Strona 1 z 2
Dziwnie niska cena tarcz
: 24 maja 2005, o 13:28
autor: boxer
co myslicie - oryginał czy podróba? Te tarcze ś aprawdopodobnie zwykłe a nie takie nawiercane jak te na zdjeciu . Mozliwa jest taka cena za brembo?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any. A co o klockach? Przypalam sie wreszcie na zmiane hebli
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=52351773
: 24 maja 2005, o 13:44
autor: !markos
Tarcza nie wentylowana przednia
średnica 236 mm
grubość 12,6 mm
a przeczytales dokladnie tresc aukcji zanim napisales to samo zapytanie do sprzedajacego?
ferodo premier to najtanszy klocek jaki mozna kupic.. gorszy jest chyba tylko jurid, chociaz to porownywalne "klasowo" klocki
jak ma byc najtaniej to tak.. do hamowania z 60km/h przed swiatlami sie nadaja

: 24 maja 2005, o 14:00
autor: boxer
a co z tarczami - ładować sie w nie czy nie? W podobnej cenie można dorwać " oryginał " Opla cokolwiek to znaczy
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=52390205
: 24 maja 2005, o 14:10
autor: !markos
wiesz co.. jakich bys nie kupil jesli nie sa wentylowane to i tak nie beda hamowaly
imo zadna roznica.. czy to brembo czy to opel, czy cokolwiek innego. jesli maja 10, albo 12mm grubosci bez chlodzenia to dzialaja do pierwszego mocniejszego hamowania i na tym koniec. taka specyfika niewentylowanych hamulcow

: 24 maja 2005, o 15:13
autor: radzio_gsi
wlasnie zgodze sie z markusem te tarcze sa praktycznie takie same jak seryjne
: 24 maja 2005, o 15:41
autor: boxer
Kwestia jest taka - wiadomo ze tak czy siak sie beda zuzywać ale wolałbym zeby były z dobrego materiału i nie krzywiły sie po przejechaniu przez wode. Nie mam kapuchy zeby ładowąc w heble od np. kadzie których jest teraz pełno na allegro. Potrzebuje normalne sprawne hamulce. kumpel ma takie serie w sujku ze człowiek na szybie londuje. Ja nie chce blokować kół tylko sprawnie sie zatrzymać. 90% mojej jazdy to bite miasto korki itd wiec prędkości nie są zawrotne a i skrzynia 4 nie pozwala na wiele ponad 100km/h. Piatka czeka w piwnicy na przekładke juz 2 miesiace - szukam poduchy pod skrzynie w dobrej cenie bo wcale nie swedzi mjie 100pln w sklepie
: 24 maja 2005, o 15:50
autor: PETERS
A czy nawiercanie tarcz coś daje i czy można to zrobić we własnym zakresie?? Bo tarcza twarda, jedna dziura jedno wiertło, ale podobno diamentowym dało by się zrobic. Fakt, po 2 hamowaniach od 100 do 0 i felgi już cieplutkie - teraz tylko kałuża i tarcze pogięte.
Ale przy zmianie na wentylowane, zaciski trzeba zmieniać

: 24 maja 2005, o 16:14
autor: Hiv
Po zaciski zapraszam do mnie

: 24 maja 2005, o 18:34
autor: !markos
tarcz sie nie nawierca w domowych warunkach!!!!!!!!!!!!! :0
kazda tarcza jak jest na maxa rozgrzana i wjedziesz w wode sie pokrzywi. nawet jak bedzie miala 300mm srednicy.. no chyba, ze to brembo oro, movit, tarox, albo reyland.. ale to nie za te pieniadze
jesli nie potrzebujesz czegokolwiek wybitnie sprawnego to po co pytasz o nasze typy klockow i tarcz..? jak ma byc tylko do miasta i stania w korku to niezaleznie od tego jak na tym zaoszczedzisz to i tak bedzie hamowac

z takich predkosci wyhamuje cie WSZYSTKO.. no, moze za wyjatkiem klockow z deski

: 24 maja 2005, o 22:39
autor: kozzi
!markos pisze:tarcz sie nie nawierca w domowych warunkach!!!!!!!!!!!!! :0
a w jakich?? na polibudzie wystarczy?? lub w zakładach Brembo Cz-wa??
!markos pisze:.............. no, moze za wyjatkiem klockow z deski

albo za styropianu
boxer jakbys szukał całego kompletu tzn. zacisków, przewodów, tarcz nawiercanych Brembo (236x12.6) i klocków Textar to zapraszam na pw!!
: 25 maja 2005, o 00:23
autor: GUMIS2000
!markos pisze:tarcz sie nie nawierca w domowych warunkach!!!!!!!!!!!!! :0
no i oczywiscie
sek w tym ze tak gdzie wiercisz to rosnie temperatura i staje sie
twardsze niz powino bo zmieniła sie struktura maretiału !!!!!!!!!!!
efakt jest taki ze :
1. masz twardze tarcze czyli gorzej hamuje przy wierceniu
tego nik nie frezuej wiec minilamnie jest bardzie wypukłe obok otworów
2. klocki sie szybciej zurzywaja bo tworza sie na nich kolejiny
3.wierci sie otwory tam gdzie sie najmocniej grzeje
i zazwyczaj kazdy z porducentów ma inny "wzor" wiercen .
: 25 maja 2005, o 10:03
autor: boxer
Zagadałęm z gosciem
cyt:
Gwarancja jest na rok - z tym nie ma zadnego problemu bo na brembo mi sie
jeszcze nie zdarzyło.
Jak chcesz to tez mogę Ci zaproponować tarcze jurida po 45 zł sztuka ale
brembo będzie napewno lepsze.
Klocki mam od 40 zł za polskei fomary a w ofercie mam jeszcze Jurida,
Siferta, Textara, DON.
Najlepsze bedą textary ale do tego trzeba by sprawdzic który typ klocków
jest tam założony.
Czy do naszych fur bedzie cos takiego?
http://www.autoczesci.anv.pl/ferodo/fdb_173.gif
Klocki Lucasa są w sklepie za 55pln. zawsze je kupuje do UNO matki ale nie są rewelacyjne ( bycmoże to wina patentu jakim jest ten mechanizm e UNIAKU)
Ad markos- ja wiem ze hamulece w tej klasie to nie żadna rewelacja ale skoro mam juz wydać ok200pln to chciałbym zeby to było najlepiej zainwestowane 200pln. Nie mam zamiaru kupować Fomarów czy innego badziewia bo juz nie raz sie przekonałem ( wy pewno też) ze są granice oszczedzania i defacto co tanie to drogie. Mam nadzieje ze markowe firmy choć wypuszczaja na rynek tańsze produkty to i tak trzymaja jakieś minimalne standardy. I tak robie hamulce które beda mnie kosztowały 10% warśtości auta które i tak jest g.. warte. Gdybym miał drugi samochód , garaz i kase na zbyciu to bym sie bawił w super modyfikacje corsy łącznie z cabrio. Niestety jest jak jest i nie moga sobie pozwolić na ładowanie kapuchy w auto za które i tak dostane grosze. BTW forum jest po to zeby dyskutować i pytać bardziej doswiadczonych- po co mamy uczyć sie na własnych błędach.
BTW Czekam na konkretne porady !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
: 25 maja 2005, o 11:42
autor: Hiv
A ja z Lucasów byłem bardzo zadowolony - przynajmniej nie piszczały jak te ATE teraz
Moja rada? Bierz to:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=52064565

: 25 maja 2005, o 11:44
autor: boxer
przy 13" bedzie problem- nie bede kombinował nie mam kasy
: 25 maja 2005, o 14:20
autor: Bronek_84
Nie żebym się przypier.... i tak dalej i nie, że jestem jakimś fanem dużego fiata ale mówisz markosie, że corsa na seryjnych hamulcach hamuje źle.
Przejedź się człowieku kantem to zobaczysz jakie to ma tragiczne hamowanie :0 . Wiem, że to żadne porównanie Corsiaka do fiaciaka, ale cóż hamulce mają podobnie rozwiazane, z tym że fiacior ma 4 tarcze.
: 20 lis 2005, o 19:26
autor: geo022
hej
mam dylemat więc postanowiłem spytac fachowców czyli WAS:)
Jest następujący:
mam standardowe hamulce z corsy 1,2 -nic nie ruszane i pytankmo brzmi tak: inwestowac w regeneracje zaciskow, wentylowane tarcze brembo ,jakies lepsze klocki z ferrodo i plyn motul CZY
w nowe większe zaciski np od Kadzisz GSI ale wtedy standardowe tarcze ,zwykle klocki i dot 4? co da mi lepsza skutecznosc ?Podzielcie sie opinami

z gory dzięki:)
: 20 lis 2005, o 19:33
autor: Staneq
mysle ze 236 wentylowane Ci wystarcza...pamietaj ze w przypadku tych wiekszych (256) min. rozmiar felg to 14".
: 20 lis 2005, o 19:41
autor: -=m&m=-
Staneq pisze:mysl ze 236 wentylowane Ci wystarcza...pamietaj ze w przypadku tych wiekszych (256) min. rozmiar felg to 14".
tak staneq dobrze mówi a zaciski leza u mnie w piwnicy

: 20 lis 2005, o 21:42
autor: PETERS
Ja ostatnie zmieniałem na te:
Różnica odczułem, bo stare tercze miałem zdarte ma maxa. Hamuje jak hamuje CA, w sumie to chodzi tylko o to, że nie bierze od początku (mimo, że nowe klocki i tarcze- no ale to ból CA), ale powiem Ci, że w 1.2 nie brakuje mi hamulca, ani z małych prędkości ani z dużych. Z początku jeździłem ostrożnie, żeby wszystko się ułużyłe, ale później trochę podeptałem i jest OK - hebla naprwdę nie brakuje (nawet z 160 do 0 ) grzć się też nie grzeje. Jak do 1.2 to niewiem czy jest sens ładować wentylowane tercze - chyba że masz zamiar swapa robić - to zmieniaj na bank.
: 20 lis 2005, o 21:54
autor: kozzi
geo022 jak bardzo pragniesz tarcz wentylowanych to mam na zbyciu 236x12.5 nawiercane Brembo, chetnie równiez pozbęde się kompletnych zacisków pod taką tarcze

: 20 lis 2005, o 21:57
autor: K I L L E R
To tak odnośnie hamulców, na heheheheh to zbyt mroczne chyba

A jak tutaj jest tematcik z tarczami, to jak znalazł
http://www.hamulce.net/tabel.htm
: 20 lis 2005, o 22:09
autor: kozzi
ta jest piękna

: 20 lis 2005, o 22:17
autor: czester 1
kozzi pisze:ta jest piękna
Ladnie musi klocki zjadac

: 20 lis 2005, o 22:29
autor: !markos
ojojoj a ilez to juz razy pokazywalem ta strone na naszym forum

: 21 lis 2005, o 00:15
autor: K I L L E R

Skoro piszesz to zapewne ponad 2 ray

Ale po obejżeniu jej za każdym razem sprawdzam tarcze w autku

A właśnie o tarczach jest ten temat.
: 21 lis 2005, o 02:04
autor: Hiv
PETERS dlaczego nie zmieniles zaciskow choc na te pod tarcze 236 ale wentylowane? Zmieniales tarcze na nowe ktore sa w prawie podobnej cenie wiec doszedlby ci tylko koszt zaciskow...
Jesli mowisz, ze CA hamuje dobrze na seryjnych heblach... to nie wiesz co mowisz...
Roznica miedzy taczami niewentylowanymi a wentylami(takimi jak w GSI np.) jest OGROMNA!!! Nie mowie tu juz o 256mm
Coż - szkoda!
: 21 lis 2005, o 09:45
autor: PETERS
Hiv poprostu niemiałem takiej potrzeby, wiem że 236 wentylowane hamują lepiej, ale jeżeli terza potrafię hamować z dużej prędkości na granicy blokowania kół a hamulec do podłogi ma jeszcze sporo to mam pewien zapas a więc nie narzekam.
Pozatym ja mam zaciski z CB - a ta jak wiesz hamuje lepiej - chociaż niewiem czy za sprawą zacisków akurat

: 23 lis 2005, o 23:25
autor: boxer
Hiv pisze:PETERS dlaczego nie zmieniles zaciskow choc na te pod tarcze 236 ale wentylowane? Zmieniales tarcze na nowe ktore sa w prawie podobnej cenie wiec doszedlby ci tylko koszt zaciskow...
Jesli mowisz, ze CA hamuje dobrze na seryjnych heblach... to nie wiesz co mowisz...
Roznica miedzy taczami niewentylowanymi a wentylami(takimi jak w GSI np.) jest OGROMNA!!! Nie mowie tu juz o 256mm
Coż - szkoda!
Powiem tak: Jeździłem Corsa A na klockach Lucas i nie pamietam jakich tarczach- wszystko nowe. Tak czy siak deptanie hebla było jak deptanie w g... Teraz mam Corolle na 14'kołach z wentylowanymi tarczami i klocami Toyoty i tego sie nie da opowiedzieć. Jechałem dzisiaj Golfem III kumpla a potem wymienilismy sie uwagami- koleś był wryty jak ta fura sie zatrzymuje. Ja byłem mocno rozczarowany jego hebelkami ( choć skrzynke biegów ma lepszą) Reasumując - trudno do auta za 3000 walic czesci za 1000 i to normalne bo sam miałem takie dylematy. Zwykłe hamulce do normalnej jazdy spokojnie wystarcza ale jezeli ktos wymaga wiecej od auta i mało tego - chce ładować pieniadze w swoje cacko to proponuje faktycznie zmienić hebelki na wieksze i wentylkowane - różnica jest - powalająca. ( ja mam jeszcze ABS ale to inna bajka). Niestety cena za zaciski tarcze klocki i buty napewno przekroczy 1000 zł
: 24 lis 2005, o 09:36
autor: endo
boxer pisze:Niestety cena za zaciski tarcze klocki i buty napewno przekroczy 1000 zł
nie wiem jakie buty (opony?), ale na moje oko:
zaciski 200, tarcze 200-250, klocki 150 = 550-600pln
: 24 lis 2005, o 09:58
autor: Staneq
endo pisze:...nie wiem jakie buty...
jak to jakie...?
Zimowe oczywiscie, najlepiej z futerkiem za kostke..
