Strona 1 z 2

Przełącznik oktanowy

: 14 kwie 2005, o 22:15
autor: radzio_gsi
Ostatnio kupilem sobie ksiazke w stylu "jezdze samochodem opel corsa A" i natknelem sie na pewien ciekawy motyw, otoz przy zlaczu diagnostycznym (przy prawym mcpersonie) jest wtyczka z jednej strony jest napisane 92 a z drugiej 95, co oznacza liczbe oktanowa paliwa na jakim sie jezdzi, u mnie bylo 92 po przewroceniu silnik zaczal fajniej chodzic i kto wie moze bedzie mniej palil. ale pewnie wy to juz znacie

: 14 kwie 2005, o 23:26
autor: Hiv
No nic nowego nie wymyśliłeś...

Jakim cudem cały czas jeżdziłeś na 92? :0

: 14 kwie 2005, o 23:51
autor: =JUHol=
ta wtyczka ma sens jak sie jest w niemczech.... w polsce niestety paliwo jest tak chujowe ze zadne wtyczki nie pomoga, a mozna doprowadzic do uszkodzenia silnika (tak czytałem), wiec proponowalbym zostawic na 92 chyba ze sie leje Vpowera+ (ktory z ostatnich badan ma 97oct a nie jak zapewnia shell min 99)... taka niestety smutna prawda. niemieckiej eurosuper (95) naszym odpowiednikiem jest V+... reszta to ****. miejmy nadzieje ze zacznie sie import z zachodu... moze bedzie lepiej

: 15 kwie 2005, o 00:04
autor: Staneq
narazie to mamy tylko ceny beznyny iście europejskie..dziś tankowałem za 3.85zł grrrrrrrrr :bardzozly:

: 15 kwie 2005, o 00:22
autor: qomo
Staneq pisze:narazie to mamy tylko ceny beznyny iście europejskie..dziś tankowałem za 3.85zł grrrrrrrrr :bardzozly:
wawa od 4.00 do 4.20...za 95

: 15 kwie 2005, o 00:25
autor: kamiloooo
koszalin 3.95.... :-(

: 15 kwie 2005, o 00:28
autor: kubelt
Nie neguje kiepskiej jakosci naszego paliwa ale Juhol chyba zbyt ostro nasz biznes paliwowy oceniles :D Skoro jest to seryjna corsa to IMHO nie widze problemu w jezdzie z przelacznikiem na 95 na naszej 95 oct benzynke. 90% naszych benzynowych obywateli leje 95 i samochody jezdza. Nie kazdy komputer samochodowy jest tak madry, by sobie przestawic zaplon by nie dochodzilo do spalania stukowego a jakos mimo wszystko samochody robia na naszej "roznej jakosci" benzynie setki tysiecy km. Jesli trafimy na takie tankowanie, ktore moze uszkodzic silnik to i przelaczenie na 92 nic nie pomoze.
@ Staneq - nie pamietam juz, kiedy ostatni raz taka sume jak wymieniles za benzyne placilem, chyba ponad pol roku temu. Zamiast grrrr powinno byc juppi :D A ja 98 leje, jeszcze fajniej :-?

: 15 kwie 2005, o 00:37
autor: Hiv
W Bełchatowie jak zwykle najtańsze paliwo w Polsce? - 3,79 :-D

: 15 kwie 2005, o 08:20
autor: Staneq
u mnie ceny sie wachają, prawie zawsze tankuje na BP i płaciłem ostanimi czasy od 3.6 do 3.95...
@kubelt niby mam troche taniej ale i tak czlowiek krew zalewa tymbardziej ze faktyczna cena paliwa to ok.2zł/l a reczta to akcyczy i podatki :(
...kurcze pamietam jak zrobilem prawko to sie płaciło 1.6zł/l :-D

: 15 kwie 2005, o 09:50
autor: =JUHol=
kubelt pisze:Nie neguje kiepskiej jakosci naszego paliwa ale Juhol chyba zbyt ostro nasz biznes paliwowy oceniles :D Skoro jest to seryjna corsa to IMHO nie widze problemu w jezdzie z przelacznikiem na 95 na naszej 95 oct benzynke. 90% naszych benzynowych obywateli leje 95 i samochody jezdza. Nie kazdy komputer samochodowy jest tak madry, by sobie przestawic zaplon by nie dochodzilo do spalania stukowego a jakos mimo wszystko samochody robia na naszej "roznej jakosci" benzynie setki tysiecy km. Jesli trafimy na takie tankowanie, ktore moze uszkodzic silnik to i przelaczenie na 92 nic nie pomoze.
zgadza sie. napisalem tak dlatego ze ta corsa ktora mam zawsze jezdzila w niemczech i nia jezdzilem w niemczech i bylo wszystko oki... silniczek bez skazy, rowniutko pracowal (o wiele "lepsze" osiagi), mniejsze spalanie itd... teraz obroty szaleja... silnik zmulony bleee. nic nie zmienialem - tylko paliwo. pokle zreszta to samo, jezeli tylko do polski przyjedzie na pierwsze co kur... to wlasnie benzyna - nie pracuja silniki dobrze. ostatnio zaczalem lac V+ i ku mojemu zdziwieniu silnik zaczal pracowac wlasnie tak jak pracowal w niemczech a przy cenie 3.99 za litr bardzie oplaca sie juz dolac V+ bo tez zauwazylem spadek spalania. moze sie czepiam ale wydaje mi sie ze taka niestety jest prawda. a o tym przelaczniku wyczytalem w ksiazce typu Ople Astra sam naprawiam czy jakos tak... i wlasnie zastrzezenie do polskiej benzyny bylo :-?

: 15 kwie 2005, o 09:53
autor: =JUHol=
Staneq pisze:u mnie ceny sie wachają, prawie zawsze tankuje na BP i płaciłem ostanimi czasy od 3.6 do 3.95...
@kubelt niby mam troche taniej ale i tak czlowiek krew zalewa tymbardziej ze faktyczna cena paliwa to ok.2zł/l a reczta to akcyczy i podatki :(
...kurcze pamietam jak zrobilem prawko to sie płaciło 1.6zł/l :-D
litr paliwa to 1,47... a reszta podatki i akcyzy :oko:

btw. dwa miesiace temu w toruniu na Neste placilem 3.05 za litr... to bylo oki

: 15 kwie 2005, o 12:49
autor: kubelt
=JUHol= pisze:ostatnio zaczalem lac V+ i ku mojemu zdziwieniu silnik zaczal pracowac wlasnie tak jak pracowal w niemczech a przy cenie 3.99 za litr bardzie oplaca sie juz dolac V+ bo tez zauwazylem spadek spalania
ja tez u siebie zrobilem taki eksperyment, ale sie nie sprawdzil. Spalanie spadlo mi w stosunku do Pb98 o okolo 0,5l (mozna to obarczyc nawet marginesem bledu) a za bak zaplacilem ok 260 zl. Mi sie tam nie oplaca.
Moze lepiej nie wiedziec co sie dzieje w silniku nawet na tej Pb98... :-?

: 15 kwie 2005, o 14:39
autor: PETERS
Zawsze szukałem tej wtyczki, bo też to wyczytałem w książce. Ale dopiero dziś się zmotywowałem i znalazłem - mylne było to, że u mnie było 91 .... 91/95. Było na 91 - przełożyłem na 95 i tak..... silnik pracuje w sumie tak samo może troszeczkę bardziej płynniej, ale jest to mało odczuwalne. Różnica jest bo się lepiej zbiera na obroty, wcześniej to tak jak miałem 1500-2000 obrotów i wcisnąłem szybciej gaz to silnik się zamulał. Teraz startuje płynnie. Ale znalazłem bardzo istotną różnicę!! Otóż wcześniej temperatura to niebieskie pole, w ciepłe dni w korkach 1 kreska - więcej nigdy nie było. A po przełożeniu tej kostki, silnik chwilę popracował, pojeździł i wskazówka była na środku. Pierwszy raz usłyszałem jak pracuje wentylator chłodnicy w c12nz!!!! (ale smok :-D )

Tylko zmartwił mnie =JUHol= czyli co?? Lepiej dać na 91 :-?
Nie jestem pewien, ale zdaje mi się że na 95 corsa powinna mniej palić 8-)

: 15 kwie 2005, o 15:40
autor: =JUHol=
nie chce tu nikogo w blad wprowadzac... tak wyczytalem poprostu i tak tu napisalem... jak chodzi lepiej to czemu nie!

: 15 kwie 2005, o 15:44
autor: Matys
Gdzie ta wtyczka i jak wygląda ? Bardzo proszę o fotkę :)23

: 15 kwie 2005, o 15:52
autor: CoDiZan
Wtyczka zmienia mapy paliwa w komputerze i powinna byc na 95 jesli tenkujesz 95


jak pojedziezsz dio niemiec i bedzisz tenkowal 91 to mozesz ja sobie przestawic

: 15 kwie 2005, o 16:50
autor: !markos
imho wytyczka nie zmienia map paliwa, a raczej zaplonu..

a ceny paliwa ostatnio sa rzeczywiscie niezle pojebane :bardzozly:

: 15 kwie 2005, o 17:11
autor: PETERS
=JUHol= wiem wiem, chodzi o spalanie detonacyjne, ale to raczej słychać bo "zawory grają" wtedy 8-) Od tej wtyczki zależy przyśpieszenie lub opóźnienie zapłonu. Tylko, że właśnie nasze 95 jest róźne i tu jest problem, zresztą i tak go nie tankuje bo mam 95 po 3zł a jak sam pojade za wschodnią granicę to wychodzi 2,50zł 8-) ale qurde też zaczyna u nich drożeć :-? i coraz mniej sie przestaje opłacać.

: 15 kwie 2005, o 17:13
autor: =JUHol=
CoDiZan pisze:Wtyczka zmienia mapy paliwa w komputerze i powinna byc na 95 jesli tenkujesz 95


jak pojedziezsz dio niemiec i bedzisz tenkowal 91 to mozesz ja sobie przestawic
polskie 95 to niemieckie 91 a 98 to 95
CoDiZan pisze:imho wytyczka nie zmienia map paliwa, a raczej zaplonu..
właśnie to mialem na myśli

: 15 kwie 2005, o 17:24
autor: radzio_gsi
no to jednak komus pomoglem, mi tez sie wydaje ze lepiej sie zbiera, a wtyczka jest przymocowana do takiego luznego zlacza diagonostycznego u mnie przy prawym mc personie jest. poruszaj wszystkimi kablami jak ktorys bedzie lusny tzn ze to ten

: 15 kwie 2005, o 17:30
autor: Hiv
Ma ktos fotke tego ustrojstwa??

: 15 kwie 2005, o 17:52
autor: radzio_gsi
jak mnie ladnie poprosicie to jutro zrobie

: 15 kwie 2005, o 18:39
autor: PETERS
U mnie jest razem ze złączem diagnostycznym, za filtrem powietrza, pod MAP sensorem. Tam widnieje taki napis - białe cyferki- 91 albo 92 lub 95 8-)

: 15 kwie 2005, o 18:59
autor: Hiv
Domyślam się, że to nie to?
A jeśli nie to może mi ktoś powie co to jest?
Mocowane na przegrodzie przy prawym amortyzatorze:

Obrazek

: 15 kwie 2005, o 19:05
autor: radzio_gsi
nie to nie to, szukaj luznego kabla czyli zlacza diagnostycznego

: 15 kwie 2005, o 19:33
autor: CoDiZan
dlatego ja tenkuje najtansze 98 i uwazzam ze mam sredniawe 95 i mam wtyczke przestawiona

hiv

zrobie ci zdjecie zrzuce je dzisiaj w nocy albo jutro rano

: 15 kwie 2005, o 20:56
autor: PETERS
http://www.corsa-a.cz/technika/zavady_m ... 010722.JPG

http://www.corsa-a.cz/technika/zavady_m ... 010721.JPG

To wtyk diagnostyczny. Obok niego jest mniejsza wtyczka - jak się przyjrzysz to zobaczysz na niej 91

Foty z archiwum, Kristo je wstawił.

: 16 kwie 2005, o 13:16
autor: Sznaps
Ja w 1.2i mam ustawione 95 od fabryki.

: 16 kwie 2005, o 17:24
autor: CoDiZan
sznaps

w polsce w salonie kupiles auto?????????????????

: 16 kwie 2005, o 20:59
autor: Kotlin
Ja mam corse b z silnikiem X14sz i tez juz kiedys o tym czytalem ale u mnie jest tyl;ko taki plastik co niby ma trzymac ta kostke a kostki nie widac nigdzie moze wiecie gdzie ona jest a moze u mnie zlacze diag jest przy bezpiecznikach.
Pozdro