Strona 1 z 1

Remont c16se - części?

: 15 kwie 2005, o 17:44
autor: Hiv
Chodzi o remont silnika c16se.
Przebieg juz blisko 190k...

Co będzie się kwalifikować do remontu w takim silniczku przy tym przebiegu?
Zaznaczam, że ma to być pożądnie zrobiony remont!
Z jakimi kosztami trzeba się liczyć?
Może ktoś zna to z autopsji?

: 15 kwie 2005, o 18:50
autor: PETERS
No to tak:

- można szlifnąć, a tak właściwie to podstawa takiego remontu
- tłoki, pierscienie nowe
- panewki
- sworznie pod tłokami
- przydało by się zrobić coś z wałem, regenaracja, szlifowanie gładzi ( jak tego nie zrobisz to przyjdą nowe tłoki, pierscienie..... i szybko dokonczą wał - chociaż regułą to nie jest)
- przy takim remoncie przydały by się wymienić pompe oleju
- oczywiście graty, w stylu uszczelki, szpilki .......(teoretycznie szpilki takie jak od głowicy, skręcające stopę korbowodu powinny być wymieniene za każdym razem)
- można szlifnąć gładź na bloku i głowicy a koniecznie szlifowanie gniazd zaworowych - oczywiście do tego nowy rozrząd i nowe zaworki.

Wszystko zależy od tego co zaczynapadać i od eksploatacji silnika. Ogólnie litania części, i dużo kasy.

A bierze Ci olej, spadło ciśnienie sprężania, czy coś takiego.... bo ogólnie 190tys. to dużo na malucha i poloneza. Opelki średnio żyją do 300tys.

: 15 kwie 2005, o 18:54
autor: Hiv
Nie wiem jak ostatnio ze sprezaniem...
Co do pracy silnika to wszystko w pożądku, nie moge złego słowa powiedzieć ale olej znika w zatrważającym tempie a ja nie mam pojęcia w jaki sposób :0

: 15 kwie 2005, o 18:58
autor: PETERS
... nie koniecznie od razu remont. Trzeba wszystko pomierzyć i posprawdzać. Może to tylko uszczelniacze, bo 190tys. to naprawdę nie jest dużo - no chyba, że się katowało 8-)

: 15 kwie 2005, o 20:54
autor: arts
ja bym na poczatku wymienil uszczelniacze zaworow :oko:

: 15 kwie 2005, o 22:16
autor: Hiv
Co do licznikowego 190k to ja nie jestem taki pewien...
Zegary są od tej corsy ale co do silnika nie jestem pewien...
c16se było produkowane od kwietnia '92 czyli u mnie powinien byc e16se... Mam wiec niby młodszy silnik niż auto ale przebiegu pewien na 100% byc nie moge...

PS. Dzis byłem u chłopa i powiedział, że na kompletny remont to z 4k musze miec :0 :zakrecony:

: 15 kwie 2005, o 22:25
autor: arts
chlop wszystko chyba chce nowe zapodac :grin:

: 15 kwie 2005, o 23:00
autor: Hiv
arts pisze:chlop wszystko chyba chce nowe zapodac :grin:
No ja mam nadzieje, że w 2k sie zmieszcze...

: 16 kwie 2005, o 10:57
autor: =JUHol=
mi chlop za remont z podkreceniem silnika powiedzial 2,5k... generalnie jak sie dowiadywalem to ok 1000-1500 za remont bym zaplacil

@jak ci bierze olej to sprawdz to co arts napisal... uszczelniacze... bo jak nie kopci, to tamtedy tez lubi olej wyoddalac sie :oko:

: 16 kwie 2005, o 14:29
autor: Hiv
=JUHol= pisze:mi chlop za remont z podkreceniem silnika powiedzial 2,5k... generalnie jak sie dowiadywalem to ok 1000-1500 za remont bym zaplacil

@jak ci bierze olej to sprawdz to co arts napisal... uszczelniacze... bo jak nie kopci, to tamtedy tez lubi olej wyoddalac sie :oko:
Generalnie nie kopci. Tylko na obrotach blizej czerwonego pola, to wtedy owszem. Silnik suchy; jak wszedzie mokra miska ale nic nie kapie. A jednak oleju ubywa :-?
Jesli to uszczelniacze to co sie dzieje z tym olejem ktory przepuszczaja? Dostaje sie do komory spalania? To chyba powinno powodowac kopcenie :zakrecony: