Strona 1 z 1

c20ne czy c20xe

: 12 sty 2005, o 01:14
autor: Hiv
Zastanawiam się który silnik bedzie lepszy:

Ten poniżej czy "normalny" c20xe?
Kilka info o 8V:
odciazone kolo zamachowe oraz wal korbowy,
wydajniejsze wtryskiwacze oraz regulator cisnienia paliwa,
kolektor ssacy LEXMAUL,
polerowane kanaly dolotu i wylotu ( 142kM i 192 Nm)

Obrazek

: 12 sty 2005, o 01:57
autor: scotty
pomysl lepiej juz o 24v :)

: 12 sty 2005, o 07:56
autor: kozzi
c20xe bo podobno to najlepszy silnik wyprodukowany przez fabryki Opla :oko:
no i .............. ładniej wygląda :grin:

: 12 sty 2005, o 09:45
autor: Hiv
kozzi pisze:c20xe bo podobno to najlepszy silnik wyprodukowany przez fabryki Opla :oko:
No właśnie, co do tej wypowiedzi, to ja się spotkałem z kilkoma opiniami w moich stronach, że to też jeden z najbardziej awaryjnych silników u opla a miano silnika nie do zajeżdżenia ma właśnie c20ne. A jeśli oba będą miały przebiegi w okolicach 150k silniki zadbane ale nic nie robione w nich do tej pory, to który mi dłużej posłuży? Ja niestety dość dużo jeżdże - grubo ponad 20k rocznie, może bliżej 30 nawet...

Generalnie chodzi o silnik jaki mam mieć w calibrze albo astrze. Niestety potrzebuje większego auta :(

: 12 sty 2005, o 11:31
autor: scotty
jak jezdzisz duzo to kup diesla, ja swoja astra 1.7 D mam juz nakrecone 550K i dalej jezdzi :D
a jezeli mialbym wybierac miedzy tymi dwoma jednostkami
to do ekonomii i wytrzymalosci jest tylko jeden zwyciezca 8v :D
silnik jest nie dozajezdzenia jak sie go normalnie eksploatuje

: 12 sty 2005, o 11:51
autor: AdamXXL
c20xe jest śliczny ma sporo mocy, ale do eksploatacji ja osobiście wolałbym 8v ale tylko ze względu na koszty i dostępność części.

: 12 sty 2005, o 18:59
autor: GUMIS2000
no ale jak sie wezmie pod uwage ze X16XE ma 106 a tu C20NE ma 115
to mamy zblizone moce a C20NE jest cięrzszy .

: 12 sty 2005, o 20:00
autor: !markos
@ gumis
skad ci sie wzielo 16xe...?

@ hiv
jak ma byc econo to wybor jest dosc oczywisty - tylko c20ne. tyle, ze w cali, albo w astrze cie to zaboli, bo samochod ledwo bedzie jezdzil :-P

: 12 sty 2005, o 20:13
autor: wow
lepszy jest c20xe bo jest mocniejszy... jak widac na przykladzie nawet tego ne ktore pokazales ciezko jest nadrobic ta roznice mocy, ale... 8v jest na pewno tansze w eksploatacji: rozrzad, itp. prawda jest takze to ze ne jest dobrym silnikiem, na pewno trwalym... duze przebiegi robia i niezle sie trzymaja... c20xe awaryjny? na pewno nie... tam nie ma co sie psuc, lol - tak prosty jest ;) jeszcze pozostaje pytanie czy chcesz to na swapa czy chcesz kupic samochod z takim silnikiem? bo jak na swapa to spox bierz ne, bo fajnie dlubane i spox starczy tej mocy. ale jesli chcesz miec to w wiekszym samochodzie to moze jednak xe... markos dobrze powiedzial ;)

: 12 sty 2005, o 20:44
autor: GUMIS2000
!markos pisze:@ gumis
skad ci sie wzielo 16xe...?


jako alternatywa

: 12 sty 2005, o 21:44
autor: Hiv
wow pisze:lepszy jest c20xe bo jest mocniejszy... jak widac na przykladzie nawet tego ne ktore pokazales ciezko jest nadrobic ta roznice mocy, ale... 8v jest na pewno tansze w eksploatacji: rozrzad, itp. prawda jest takze to ze ne jest dobrym silnikiem, na pewno trwalym... duze przebiegi robia i niezle sie trzymaja... c20xe awaryjny? na pewno nie... tam nie ma co sie psuc, lol - tak prosty jest ;) jeszcze pozostaje pytanie czy chcesz to na swapa czy chcesz kupic samochod z takim silnikiem? bo jak na swapa to spox bierz ne, bo fajnie dlubane i spox starczy tej mocy. ale jesli chcesz miec to w wiekszym samochodzie to moze jednak xe... markos dobrze powiedzial ;)
Najpierw miał być swap ale jednak potrzeba mi czegoś większego. To będzie calibra chyba, że trafi się ładna astra GSi. To oczywiście jeszcze troche ale powoli rozważam wszystkie za i przeciw. Wiem, że trudno będzie znaleźć coś z przebiegiem mniejszym niż 100k więc stąd moje dylematy ;)