Strona 1 z 1

x14sz czujnik temperatury cieczy

: 25 maja 2005, o 12:53
autor: Kotlin
Ostatnio w corsie wentylator zalacza sie tuz przed czerwonym polem i teraz czy ten typ tak ma?
Czy mam zwalony termowlacznik wentylatora?
Czy mozna kupic gdzies czujnik ktory bedzie wlaczal ten wentylator przy 100st(prosil bym o adres sklepu w wawie).
Jak wymienic ten, czujnik czy trzeba pozniej odpowitrzac caly uklad.
Czy sa jakies srodki do przemyscia calego ukladu?
A i jescze jedno jak spuscic calu plyn .
Silnik X14sz
Archiwum sprawdzone lecz nie bylo odp na wszystkie pyt.

: 25 maja 2005, o 14:06
autor: Bronek_84
1 Czy to nie jest przypadkiem normalka, że się załącza tuż przed czerwonym?? hmmm czy ja wiem chyba jednak nie bo u mnie wskaźnik staje dęba jak się ma załączyć (do czerwonego troszkę jeszcze jest odl.)

2 Możliwe że masz walnięty wyłącznik znajdujący się na dole w chłodnicy. (zawsze się tak włączał?)

3 Ja z wawy nie jestem ale możliwe, że są jakieś rodzaje czujników (wyższa i niższa temp. jak np. w poldku :P )

4 Czujnik wystarczy wykręcic z chłodnicy (po wcześniejszym spuszczeniu płynu). U mnie w Corsie "B" trzeba uważać przy wykręcaniu czujnika bo jak ostatnio wykręciłem to mi jego nakrętka wpadła do wewn. chłodnicy i musiałem ją wyciągać :bardzozly:

5 Wodę spuszczasz poprzez odkręcenie dolnego węża chłodnicy. Po robocie wlewasz to spowrotem do zbiornika wyrównawczego, uzupełniasz braki (zawsze się coś rozleje), odpalasz i czekasz do pełnego nagrzania.
jak się nagrzeje to ściągasz tą małą rureczkę przelewową powinno siknąć z niej pare razy. Zakładasz rureczkę, uzupełniasz znowu brak cieczy i to wszystko. (pełne nagrzanie należy rozumieć poprzez załączenia się wiatraka)

Powodzenia przy robocie :)2

: 25 maja 2005, o 14:51
autor: Kotlin
Dzieki.
Ten saochod mam od wrzesnia i w zime to nie zagrzalem go ale teraz jak sie zrobilo cieplo to caly czas dochodzi gdzies tak 3mm przed czerwone i sie zalacza, w poprzednim samochodzie(felcia) ani razu nie doszlo mi tak blisko czerw. pola, stad moje obawy czy nie zatre silnika.
Po zalaczeniu went wskazowka cofa sie za 100st.

: 25 maja 2005, o 16:32
autor: arts
generalnie w Oplach juz tak jest ze zalacza sie wentylator przy czerwonym polu :-( czyjnik w chlodnicy jest taki sam w 1.0 czy 1.6 :0

: 25 maja 2005, o 16:52
autor: pirat
U mnie tez sie tak wlacza pozno. mam dokladnie ten sam silnik :oko:

: 25 maja 2005, o 16:57
autor: Kotlin
Jednymi slowy olac to tak?

: 25 maja 2005, o 17:08
autor: pirat
no ba :-P to standard

: 25 maja 2005, o 17:51
autor: Bronek_84
arts pisze: :-( czyjnik w chlodnicy jest taki sam w 1.0 czy 1.6 :0
Bo obydwa się grzeją "tą samą temperaturą" ;) z tym, że jeden wolniej drugi szybciej.

: 25 maja 2005, o 18:45
autor: Porszak
u mnie sie wlacza jak przekroczy 100 ale jeszcze sporo przed czerwonym, za to jak jechalem viki 1.6 16v to tam wg skali zalaczyl sie w okolicach 110st. na poczatku czerw skali :0 troche sie wystraszylem ze tak pozno hehe

p.s. to sa uklady nadcisnieniowe wiec nawet jesli jest woda to w 100 jeszcze one nie wrze przeciez

: 25 maja 2005, o 19:01
autor: totik
Miałem ten sam problem a rozwiązałem go następująco, przy wymianie płynu wykreciłem czujnik z chłodnicy i dokładnie go wyczyściłem z całego osadu. Po zalaniu płynem układu wszystko byłoo ok i wiatrak włanczał sie przy około 92 stopniach. Poszedłem jednak nieco dalej i od wtyczki do czujnika wyprowadziłem przewody na przełącznik w kabinie i teraz mogę niezależnie od czujnika włączać wiatrak. Mi takie rozwiązanie przypadło do gustu i gorąco polecam.

: 25 maja 2005, o 20:01
autor: kozzi
totik pisze:............... wiatrak włanczał sie przy około 92 stopniach.........
niezawcześniej trochę :zakrecony:

: 25 maja 2005, o 22:30
autor: Kotlin
Dzieki panowie spuszcze plyn, oczyszcze czujnik i zobaczymy.
A nie znacie jakis preparatow do przeplukiwania ukladu chlodzenia poza woda:)

: 25 maja 2005, o 23:44
autor: Bronek_84
Kotlin pisze:Dzieki panowie spuszcze plyn, oczyszcze czujnik i zobaczymy.
A nie znacie jakis preparatow do przeplukiwania ukladu chlodzenia poza woda:)
Jeśli masz pewność, że w układzie był zawsze tylko i wyłącznie płyn do chłodnic to nic nie musisz przepłukiwać bo osadu nie powino być. U mnie tak jest jest czysto jak nie wiem co ;)

Jak chcesz konecznie przepłukać to wlej zwykły ocet i dobrze rozgrzej silnik. Jak nie wierzysz, że to działa to jeśli masz czajnik zakamieniony to zagotuj w nim troszkę octu, zobaczysz jak go wyczyści :-D

: 26 maja 2005, o 08:51
autor: PETERS
U mnie w c12nz podczas jazdy wskazówka jest międzi niebieskim polem a pierwszą kreską. Z początku myślałem, że coś jest nie tak, ale auto grzeje się szybciutko. Dopiero jak stoi jakieś 15min bez jazdy to wskazówka dochodzi do środka i przy środkowej kresce załączany jest wentylator.

Qumpel ma Ascone 1.8 i właśnie jest tak samo też w połowie załącza.
Moim zdaniem to lepiej, bo jednak z temperatury 100* do przegrzania silnika już nie dużo. Prawidłowo powinno być tak, termostat powinien utrzymywać temperature 80-90 -najekonomiczniejsza temperatura silnika. a powyżej 90 załącza się wentylator.

: 26 maja 2005, o 10:17
autor: Kotlin
Bronek_84 pisze:
Kotlin pisze:Dzieki panowie spuszcze plyn, oczyszcze czujnik i zobaczymy.
A nie znacie jakis preparatow do przeplukiwania ukladu chlodzenia poza woda:)
Jeśli masz pewność, że w układzie był zawsze tylko i wyłącznie płyn do chłodnic to nic nie musisz przepłukiwać bo osadu nie powino być. U mnie tak jest jest czysto jak nie wiem co ;)

Jak chcesz konecznie przepłukać to wlej zwykły ocet i dobrze rozgrzej silnik. Jak nie wierzysz, że to działa to jeśli masz czajnik zakamieniony to zagotuj w nim troszkę octu, zobaczysz jak go wyczyści :-D
W zbiorniczku jest juz jakis osad nawet sporo, plyn to mobil g11 chyba, a z octem to u mnie w domu sie robi ogorki i inne takie duperele.
Uszczelki to pewnie puszcza odrazu wiec poszukam jakiegos szpecyfiku.

: 27 maja 2005, o 14:21
autor: radzio_gsi
wlasnie ja tez bym, sie bal o uszczelki. ja tez mam taki problem ze mam duzo syfu w ukladzie, ale mechanik powiedzial ze to normalne i nie ma czym sie stresowac no wiec olalem

: 27 maja 2005, o 19:03
autor: PETERS
Skąd wiesz, że masz syf w układzie ?? Widzisz go ??
Jeżeli tak to czego zwykłą wodą go nie wypłuczesz??

: 27 maja 2005, o 21:02
autor: Hiv
A mnie dzisiaj po raz pierwszy w życiu włączył się wentylator :-D

Ale nie wiem przy ilu bo padła mi wskazówka na zegarach... :zakrecony:

: 27 maja 2005, o 21:25
autor: radzio_gsi
bo w zbiorniczku plywa, a nie jest to masla wskazujace ze uszczelka padla. co jakies 2 tyg wymieniam wode ale to strasznie ciezko przeplukac.

: 27 maja 2005, o 21:25
autor: YAQB
HIV to kepsko :D U mnie mechanik zgrzal silnik jak stal w cieniu w dniu jak go dbieralem z warsztatu - a nie bylo wybitnie goraco :-D W czasie jazdy po miescie tez juz sie wlaczyl kilka razy.

: 28 maja 2005, o 00:00
autor: PETERS
Mi się nawet w mieście nie włącza, a już są 35* upały. Na światłach wskaźnik zaczyna żyć, ale ..... przejadę kawałek i temperatura zbita. Jedynie jak auto stoi i to kiedyś specjalnie sprawdzałem. Czas nagrzewania około 10-15min. Wam też się wentylator wyłącza razem z zapłonem?? Bo jest to pierwsze auto w którym tak widzę, w każdym innym mogę wysiąść z auta, pozamykać drzwi a wiatrak chodzi aż nie zrobi swojego... a w corsie przekręcam kluczyk, a wentyl pada :-? W sumie nie ma to żadnego znaczenia bo jak silnik nie pracuje to sam się ochłodzi a jak zapale to wentylator się włączy, ale w każdym innym aucie jest inaczej.

: 28 maja 2005, o 00:33
autor: Hiv
radzio_gsi pisze:bo w zbiorniczku plywa, a nie jest to masla wskazujace ze uszczelka padla. co jakies 2 tyg wymieniam wode ale to strasznie ciezko przeplukac.
Może i się kiedyś włączył ale dopiero dzisiaj ppierwszy raz to zauważyłem ;)

: 28 maja 2005, o 00:34
autor: Bronek_84
W mojej CB jak wyłącze zapłon to wiatrak też się wyłącza. To jest w oplu normalne zjawisko i praktycznie nie może zaszkodzić. ;)

: 28 maja 2005, o 09:18
autor: PETERS
A no niby nie, ale fajnie jak sobie tak już idziesz do domu a twoja fura się jeszcze chłodzi 8-)

Kiedyś qumpel przywiózł mi paliwo Peugeotem 306 zgasiła autko i tak: przywitaliśmy się 8-) wlaliśmy 20l paliwa do corsy, jeszcze chwilę pogadaliśmy ... a wiatrak cały czas chodził. Chyba z 10 min :0

: 29 maja 2005, o 16:50
autor: UcHO
Peters: to albo Ty masz cos z silnikiem albo ja :D bo u mnie zawsze wskazowka temp jest za połowa, przy ostatniej kresce, nawet jak w trasie jade. A w wawie w korkach wentylator mi sie nie przestaje krecic :( Nie wiem co jest. A plyn jakis tam mam, nie pamietam nazwy :-P

: 29 maja 2005, o 17:08
autor: Kotlin
Powiem wam ze jak mylem samochod postanowilem umyc z zew chlodnice i bylo tyle robali i lisci w nia nawbijanych ze glowa mala i po tym zabiegu odrazu corsolocik sie mniej grzal.
W srode rusze za preparatami do przeczyszczenia ukladu i wymienie plyn dam znac na forum czy jest jakis szpecyfik.

: 29 maja 2005, o 18:17
autor: kozzi
Kotlin pisze:Powiem wam ze jak mylem samochod postanowilem umyc z zew chlodnice i bylo tyle robali i lisci w nia nawbijanych ze glowa mala i po tym zabiegu odrazu corsolocik sie mniej grzal.
W srode rusze za preparatami do przeczyszczenia ukladu i wymienie plyn dam znac na forum czy jest jakis szpecyfik.
specyfików to jest pełno :grin: np. Valvoline Radiator Flush

: 29 maja 2005, o 19:07
autor: Kotlin
@kozzi
Dzieki!
Juz sprawdzilem kosztuje jakies 16 zł.
A tak przy okazji Valvoline ma tez taki srodek do czyszczenia ukladu paliwowego biorac pod uwage jaki siuwaks lejemy do naszych bakow moze to nie jest zle co o tym sadzicie??