Strona 1 z 2
Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]
: 11 maja 2005, o 12:20
autor: wow
ok, masz swoje 1.4 albo 1.6 16v... slyszales o fajnych przyrostach po skroceniu kolektora ssacego na cos w stylu mantzel'a, dbilasa, velosa... wiesz juz, ze nie ma tam zadnej filozofii - ze jest to prosta puszka. chcesz cos takiego zrobic, ale nie wiesz jak... jak to potem zlozyc... na co zwrocic uwage...
sprawdz to!
zdjecia roznych gratow otrzymanych od mantzel'a:
http://stripdir.com/sd/?url=http://www. ... /powerbox/
jak ladnie mozna je nastepnie odpicowac
:
http://stripdir.com/sd/?url=http://www. ... box/paint/
jak wyglada caly gotowy zestaw:
http://stripdir.com/sd/?url=http://www. ... overzicht/
i montaz... dosc ogolnie rzecz ujmujac:
http://www.stripdir.com/sd/?url=http:// ... ox/inbouw/
na co czekasz dalej? do garazu!
Wyglada na to ze zdjecia sa niedostepne, ale na dalszych stronach tematu jest ich wiecej
: 11 maja 2005, o 12:28
autor: !markos
nooormalnie medal ci sie stary nalezy! moze w koncu ktos to zrobi (predzej ode mnie..) i udowodni, ze nie ma sensu placic takiej absurdalnej kasy za kawalek aluminiowego pudelka z kilkoma dziurkami!!!
MISTRZ!!!
: 11 maja 2005, o 14:11
autor: -=m&m=-
no to przyznam się, że jestem w trakcie dłubania czegos podobnego
jak widać na zdjęciach rozpórka nie mieści się przy orginalnej puszcze więc robie najpierw makiete ze styroduru pod swoją rozpórke i dopiero na jej podstawie będzie budowane pudełeczko
tak mnie zastanawia fakt, że wśród gratów otrzymanych od mantzela nie widać niczego co modyfikowałoby seryjne ustawienia kompa ?
: 11 maja 2005, o 14:36
autor: !markos
mantzel nie daje nic do kompa (box kosztowal chyba 700eur - strona nie dziala)
dbilas daje chip (w zestawie z boxem za 982eur)
risse tez robi elektronike, ale za doplata (box 609eur + strojenie 619eur)
: 11 maja 2005, o 21:22
autor: ZEDYO
Tu jest siakaś działajaca stronka Mantzela:
http://www.mantzel.co.uk/
Konia z wozem temu kto zrobi cosik takiego sam
: 13 maja 2005, o 22:54
autor: Mieto3
a ja poszperalem i znalazlem na zywo samorobke mantzla, blizej bede wiedzial cos w nastepnym tygodniu i zdjecia jakies moze bede posiadal,
z 1,6 16v koles legitymuje sie moca ok 135KM, rozgladajcie sie w Wawie za moja czarna blizniaczką
: 15 maja 2005, o 20:04
autor: !markos
w duzym skrocie tak.. kazdy silnik opla z przekombinowanym dolotem reaguje na podobnej (do mantzla/dbilasa/velosa/risse) konstrukcji dolot tak samo pozytywnie.. roznice sa w dlugosciach kanalow ssacych pomiedzy silinkami, ale podstawy teoretyczne dokladnie takie same..
: 15 maja 2005, o 21:16
autor: AdamXXL
w kolektorach pod c20ne/20ser(h) różnica w porównaniu do standardowego jest głównie kształt rur dolotowych. w obydwu przypadkach (lexmaul i irmscher więcej chyba nikt nie robił) różnica polega na tym, że konstrukcyjnie bardziej starano się wyprostować możliwie rury dolotowe, a długość raczej jest ta sama.
: 15 maja 2005, o 21:43
autor: !markos
mowilem o dlugosci pod konkretny silnik, a to, zeby byly jak najprostsze to warunek poprawnego dzialania kolektora
dlatego u siebie chce zrobic nowy.. nie wykorzystywac gotowego dolu, bo jest zagiety w 2 miejscach, tylko zrobic podobnej dlugosci, tylko wyprostowane, puszke i jesli nie zmiesci sie pod maske - wyciac dziure, zeby kolektor wyjrzal na swiatlo dzienne jak w tej vectrze v6 biturbo, ktora byla na bemowie
: 18 maja 2005, o 20:18
autor: -=m&m=-
przejrzałem sobie to wszystko na spokojnie i zrodziło mi się pytanie. Na tym zdjęciu widac dokładnie, że płytka zasłaniająca egr nie ma żadnego otworu
a na tym zdjęciu widać, że do drugiego otworu w mantzelu tez nie jest żaden wąż podłączony ??
wiem, że u osmana z tego drugiego otworu w boxie szedł wąż ale pewnie miał w tej blaszce zasłaniającej egr otwór
,
były jakies zmiany konstrukcyjne ? można sobie zasłonić egr bez żadnych konsekwencji ?? wyskoczy wtedy błąd ??
: 18 maja 2005, o 23:00
autor: AdamXXL
o ile dobrze pamiętam to c16xe nie miał egr i tam box standardowo nie miał tego wyjścia. w przypadku x14/16xe egr lepiej zaćlepiać przez zaślepkę pod zawór.
: 18 maja 2005, o 23:48
autor: =JUHol=
pytanie typu lame
czy to jest nic innego jak zwykła pusta puszka??? to jest jakos wyliczane jaka powinna byc objetosc itd? czytalem ostatnio specyfikacje mercedesa na temat (jak to szło
) doławania dynamicznego gdzie była mowa o regulowanej długości kolektora dolotowego (im dłuższa rurka wyzszy przebieg momentu; krotsza - mocy).
mozecie mi powiedziec taka rzecz: mianowicie dlugie rurki (proste) podłączone do tej cudownej metalowej puszki za tym przepustnica i to cały sukces "lepszego" dolotu? widzialem cos takiego w rallycrossowym vw (mega długi dolot z prostych rurek a na koncach po jednej przepustnicy + mały filterek)
: 19 maja 2005, o 07:30
autor: !markos
juhol, to jest bardzo dobre pytanie.. dolot w vw, ktory widziales to nic innego jak dokladniejsze i policzone rozwiniecie patentu mantzla. slusznie zauwazyles, ze im krotsze runnery, tym wyzsza moc - tym samym sprawdza sie to, co zaprojektowal mantzel w taki sposob, zeby bylo z tym mozliwie najmniej jebania. ot - odkrecasz gorna czesc kolektora i zamieniasz ja na puszke.
nikt mi nie wytlumaczy, ze to gowniane PUSTE W SRODKU pudelko liczyla jakas tega glowa, bo to zostalo zbudowane w taki, a nie inny sposob ze wzgledow prostoty montazu i zminimalizowania kosztow produkcji!
ja chce pojsc dalej i zbudowac cos na wzor tego, co widziales w vw
: 29 maja 2005, o 11:18
autor: AdamXXL
małe uzupełnienie
"wczesny" dbilas
prawdopodobnie markis myśli o czymś takim
i lexmaul
: 29 maja 2005, o 11:33
autor: !markos
"wczesny" dbilas dzisiaj wyglada dokladnie tak samo i w takiej wlasnie wersji sie go sprzedaje.
to co jest na drugiej fotce to flowtec - inna linia tego samego patentu, w wiekszosci przypadkow zamienia caly kolektor, a nie tylko jego fragment (tak jak ten powyzej).
lexmaul to sciema
@ gutek
dorabianie metalowego za przeproszeniem gowna (bo inaczej tych kolektorow nazwac nie mozna, widzialem jak to wyglada..) do gazu to nie to samo co dolot majacy na celu poprawienie parametrow...
ps.
zamowisz 20 sprzedasz 1. to troche tak jak z miedziana - wszyscy chca jechac, ale zaplacila tylko polowa
: 29 maja 2005, o 13:43
autor: !markos
tak, to jest tylko pokrywka "zeby bylo ladnie". robia ja tak samo teraz
teraz lepiej?
juz bez niedzialajacego linka
: 16 cze 2005, o 10:44
autor: !markos
stare, znane, ale niezle
tyle, ze to sa itb dbilasa, z ktorymi niektorzy na corsasport mieli zajebisty problem
ps.
mam cos lepszego
http://www.corsa-novatuning.nl/nl/Tuning1416B.htm
: 24 cze 2005, o 11:07
autor: AdamXXL
ja wiem, że każdy już to widział, że stare itd. i może nie związane z boxem
ale przy okazji
http://users.tkk.fi/~jmiivone/C16XErakennus.html
: 13 lip 2005, o 00:36
autor: !markos
o jakiejkolwiek elastycznosci bez strojenia zapomnij... sklepie cie pierwsze lepsze 1.4 w innej tigrze
: 13 lip 2005, o 09:39
autor: AdamXXL
!markos pisze:o jakiejkolwiek elastycznosci bez strojenia zapomnij... sklepie cie pierwsze lepsze 1.4 w innej tigrze
troszkę chyba przesadzasz, silnik z krótszym kolektorem może traci na dole (<3500) ale seria raczej nie obiedzie nawet nie strojonego silniczka z kolektorkiem. teraz to próżne gadanie bo takiego testu nikt nie robił
: 13 lip 2005, o 10:28
autor: !markos
@ adamxxl
przypomne wykres 1.4 po zlozeniu mantzla nalozony na szybkiego na wykres serii z wydechem i stozkiem. idealnie sprawdza sie teoria krotszego dolotu, ktory zaczyna dzialac na wysokich obrotach i po przeniesieniu limiterow na powiedzmy 7500rpm seria zaczelaby juz spadac, a mantzel dalej bedzie sie pial w gore.
slowem: ze startu rolowanego na wyscigu np na pelnej trojce (z dolu do odciecia) mantzel bez strojenia dostanie w dupe, w momencie kiedy wyscig bedzie ze zmianami biegow mantzel wygra, bo bedzie jechal sama gora. po strojeniu sytuacja ulega diametralnej zmianie, a wyniki widac mniej wiecej tu (mantzel bez strojenia vs. mantzel wystrojony - seryjne odciecie):
: 18 lip 2005, o 17:07
autor: !markos
: 21 lip 2005, o 09:33
autor: AdamXXL
: 29 lip 2005, o 13:58
autor: AdamXXL
eine kleine 1.0 liter power - dbilas
: 7 lis 2005, o 23:28
autor: AdamXXL
w corsie B z tym linkowanym pudłem trzeba by przesunąć zbiorniczek płynu chłodzącego i przerobić trochę podszybie. ogólnie przez tą ilość miejsca łatwo się przejechać. konstrukcja jest dziecinnie prosta, a trudniejsze jest umiejscowienie tego z głową.
skoro emsik to linkuje to pewnie coś niedługo wyskrobie
edit:
przeniesine z innego tematu. moje przykłady na inne podejście do sprawy
wer.3
wer.1
ps. lepszych fotek nie przewiduję przed skończeniem
: 21 lis 2005, o 13:44
autor: -=m&m=-
dla chcacego nic trudnego
kolejna fajna stronka
http://www.sdsefi.com/techinta.htm
: 25 kwie 2006, o 13:36
autor: -=m&m=-
: 25 kwie 2006, o 17:52
autor: -=m&m=-
D12 pisze:
One question, czy w takim razie będzie trzeba zdemontować rozpórke bo u Ciebie prawie brak miejsca pod maską
pewnikiem bedzie trzeba zdemontowac tą i poszukać innej
nawet jesli dotychczasowa wejdzie na styk to silnik pracuje i podczas jazdy mogłoby sie spotykac
: 4 maja 2006, o 12:55
autor: -=m&m=-
: 4 maja 2006, o 19:01
autor: -=m&m=-
D12 pisze:Na perełkowanie tego dolotu Zapraszam do Konstantynowa
na czym polega to perełkowanie ??
i czy zaproszenie jest odpłatne ??