Strona 1 z 2
Wskaźnik, termostat czy czujnik a może coś innego??
: 3 mar 2005, o 20:20
autor: PETERS
Od kiedy kupiłem Corse tak już było - po przejechaniu nawet około 200km wskaźnik nie wychodzi po za niebieskie pole (tzn. nie jest martwy, bo się podnosi), ale za niebieskie nie wychodzi. Termostst - czy jest dobry?!? jak zapale auto..... zanim odśnieże, w środku jest już ciepło. Po przejechaniu kilkunastu km chłodnica robi się ciepła - czyli termostat raczej załącza 2gi obieg.
I teraz mój problem.... bo bardzo mi to pasuje, że auto się nagrzewa szybko i tak powinno być. Ale w przyszłym tygodniu wymieniam pasek rozrządu i zastanawiam się czy jak wymienie termostat to zacznie pokazywać temperature czy przyczyną jest coś innego.
Zastanawia mnie czy uwalony nie jest wskaźnik albo czujnik ( ale nie słyszałem żeby się to psuło)a może płyn?? Co prawda teraz chłodnica jest gorąca po dłuższej jeździe, ale jest jeszcze zimno a idzie do lata i nie chcę przegrzać silnika a więc przydało by się żeby wskaźnik działał, szczególnie, że nawet przy dłuzszych odcinkach- auto mam 4 miesiące -nie słyszałem jeszcze, żeby mi się włączył wentylator (co prawda kupiłem auto w zimie). Jak sprawdzic co może być wysypane??
W c12nz ile jest tych czujników temperatury?? Komputer, wskaźnik i wentylator kożystają z jednego czujnika??
Re: Wskaźnik, termostat czy czujnik a może coś innego??
: 3 mar 2005, o 23:19
autor: AdamXXL
PETERS pisze:W c12nz ile jest tych czujników temperatury?? Komputer, wskaźnik i wentylator kożystają z jednego czujnika??
1.2 ogólnie ciężko jest rozgrzać niech chodzi sibie z 10-15min na wonlych to powinien się rozgrzać nawet do załączenia wentylatora.
a czujniki to
1. do wskaźnika na desce (kolektor ssący)
2. dla kompa (kolektor ssący)
3. w chłodnicy załącza wentylator
ps. dopiero jak zmieniłem silnik okazało się, że jednak wentylator na chłodnicy działa

: 3 mar 2005, o 23:30
autor: Sznaps
Ja mam c12nz i mam identyko, jak mi dojdzie w połowę tego przedziału poza niebieskim polem to już jest normalnie nienormalna sytuacja hehe
: 4 mar 2005, o 14:02
autor: Conan
Ja ma 1.2NV no i też mi sie wskaźnik wychyla tylko do pierwszej kreski za polem niebieskim. U mnie pomogła wymiana termostatu, oryginał GM 55zł ( francuskich nie polecam bo to chłam). Po wymianie wskazówka podczas jazdy utrzymuje się cały czas na śrdokowej kresce. Obecnie mam też zaślepiony wlot na atrapie i w miescie auto sie nie przegrzewa. No i teraz wszystko jest "git"

: 5 mar 2005, o 09:48
autor: Anal
U mnie też tak jest to wina termostatu, poprostu cały czas jest otwarty
: 5 mar 2005, o 12:03
autor: PETERS
Tylko, czy wtedy auto nagrzewałoby się po 5 minutach pracy

Ale go wymienie tylko
Conan zabił mi gwoździa, bo normalnie to termostat stoi 16zł ..........a GM 55zł.
: 5 mar 2005, o 12:29
autor: Bronek_84
@ peters jak chcesz sprawdzić czy czujnik i wskaźnik jest dobry to odepnij złączkę od czujnika na kolektorze i zewrzyj do masy, wtedy na wskażniku powinno pokazać max albo nawet więcej niż max
: 5 mar 2005, o 12:54
autor: Conan
PETERS to nie jest rzaden gwóźdz tylko to ze ja kupiłem jeden termostat za 16zł w zółtym opakowaniu no i sie załamałem po jego wymianie. Było tak że nagrzewał się do środkowej kreski a potem jak termostat otwarł to spadał do pierwszej kreski za niebiską i tak juz trzymał chocbym niewiem jak długo jeździł ( czyli poprostu juz sie nie umiał domknąc całkowicie). Potem kupiłem w serwisie opla dokładnie za 55zł no i działa od miesiąca bez problemowo. Tak więc ja juz sie nie kusze na tanie podróby, bo potem traci sie wiecej niz by sie myślało
Moje zdanie a twój wybór, pozdro.
: 5 mar 2005, o 13:01
autor: Bronek_84
Ostatnio siadła mi pompa wody i przy okazji postanowiłem wymienić termostat mimo, że tamten wydawał się dobry. Teraz silnik po przejechaniu 3-4 km po mieście przy średnim mrozie nagrzewa się do 90 stopni i cały czas tak trzyma. Jeżeli temperatura powietrza jest dodatnia to wychodzi mocno poza 90. Wyszło na to, że jeśli się coś robi przy silniku to warto wymienić termostat bo jest niedrogi a jak się zepsuje to szkoda potem wszystko znowu rozbierać tylko po to żeby go wymienić. Termostat jest "made in poland" i kosztował 24 zł
: 5 mar 2005, o 16:08
autor: PETERS
Bronek_84 właśnie tak robiłem wskaźnik jest OK.
Jeden element wykluczyłem, ale zauważyłem coś innego, silnik był ciepły - wróciłem z trasy - stał może jakieś 15-20min na polu, chciałem jeszcze raz sprawdzić ten wskaźnik i zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym nie ma cisnienia. Normalnie silnik pracuje odkręciłem korek, nic się nigdzie nie lało - czyżby pompa padła :0
: 5 mar 2005, o 22:53
autor: Bronek_84
PETERS pisze:Bronek_84 właśnie tak robiłem wskaźnik jest OK.
Jeden element wykluczyłem, ale zauważyłem coś innego, silnik był ciepły - wróciłem z trasy - stał może jakieś 15-20min na polu, chciałem jeszcze raz sprawdzić ten wskaźnik i zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym nie ma cisnienia. Normalnie silnik pracuje odkręciłem korek, nic się nigdzie nie lało - czyżby pompa padła :0
A jest w ogule płyn w zbiorniczku?
Może gdzieś wąż nie trzyma i ci płyn ucieka, powstaje zapowietrzenie, czujnik jakby nie jest zanurzony całkowicie w cieczy..... Jak nie ma śladów wycieków to zobacz okolice pompy czy nie jest tam mokro. Ona jest tak zrobiona, że jak łożysko w niej padnie, robią się luzy na wałku pompy, rozwala uszczelniacz i płyn wycieka specjalnie przygotowanymi na tę okazję otworkami tak jakby pod kołem pasowym pompy...
Takie mam luźne myśli...
: 6 mar 2005, o 11:21
autor: PETERS
Płyn nie ubywa, układ specjalnie odpowietrzałem. Odpowiedz mi tylko na jedno pytanie - jak termostat jest zamknięty (zimny silnik) to czy w tym obiegu jest zbiornik wyrównawczy?? Czy przez górny wąż w zbiorniku wyrównawczym (ten cieńszy) tłoczony jest płyn jeżeli silnik jest zimny??
: 6 mar 2005, o 12:01
autor: Bronek_84
Gdy silnik jest zimny to termostat jest zamknięty i ciecz obrasa się tylko w bloku silnika. Jak się nagrzeje do tego stopnia, że termo. się otworzy ciecz przepływa również przez chłodnicę. Przez ten cienki wężyk płynie tylko nadmiar cieczy wywołany poprzez zwiększoną temperaturę. Tak więc jeśli termostat jest zamknięty przez wężyk nie ma prawa nic płynąć. (tylko nie myśl, że cienkim wężykiem ma się lać cały czas silnym strumieniem. Od czasu do czasu siknie troche do zbiornika). Zbiornik wyrównawczy jest połączony non stop z układem, nic go nie odcina, przecież jest podłączony równolegle do węza zasilającego pompę.
Jak się gdziekolwiek mylę to proszę mnie sprowadć na ląd

: 6 mar 2005, o 12:19
autor: PETERS
Dzięki Bronek_84 w takim razie termostat do wymiany.
: 8 mar 2005, o 23:51
autor: =JUHol=
heja! byłem ciekawy co odpiszecie na te posty bo u mnie jest dokładnie to samo... tłumaczylem sobie jeszcze, że mam nie oryginalną chłodnicę i może dlatego temperatura nie przekracza hmm... (nie wiem jaka podziałka jest) powiedzmy pierwszej kreski... kupiłem dzisiaj termostat, wymieniłem go i... wskazówka wychyla się wyżej, właśnie na tą "pierwszą kreskę", ale nic dalej

... silnik specjanie pracował jakiś czas i myślałem, że może sie przegrzeje (włączy wentylator) - a tu nic... w zasadzie jest podobnie jak było. Przypuszczam też, że przez to silnik "myśli", że jest zimny i wali mi na ssaniu prawie cały czas - prawie bo czasami obserwuję obroty poniżej 1000rpm. Jeszcze jedna ciekawa rzecz. Na poprzednim termostacie pojeździłem sobie na torze rallycrossowym i udało mi sie ustawic wskazówkę na 90 stopni, ale wentylatora także nie słyszam, gdzie np w Octavii już by się pewnie zatarł

. Gdzie jeszcze można szukac przyczyny tego? Drażni mnie powoli spalanie powyżej 10 litrów nawet jak jeżdże jak emeryt albo i gorzej...

: 9 mar 2005, o 09:22
autor: Hiv
Ja u siebie mam zwalony wskaznik a mam podejrzenia ze cos z temp. jest nie tak. Musze to zrobic jak najszybciej. Jesli wskazowka od temp. lezy sobie calkiem na prawym boku to co to oznacza?
Wyskoczyla sobie ze swojego miejsca i wystarczy ja wlozyc czy moze calkiem padl wskaznik?
: 9 mar 2005, o 10:19
autor: =JUHol=
moze byc... ale jak juz pisalem... udalo mi sie zagrzac silnik do 90 stopni, ale to pracowal na wysokich obrotach przy stosunkowo nie duzych predkosciach przez jakas godzine...
: 10 mar 2005, o 14:16
autor: PETERS
Wskaźnik, możecie sprawdzić tak jak pisał
Bronek odłączcie przewód od czujnika (u mnie na kolektorze, pod filtrem, niebieski przewód) i zewrzyjcie do masy, jeżeli się odchyli na max w prawo gdzieś w okolice czerwonego pola, albo po za nie to wskaźnik jest OK. Jak Ci cały czas pokazuje na czerwonym to chyba masz gdzieś zwarcie do masy.
A czego wentylator się niewłącza?? U mnie jeszcze nmiesłyszałem, żeby się włączyła, jest zima to nie powinna, ale też mnie to zastanawia bo teraz to niewiem ani czy wentylator jest sprawny ani czy wskaźnik dobrze pokazuje
Corsy mają dziwnie wysoko ustawioną temperaturę załączenia wentylatora - coś chyba 96* także w lecie na wodzie to niezabardzo pojeździ. Ten czujnik od wentla w chłodnicy bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy wrzucić czujnik do czajnika i podgrzewać - można jeszcze mierzyć temperature i przy około 100* powinien zacząć przewodzić.
W szkole mieliśmy kiedyś taki pojemnik z grzałką i termometrem do sprawdzania tych czujników. Tylko trzeba spuszczać wtedy płyn z chłodnicy żeby wykręcić ten czujnik a przy tych mrozach zabardzo mi się nie chce
Tylko niewiem czy jak wskaźnik źle pokazuje to pewnie komp tez dostaje zły sygnał i cały czas silnik dostaje dawkę rozruchową??
: 10 mar 2005, o 19:50
autor: PETERS
Z tego co pisał ADAM to:
czujniki to
1. do wskaźnika na desce (kolektor ssący)
2. dla kompa (kolektor ssący)
3. w chłodnicy załącza wentylator
Czyli ten sam czujnik. Więc już wiem, dlaczego teraz dosyć dużo mi pali.
A wiem, zbuduje sobie wskaźnik AFR i będe wiedział czy po 80km jazdy mieszanka dalej będzie bogata

: 24 paź 2005, o 23:04
autor: BRAWIMEX
Postanowiłem odkopać ten temat, bo po robocie Staneqa z FAQiem jakoś tak fajnie jest
Czytałem o tych kreskach, termostatach i postanowiłem tez coś wymienic, bo juz blisko zima,
a ja mam tez wychylenie wskaznika nawet po 300km pierwsza kreska za niebieskim.Ogrzewanie w zime,lato,wiosna super!
Tylko te wskazania

Czasem jak dobrze pogonie to nawet na środek wskoczy ale zaraz opada jak jazda jest spokojna.
Conan postawił na orginalny termostat GM i ja tez go kupiłem.
Wymieniłem w ciemno bez sprawdzania starego który tez juz byl wymieniany bo orginalem nie byl.Krótko... stary dziala!
I powiem panowie jest bez zmian

Naraziłem moj budzet rodzinny
Adam pisał, ze 1.2 trudno je rozgrzac, to fakt!
Gdzieś trafilem na posta,że Corsy produkowane na Saragossie są odporne na temperature.(Chyba wszystkie CA tam robili?)
Post,za postem się urywa i nie ma płęty... Czy corsy tak maja czy zaliczamy to do ZEPSUTE?
: 25 paź 2005, o 00:06
autor: llionn
Ja jak kupiłem corse w marcu też miałem ten problem bo całą wiosnę zimno w samochodzie miałem, teraz przed zimą wymieniłem na jakiś niemiecki termostat (nie oryginalny ale i nie francuski) Standardowo nagrzewa się do pierwszej kreski za polem niebieskim a wentylator zaczyna pracować w połowie całego wskaźnika.
: 25 paź 2005, o 01:47
autor: Sznaps
To raczej normalka. Co zabawniejsze latwiej to 1.2 rozgrzać gdy sobie stoi w miejscu i pracuje niż przy normalnej jeździe gdy praktycznie nie wychodzi poza niebieską krechę. jak postoi w miejscu z 20 min to spokojnie polowę dojdzie ale wystarczy ruszyć i chwilkę pojeździć i znów zimnawo pod maską

: 25 paź 2005, o 07:36
autor: BRAWIMEX
Sznaps pisze:To raczej normalka. Co zabawniejsze latwiej to 1.2 rozgrzać gdy sobie stoi w miejscu i pracuje niż przy normalnej jeździe
To fakt
Czyli takie wskazania są całkiem normalne i ne mamy czym sobie glowy zawracac,
a problem zaliczamy do ten typ tak ma?
: 25 paź 2005, o 08:22
autor: sopel358
no moze 1.2 tak ma bo ja p4zy swoim 1.4 jak sie nagrzeje dochodzi tak do polowy i tam sie zatrzymuje czy stoje czy jade nie ma roznicy, a wentylator to mi sie wlacza przy ostrym palowaniu po miescie ale tez nie zawsze

: 25 paź 2005, o 09:50
autor: PETERS
Ale'ś temat odkopał

Po tym czasie nic nie zmieniałem i mogę powiedzieć, że przy normalnej jeździe na niebieskim polu jest. A wentyl załącza mik się równo na połowie wskaźnika, ale to tylko wtedy!! jak auto stoi w bezruchu jakieś 10-15min. I to jest normalne ponieważ ja mam 1.2 a 1.6 mają tą samą chłodnicę.
: 25 paź 2005, o 11:18
autor: BRAWIMEX
No czyli dla wszystkich na przyszlość...
CA tak maja

: 25 paź 2005, o 11:30
autor: PETERS
Nie, nie.
CA 1.2 tak mają, 1.4 trochę mniej a 1.6 grzeją się normalnie

: 25 paź 2005, o 14:34
autor: BRAWIMEX
PETERS pisze:Nie, nie.
CA 1.2 tak mają, 1.4 trochę mniej a 1.6 grzeją się normalnie

Oczywiście Peters!
Mialem wlaśnie to na myśli

Re: Wskaźnik, termostat czy czujnik a może coś innego??
: 1 mar 2011, o 08:48
autor: naprawiacz1
Witam. Odkopuje temat i proszę o pomoc...
X14Xe...
termostat wymieniony czujnik z kostka wymieniony czujnik w bloku wymieniony zwarty do masy i???wskaźnik nawet nie drgnie. kody błędów nic nie pokazują...wszyscy mechanicy co prawda ciency wymiękli. a na koniec najciekawsze temperature zewnętrzna mam non stop -30...ale to nie jest najwazniejsze tylko czujnik temperatury wody...Jeszcze raz proszę o pomoc Pzdr
Re: Wskaźnik, termostat czy czujnik a może coś innego??
: 1 mar 2011, o 10:00
autor: corsarz
q może ECU uwalone, spróbuj podmienić