Strona 1 z 4

SWAP silnika w Corsie A

: 20 sty 2005, o 12:58
autor: YAQB
Witam !

Milo sie czyta jak wiele osob robi rozne mniej i bardziej powazne przekladki. Natomiast szukajac w archiwum nie znalazlem niczego co by rozwiazywalo moje rozwazania - a ja sam podstaw teoretycznych ani tym bardziej praktycznych w takim temacie nie mam w sumie zadnych.

A mam takie przemyslenia. Zalozmy, ze przyczyny dowolnej padl mi moj slinik 1.2i (c12nz), ale samochod chcialbym zatrzymac, wiec potrzebowalbym dokupic do niego silnik. "Korzystajac" z okazji chcialbym troche fure podrasowac i teraz ...

Jakie jednostki napedowe mozna by wlozyc zamiast mojego silnika aby:

1) nie trzeba bylo nic przerabiac (moze c14nz? - ma o 15 KM wiecej niz moj) lub innymi slowy przerobki maksymalnie zminimalizowac

2) liczba wymaganych przerobek jest pokazniejsza niz w pkt. 1, ale np wkladam silnik, ktory jest np o 50% mocniejszy niz zastosowany w pkt. 1

Pozdrawiam

: 20 sty 2005, o 13:23
autor: Hiv
Wkładaj c20xe i nie marudz ;)

Basista ci wszystko zamontuje jak należy :-D

: 20 sty 2005, o 14:51
autor: YAQB
Hiv pisze:Wkładaj c20xe i nie marudz ;)
Nieeeee ..... dzieki

Po pierwsze to moim samochodem jak na miasto jezdzi mi sie dobrze, a inwestowac w niego 2x tyle ile jest wart - dziekuje, postoje - 2.0 mi jest nie potrzebne (bo wiadomo, ze przy tak duzej zmianie dochodzi wszystko - zawieszenie, hamulce etc itp). Wymieniac bez potrzeby tez niby nie planuje, ale chcialem sie dowiedziec jakie sa praktyczne mozliwosci.

Tak wiec prosze mi nie proponowac ?20??? :), za to slicznie bym prosil o rozwiniecie glownego watku :grin:

Pozdrawiam

: 20 sty 2005, o 15:40
autor: AdamXXL
najmniej zmian to silniki 8v 1.4 i 1.6 na monowtrysku

: 20 sty 2005, o 16:09
autor: !markos
praktyczne mozliwosci sa takie, ze bez wiekszych problemow powinienes poradzic sobie z wsadzeniem kazdego silnika, ktory byl montowany seryjnie w corsach a, lub b. mozesz wziac sobie np moje 14xe jak juz dorosne, zeby go sprzedac :lol:

a tak na powaznie - tak jak mowilem. moim zdaniem nie ma wiekszych problemow pod warunkiem, ze masz komplet, czyli skrzynie, kompa i oczywiscie silnik. lapy zawsze mozna skombinowac :oko:

: 20 sty 2005, o 16:17
autor: GUMIS2000
wiesz za bardzo nie wiem jak ci odpowiedzeć na to pytanie
bo najmniej przerobk czyli zero jest jak wkładasz to samo :-D


pozatym przeróbka przeróbce nie równa czy łatwiej jest zbudować nowy
wybierak do skrzyni czy wywiercic nową dzire na wiazke od kompa ??

pozatym czy zostawiasz skrzynie czy nie ??

musisz podać troche wiecj info
pozatym jak nie podoba ci sie 2 litrówka bo jedzisz po miescie
to mozesz zapoadaj jakiegoś diesla ????
sam juz nie wiem

: 20 sty 2005, o 16:54
autor: YAQB
AdamXXL pisze:najmniej zmian to silniki 8v 1.4 i 1.6 na monowtrysku
Czyli na przyklad (tak sobie to "na chlopski" tlumacze) c14nz czy dowolny inny mono, bedzie idealnym rozwiazaniem chcac zminimalizowac ilosc przerobek i dodatkowych (poza silnikiem) nakladow finansowych? I tak od razu nasuwa mi sie pytanie:
Czy kazdy jeden typ silnika ma inny komputer czy np c12nz i c14nz (lub inny monowtrysk) maja takie same (oczywiscie nie pytam czy np 8V i 16V maja takie same!)
!markos pisze:mozesz wziac sobie np moje 14xe jak juz dorosne, zeby go sprzedac
Ciekawe co szybciej nastapi - kaputt mojego silnika czy dorosniecie do decyzji :D
!markos pisze:ze masz komplet, czyli skrzynie, kompa i oczywiscie silnik. lapy zawsze mozna skombinowac
No wlasnie ... o kompa pytalem kilka linijek wyzej. Natomiast jak wyglada sprawa z reszta? Na przyklad chce zostawic te skrzynie, ktora mam. Jakie sa wtedy mozliwosci ?
GUMIS2000 pisze:najmniej przerobk czyli zero jest jak wkładasz to samo
zloty srodek? :grin: :-D :grin:
GUMIS2000 pisze:pozatym przeróbka przeróbce nie równa ...
Oczywiscie. Kryterium nalezaloby by okreslic przez naklady finansowe i trudnosc wykonania - dlatego np nie chce 2.0L, bo poza tym, ze zmieniam silnik to musze do tego "dorobic" odpowiednie heble, zawieszenie etc (o czym pisalem w poprzednim poscie)
GUMIS2000 pisze:pozatym czy zostawiasz skrzynie czy nie ??
musisz podać troche wiecj info
W zasadzie wydawalo mi sie, ze pytanie zadalem dosc jasno. Zalozmy, ze chce wsadzic lepszy silnik przy maksymalnym zachowaniu tego co obecnie jest w samochodzie.
Ale to nie koniecznie jest warunek bezwgledny, bo wyobrazam sobie sytuacje, w ktorej dorzucam kilka stowek i montuje mocniejszy silnik (ktory nie wspolpracowal by z obecna skrzynia).
Z tym, ze z drugiej strony jesli np. cos takiego pociaga za soba zmiane przykladowo kompa, polosi i jeszcze 100 inny elementow, to wole wybrac wariant slabszy, ale tanszy.
GUMIS2000 pisze:pozatym jak nie podoba ci sie 2 litrówka bo jedzisz po miescie
Ja nie powiedzialem, ze mi sie nie podoba, wrecz przeciwnie - bardzo by mi sie podobalo :grin: , ale przelozenie takiego silnika to nie jest tylko koszt zamontowania jako takiego ... Dlatego teoretyzujac, jak bym wsadzil c14nz to poza niezbednymi przerobkami nei musze wymieniac hebli i zawieszenia, bo samochod nie bedzie demonem, bedzie poprostu mocniejszy (stad to zdanie o miescie, ze 150KM po miescie mi nie potrzebne, ale c12nz ma tylko 45 i czasem to troche malo 8-) )

: 20 sty 2005, o 17:15
autor: YAQB
Acha - no i mam tez takie pytanie - jak wyglada sprawa takiej przekladki, jesli mam w samochodzie instalacje LPG i chcialbym jej uzywac po takiej wymianie (pytam o kwestie zarowno formalne, jak i adaptacji istniejacej instalacji do nowego silnika)?

: 20 sty 2005, o 17:34
autor: pirat
yeah! Bardzo fajny temacik.

Ja mialbym prosbe, zeby inforomowac o kosztach przerobek, jesli istnieje taka mozliwosc.

Yaqb - po czym wnioskujesz, ze obecny silnik moze sie skonczyc?

: 20 sty 2005, o 17:56
autor: YAQB
pirat pisze:Yaqb - po czym wnioskujesz, ze obecny silnik moze sie skonczyc?
Jak napisalem w temacie troche w tej chwili "teoretyzuje", ale sklania mnie do tego np to, ze mam przed soba remont za 500 zeta i jesli np jeszcze cos (odpukac, bo mi samochod bardzo dobrze sluzy) mi sie zepsuje w silniku to na taka wymiana bedzie sensowna alternatywa (przy okazji ponieisonych kosztow, przybywa tez mocy w aucie) - a poniewaz nie znam 1> przyblizonych wydatkow 2> nie wiem jaki jest wahlarz mozliwosci (kolejnosc dowolna) - to siem wlasniem pitam :D

Oczywiscie jeszcze jest kwestia czy np. silnik, ktory sie kupi nie bedzie wymagal remontu ... ale to troche inna bajka. Narazie chcialem poznac mozliwosci "rozbudowy".

: 20 sty 2005, o 18:00
autor: !markos
a moze c20ne...? tak niesmialo pytam, a nie ma tak wielkiego problemu z wsadzeniem takiego motorku :)

ekonomia, tanie czesci, szybki.. zyc nie umierac. ale fakt - tutaj juz bez wiekszych hamulcow sie nie obejdzie. powiem szczerze, ze moje padlo tez mialo za slabe hamulce nawet jak na 90 koni :grin:

: 20 sty 2005, o 18:14
autor: YAQB
!markos pisze:a moze c20ne...? tak niesmialo pytam, a nie ma tak wielkiego problemu z wsadzeniem takiego motorku :)
Powiem tak ... silnik 2.0 jest napewno bardzo fajny w uzytkowaniu (kiedys ojciec mial Vectre 2.0), ale dopoki nie odkladam co miesiac 2kPLN na "widzi-mi-sie" to odpada - wiadomo ...
!markos pisze:ekonomia, tanie czesci, szybki.. zyc nie umierac. ale fakt - tutaj juz bez wiekszych hamulcow sie nie obejdzie. powiem szczerze, ze moje padlo tez mialo za slabe hamulce nawet jak na 90 koni :grin:
No widzisz :D - wiec jak ja mam teraz 45KM i wlozylbym np c14nz* to mam 15KM, wiecej. Nadal jest to "smieszne" 60KM przy mocach silnikow 2.0, ale nie wymaga wymiany wielu elementow ukladu jezdnego, a odczuwalny przyrost mocy i tak uwazam, ze jest dosc znaczny :grin:

Jak bede mial za duzo $ to sobie zrobie remont calej budy, pospawam, zrobie 100.000 innych rzeczy i wtedy to moze byc nawet 5.0L :)



* - i tego wlasnie nie wiem czy da sie to tak prosto zrobic (czy cos poza wyjac > wlozyc), a moze jest jakis inny fajny silnik - czytalem na forum o 1.3i (75KM)

: 20 sty 2005, o 18:19
autor: !markos
ja proponuje skupic sie na silnikach, ktore stosunkowo latwo kupic.. z wsadzeniem moze byc mniejszy problem niz z kupieniem odpowiedniego motoru z papierami i w stanie lepszym, niz kwalifikujacym go prosto na zlom :grin:
o tym juz musisz pogadac z bywalcami fajnych miejscowek, np z adasiem, albo z kristo :oko:

: 20 sty 2005, o 18:24
autor: YAQB
!markos pisze:ja proponuje skupic sie na silnikach, ktore stosunkowo latwo kupic..
No faktycznie poruszyles istotna sprawe :-D tyle, ze nie kazdy "latwo-dostepny" nadaje sie do moich celow :D

No, ale OK - pytanie jak zaznaczylem zadalem nie majac podstaw ani teoretycznych ani praktycznych, wiec moze wspomniani Panowie AdamXXL i Kristo beda w stanie pokierowac dyskusje na odpowiedni tor :)

: 20 sty 2005, o 18:35
autor: kristo
!markos pisze: o tym juz musisz pogadac z bywalcami fajnych miejscowek, np z adasiem, albo z kristo :oko:
bo w takich miejscówkach można trafić fajne rzeczy np: 1.2 16 mpi od fiata punto (86ps) przywieziony prosto z fabryki z włoch z całym osprzętem bez alternatora i kolektora za symboliczną cene 500zł :oko: (powaga)

Wracając do opli to Tobie proponuje c16nz- gazownia będzie pasować, mocy do miasta wystarczająco... a pełno tego leży na szrotach za małe siano.

Adam Tobie powie bo chyba wiązka nawet pasuje tylko kompa kupić. :oko:

: 20 sty 2005, o 18:41
autor: !markos
kristo.. a przy okazji sprawdzisz, czy nie da sie kupic dolu od 16xe..? dowolnie, moze byc C, albo X, wszystko jedno..

: 20 sty 2005, o 18:44
autor: YAQB
kristo pisze:Tobie proponuje c16nz- gazownia będzie pasować, mocy do miasta wystarczająco... a pełno tego leży na szrotach za małe siano.

Adam Tobie powie bo chyba wiązka nawet pasuje tylko kompa kupić. :oko:
No a jakby jakies konkretniejsze, przyblizone kwoty pieniezne za takie cuś? No i jeszcze poruszona przez Ciebie kwestia - co trzeba brac pod uwage z "dodatkowych" zakupow - kompa ... a co z reszta ?

Pozdrawiam

: 20 sty 2005, o 18:51
autor: kristo
na allegro jest jeden za 500zł, reszte pytaj Adam bo to robił na własnej skórze razem z gazem.

Markos- ze 16v jest problem bo ich mało jest, a jak są to drogie-. Ale będę pamiętał.

: 20 sty 2005, o 18:57
autor: YAQB
kristo pisze:na allegro jest jeden za 500zł, reszte pytaj Adam bo to robił na własnej skórze razem z gazem.
No to brzmi bardzo sensownie jak dla mnie. Teraz musze zasiegnac jezyka co to poziomu skomplikowania takiej przekladki ...

: 20 sty 2005, o 19:02
autor: kristo
YAQB pisze: No to brzmi bardzo sensownie jak dla mnie. Teraz musze zasiegnac jezyka co to poziomu skomplikowania takiej przekladki ...
Prosciej juz sie chyba nie da... :oko:

: 20 sty 2005, o 19:13
autor: YAQB
kristo pisze:Prosciej juz sie chyba nie da... :oko:
Chodzilo mi o to czy wszystko poprostu pasuje "od tak" czy trzeba cos dokupic oraz jak wyglada sprawa z przemontowaniem LPG :D

Dzieki za info !! ;)

: 20 sty 2005, o 19:23
autor: PETERS
Ja raz czytałem o swapie silnika z fiata punto 1.3 16V Turbo (włoski silnik - 130KM) do Fiata CC. Zresztą zawsze kręciły mnie,takie małe podrasowane silniki w niepozornych autach - Uno Turbo 115KM.

Dlatego może kiedyś w przyszłości właduje do swojego bolida silnik z 1.6 GSI.

Nikt tu jeszce nie pisał, ale chyba w niektórych przypadkach trzeba wymienić wiązke elektryczną.

: 20 sty 2005, o 19:28
autor: pirat
A jak oscylują koszty samej robocizny związanej z przekładką, montażem i całą instalacją silnika w warszawskich zakładach? Oczywiście oficjalnie, zeby można było rękojmii żądać.

: 20 sty 2005, o 19:45
autor: PETERS
Aaa tak mi się przypomniało. Jakie są kwestie prawne przekładki silnika??

Tzn. załóżmy, że kupiłem silnik z papierami i już go władowałem do auta, co dalej??Jakie są tego koszty i czas oczekiwania na wydawanie róźnych świstków, papierków itd.??

: 20 sty 2005, o 20:49
autor: Marcin99
Co do twoich rozterek ziwązanych z lpg to wszystko będzie pasować zrówno przy 1.4 jak i 1.6 (mowa oczywiście o monowtrysku) wszystkie miały ten sam mixer (nawet c18nz) - poprostu przekładasz całość i musisz wyregulować i tyle, z papierami nie masz żadnych problemów jeśli chodzi o gaz bo przecież nic nie zmieniasz poza silnikiem.
Ja się przykładam do przesiadki z 1.4 (jednak to tylko marne 60KM ;) ) na 1.6 jaki to się jeszcze okarze nie będe pisał szczegółów dopóki nie będe miał w domu :oko: - podziele się wszystkimi doświadczeniami.
Ale jeśli wkładasz większy silnik to kompa muszisz zmienić (przerwa na reklamę - jak wyciągne swój silnik to sprzedam z wszystkim zarówno wiązka jak i komp), przy spi pompa zostaje ta sama, przy przekładce na 1.6 skrzynią i innymi duperelami też nie musisz się martwić (łapy, półosie, alternator, rozrusznik, chłodnica zostaje) przy 1.4 nawet swoje sprzęgło możesz zostawić przy 1.6 jest już inne.
Co do allegro i dostępności na nim silników to wszystko co jest w granichach 500zł jest bez papiera - troche pytałem - z kwitem to dopiero od 1000zł chyba że jest wyraźnie zaznaczone.

: 20 sty 2005, o 21:46
autor: AdamXXL
najmniej zabawy jest z monowtryskiem i czy będzie to c16nz ,c14nz te najlemiej (dla Ciebie) bo instalka niemal identyczna różnica moze w rozdzielaczu. jeśli masz kompletny silnik i kompa to masz wszystko co potrzeba. instalacja od gazu i mikser to to samo, układ paliwowy też to samo, większość osprzętu w silniku też to samo. jak nawet jak nie będzie wiązki to możba tą od 1.2 prosto przerobić zmieniając może 1-2 wtyki. Można nawet ZARYZYKOWAĆ i zostawić kompa i wiązkę z dwóch powodów :
1. i tak pewnie więcej jeździsz na gazie, a wtedy żadna różnica.
2. pakując silnik większy nasz też większy wtrysk polewający więcej paliwka (sprawdzone dając do c16nz wtryskiwacz od c18nz rtochę się silnik zalewał benzynką - za bogata mieszanka)
zmieniałem wszystko nawet bez wyciągania skrzyni. jeden silnik do góry, drugi w to miejsce zalać płyny sprawdzić instalacje i śmigasz. kupiłem silnik, wpakowałem i od 1,5 roku zrobiłem ponad 40tyś i tylko pompa wody zmieniona i rozrząd (teraz powoli uszczelka miski olejowej puszcza) jestem bardzo zadowolony i odradzam nawet dłubanie 1.2 skoro za cene dobrego wałka który da 15KM masz znacznie mocniejszy seryjny silnik. a ajk mi się coś tfuu tfuu.. za przeproszeniem zesra. to kupie sobie następny :-P

: 20 sty 2005, o 21:55
autor: ThomasTsT
DAJ SE SPOKUJ Z MONOWTRYSKIEM!! Gaznik wymiata:D hehehe... pakujesz silnik 1,6SV i masz 82KM i 130Nm bez odciny... po dobrym spasowaniu,niewielkich przerobkach i dobrej regulacji mozna wyciagnac ok 100KM.. przyrost mocy 100% ze niecałe 1500zł..

: 20 sty 2005, o 23:05
autor: Staneq
ThomasTsT pisze:DAJ SE SPOKUJ Z MONOWTRYSKIEM!! Gaznik wymiata:D hehehe... pakujesz silnik 1,6SV i masz 82KM i 130Nm bez odciny... po dobrym spasowaniu,niewielkich przerobkach i dobrej regulacji mozna wyciagnac ok 100KM.. przyrost mocy 100% ze niecałe 1500zł..
heheh prosze o jakieś rzeczowe argumenty na temat wyższości gaźnika nad wtryskiem?

: 20 sty 2005, o 23:52
autor: YAQB
Marcin99 pisze:przerwa na reklamę - jak wyciągne swój silnik to sprzedam z wszystkim zarówno wiązka jak i komp
Jak cos zaczniesz dzialac w tym temacie - daj znac - moze sie pomysli :)
Marcin99 pisze: Co do twoich rozterek ziwązanych z lpg to wszystko będzie pasować zrówno przy 1.4 jak i 1.6 (mowa oczywiście o monowtrysku)
AdamXXL pisze:instalacja od gazu i mikser to to samo
Czyli "dostosowanie" LPG to zaden problem
Marcin99 pisze:przy spi pompa zostaje ta sama, przy przekładce na 1.6 skrzynią i innymi duperelami też nie musisz się martwić (łapy, półosie, alternator, rozrusznik, chłodnica zostaje) przy 1.4 nawet swoje sprzęgło możesz zostawić przy 1.6 jest już inne
AdamXXL pisze:najmniej zabawy jest z monowtryskiem i czy będzie to c16nz ,c14nz te najlemiej (dla Ciebie) bo instalka niemal identyczna różnica moze w rozdzielaczu. jeśli masz kompletny silnik i kompa to masz wszystko co potrzeba
Czyli 1.4 bez dodatkowych nakladow, a do 1.6 zmiana sprzegla - nie ma dramatu bo moje i tak niedlugo bedzie do wymiany :grin:
AdamXXL pisze:zmieniałem wszystko nawet bez wyciągania skrzyni
A Ty zmieniales jaki silnik na jaki ?


Lekkie podsumowanie (wywnioskowane z Waszych wypowiedzi) na co mozna zmienic c12nz

- zmiana na silniki monowtrysk 1.4, 1.6 na upartego sprowadza sie do fizycznej zmiany jednostki; a zeby bylo "profi" to wymiana kompa a do 1.6 sprzeglo
- kwestie zwiazne z LPG jakby nie istnieja bo wszystko pasuje cacy


A teraz jeszcze w nawiazaniu do wypowiedzi kolegi:
Marcin99 pisze:wszystko co jest w granichach 500zł jest bez papiera
Jakie znacznie praktyczne ma to, ze na silnik nie ma papieru? No poza oczywistym, ze nie mozna go jakby zarejetrowac, ale z tego bo znaczylo, ze te wszystkie silniki sprzedawane bez papierow sa jako zrodlo czesci i zaden w calosci nie jest pozniej montowany ?? ... Poza tym chyba mozna spisac z kims umowe kupna sprzedazy na taki silnik o takim numerze ... nie ? (tak jakbym chcial np wyjac swoj i go sprzedac)


Pozdrawiam

: 21 sty 2005, o 00:14
autor: Hiv
YAQB pisze:... Poza tym chyba mozna spisac z kims umowe kupna sprzedazy na taki silnik o takim numerze ... nie ? (tak jakbym chcial np wyjac swoj i go sprzedac)
Właśnie. jak to jest jak się chce swój sprzedać albo kupic inny???