Strona 1 z 1

kilka pytan technicznych...

: 18 gru 2004, o 18:05
autor: =JUHol=
witam!

mam w koncu silniczek z calibry i na dlugie zimowe wieczory musze zrobic z nim pozadek... tzn jest caly zachlapany olejem, blotem i tymi innymi... mam pytanie czy jak sciagne pokrywe od zaworow to czy silnik moze stac bez niej jakis czas? tzn czy wystarczy to przykryc jakas szmata i looz czy lepiej nie zostawiac tego? silnik stoi w garazu... kupilem w pip gratow do niego tzn uszczelki paski plyny swiece itp... chcialbym sobie wymienic uszczelke pod glowica... co jest potrzebne? klucz dynamometryczny? nigdy tego wczesniej nie robilem? podobnie z paskiem rozrzadu.. jak ustawic pozniej rozrzad?


ps. :zakrecony: wiem ze to banalne ale zawsze ktos mi to robil i nigdy w to nie wnikalem

: 18 gru 2004, o 18:24
autor: Bronek_84
Po demontażu dekla możesz spokojnie przykryć workiem. A rozrząd ustawia się na podstawie odpowiednich znaków na kole pasowym, kole zębatym rozrządu i trzeba odpowiednio ustawić napinacz, który też ma taki znak/wskaźnik. Przerabiałem to ostatnio jak kumpel pomagał mi wymienić pompę wody

: 18 gru 2004, o 22:35
autor: !markos
rozrzad ustawia sie na znaki - to racja :oko:
napinacz ustawia sie.. napewno nie na znaczek, tylko na oko - napinasz, odpalasz, mocno drga - naciagasz, piszczy - luzujesz.

@ juhol
calibra - ok, ale jaki to silnik? :zakrecony:

: 19 gru 2004, o 10:43
autor: arts
zgadnij ......... 2.0 8v :grin:

: 19 gru 2004, o 11:11
autor: =JUHol=
no zapomnialem.... dokladnie 2.0 8V (C20NE) :oko:

: 19 gru 2004, o 11:52
autor: AdamXXL
!markos pisze:rozrzad ustawia sie na znaki - to racja :oko:
napinacz ustawia sie.. napewno nie na znaczek, tylko na oko - napinasz, odpalasz, mocno drga - naciagasz, piszczy - luzujesz.
:0 markos szokujesz mnie -> na oko? ;) .. jeśli jest napinacz, to też ma znak i pasek naciągasz (pompą wodną) tak aby znaki się pokryły. jeśli pasek jest nowy -> napewno minimalnie się rozciągnie więc o 1-2mm na znaku mocniej naciągasz. Uwaga trzeba po założeniu paska obrucić ze 2razy wałem korbowym i sprawdzić, czy znaki nadal są poprawnie ustawione. jeśli tak i mamy wszystko dokładnie sprawdzone i przykręcone odpalamy silnik.

PS. @ Juhol rób fotki zrobimy opis.

: 19 gru 2004, o 12:02
autor: Bronek_84
Prawidłowo naciągnięty pasek powinien się po przekręceniu w palcach obrócić o 90 stopni, lecz należy pamiętać o tym, że jeśli jest nowy to na pewno się troszkę jeszcze naciągnie i poluźni (wspomniał o tym AdamXXL)
Acha jeszcze jedno. Jeśli nie możesz zlokalizować znaków to możesz sobie zrobić swoje np korektorem na każdym z kół, tak aby się pokrywały, wtedy ustawiasz wszystko względem tych własnych. Tylko zaznacz je przed zdjęciem pska na tzw. "działającym silniku" czyli wtedy gdy masz pewność, że zakupiony silnik pracował poprawnie. Jeśli nie to musisz dobrze obczaić gdzie są oryginalne znaki...

: 19 gru 2004, o 12:23
autor: !markos
AdamXXL pisze:jeśli pasek jest nowy -> napewno minimalnie się rozciągnie więc o 1-2mm na znaku mocniej naciągasz
czyli co, jednak na oko, prawda? :oko:

: 19 gru 2004, o 12:48
autor: Basista
Na napinaczu jest zazanczone czy zakładasz stary pasek czy nowy sa dwa położenia naciagu paska napinaczem.
Adasiu pompa wodną sie nie powinno naciagac paska przynajmniej nie w tym silniku tam pompa ma znak w którym musi byc zalozona względem bloku silnika.
Markos jak to sie mówi na oko to jeden umarl hehe nigdy bym nie poskładał rozrzadu na oko tzn. nie bierz tego dosłownie bo cechy na kołach sie właśnie wzrokowo weryfikuje heheh.
a żeby było smieszniej to powiem ze w tym silniku wystepowały dwa rodzaje napinacza tak samo jak w c20xe.

: 19 gru 2004, o 13:06
autor: !markos
czy aby napewno istnieja tylko 2 skrajne polozenia napinacza..? :oko:

: 19 gru 2004, o 13:12
autor: =JUHol=
spoko fotki wszystkie porobie po kolei jak bede robil... a co z glowica i wymiana uszczelki? czy uszczelke powinno sie smarowac jakas pasta? cos mi sie kojarzy ze czyms to sie smaruje... (jak tak to czym?) czy po zdjeciu glowicy trzeba dac ja do planowania? czy mozna przeczyscic np papierkiem sciernym (ale glupie pytania - wiem ale nie wiem co z tym sie robi :D ). Mozecie mi jeszcze napisac jak dokladnie sie sciaga/zaklada ten pasek? czy to jest jakas filozofia? czy poprostu trza go poluznic, zdjac, zalozyc napiac? spod uszczelki nie cieknie wyemieniam zeby wiedziec co mam - warto w ogole? czy lepiej zostawic sobie "na pozniej" to?

: 19 gru 2004, o 13:14
autor: =JUHol=
Basista pisze:a żeby było smieszniej to powiem ze w tym silniku wystepowały dwa rodzaje napinacza tak samo jak w c20xe.
jeszcze do tego nie doszedlem bo sie nie przygladalem temu silnikowi ale chyba byly wersje C20NE z napinaczem i bez napinacza... tak mi koles mowil jak o pasek pytalem... jak nie ma napinacza to cos sie zmienia przy zmianie paska?

: 19 gru 2004, o 14:51
autor: gregorix
Do uszczelki pod głowicą jest specjalna pasta którą możesz kupić w serwisie( około 30zł).

: 19 gru 2004, o 22:15
autor: AdamXXL
dla ścisłości

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 19 gru 2004, o 22:31
autor: Basista
otóż to adaś to jest rozrząd do roku 93 jak pisze u góry a po 93 jest juz nowy rozrząd z napinaczem paska rozrzadu. ale ogólnie miales racje w tym przypadku naciaga sie pompą wody.

: 19 gru 2004, o 23:08
autor: AdamXXL
raz ma .. raz nie ma ;) pisałem z doświadczenia ze small blockiem i tam czy była rolka napinacza czy nie regulowało się pompą a tu :-? znalazłem z dokładniejszych opisów tylko ten do silników przed 93r. -> bez rolki napinającej. potem jest wspomniane, że w przypadku gdy jest automatyczna rolka napinająca, to w tym przypadku odpada naprężanie i pasek jest bezobsługowy.
Wszyscy ciągle się uczymy :D

: 19 gru 2004, o 23:38
autor: Basista
Obrazek
Tu sa znowu dwa rodzaje ten bezobsługowy i ten z regulacja naciagu paska .
Teraz widac ile rodzaji tych rorządów było w jednym tylko silniku.

: 20 gru 2004, o 11:28
autor: =JUHol=
Basista pisze:otóż to adaś to jest rozrząd do roku 93 jak pisze u góry a po 93 jest juz nowy rozrząd z napinaczem paska rozrzadu. ale ogólnie miales racje w tym przypadku naciaga sie pompą wody.
czyli z tego wniosek ze na 100% jest rozrzad bez napinacza?