Strona 1 z 1

: 6 gru 2004, o 15:29
autor: !markos
bardzo nieuwaznie czytales jesli jeszcze masz watpliwosci..
przeplywomierz to takie gowno, ktore mozesz sobie zregenerowac. ale wtedy to napewno padnie za pol roku.
mozesz tez kupic uzywany. efekt dokladnie ten sam.
jedyne pewne rozwiazanie to zakup nowego przeplywomierza, bo tylko to da ci gwarancje, ze wszytsko bedzie dzialalo ok. podejrzewam, ze troche dluzej niz pol roku :zakrecony:

a ze drogo? no coz.. na to akurat nie masz wplywu :grin:

Re: Przepływomierz w Corsa 1.0 12V (1998 rok)

: 6 gru 2004, o 15:58
autor: Dziadek_Corsarz
int pisze:witajcie!
co to za typ przepływomierza, tzn blaszki toto ma z potencjometrem, czy raczej jakiś drut?
Przepływomierz masowy z gorącym drutem (termoanemometr drutowy)

: 6 gru 2004, o 16:17
autor: endo
Ktos tam mowil, ze jezdzi bez i podobno jest ok.. :zakrecony:

: 6 gru 2004, o 16:44
autor: Porszak
endo pisze:Ktos tam mowil, ze jezdzi bez i podobno jest ok.. :zakrecony:
tak klubowicz z lodzi, ktorego tu na forum akurat nie ma. on ma 1.2 16v. mowi ze odlaczyl druta i auto pali ok 1litr wiecej, a jezdzi tak samo lub lepiej

: 6 gru 2004, o 17:00
autor: !markos
int pisze:stawia to w złym świetle projektantów i realizatorów różnych rozwiązań w Oplu
blah blah blah...
projektanci i realizatorzy znaja sie na samochodach troche lepiej od ciebie :grin:
myslisz, ze we francuzach nie ma nietrwalych rozwiazan? jestes w bledzie :oko:

jak silnik ma przeplywke, to generalnie mozna przyjac, ze pada ona tak samo w kazdym samochodzie - tutaj akurat marka nie ma zadnego znaczenia..

: 6 gru 2004, o 17:49
autor: PETERS
Niekoniecznie.W starych rozwiązaniach,np.K-jetronic w BMW był przepływomierz klapowy-klapa z potencjometrem-było to dysyć trwałe bo niemiało się co psuć tylko,że przy wolnych obrotach wachania klapy powodowały nierówną pracę,pozatym cały układ miał straszną histerezę.

Drutowy jest lepszy,ale się zużywa.
Zastanawia mnie kwestia tego kolesia,który go "zmostkował" bo przepływomierz jest raczej ważnym urządeniem w układzie wtrysku dlatego niewiem czy nie uszkodzi katalizatora albo co gorsze silnika.Zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza w mieszance może powodować nadmierny wzrost temperatury w komorze spalania i powstawanie tzw.spalania stukowego,co może doprowadzić do jego przegrzania i zatarcia.

: 6 gru 2004, o 17:58
autor: Porszak
PETERS pisze: Zastanawia mnie kwestia tego kolesia,który go "zmostkował" bo przepływomierz jest raczej ważnym urządeniem w układzie wtrysku dlatego niewiem czy nie uszkodzi katalizatora albo co gorsze silnika.Zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza w mieszance może powodować nadmierny wzrost temperatury w komorze spalania i powstawanie tzw.spalania stukowego,co może doprowadzić do jego przegrzania i zatarcia.
stukowe to jest chyba efektem zbyt ubigiej mieszanki a nie zbyt bogatej.
w kazdym razie tez uwazam ze odlaczenie przeplywki na dluzsza mete spowoduje wysypanie sie czegos innego

: 6 gru 2004, o 18:07
autor: Staneq
int pisze:...Trza było ,,francuza'' kupić ;(
Ja Cie proszę francuz jest dobry.....
z fajną kobitką :-D

ale Auto Francuskie nowe tak ale używane to nie bałdzo bo części są droższe niż do Opla czy VW...

: 6 gru 2004, o 18:14
autor: PETERS
Spalanie stukowe to nierównomierne,nagłe spalanie się mieszanki.A takie może powstać kiedy mieszanka paliwowo-powietrzna jest nie taka jak trzeba.W każdym bądz razie brak przepływomierza (spalanie o 1L więcej) już świadczy o tym,że coś jest nie tak.

: 6 gru 2004, o 19:13
autor: arts
jako uzytkownik 1.0 12v to mozesz sie pomalu przyzwyczajac do padajcych przeplywek i regulatorow biegu jalowego :oko:

: 7 gru 2004, o 07:45
autor: TS
Tydzień temu wymieniałem przepływomierz w swoim aucie (X10XE). Z wymianą i diagnostyką zapłaciłem 600 zł. Przepływka jest nowa i oryginalna (przynajmniej tak mi się wydaje po dokładnym jej obejrzeniu), dostałem na nią rok gwarancji. Robiłem to w Radomiu w Stacji, która zajmuje się diagnostyką opla i handlują częściami tylko do opla. Wiem również, że można ich znaleźć na giełdzie w Słomczynie. Zainteresowanych proszę o kontakt na priv, podam namiary.

Osobiście jestem zadowolony z tego jak mnie potraktowali i co zrobili z moim autem. Nie był to mój pierwszy kontakt z nimi bo pech chciał, że jakiś miesiąc temu musiałem również wymianić regulator biegu jałowego, u nich zapłaciłem 320 zł, w ASO za sama część powiedzieli 420, że o dodatkowych kosztach nie wspomnę.
Pozdrawiam
Tomasz

: 7 gru 2004, o 08:23
autor: arts
dobrze rozumiem 600zl za przeplywke i wymiane?

: 7 gru 2004, o 08:39
autor: TS
arts pisze:dobrze rozumiem 600zl za przeplywke i wymiane?
Tak, dobrze rozumiesz.
Mnie również zaskoczyła ta cena i spytałem skąd mają takie ceny. Otóż powiedzieli, że wykupili części padającej ASO. Wydało mi się to wiarygodne, ponieważ faktycznie, niedawno w Radomiu zmienił się diler opla. W miejsce "jakieś tam nazwisko OPEL diler" wszedł DIXI CAR.

Nie chcę, żebyście powiedzieli, że komus tam robię darmową reklamę, ale naprawdę warto polecić tę Stację obsługi. Za diagnostyke komputerową biorą 30 zł i to też nie zawsze, bo kiedyś mi powiedzieli: "(...) dobra, jedź pan dziś robimy za dziękuję".

Pozdrawiam

: 7 gru 2004, o 10:38
autor: arts
jesli to jest nowka pzreplywka zgodna katalogow to jak najbardzije dobra cena :grin:

: 7 gru 2004, o 12:34
autor: Dziadek_Corsarz
Zawsze można popytać w serwisach Bosch, na mojej przepływce nie było żadnego znaczka ani numeru GM tylko nr w katalogu Boscha. Pewnie jest to uniwersalna przepływka stosowana też w innych autach. Np w X10XE i X12XE jest taka sama...