Strona 1 z 5

SWAP 1,6 do corsy A

: 4 sty 2005, o 22:32
autor: ThomasTsT
No i sie zaczeło niedawno kupiłem elegancki silnik 16SV ze skrzynia biegow.. co do silnika to pierwsze co zrobiłem to rozebrałem go na czesci i okazało sie ze doł silnika jest w IDEALNYM stanie.. głowica rowniez.. ale obudowa wałka była peknieta i olej sie lał..najwiekszym moim zmartwieniem jest to ze silnik nieposiada GAZNIKA i aparatu zapłonowego...i nigdzie niemoge ich dostac ... co do montazu to z tego co sie dowiedziałem to mocowania silnika bedom pasowac wiec to zmartwienie mnie niedotyczy.. na dzien dzisiejszy w silniku wykonałem:
-planowanie koła zamachowego
-pasowanie kolektorow z głowica
-przeszlifowanie kolektora ssacego i kanałow w głowicy
-planowanie głowicy 1,5mm
-przefrezowane gniazda zaworowe
-wałek z silnika 1,3S
-kolektor wydechowy 4-2-1
w planach mam jeszce przefazowanie wałka i nowe mocniejsze sprzegło
silnik seryjnie
wymieniłem rowniesz wszystkie czesci eksploatacyjne...wszystkie uszczelki ,uszczelniacze,filtry i olej niecierpliwie czekam na przezucenie silniczka i pierwsze odpalenie.. silnik seryjnie ma 82KM i 130Nm niemam pojecia ile moze miec po tych prerobkach wiec chyba wybiore sie na hamownie... ale cały koszt operacji zamknie sie w 1500zł wiec wychodzi około 50zł za przyrost jednego KM.. po dodatkowych modyfikajach mam nadzieje ze moc jego wzrosłaconajmniej do 90KM i koszt jednego KM jeszce spadnie:).. co do przeniesienia napedu planuje zamontowac skrzynie z mojego 1,2 bo ponoc bedzie sie lepiej na niej zbierał do 100km/h.. jakei sa oznaczenia skerzyn F-13?? ktora ma najkozystniejsze przełozenia??jakie najlepiej kupic sprzegło??

: 4 sty 2005, o 23:12
autor: !markos
fajnie :D

skrzynia f13-5cr, najlepiej sprzed 97 roku, bo ma lepsza trojke

sprzeglo luk, albo sachs, albo jakiekolwiek inne pasujace. to nie te moce, zeby sie zastanawiac, czy nie robic np spieku :-D

nie za duzo tego planowania..?

: 4 sty 2005, o 23:26
autor: kozzi
!markos pisze:fajnie :D

skrzynia f13-5cr, najlepiej sprzed 97 roku, bo ma lepsza trojke
albo f15-5cr też jest spox
Markos te cr przed 97r. naprawde miały inną trojkę?? wydawało mi się że taką samą :-?

Re: SWAP 1,6 do corsy A nareszcie :D

: 5 sty 2005, o 00:29
autor: AdamXXL
ThomasTsT pisze: -planowanie głowicy 1,5mm
Obyś nie przesadził!! ten silnik ma stopień sprężania 10:1, a po takim planowanku będzie pewnie ponad 11 i raczej bez benzyny 98okt. nie próbowałbym jeździć, a nawet z tym też stach -> może stukać

w razie czego można trochę zebrać ze środka głowicy..

: 5 sty 2005, o 00:42
autor: Porszak
no gratsy i czekamy na jakis lodzki spocik. ja tez sie troche zdziwilem tym 1,5mm , ale czas pokaze, najwyzej bedziesz lal tylko VP99+ :D

Re: SWAP 1,6 do corsy A nareszcie :D

: 5 sty 2005, o 00:49
autor: !markos
AdamXXL pisze:
ThomasTsT pisze: -planowanie głowicy 1,5mm
Obyś nie przesadził!! ten silnik ma stopień sprężania 10:1, a po takim planowanku będzie pewnie ponad 11 i raczej bez benzyny 98okt. nie próbowałbym jeździć, a nawet z tym też stach -> może stukać
co ty adas.. przeciez w niektorych czesciach polski hardkorowe planowanie glowicy jest najlepszym sposobem podnoszenia mocy... :-?

"bo tak bylo w maluchu" - zgadlem? :lol:

(taka szpila mala..)

ps. lanie 99+ to bardzo fajne rozwiazanie. taki tani, ekonomiczny tjuning ze swapem silnika, ale za to 10x tyle doplacasz rocznie za wache :lol:

: 5 sty 2005, o 10:20
autor: arts
albo gaz v+power :grin: :grin: :grin:
to panowie jak jest z ta skrzynia bo to kozziego interesuje :-D

: 5 sty 2005, o 12:22
autor: AdamXXL
@ThomasTsT
nie ma co siać paniki. jak napisałem pewnie będzie można obniżyć stopień sprężania.. ale to jak zrobisz fotki spodu głowicy.
można też wtyk oktanowy dać na 95 a lać 98, lub opóźnić zapłon

a jak masz gazownie to nie będzie źle jak to arts zauważył ;)

: 5 sty 2005, o 12:26
autor: !markos
@ kozzi
mialy krotsze 3, slowem - lepsze, bo trojka jakas za dluga jest w mojej skrzyni. jeden ok, dwa ok, trzy padaka (trojka najnizej "spada", u osmana z tego co wiem jest ten sam problem), cztery ok. ja mam 99 rocznik.

tak przynajmniej twierdzi wszystkowiedzacy TISSSSSS :grin:

powinienes pomyslec o jakiejs lepszej skrzyni. moim zdaniem to wlasnie za dluga skrzynia zabijala ten silnik jak byl u wowa.. wysoko sie kreci, jezdzi gora - musi byc krotko i szybko. skrocic glowne do max 180km/h i da rade :grin:

ja z czasem (kiedys kiedys..) chcialbym zrobic u siebie skrzynie z max predkoscia w okolicach wlasnie 180 na piatce. albo krotkie 1 2 3 4 powiedzmy do ~150 i nadbieg w postaci dlugiej piatki do ~210. czas (i pensja) pokaze :-D

: 5 sty 2005, o 21:30
autor: ThomasTsT
Wczoraj napisałem ze splanowałem 1,5mm bo koles miał mi ja splanowac wczoraj wieczorkiem.. ale dzis rano zadzwoniłem do niego i jeszce jej nie zaczoł... wiec po przemysleniu ZA i PRZECIW splanuje tylko o 1mm... co do sprzegła to kupiłem SACHSa... czym sie przejmowac w koncu to :-D MONSTER GARAGE :-D

: 5 sty 2005, o 21:44
autor: ThomasTsT
W sumie staczajac tłoki odprezył bym silnik no i zwiekszyła by sie pojemnosc :-D ... ale niechce ruszac dołu silnika bo jest w idealnym stanie i szkoda było by to psuc..

: 6 sty 2005, o 07:17
autor: kozzi
!markos pisze:@ kozzi
mialy krotsze 3, slowem - lepsze, bo trojka jakas za dluga jest w mojej skrzyni. jeden ok, dwa ok, trzy padaka (trojka najnizej "spada", u osmana z tego co wiem jest ten sam problem), cztery ok. ja mam 99 rocznik.

tak przynajmniej twierdzi wszystkowiedzacy TISSSSSS :grin:

powinienes pomyslec o jakiejs lepszej skrzyni. moim zdaniem to wlasnie za dluga skrzynia zabijala ten silnik jak byl u wowa.. wysoko sie kreci, jezdzi gora - musi byc krotko i szybko. skrocic glowne do max 180km/h i da rade :grin:

ja z czasem (kiedys kiedys..) chcialbym zrobic u siebie skrzynie z max predkoscia w okolicach wlasnie 180 na piatce. albo krotkie 1 2 3 4 powiedzmy do ~150 i nadbieg w postaci dlugiej piatki do ~210. czas (i pensja) pokaze :-D
dzięki MARKOS :grin: nawet tego nie wiedziałem że po 97 była inna trójka, kurcze jakieś to trochę dziwne :-?
a co do skrzyni to jest już nagrana :zakrecony: tylko siakoś tak doczekać się nie moge :oko:

: 7 sty 2005, o 12:50
autor: GUMIS2000
fajna sprawa z tym swapem i przeróbkami silnika :)
ciesze sie

: 7 sty 2005, o 14:02
autor: arts
GUMIS2000 pisze:fajna sprawa z tym swapem i przeróbkami silnika :)
ciesze sie
gumis a jak tam u Ciebie wyglada sprawa ze swpem i przerubka silnika?
dzialasz cos w tym temacie?

: 7 sty 2005, o 21:21
autor: GUMIS2000
umnie wiec z moja mamą było bardzo kiebsko ale juz po 6 tygodzniach wruciła do domu ale 3 razy była na intesywnej terapii
wiec przy tych okolicznosciach kasa poscha na pomoc mamie .

Natomiast silnik został juz czesciowo pomalowany i zaczynamy składać lumpa .
nastpne wydaki to kit i zawieszenie ale nie predko .

: 7 sty 2005, o 23:31
autor: UhU
Ja też gratuluje. Zamieść jakieś fotki jak już zorbisz swapa ;)
No i wykres z hamowni !

: 8 sty 2005, o 13:57
autor: ThomasTsT
No silnik silnikiem ale zatrzymac tez sie jakos trzeba... dzis zakupiłem tarcze i zaciski z kadeta GSI... za dosłownie smieszna cene w dodatku sa odpowiednio podpiłowane i przy załozeniu 1cm dystansu mozna załozyc na nie koła 13...

: 8 sty 2005, o 14:19
autor: !markos
ThomasTsT pisze:[...] w dodatku sa odpowiednio podpiłowane i przy załozeniu 1cm dystansu mozna załozyc na nie koła 13...
to super... ale po co..? :0 :zakrecony:

: 8 sty 2005, o 14:24
autor: ThomasTsT
Na zime mam osobne koła 13 i przezucam całe koła... i zeby nie przekładac tarcz i zaciskow sa spasowane pod 13... a 14 na zime nie załoze bo to sa dodatkowe koszta... tymbardziej ze mam cały komplet nowych zimowych 13...

: 8 sty 2005, o 14:41
autor: !markos
jakos nie bardzo przekonuje mnie pilowanie zacisku, szczegolnie, ze na 14 wchodza raczej ciasno. nie wiem ile ktos tego spilowal, ale wiem, ze ten zabieg jest KOMPLETNIE bez sensu. obys nie wspomnial moich slow jak cos ci sie zjebie podczas ostrego hamowania :-?

: 8 sty 2005, o 14:54
autor: ThomasTsT
Mam nadzieje ze mi tego nie zyczysz.. :oko: ... nieboj sie DADZA RADE!! :-D co do samego silnika to nadal poszukuje odpowiedniego gaznika..bardo prawdopodobne jest ze załoze gaznik i kolektor ssacy z 1,3.. bede musiał bardziej rozwiercic kanały w głowicy tnz.spasowac głowice z kolektorem.. kanały w 1,3 sa sporo wieksze niz w moim 1,6 ale to nawet lepiej... :-D ... od 11 lutego zaczynam przezutke..(spowodowane jest to przerwa w szkole) do tego czasu mam nadzieje złozyc silnik do kupy i go odpalic... no i od 11 zacznie sie cała operacja :-D :-D ... najwazniejsze elemanty auta juz sa... wystarczy wszystko zlozyc wyregulowac i WIO!!.. prawko juz niebawem... wiec jak na drugie i pierwsze ktorym bede mogł sie poruszac w pełni legalnie(bobem smigałem tylko po torze) autko wystarczy... :-D ... oby wszystkos ie udało.. :zakrecony:

: 8 sty 2005, o 17:25
autor: GUMIS2000
czy ja dobrze rozumiem
zakładasz tarcze 256 ale mino tego podpiłowujesz czaciski tak zeby
pasowały na 13 ??????????????????????????????????????????
Boze świety za 60 zl kupujesz 2 14 i po kłopocie
pozatym podnoszenie mocy i zakładanie 13 na zime które sa mniejsz i maja mniesza przycepnosc to przerzyja max 2 sezony wiec
lepiej juz zakładać wieksze koła

: 8 sty 2005, o 17:35
autor: kozzi
ThomasTsT z tym piłowaniem zacisków to czysta głupota :-?

: 8 sty 2005, o 18:57
autor: Porszak
no mnie tez troche to dziwi. widzialem jak to wyglada u michala (m&m) i miedzy zacisk a felge nie zmiescisz nawet pol malego palca. wyglada to za to dosc "sympatycznie", tak upchane hamulce :D

: 8 sty 2005, o 21:58
autor: ThomasTsT
Takie kupiłem ..ja ich nie szlifowałem..(CZYTAJCIE DOKŁADNIE ja samemu napewno bym ich nie szlifował) pozatym tzreba załozyc DYSTANS!! zeby załozyc 13 na te hantle... w poniedziałek bede je zakładał wiec oblukam co i jak z tego wyjdzie...

: 14 sty 2005, o 17:37
autor: ThomasTsT
Przemyslałem sprawe i jednak oddałem kolesiowi te(szlifowane)zaciski... nabylem nastepne bez zadnych cudowan... na przyszła zime zaopatrze sie w 14 i tyle... co do silnika to jest złozony w 95%... brakuje gaznika... i tu pojawia sie problem... tymczasowo bede starał sie załozyc kolektor i gaznik z 1,2 :-( lecz to rozwiazanie niejest dobre na dłuzsza mete... mam nadzieje ze do feri znajde odpowiedni gaznik..

: 14 sty 2005, o 18:11
autor: GUMIS2000
dobrze zrobiłeś a gaznik sie znajdzie :)

: 15 sty 2005, o 09:08
autor: kozzi
w ASO OPLA jest napewno :zakrecony: :-D

: 15 sty 2005, o 10:35
autor: GUMIS2000
kozzi pisze:w ASO OPLA jest napewno :zakrecony: :-D
tak a moze jeszcze w ASO sa pierscienie do cylidrów ??????

: 15 sty 2005, o 10:50
autor: kozzi
oj czepiasz się szczegółów :oops: :-D :grin: