Strona 1 z 2

Gumowe wkładki w sprężyny zawieszenia - co o tym sądzić

: 7 kwie 2005, o 21:27
autor: Sznaps
Takie jak tutaj http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=46460656 . Mam obecnie problemik związany z obcieraniem z tyłu (przy dołkach większych), który rozwiążę dopiero pod koniec miesiąca i do tego czasu zastanawiam się czy coś takiego by mi tymczasowo pomogło [Corsa A].

: 7 kwie 2005, o 21:37
autor: !markos
tymczasowo tak - docelowo raczej nie..

: 7 kwie 2005, o 21:40
autor: Sznaps
Tzn pierwszy raz coś takiego widzę w ogóle. Nie zniszczy albo nie uszkodzi mi to zawieszenia przez powiedzmy 3 tygodnie użytkowania?

: 7 kwie 2005, o 21:40
autor: kamiloooo
mialem cos takiego chwilowo....pomagalo ale byl praktycznie brak ugiecia sprezyny wiec mega deska.... mozna to kupic w sklepie z czesciami od 126 ppppp.... bo to do malucha... :-P :-P

: 7 kwie 2005, o 22:11
autor: czester 1
ja takie jeszcze mam na tyle :grin: mi pomaga bo zderzaka nie rysuje :oko:

: 7 kwie 2005, o 23:33
autor: kamiloooo
ja tez mialem z tylu bo z przodu raczej wcisnac sie tego by nie dalo :zakrecony:
ale widzialem tez takie gumy z trzpieniem (nie wiem jak to sie profesjonalnie nazywa-odbojniki :zakrecony: ) tyle ze dosc drogie bo okolo 150 zl i one sa lepsze gdyz nie wylaczaja z pracy sprezyny tylko przy maksymalnym dobicu hamuja sciskanie sprezyny do konca... :grin: :-D

: 8 kwie 2005, o 15:57
autor: radzio_gsi
te gumy nie zniszcza ci nic, jak rodzinka jedziemy gdzies w dalsza trase i fura jest cala zapakowana to zawsze wkladamy te gumki do naszej octavki i jest luz

: 8 kwie 2005, o 17:02
autor: Sznaps
jak to idzie - starczy jedna na sprężynę(chcę tylko tył usztywnić)??

: 8 kwie 2005, o 18:09
autor: kamiloooo
tak starczy jedna na sprezyne.... :oko:

: 9 kwie 2005, o 10:14
autor: PETERS
Dobre :-D Teraz będe mógł ładowąć więcej cementu do bagażnika niż dotychczas 8-)

: 9 kwie 2005, o 10:58
autor: YAQB
Ja zamierzam na dniach cos takiego zalozyc w GS-ce bo mi obciera z tylu - moge dac znac jak sie sprawuje.

: 9 kwie 2005, o 11:16
autor: kamiloooo
PETERS pisze:Dobre :-D Teraz będe mógł ładowąć więcej cementu do bagażnika niż dotychczas 8-)
mozesz ladowac wszystko piasek, cement w koncu tyl bedzie sie toczyl jak taczka na gumowcyh kolach... :-P :-P

: 9 kwie 2005, o 15:48
autor: kubelt
Ci producenci to jednak glupi sa... wydaja miliony euro na badania, doswiadczenia, zatrudniaja specjalistow, prowadza labolatoria po to, by elementy zawieszenia jak najlepiej spelniany swoje zadania i by samochod dobrze sie prowadzil... a tu wystarczy gumka za 4.30 pln i po krzyku :D

: 9 kwie 2005, o 16:07
autor: kamiloooo
kubelt pisze:Ci producenci to jednak glupi sa... wydaja miliony euro na badania, doswiadczenia, zatrudniaja specjalistow, prowadza labolatoria po to, by elementy zawieszenia jak najlepiej spelniany swoje zadania i by samochod dobrze sie prowadzil... a tu wystarczy gumka za 4.30 pln i po krzyku :D
jak zalozysz gumke za 4.30 to zawieszenie nie bedzie spelnialo swojego zadania... :lol: tyle tylko ze opony nad seryjne nie beda obcieraly :lol:

: 16 kwie 2005, o 12:08
autor: Sznaps
Założyłem na tył i jest bardzo fajnie. Trochę sztywniej ale resorowanie z tyłu działa jak powinno.

: 16 kwie 2005, o 14:34
autor: GUMIS2000
kubelt pisze:Ci producenci to jednak glupi sa... wydaja miliony euro na badania, doswiadczenia, zatrudniaja specjalistow, prowadza labolatoria po to, by elementy zawieszenia jak najlepiej spelniany swoje zadania i by samochod dobrze sie prowadzil... a tu wystarczy gumka za 4.30 pln i po krzyku :D
jak zykle musze sie z toba zgodzić :)

p.s. nie pracuje sprerzyna to pracuje cos innego :grin:
a czas pokaze co

cieawi mnie jak cos takiego zachowuje sie na badaniu technicznym ??!!!

: 16 kwie 2005, o 19:17
autor: PETERS
Przecież sprężyny pracują normalnie - te gumy nie dopuszczają tylko do tego aby zwoje się schodziły i nabijały się. Chociaż jak się zderzają to znaczy, że sprężyna nie ma już swoich własności i pasowało by ją wymienić. Jak ktoś tu pisał - takie gumy to "półśrodek"

: 17 kwie 2005, o 17:13
autor: Sznaps
Sprężynki pracują normalnie. Prawdę mówiąc te wkładki niewiele zmieniają poza lekkim utwardzeniem w moim przypadku tyłu. I tak najsensowniejsze w takim przypadku jest zamiana springów na twardsze.

Czy można zakupić sprężyny utw. na tył do cA takich wymiarów jak standard (nie mam pojęcia gdzie się takie rzeczy kupuje - wszędzie widzę obniżone o ileś tam a takich nie chcę)? Tutaj znalazłem coś takiego twierdzą że mają takie właśnie springi cenę sami widzicie ( http://allegro.pl/show_item.php?item=46730736 ). Co o tym sądzic?

Pozdrawiam.

: 20 kwie 2005, o 00:19
autor: Sznaps
TAk jeszcze dodam może wsadzenie jakiś mocniejszych sprężynek od innego modelu załatwiło by sprawę np mam na myśli tylnie od Combo ( może ktoś wie czy pasują i czy mają lepsze właściwości bo na pewno o wiele łatwiej je kupić chodzi mi o twardsze ale o tej samej wysokości co standard w cA)

: 20 kwie 2005, o 00:22
autor: !markos
w combo sa resory, a nie sprezyny.

te sprezyny z roczna gwarancja z postu wyzej proponuje zastosowac do amortyzacji materaca w lozku :lol:

: 20 kwie 2005, o 00:34
autor: Sznaps
!markos pisze:te sprezyny z roczna gwarancja z postu wyzej proponuje zastosowac do amortyzacji materaca w lozku :lol:
Heheh :-). No dobra to gdzie w takim razie szukać takich sprężynek ?? Ktokolwiek oferuje opcję bez obniżenia?

: 20 kwie 2005, o 00:41
autor: !markos
nie ma takiej opcji.

: 20 kwie 2005, o 08:21
autor: koch_mar
ja wsadzilem wczoraj, bo mi tyl obciera co nieco i nadal obciera ale mniejsze co nieco, nie wiem czy to ma znaczenie miedzy ktory zwoj sie te dystanse wlozy?? chyba trzeba bedzie giac albo poszerzyc tyl :/

: 20 kwie 2005, o 09:01
autor: !markos
mowilem, ze masz z dupy offset w tych felgach... :zakrecony:

: 20 kwie 2005, o 09:25
autor: kamiloooo
koch_mar pisze:ja wsadzilem wczoraj, bo mi tyl obciera co nieco i nadal obciera ale mniejsze co nieco, nie wiem czy to ma znaczenie miedzy ktory zwoj sie te dystanse wlozy?? chyba trzeba bedzie giac albo poszerzyc tyl :/
sprobuj wlozyc te dystanse w ktorys z gornych zwoji.... :lol:

: 20 kwie 2005, o 09:31
autor: koch_mar
!markos pisze:mowilem, ze masz z dupy offset w tych felgach... :zakrecony:

z dupy nie z dupy ale cos wymysle zeby nie tarly, tylko teraz mam troche inne wydatki:( mysle ze w przyszlym miesiacu bedzie ok, po wyplacie;)
kamiloooo pisze:sprobuj wlozyc te dystanse w ktorys z gornych zwoji....

mam w dolny wsadzony, a co to zmieni??

: 20 kwie 2005, o 09:34
autor: Sznaps
Mi koleś spzredający to poradził włożyć w dolne.

: 20 kwie 2005, o 09:38
autor: !markos
koch_mar pisze:mam w dolny wsadzony, a co to zmieni??
nic. chyba, ze masz progresywnie zwijane sprezyny - wtedy w miekkie zwoje (w te ciasniejsze, srodkowe).

: 20 kwie 2005, o 09:40
autor: koch_mar
!markos pisze:
koch_mar pisze:mam w dolny wsadzony, a co to zmieni??
nic. chyba, ze masz progresywnie zwijane sprezyny - wtedy w miekkie zwoje (w te ciasniejsze, srodkowe).
aaaaa to moze byc dobre:) bo sa progresywne:) dzieki wilekie sprawdze w najblizyszym czasie

: 9 lut 2006, o 09:48
autor: Mihó
Chłopaki z klubu KTK pisali raczej o negatywnym ich działaniu - owszem usztywniają i pomagają jak się jedzie załadowanym autem, ale na wtedy na mniejszą długość spirali działa większy niż zwykle nacisk, co ja szybciej niszczy.

http://ktk.dmkhosting.com/forum/viewtop ... spr%EA+yna

http://ktk.dmkhosting.com/forum/viewtop ... light=guma

http://ktk.dmkhosting.com/forum/viewtop ... light=guma

Zresztą, to taki trochę półśrodek