Strona 1 z 1
Remont c16se - części?
: 15 kwie 2005, o 17:44
autor: Hiv
Chodzi o remont silnika c16se.
Przebieg juz blisko 190k...
Co będzie się kwalifikować do remontu w takim silniczku przy tym przebiegu?
Zaznaczam, że ma to być pożądnie zrobiony remont!
Z jakimi kosztami trzeba się liczyć?
Może ktoś zna to z autopsji?
: 15 kwie 2005, o 18:50
autor: PETERS
No to tak:
- można szlifnąć, a tak właściwie to podstawa takiego remontu
- tłoki, pierscienie nowe
- panewki
- sworznie pod tłokami
- przydało by się zrobić coś z wałem, regenaracja, szlifowanie gładzi ( jak tego nie zrobisz to przyjdą nowe tłoki, pierscienie..... i szybko dokonczą wał - chociaż regułą to nie jest)
- przy takim remoncie przydały by się wymienić pompe oleju
- oczywiście graty, w stylu uszczelki, szpilki .......(teoretycznie szpilki takie jak od głowicy, skręcające stopę korbowodu powinny być wymieniene za każdym razem)
- można szlifnąć gładź na bloku i głowicy a koniecznie szlifowanie gniazd zaworowych - oczywiście do tego nowy rozrząd i nowe zaworki.
Wszystko zależy od tego co zaczynapadać i od eksploatacji silnika. Ogólnie litania części, i dużo kasy.
A bierze Ci olej, spadło ciśnienie sprężania, czy coś takiego.... bo ogólnie 190tys. to dużo na malucha i poloneza. Opelki średnio żyją do 300tys.
: 15 kwie 2005, o 18:54
autor: Hiv
Nie wiem jak ostatnio ze sprezaniem...
Co do pracy silnika to wszystko w pożądku, nie moge złego słowa powiedzieć ale olej znika w zatrważającym tempie a ja nie mam pojęcia w jaki sposób :0
: 15 kwie 2005, o 18:58
autor: PETERS
... nie koniecznie od razu remont. Trzeba wszystko pomierzyć i posprawdzać. Może to tylko uszczelniacze, bo 190tys. to naprawdę nie jest dużo - no chyba, że się katowało

: 15 kwie 2005, o 20:54
autor: arts
ja bym na poczatku wymienil uszczelniacze zaworow

: 15 kwie 2005, o 22:16
autor: Hiv
Co do licznikowego 190k to ja nie jestem taki pewien...
Zegary są od tej corsy ale co do silnika nie jestem pewien...
c16se było produkowane od kwietnia '92 czyli u mnie powinien byc e16se... Mam wiec niby młodszy silnik niż auto ale przebiegu pewien na 100% byc nie moge...
PS. Dzis byłem u chłopa i powiedział, że na kompletny remont to z 4k musze miec :0

: 15 kwie 2005, o 22:25
autor: arts
chlop wszystko chyba chce nowe zapodac

: 15 kwie 2005, o 23:00
autor: Hiv
arts pisze:chlop wszystko chyba chce nowe zapodac

No ja mam nadzieje, że w 2k sie zmieszcze...
: 16 kwie 2005, o 10:57
autor: =JUHol=
mi chlop za remont z podkreceniem silnika powiedzial 2,5k... generalnie jak sie dowiadywalem to ok 1000-1500 za remont bym zaplacil
@jak ci bierze olej to sprawdz to co arts napisal... uszczelniacze... bo jak nie kopci, to tamtedy tez lubi olej wyoddalac sie

: 16 kwie 2005, o 14:29
autor: Hiv
=JUHol= pisze:mi chlop za remont z podkreceniem silnika powiedzial 2,5k... generalnie jak sie dowiadywalem to ok 1000-1500 za remont bym zaplacil
@jak ci bierze olej to sprawdz to co arts napisal... uszczelniacze... bo jak nie kopci, to tamtedy tez lubi olej wyoddalac sie

Generalnie nie kopci. Tylko na obrotach blizej czerwonego pola, to wtedy owszem. Silnik suchy; jak wszedzie mokra miska ale nic nie kapie. A jednak oleju ubywa
Jesli to uszczelniacze to co sie dzieje z tym olejem ktory przepuszczaja? Dostaje sie do komory spalania? To chyba powinno powodowac kopcenie
