Strona 1 z 3

corsa A

: 21 gru 2004, o 22:38
autor: okos
Witam

cóż zakupiem Corse 1,2 i 91" i coz chciałem z nią zrobic co nieco ( i własnie z tym zwracam sie do Was ) co i jak najlepiej robić zeby było dobrze i LEPIEJ :) tzn. co wymienic co czym zastąpić :) z góry thx i czekam na odp. pozdro Yoo

: 21 gru 2004, o 22:46
autor: Staneq
Hej
1. użyj opcji szukam, chłopaki tu mnóstwo pisali o przeróbkach w swoich Corsach A
2. ciekawych zdieć stylistycznych poszukaj na http://www.ctm.pl
3. zapisz sie do klubu :) (na w/w stronce)

PS. Archiwum tego forum to naprawde skarbnica wiedzy :oko:

Pozdrawiam

: 21 gru 2004, o 23:42
autor: pirat
Staneq pisze:Hej
1. użyj opcji szukam, chłopaki tu mnóstwo pisali o przeróbkach w swoich Corsach A
2. ciekawych zdieć stylistycznych poszukaj na http://www.ctm.pl
3. zapisz sie do klubu :) (na w/w stronce)

PS. Archiwum tego forum to naprawde skarbnica wiedzy :oko:

Pozdrawiam

...szybko się uczysz chlopcze :oko: beda z Ciebie ludzie hihi :-P

: 22 gru 2004, o 09:39
autor: kozzi
Staneq pisze:Hej
1. użyj opcji szukam, chłopaki tu mnóstwo pisali o przeróbkach w swoich Corsach A
2. ciekawych zdieć stylistycznych poszukaj na http://www.ctm.pl
3. zapisz sie do klubu :) (na w/w stronce)

PS. Archiwum tego forum to naprawde skarbnica wiedzy :oko:

Pozdrawiam
eeeee :)18 :)9 widze że tylko !Markosa brakło i już znalazł się jego zastępca :zakrecony: :-D :grin:
ps: kolego okos sprecyzuj lepiej pytanie :oko:

: 22 gru 2004, o 10:20
autor: !markos
no sprecyzowal przeciez dokladnie.. chce, zeby bylo lepiej i dobrze..

to ja proponuje:
- zdlubanego na 300ps leta
- pakiet quaife ze szpera do f28
- zawieszenie srubowe pss9 bilsteina
- hamulce z calibry turbo i tarcze z kadeta z tylu
- teflonowe przewody hamulcowe w stalowym oplocie
- komplet uniballi i wszystkich gumek wlacznie z podusiami silnika na elastomerach
- 16 calowe felgi tecnomagnesio + toyo re888
- komplet kubelkow bimarco expert na homologowanych mocowaniach
- homologowane pasy szelkowe sabelt
- kierownice sparco z 90mm odsadzeniem
- klatke ireco motorsport z 10 punktami mocowania
- plastikowe szyby z tylu
- lekka maske mocowana na zapinki

taka calkiem fajna specyfkacja mi wyszla, nie?
hmm.. napewno cos pominalem, ale tak chyba bedzie LEPIEJ niz dobrze nawet, nie? :lol:

byl to przyklad malo rozsadnej odpowiedzi na malo rozsadne pytanie.. jakos nie chcialo mi sie wczesniej nic pisac :-P

cieszy mnie, ze jestem wzorem do nasladowania buahahaha!!! :lol:

: 22 gru 2004, o 10:46
autor: kozzi
no i prosze jakie pytanie taka odpowiedz :grin:
ps: ale tak swoja drogą pikny potworek by z tego wyszedł :-P :grin:

: 22 gru 2004, o 11:29
autor: scotty
eee Markos opuszczasz sie....
a gdzie silowniki do maski?? no KUWA :-D :-D
i zajebioza antenka??

: 22 gru 2004, o 13:51
autor: pedr0s
i białe lampy tylne style Lexus

: 22 gru 2004, o 14:17
autor: !markos
ee tam lipa, gadzeterie pozostawiam Wam :grin: :lol:
ja zajalem sie sprawami performance, dla was zostanie kwestia obwieszenia jej roznymi zbednymi dodatkami :-P

: 22 gru 2004, o 14:35
autor: arts
hmmm dodatki powiadasz, podobno diabel tkwi w szyczegolach :-P

: 22 gru 2004, o 14:45
autor: !markos
baza juz jest, macie wolna reke :-P :lol:

ktos ma cos do dodania w kwestii "jak to jezdzi"? odrazu mowie, ze nie bedziemy dlubac leta na 400 koni, bo budzet nam sie skonczyl na powazniejsze mody :grin:

: 22 gru 2004, o 16:03
autor: Hiv
Kolega okos po przeczytaniu wszystkiego chyba się podłamał z lekka... :oko:

Nie łam się stary!!! Przywyknij do tego! :grin:

: 22 gru 2004, o 17:31
autor: Aro
wypadało by jeszcze machnąć "nowemu" kosztorys tych wszystkich modów - to mu powinno poprawić humor :-D

: 22 gru 2004, o 21:22
autor: Porszak
ja bym oszczedzil atrakcji z kosztorysem... :lol:

Okos jest taki topic: warsztat chyba dobrze pamietam. prrzeczytaj dood poczatku. AdamXXL pisal tam o roznych przerobkach 1.2 8V

: 22 gru 2004, o 21:22
autor: Porszak
ja bym oszczedzil atrakcji z kosztorysem... :lol:

Okos jest taki topic: warsztat chyba dobrze pamietam. prrzeczytaj dood poczatku. AdamXXL pisal tam o roznych przerobkach 1.2 8V. takze nie pozostaje Ci nic jak tylko szukac, szukac i jeszcze raz, szukac nawet w sylwestra i swieta :oko:

: 22 gru 2004, o 22:29
autor: okos
ha Panowie piękna sprawa :) :P:P:P ale nie odrazu Rzym zbudowano hahaha i moją piękna tez nie odrazu przerobie na małego HOT BOLIDA :) ale ..... wszysko sie okarze do lata ,, ale thx ogromne za info i zerknę na : WARSZTAT :) pozdro :D

: 22 gru 2004, o 22:37
autor: Staneq
okos Ja tez jestem na początku drogi dopiero...Corse mam od nie całych 2m-cy ale na forum sie juz zadomowiłem...
..zmiany w aucie zaczne na wiosne narazie to tylko nalepie klubowe naklejki i to bedzi tyle jesli chodzi o tuning na rok 2004 :-D

PS.nie bierz do siebie uwag niektorych z forum bo tu niektórzy maja naprawde specyficzne poczucie humoru :oko:
pozdr

: 22 gru 2004, o 22:52
autor: okos
:) no tak ale nie mogę nic znalezdz na temat co mozna zrobic w mojej ladnej :( ( a scislej co chcę zrobic ) to : delikatnie ja obniżyc ale czy warto ?? moze niski profil wystarczy ?? trszkę silnik ale co w nim ?? narazie mam stożek :D masakra :D:D:D zbieram na cały tłumik od początku do konca ( zastanawiam sie nad kolektorem :/ ) no i czy wymieniac wałek rozrządu jesli tak to na jaki i gdzie go znajdę :/ ( czy jakieś stabilizatory na silnik dawac ? czy nie bedzie sie łamał itp. tyle pytan i nie mam komu ich zadac :( ludzie wzdzcie mnie w swe ramiona :D:D:D yo

: 22 gru 2004, o 23:32
autor: ThomasTsT
Jesli nie jezdziłes nigdy samochodem z obnizonym zawieszeniem to niewiesz o co chodzi.. zawieszenie to PODSTAWA... drozszy wariant to kupic kompletny KIT (amory + sprezyny..) tansze rozwiazanie to kupic same sprezyny... do codziennej jazdy powinny wystarczyc...(czy sie opłaca obnizac?? WARTO!!)...ja osobiscie obnizyłem przod o 6cm a tył o 4cm... i załozyłem gazowe amory...i styka(rozporka z przodu i z tyłu tez była by mile widziana) :-D ... nastepna przerobka to radził bym zastanowic sie nad hamulcami!! bez wiekszego problemu mozna załozyc hamluce z opla Calibry lub ASTRY/KADETA GSI..(mowa o tarczach,jazmach i cylinderkach)..problem jest taki ze niezałozysz wtedy koł 13 calowych conajmniej 14 musisz miec... co do wydechu to było sporo tu pisane o tym... do twojego silnika niewiem czy jest sens pakowac kolektor np typu 4-2-1 ... jesli umiesz samemu cus grzebac to po prostu spasuj seryjny kolektor z głowica... co do samej glowicy to robi sie tak jak w kazdym aucie... polerka kanałow i komory spalania.. do tego delikatne planowanko i powinno jakos smigac...WAŁEK to temat szeroko rozwiniety na forum..(trza poszukac)...wracajac do wydechu to kup jakis przelotowy tłumiczek byle nie KM... a sierodkowy tłumik wywal(jesli wytrzymasz w długich trasach z hałasem)... jesli masz wtrysk to mozesz dac wydajniejsza pompe paliwa... co do przerobek FILTR,SWIECE i MAGNETYZERY to jest to tylko kosmetyka silnika zupełnie nie wpływajaca na moc... co do mocy to takrze po sportowym tłumiku niemozna sie spodziewac cudow... dobrzeprzeliczony układ wydechowy moze poprawic moc co najwyzej o 3-4KM przy 7-8 tys obrotow... najlepszym wyjsciem z tej sytuacji jest znalezienei silnika np z corsy GSI i zrobienie SWAPA...koszty sa porownywalne z dobrym dłubnieciem silnika a przyrost mocy w tym przypadku jest ZNACZNY w przypadku gdy masz 1,2(45KM) i zakładasz 1,6(100KM) wzrost mocy wynosi ponad 100%...
Jest tylko jedno ALE!! trzeba znalesc taki silnik :-D ... ja juz sporo czasu szukam.... i narazie lipa:(
POZDRO :oko:

: 25 gru 2004, o 02:36
autor: okos
hmm spoko teraz pomyślę o zawieszeniu :) amorki + spręzynki , spoko wielkie thx nie długo znów sie odezwę :) pozdrawiam wszystkich

: 25 gru 2004, o 11:07
autor: !markos
ThomasTsT pisze:tansze rozwiazanie to kupic same sprezyny...
hmmm... oczywiscie jest to rozwiazanie najlepsze, bo proponowane przez sprzedawcow w sklepach "tjuningowych", ktorzy pojecie maja tylko w zakresie tego, co przeczytali w materialach firmy, ktorej sprezyny sprzedaja.
w skrocie: BULLSHIT.
kupic, a potem zabic sie na pierwszym lepszym zakrecie, bo amortyzator nie wytlumi twardej sprezyny po malutkiej hopce.
ThomasTsT pisze:wracajac do wydechu to kup jakis przelotowy tłumiczek byle nie KM... a sierodkowy tłumik wywal...
przelotowy tlumik do n/a? ale po co? zeby zniknelo cisnienie zwrotne niezbedne do prawidlowego dzialania wydechu w silniku atmosferycznym? i jednoczesnie po to, zeby bylo glosno i zeby stracic moc.
przelotowy tlumik do n/a to chyba "najlepsza" inwestycja jaka mozna poczynic :lol:
aaaaa.. i po co wywalac srodkowy tlumik, skoro mozna zastapic go nowym - przelotowym - wytlumiajacym halas, a jednoczesnie nie majacym wplywu na spadek mocy spowodowany wymiana koncowego na przelot? :grin:
ThomasTsT pisze:jesli masz wtrysk to mozesz dac wydajniejsza pompe paliwa...
i co? sama pompa nadmucha wiecej paliwa, ale seryjny silnik nie bedzie w stanie jej spalic, bo nie przedmucha potrzebnej ilosci powietrza? afair duzo lepsza bedzie wymiana regulatora cisnienia paliwa (szczegolnie, ze pompy maja najczesciej spory zapas cisnienia), ale ja sie pewnie nie znam :lol:
ThomasTsT pisze:dobrzeprzeliczony układ wydechowy moze poprawic moc co najwyzej o 3-4KM przy 7-8 tys obrotow...
sory, ale musze:
BUAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:
spytam inaczej: ktory NORMALNY silnik kreci sie do 7-8 krpm? :zakrecony:
generalnie istnieje pewna zaleznosc pomiedzy obrotami silnika i konstrukcja wydechu, ale nie wolno tak generalizowac. dobrze policzony wydech moze dac duzo wiecej, pod warunkiem, ze mamy odpowiednio zdlubany silnik. a powiedz mi.. kto normalny LICZY wydechy do samochodow slabszych niz powiedzmy 150 koni? nikt. :oko:

ps.:
zebym nie zostal zle zrozumiany, bo mam dzisiaj bardzo dobry humor, wczoraj byla wigilia i w ogole jest mi fajnie, ale jak cie czytam i przypominam sobie jednoczesnie, ze masz cos wspolnego z motoryzacja od kuchni - to robi mi sie zle. piszesz bzdure za bzdura z przekonaniem, ze masz racje. no wiec - nie masz racji.

: 25 gru 2004, o 11:22
autor: okos
no to fajnie :/ , teraz to ja juz nic nie wiem co mam kupic i gdzie mam kupic :( @%$#&* ) aaaa no ale nic mysle ze amory i sprężyny chyba są na miejscu - chodzi o zakup , a potem pomysle nad chamulcami i do wiosny będzie komplet :) .
A co do tego tłumika to naprawde mam klina wydaje sie to naj lepszą i najprostszą metodą dodania do "bolida" :D:D trochę mocy , a okazuje sie że ......nieeeeee straszna qupa więc nie wiem co mam poczynic ??? kupic tłumik przelotowy ? zamiast katalizatora ? czy jak ? i jeszcze raz postawię ten znak ?????? ???? a strumienica ?? czy jest potrzebna ? aaaaaaaaaaa nie nie nie wiem ze moze kogoś to irytowac ale no cóz nie każdy jest tak doswiadczony jak np. ludzie tu obcujący :D:D:D więc Panowie Panowie Panowie jasniej proszę:)

: 25 gru 2004, o 11:25
autor: scotty
eee tam markos

daihatsu cuore fajnie sie kreci :-D :-D
na obrotku ma 9K fajny gokart tylko te wymiary :0
aha mowie o starym modelu nie tym co w 5 Gear testowali :-D

: 25 gru 2004, o 11:29
autor: scotty
scotty pisze:eee tam markos

daihatsu cuore fajnie sie kreci :-D :-D
na obrotku ma 9K fajny gokart tylko te wymiary :0
aha mowie o starym modelu nie tym co w 5 Gear testowali :-D

ps. najprosciej mowiac nie ma sensu nic robic z 1.2 i KROPKA :D
zbieraj kase na cos wiekszego c16nz lub GSI
najlepiej jakbys wsadzil c20xe a potem pod te modyfikacje dobieral zawieche bo szczerze mowiac najlepsza zawiecha nie pomoze jak sie nie wie jak samochod sie zachowa patrz mooj woozek :-( ( nie chcialem pisac nie ma sie pojecia o jezdzie :D )

pozdro

: 25 gru 2004, o 11:52
autor: !markos
a.. no wlasnie.. jesli to jakies ledwo ciagnace 1.2 to rzeczywiscie nie ma sensu go dlubac.. dozbierac i wsadzic wiekszy silnik, moze niekoniecznie c20xe, ale cos w okolicach jakiegos 1.6 powinno byc ok :oko:

: 25 gru 2004, o 11:55
autor: okos
a macie mozliwość albo namiar na takowe miejsca pobytu w/w silników :) ??

: 25 gru 2004, o 12:03
autor: !markos
nie, nie mamy.
szukajcie a znajdziecie - to chyba tak bylo jakos, nie? :oko:

sam chcialbym c/x16xe. i jakos nie moge znalezc. a jak jest to kosztuje absurdalne pieniadze, albo zostaje sprzedany wczesniej niz sie obejrze.

: 25 gru 2004, o 13:25
autor: =JUHol=
wszyscy na pojemnosci.... znacie taki silniczek 1.3s??? panowie dlubniety na 100ps (to jest na gazniku takze nie ma problemow z tym) zjada takie cos jak Gsi i duzo do c20xe duzo mu nie brakuje bo zawsze ta skrzynia bedzie lepsza... jest jeszcze 1,4 ktory seryjnie ma 80ps... i tez rozpedza bez problemu corse do 200km/h... mozliwoscie jest naprawde duzo! polecam ten 1.3s - seryjnie 75ps a mozliwosci....... :oko:

Edit: nawet widzialem w niemczech kolesia z 1,4 8V 60ps... tanim kosztem uklad wtryskowy od 1,6 (ponoc wszystko pasuje) inny kolektor wydechowy i chyba walek od 1,3.... nie wiem ile koni to mialo ale przyspieszalo jak pojebane - rewelacja!!!

Edit2: nei wspominajac juz o takich dwoch wynalazkach do np 1,3 1,4
Obrazek
mysle ze tu mozna to smialo porownac do leta w ca.... a o ile tansza przerobka... troche spalanie wieksze - aleeee.... :oko:

: 25 gru 2004, o 13:42
autor: UhU
=JUHol= pisze:wszyscy na pojemnosci.... znacie taki silniczek 1.3s??? panowie dlubniety na 100ps (to jest na gazniku takze nie ma problemow z tym)
Czyli mam rozumieć że gaźnik daje większe możliwości tuningowe niż wtrysk? To dlaczego większość sportów jest na wtrysku?
Tylko prosze tłumaczyć jak swojej babci, bo ja sie nie znam :D

EDIT

A co do tego 1.3 to znam, mój nauczyciel od chemii ma taki w swojej Corsie. Dziadzio wie co dobre, a uczy w tej szkole jakieś 30-40 lat :D

: 25 gru 2004, o 13:53
autor: =JUHol=
UhU pisze:
=JUHol= pisze:wszyscy na pojemnosci.... znacie taki silniczek 1.3s??? panowie dlubniety na 100ps (to jest na gazniku takze nie ma problemow z tym)
Czyli mam rozumieć że gaźnik daje większe możliwości tuningowe niż wtrysk? To dlaczego większość sportów jest na wtrysku?
Tylko prosze tłumaczyć jak swojej babci, bo ja sie nie znam :D

EDIT

A co do tego 1.3 to znam, mój nauczyciel od chemii ma taki w swojej Corsie. Dziadzio wie co dobre, a uczy w tej szkole jakieś 30-40 lat :D
zawsze gaznik jest lepszy od wtrysku... nie wszystkie sporty to wtryskowe uklady... Rallycross - wiekszosc gaznikow... rasowanie gaznika jest o wiele tansze latwiejsze i w ogole... minusem jest spalanie... jak go mocno podrecisz to spalanie w 1,3 rzedu 20 litrow bedzie normalne