przyblizony koszt zalozenia instalacji?

: 20 lis 2004, o 17:08
autor: arts
jako ciekawostke w spalaniu podam ze jadac na trasie golfem TDI w przedziale 130-190 strednie spalanie 5.1, nie byla to autostrada ......... :oko:

: 20 lis 2004, o 20:49
autor: kubelt
Taka mala dywagacja dot. gazu...
Zignorujmy pojawiajace sie raz po raz plotki na temat naglego podniesienia akcyzy na gaz w najblizszym czasie, pominmy sytuacje w Iraku, szal na gieldzie oraz nie bierzmy pod uwage zadnych innych aspektow zawierajacych sie w pierwiastku "niewiadoma". Przyjmijmy cene benzyny 4 zl a gazu 2 zl (mimo, ze benzyna jest tansza a gaz drozszy) - latwiej bedzie liczyc.
Jaki jest koszt instalacji II generacji z kompem? Powiedzmy, ze 2000 zl do silnika 16V, niech mnie ktos poprawi jesli sie myle - juz dawno nie jestem w temacie, wiedze czerpie z googli. Corsa ma maly bagaznik, tak wiec zbiornik toroidalny jest prawie przymusem. Powiedzmy jednak, ze znajdziemy warsztat zakladajacy zestaw juz z taka butla w tej cenie.
Policzmy sobie na przykladzie corsy. Spalanie przyjmijmy w granicach 10l/100 km - latwo bedzie liczyc a i liczba wcale sie nie mija z prawda. Gazu bedzie palil hmm.. 12l/100 km. Tak wiec liczac bardzo schematycznie wychodzi nam, ze instalacja zwroci sie po przejechaniu 8300 km.
Pamietajmy jeszcze, ze samochod z instalacja gazowa z kompem uruchamiamy na benzynie. Przyjmijmy optymistycznie, ze samochod spali po porannym uruchomieniu ok 1l benzyny, zanim silnik osiagnie odpowiednia temperature i sie przelaczy na drugie paliwo. Biorac pod uwage aktualne temp to jest to baaardzo optymistyczne zalozenie, ale niech takie zostanie, bedzie rownawaga dla sezonu letniego. Tak wiec podczas tych 7500 km spalimy dodatkowo 75l benzyny, czyli 300 zl.
Tak wiec przebieg, jaki musimy pokonac by instalacja sie zwrocila wzrasta do 9550 km. Tej benzyny pojdzie spokojnie wiecej, ale niech tak zostanie, zeby nie mozna bylo sie do niczego przyczepic.
Roznica w cenie badania technicznego podnosi przebieg o kolejne 150 km do wartosci 9700 km.
Przeglad instalacji powinien sie odbywac co 10 tys km a jest to koszt 60-100 zl wraz z wymiana filtra gazu. Przebieg rosnie do 10000 km oraz co kolejne 10 tys km nalezy brac poprawke na te 300 km.
Koszty eksploatacyjne samochodu z instalacja gazowa sa wyzsze. Powinno sie czesciej wymieniac swiece, kable, filtr powietrza.

Teraz nalezy sobie zadac pytanie - czy sie to oplaca?
Wezmy pod uwage uboczne skutki instalacji gazowej:
- mniejszy bagaznik
- utrata osiagow
- zazwyczaj wieksze zuzycie oleju
- ewentualne problemy (IMHO najwiekszy minus tej zabawy). Ponosi sie ryzyko, czy wszystko bedzie w porzadku, czy tez zaczna sie pojawiac posty typu: mam problem z nierownymi obrotami, gasnie mi podczas hamowania, mam problem z uruchomieniem cieplego silnika, tu mi pyka, tam mi pstryka.
- czestsze tankowania

Szacunek jest mocno uogolniony i IMHO nalezaloby doliczyc jeszcze pewien konkretny przebieg, chocby z powodu braku gazu podczas jazdy - trzeba sie przelaczyc na benzyne i podjechac na stacje LPG.
Bralem pod uwage instalacje II generacji z kompem. By miec spokoj ducha nalezaloby wziac minimum IV generacje.

: 20 lis 2004, o 22:31
autor: !markos
krisso pisze:Moj kumpel tez ma astre,1.8 cisnie ja zawsze na maksa i jak mu spali 8 z hakiem to mowi ze juz duzo :0
cisniete oplowskie 1.8 i 8 litrow? no fuckin' way - mozesz to wlozyc miedzy bajki. pogadaj z satanem, ciekawe ile przy !deptaniu! pali to samo 1.8 :zakrecony:
kubelt pisze:By miec spokoj ducha nalezaloby wziac minimum IV generacje.
i tutaj rachunek bedzie zdeka inny..

@ krisso
jesli chciales ekonomiczna fure to dokonales bardzo zlego wyboru. corsa to fajne auto, x14xe to fajny silnik, ale swoje musi spalic. zrob glowice, zaczniesz jezdzic nieco inaczej, bo mniej bedziesz musial deptac gaz, a samochod bedzie jechal tak samo. koszt? porownywalny do instalacji gazu II generacji :)

: 20 lis 2004, o 23:33
autor: arts
Satanowe 1.8 zadko kiedy przekracza czerwone pole na obrotomierzu :lol: :lol: :lol:

: 21 lis 2004, o 00:32
autor: pirat
arts pisze:Satanowe 1.8 zadko kiedy przekracza czerwone pole na obrotomierzu :lol: :lol: :lol:
oczywiscie mowisz, ze nie przekracza w dol, znczy ze nie spada ponizej czerwonego pola :-D

: 21 lis 2004, o 10:06
autor: Kurbat
Corsa z instalacją sekwencyjnego wtrysku GSI spaliła ostatnio w cyklu mieszanym 6,4 litra gazu na 100 km.
Instalacja gazowa uruchamia się automatycznie po przejechaniu kilkuset metró, nie spala 1 litr benżyny po uruchomieniu. Po postoju i ponownym odpaleniu przeskakuje na gaz niemal od razu.

Osiągii ma identyczne jak na benzynie.

: 21 lis 2004, o 11:47
autor: Corstek
!markos pisze:
krisso pisze:Moj kumpel tez ma astre,1.8 cisnie ja zawsze na maksa i jak mu spali 8 z hakiem to mowi ze juz duzo :0
cisniete oplowskie 1.8 i 8 litrow? no fuckin' way - mozesz to wlozyc miedzy bajki. pogadaj z satanem, ciekawe ile przy !deptaniu! pali to samo 1.8 :zakrecony:
O tak, tak
Astra II 1.8 (stara bo tylko 115km) bardzo latwo osiagala 11l/100km, ale tez bardzo przyjemnie sie jezdzilo.

: 21 lis 2004, o 15:13
autor: Basista
Kurbat pisze:Corsa z instalacją sekwencyjnego wtrysku GSI spaliła ostatnio w cyklu mieszanym 6,4 litra gazu na 100 km.
Instalacja gazowa uruchamia się automatycznie po przejechaniu kilkuset metró, nie spala 1 litr benżyny po uruchomieniu. Po postoju i ponownym odpaleniu przeskakuje na gaz niemal od razu.

Osiągii ma identyczne jak na benzynie.
i tu sie musze z kolega zgodzic miałem taki sam silnik c16xe i sekwencyjny wtrysk gazu paliła mi przy deptaniu 10l a przy normalnej jeździe koło 8 litrów. Osiągi tez pozostały te same. Tak dla wiadomości c20xe pali na wolnych obrotach 1l na 1 godzine to dane z komputera pokładowego w astrze gsi !!!
c20xe mi pali 11l gazu..

: 21 lis 2004, o 20:13
autor: Kurbat
Basista pisze:
Kurbat pisze:Corsa z instalacją sekwencyjnego wtrysku GSI spaliła ostatnio w cyklu mieszanym 6,4 litra gazu na 100 km.
Instalacja gazowa uruchamia się automatycznie po przejechaniu kilkuset metró, nie spala 1 litr benżyny po uruchomieniu. Po postoju i ponownym odpaleniu przeskakuje na gaz niemal od razu.

Osiągii ma identyczne jak na benzynie.
i tu sie musze z kolega zgodzic miałem taki sam silnik c16xe i sekwencyjny wtrysk gazu paliła mi przy deptaniu 10l a przy normalnej jeździe koło 8 litrów. Osiągi tez pozostały te same. Tak dla wiadomości c20xe pali na wolnych obrotach 1l na 1 godzine to dane z komputera pokładowego w astrze gsi !!!
c20xe mi pali 11l gazu..
No pewnie. Jak nie jak tak :oko:
Mogę jeszcze dodać, że podobnie jak to jest z benzyną, są różne "jakości" gazu.
Od tego też zależy spalanie.

: 22 lis 2004, o 09:56
autor: -=m&m=-
Basista pisze:
Kurbat pisze:Corsa z instalacją sekwencyjnego wtrysku GSI spaliła ostatnio w cyklu mieszanym 6,4 litra gazu na 100 km.
Instalacja gazowa uruchamia się automatycznie po przejechaniu kilkuset metró, nie spala 1 litr benżyny po uruchomieniu. Po postoju i ponownym odpaleniu przeskakuje na gaz niemal od razu.

Osiągii ma identyczne jak na benzynie.
i tu sie musze z kolega zgodzic miałem taki sam silnik c16xe i sekwencyjny wtrysk gazu paliła mi przy deptaniu 10l a przy normalnej jeździe koło 8 litrów. Osiągi tez pozostały te same. Tak dla wiadomości c20xe pali na wolnych obrotach 1l na 1 godzine to dane z komputera pokładowego w astrze gsi !!!
c20xe mi pali 11l gazu..
u mnie w x14xe w zależności od stylu jazdy przy instalacji gazowej II generacji potarfi spalić od 13,5 litra w mieście do 8,5 w trasie.

: 12 gru 2004, o 23:57
autor: Aro
@veeteque - nie ma się czym przejmować, ale mogę się mylić bo mam Corse a nie Nexie.... :-?
zacznij przeciągać do 5000 - wtedy powinieneś zobaczyć różnicę :-D

: 13 gru 2004, o 00:53
autor: arts
jesli nie wiesz jak utrzymac wysokie obroty to na lekcje do Satana zapraszam :lol: