Strona 1 z 1
Filtr powietrza z wielopunktu
: 21 lut 2005, o 10:01
autor: boxer
Mam kłeszczyna.
Czy do c12nz mozna zapakować filtr powietrza wraz z całymi bebewchami od silników na wielopunkcie? Starsznie nie podoba mi sie ten tależ nad silnikiem. chciałbym zamontować filtr z boku za reflektorem . co ewentualnie trzba i od czego? Wczoraj na giełdzie widziałem te puszke nakładana na multeca za 40 pln o od Astry. Czekam na konkretne odpowiedzi a nie głupie wymadrzanie sie

: 21 lut 2005, o 10:06
autor: kristo
Wielokrotnie był ten temat poruszany w archiwum, nawet zdjęcia były....
: 21 lut 2005, o 10:37
autor: boxer
Troche pogrzebałem ale zazwyczaj są to odpowieści dziwnej treści w temacie filtra stożkowego. Mnie interesuje przesczep instalacji filtra powietrza który jet na prawym błotniku. Nie bede sie ubierał w żadne stozki. poprostu chce wywalic ten talerz znad silnika. Prosze o 2 słowa w tym temacie kogos kto wie jak to zrobić.
: 21 lut 2005, o 11:12
autor: PETERS
W sumie jeżeli o sam filtr chodzi to raczej niema przeciwskazań..... tylko że niewiem jak rozwiążesz kwestję ciepłego powietrza znad kolektora. Zawsze dąży się do tego aby powietrze dostawało się do silnika bez żadnych niepotrzebnych zawirowań a w tym wypadku konstrukcja silnika i puszka z innego filtru raczej nie sprzyje temu.
Ja też kiedyś też mierzyłem się z zamiarem żeby zmienić puszkę, ale z tego względu, że miałem koncepcję doładować silnik w dosyć nietypowy sposób.......

: 21 lut 2005, o 11:16
autor: boxer
a jak o właśnie jest rozwiazane w innych autach- chodzi o ciepłe powietrze przy filtrze z boku?
: 21 lut 2005, o 11:22
autor: kristo
boxer pisze: Mnie interesuje przesczep instalacji filtra powietrza który jet na prawym błotniku. .
Bo Ci się myśleć nie chce- proste-1) miałeś vektre- nigdy tam nie zaglądałeś pod maskę??
2)Corsa b nie ma tego tależa- a silniki te same.....i nic Ci to nie mówi??
Re: Filtr powietrza
: 21 lut 2005, o 11:37
autor: boxer
Po 1
boxer pisze:Czekam na konkretne odpowiedzi a nie głupie wymadrzanie sie

Po 2 Widziałeć kiedyś silnik E18NVR ???- mówi ci cos ten skrót
Tutaj jest akurat Vectra 1,4 8v ale wyglada to identycznie jak w E18NVR
http://212.87.231.90/vu/foty/Czowa/cosma/cosma5.jpg
Po 3 Włanie pytam tych co maja między innymi CB 1,2 8V lub tych którzy już przerabiali ten patent
: 21 lut 2005, o 12:35
autor: boxer
PETERS pisze:W sumie jeżeli o sam filtr chodzi to raczej niema przeciwskazań..... tylko że niewiem jak rozwiążesz kwestję ciepłego powietrza znad kolektora. Zawsze dąży się do tego aby powietrze dostawało się do silnika bez żadnych niepotrzebnych zawirowań a w tym wypadku konstrukcja silnika i puszka z innego filtru raczej nie sprzyje temu.
Ja też kiedyś też mierzyłem się z zamiarem żeby zmienić puszkę, ale z tego względu, że miałem koncepcję doładować silnik w dosyć nietypowy sposób.......

Tak swoja droga to w moim silniku nie ma tej blachy nad kolektorem
http://img92.exs.cx/img92/8728/cosma52hl.jpg (Zdjecie z Vectry)
tylko sam mały lejek wychodzący pod płaska rurą dolotu powietrza nad pierwsza rura kolektora
: 21 lut 2005, o 15:32
autor: AdamXXL
jak będziesz miał komplet "skrzynkę" na filtr i puche na wtrysk od jakiegoś monowtrysku to dolot ciepłego powietrza to nie problem, bo bedziesz wszystko co potrzebujesz mieć już. tylko podłączyć
tak poglądowo

- silnik1.jpg (58.55 KiB) Przejrzano 4179 razy
: 21 lut 2005, o 15:39
autor: boxer
I to jest prawie własciwa odpowiedź. Nie trzeba robic wywodow. Adam załatwił sprawe jednym wejsciem i już dziex Adam.
Jeszcze tylko jedno: od jakich samochodow pasuje ten komplet tylko 1,2 mono od Corsy czy inne Ople np astr czy kadet?
: 21 lut 2005, o 15:43
autor: AdamXXL
pucha na wtrysk wszystkie monowtryski od 1.2 do 1.8 corsa/astra/vectra
skrzyneczke raczej szukaj od corsy A łatwiej pewnie będzie zamontować
: 21 lut 2005, o 17:24
autor: boxer
Tak przy okazji- Jaka role spełnia ciepłe powietrze albo inaczej jakie moga być ujmne skutki i objawy w takim przypadku jak moj tzn brak blachy i odpowiedniego dogrzania powietrza ? ( falujace obroty , spalanko czy cos w tym stylu?)
: 21 lut 2005, o 19:02
autor: PETERS
A powinien być tam kawałek takiej "falowanej" rurki. Wtedy zimny silnik dostaje ciepłe powietrze i szybciej się nagrzewa do temperatury pracy. W zimie silnik może być niedogrzany i trochę więcej palić. Ogólnie przy zimnym silniku może wystąpić nierówna praca szczególnie na wolnych obrotach.
A jak się już autko nagrzeje to samo sobie przełącza i dostaje wtedy zimne powietrze. W innych autach jest taka bimetalowa sprężyna która przesuwa specjalną klapę, albo na wlot zimnego albo ciepłego. Tutaj sądząc po tym "bajerze" z czerwonym kablem jest to pewnie realizowane na drodze elektronicznej i jest tam silnik, ale tego nierozbierałem to dokładnie niewiem.
: 21 lut 2005, o 20:24
autor: AdamXXL
PETERS pisze:Tutaj sądząc po tym "bajerze" z czerwonym kablem jest to pewnie realizowane na drodze elektronicznej i jest tam silnik, ale tego nierozbierałem to dokładnie niewiem.
to podciśnienie. 0 elektroniki. bierze ciepłe powietrze aby szybciej się nagrzać głównie na woluch o.
: 21 lut 2005, o 22:28
autor: PETERS
Hmm..... jeszcze raz ..... AdamXXL bo mnie zastanawia co to jest.
Od podciśnienia mam taki prostokątny czarny czujnik, który też bierze powietrze z filtra, ale jest umieszczony niedaleko wentylatora od nawiewu ..... chyba tzw. MAPsensor.
A to na filtrze to co ??
: 22 lut 2005, o 06:06
autor: -=kLaRi=-
Boxer ,ja mam do sprzedania ta puszke seryjna(przy blotniku) jesli cie interesuje,razem z filtrem ,komplet ,ja mam stozek to juz misie nie przyda a po drugie c20ne ,a tam to juz wieksze jest..
Jesli cie to interesuje to na pw prosze

Za nieduze pienadze.
Jesli nie chcesz stozka to chyba ci sie przyda

Aha dodam ,ze mam jeszcze ta blache na kolektor na cieple powietrze ,a przy tej obudowie na filtr sa jeszcze orginalne rurki ,tylko przykrecisz 4 srubkami do kolektora ta blache i rurke nakladasz.
Daj znac
to jest to czego szukasz

1.2 8v monowtrysk ,razem z tym bimetalem itd.Tylko puche sobie zalatw sama na wtrysk i bedziesz mial komplet