Strona 1 z 2

Przeróbka na wielopunkt c14nz --> c14se

: 27 cze 2005, o 10:32
autor: Hiv
Jakoś nie doszukałem się w archiwum żadnych konkretnych info. Może źle szukałem...

Chciałbym zgromadzić wszystkie potrzebne info w tym jednym miejscu!

Jak więc przerobić 1.4 na wielopunkt? Od czego zacząć? Co będzie potrzebne? Jakie to mogą być koszta?

To będzie jeden z pierwszych modzików u mnie - chyba najbardziej ciekawy pod względem przyrostu osiąów ;)

Prosze o konstruktywne i rzeczowe odpowiedzi, najlepiej poparte odpowiednimi fotkami ;)

: 27 cze 2005, o 11:29
autor: AdamXXL
kiedyś pisałem co potrzeba do przerobienia c16nz na se. z 1.4 będzie to samo, a najtaniej i tak kupić silnik bez papierów i poprzekladać graty

: 27 cze 2005, o 12:10
autor: Porszak
a przy okazji rozwiercic blok 1.4 na 1.6 i z zakupionego 16se przelozyc dol i gore, albo jej czesc, zobaczylibysmy czy w 8v ten sam numer jest do zrobienia. w archiwum jest temat modyfikacje silnikow 8v i 16v czy cos takiego. poszukaj, tam pisal i adam i wow chyba tez

EDIT w arch jest przyklejone warsztat i tuning szukaj tam info

: 27 cze 2005, o 13:39
autor: Hiv
@Adaś
Właśnie o te "graty" chodzi - co do czego dokładniej ;)

@Porszak
Raczej nie chcę kupować c16se bo nie wiem w jakim stanie trafie a ten mam super ;) Chcę tylko z niego zrobić wielopunkt.

: 27 cze 2005, o 13:47
autor: Marcin99
Hiv pisze:@Adaś
Właśnie o te "graty" chodzi - co do czego dokładniej ;)

@Porszak
Raczej nie chcę kupować c16se bo nie wiem w jakim stanie trafie a ten mam super ;) Chcę tylko z niego zrobić wielopunkt.
@Hiv
Poszukaj, było o tym co potrzeba pisane w kilku wątkach - napewno w tym adama modyfikacje...

Ja ci napisze tak z pamięci:
głowica, kolektor ssący z wtryskiwaczami, wałek z obudową pod DISa, Instalacja elektryczna (ecu, DIS, czujnik położenia wału i najlepiej cała wiązka), pompa paliwa. I najparwdopodobniej będziesz miał niższy stopień sprężania bo pewnie jest tak jak przy c16se z tłokami - są inne niż w c16nz.
Powodzenia w szukaniu gratów.

: 27 cze 2005, o 13:51
autor: Kotlin
Ja nawet niedawno poruszalem ten temat, o ile dobrze pamietam pod tytulem elastycznosc cos chlopaki popisali.
Nigdu tego nie robilem ale troszki szperalem po forum i bedzie potrzebna kompletna glowica z se plus wiazka kabli i koputer,a co do czego, to tez sie zastanawiam, wiec jak by kotos mogl to dokladniej opisac.
Ja bym zrobil jeszcze maly remoncik glowicy, a pponiewaz ty masz uklad z rozdzielaczem to bedziesz mial trudniej znalec chyba takie c14se bo wiekszosc chyba jest z disem bynajmniej ja takie spotykalem.

: 27 cze 2005, o 13:55
autor: AdamXXL
Hiv leniu, jak nie chce ci się poszukać (np: "do konwersji c16nz na c16se potrzeba:" ) to mi się nie chce odpowiedać :-P

@Kotlin tak najwięcej jest z disem bo i w corsie B i w astrach były montowane już od 92 lub 93 rok wcześniej były z rozdzielaczem Corsa A i astra

graty do mpi w 1.4 i 1.6 są miemal identyczne i mając komplet do 1.4 łatwo można zrobić 1.6 zmieniając\przerabiająć dół.

: 27 cze 2005, o 16:10
autor: Kotlin
Jak chcesz to moge poszukac numer telefonu bo w wawie leza dwa c14se jeden z nich mialem brac ale bede zmienial samochod za jakis czas. Jak cos to wal na priv.

: 27 cze 2005, o 17:15
autor: dago
Witam
Jako że będe robił przekładkę z x14sz na c14se to już trochę przeszedłem :D, tu jest to co udało mi się ustalić narazie

Głowica kompletna z listwa wtryskowa
Komp
Wiązka do kompa
Kolektor dolot i wylot
Linka gazu
Filtr powietrza
Pompa paliwa
Przewód cieczy chłodzącej gruby pod rozrusznikiem
Uszczelka pod głowicę
Uszczelki do kolektorów
Uszczelniacze zaworów
Uszczelka pod dekiel zaworów
Pasta pod uszczelki
Planowanie głowicy
Imobilaizer w przypadku nowszego silnika
Wałek rozrządu

Pozdrawiam
Robert

: 27 cze 2005, o 17:29
autor: arts
chyba troche sie zapedziles .. zdaje sie ze w corsie byl podzial na pompe paliwa do 8v i 16v wiec po co zmieniac pompe paliwa???

: 27 cze 2005, o 17:47
autor: dago
Bo stara kończy żywot w moim przypadku :D,

: 27 cze 2005, o 18:13
autor: AdamXXL
bo potrzebna jest pompa do wtrysku wielopunktowego (ciśnienie jak przy 16V) od monowtrysku ni da rady

: 27 cze 2005, o 19:28
autor: dago
Dokladnie, kończy się i nie da rady przy MPI są jeszcze rysunki jak przerobić wejscie do kompa bo się delikatnie rózni, mam je w pracy

: 27 cze 2005, o 21:07
autor: Hiv
Chyba nawet nie chodzi o to, że się pompa "kończy" ale o to, że do wielopunktów potrzeba dwa razy większego ciśnienia ;)

Podział jest więc ze względu na rodzaj zasilania benzyny a nie na 8V i 16V jak pisał Arts

EDIT: Po co głowica z wałkiem??? :0

: 27 cze 2005, o 21:32
autor: dago
bo wałek od C14SE jest bardziej fajny niz od X14SZ :D tak by wynikało z postów które przeczytałem na tym forum :lol:

: 27 cze 2005, o 21:33
autor: AdamXXL
Hiv pisze: EDIT: Po co głowica z wałkiem??? :0
dalej z uporem maniaka ( ;) )nie chcesz czytać ?
o wałku nie było dużo mówione, więc tylko dodam że jest o niebo lepszy
kolega drago ma 13 postów, ale widać że czyta a nie klepie.. normalnie złośliwy się zaczynam robić

: 27 cze 2005, o 21:58
autor: !markos
AdamXXL pisze:normalnie złośliwy się zaczynam robić
a wiesz jakie to wygodne i uzyteczne? :lol:

: 27 cze 2005, o 22:06
autor: Hiv
Peace Adaś(uważaj na serce ;)

Ok, rozumiem co do wałka... rozumiem też iż aby zastosować wałek od 14se trzeba zmienić głowicę bo do tej od 14nz nie podejdzie... Zgadza się?

A jakie różnice byłyby gdyby zmienić tylko dolot i oczywiscie przerobic wiazke pod kompa od se? Bedzie to dzialac w ogole?

Sorki, ale do tej pory nie myslałem, że kiedyś bedzie mnie interesować cokolwiek co związane z 1.4 ;)

: 27 cze 2005, o 22:06
autor: Kotlin
Ja to rozumuje tak:(poprawcie mnie jak sie w czyms myle)
-Kupuje glowice od c14se bo walek ma fajniejsze ale mozna mpi zalozyc do tej glowicy od x14sz tak?
-kupuje kolektor dolotowy wraz z wtryskiwaczami bo bez tego nie bedzie mpi
-Kupuje pompe paliwa od c14se bo jest fajniejsza i mocniej sika
-Kupuje komputer bo jest fajniejszy niz w monoi ten nie bedzie pasil
-kupuje okablowanie od kompa do wszystkich czujnik i innych dupereli
-Kupuje disa?czy zostawiam od x14sz?
-kupuje wszystko co do remontu glowicy jest potrzebne uszczeki itp.
-Kupuje stozek zeby ryczalo
-czujnik pr.obr walu zostawiam i cala reszte czujnikow tak?
-Kupuje kolektor wylot
A teraz jak to montujemy
-wyjmuje stara glowice i dolot
-demotuje okablowanie i kompa starego
-planowanko remoncik glowicy wymiana plynow ustrojowych etc
- zakladam stara glowice(kanaly olejenia pasuja?)
-skrecam ustawiam rozrzad
-zakladam dolot i podpinam wszystkie kabelki(cos trza przerabiac?Poza przylaczem do kompa)
-pompke montuje do baku
-wsadzam kompa
-IMobiliser co z tym zrobic jak ja nie mam a komp bedzie mial?
-przekrecam kluczyk i ognia tak??

: 27 cze 2005, o 22:07
autor: Staneq
!markos pisze:
AdamXXL pisze:normalnie złośliwy się zaczynam robić
a wiesz jakie to wygodne i uzyteczne? :lol:
tiaaa :oko: :-P :lol:

@hiv bedziesz potrzebowal literki "S" bo c14se to 1.4Si a nie 1.4i :-P
a tak na serio to Adam dobrze gada że leń jesteś bo sam z ciekwości poszukałem teraz i jest dużo info..

sorry że zaoftopicze ale masz już markos Corsiawe?

: 27 cze 2005, o 22:19
autor: !markos
offtopicznie melduje, ze corse odbieram jutro po 11 z calym nowym przodem :oko:

swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz :-D

: 27 cze 2005, o 22:59
autor: Hiv
!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz :-D
Nie offtować mi tutaj! :-P Choć swoją drogą plan taki właśnie jest ;) Teraz też mam F13 ale po obrotach i predkosciach widze to to na pewno jest krotsza niż poprzednia czyli bedzie cr. Skąd odczytać przełożenie głowne? :zakrecony:
Kotlin pisze: Ja to rozumuje tak:(poprawcie mnie jak sie w czyms myle)
-Kupuje glowice od c14se bo walek ma fajniejsze ale mozna mpi zalozyc do tej glowicy od x14sz tak?
-kupuje kolektor dolotowy wraz z wtryskiwaczami bo bez tego nie bedzie mpi
-Kupuje pompe paliwa od c14se bo jest fajniejsza i mocniej sika
-Kupuje komputer bo jest fajniejszy niz w monoi ten nie bedzie pasil
-kupuje okablowanie od kompa do wszystkich czujnik i innych dupereli
-Kupuje disa?czy zostawiam od x14sz?
-kupuje wszystko co do remontu glowicy jest potrzebne uszczeki itp.
-Kupuje stozek zeby ryczalo
-czujnik pr.obr walu zostawiam i cala reszte czujnikow tak?
-Kupuje kolektor wylot
A teraz jak to montujemy
-wyjmuje stara glowice i dolot
-demotuje okablowanie i kompa starego
-planowanko remoncik glowicy wymiana plynow ustrojowych etc
- zakladam stara glowice(kanaly olejenia pasuja?)
-skrecam ustawiam rozrzad
-zakladam dolot i podpinam wszystkie kabelki(cos trza przerabiac?Poza przylaczem do kompa)
-pompke montuje do baku
-wsadzam kompa
-IMobiliser co z tym zrobic jak ja nie mam a komp bedzie mial?
-przekrecam kluczyk i ognia tak??
Taki opis zdecydowanie bardziej do mnie trafia :-D

Ja moge tylko sprostować, że nowej pompy raczej do baku nie włożysz bo to będzie zewnętrzna (więc i bak trzeba będzie zmienić?) :0
Reszte niech potwierdzi Adaś jeśli ma jeszcze na to chęć ;)

: 27 cze 2005, o 23:54
autor: AdamXXL
korci mnie aby coś napisać i potłumaczyć dlaczego tak a nie inaczej..
ale dla zasady oleje ten temat, przynajmiej przez kilka-kilkanaście dni, może wtedy już nie trzeba będzie nic dopowiadać, bo wszystko się znajdzie.

: 28 cze 2005, o 00:39
autor: Hiv
o żesz ty orzeszku...

dobra, zmobilizowałeś mnie ;)

szukam...

: 28 cze 2005, o 06:23
autor: kristo
Kotlin pisze:Ja to rozumuje tak:(poprawcie mnie jak sie w czyms myle)
-Kupuje glowice od c14se bo walek ma fajniejsze ale mozna mpi zalozyc do tej glowicy od x14sz tak?
Z tego co ja wiem głowica ma inne wejścia pod mpi niż ta z mono.W pewnym takim fajnym temacie były nawet zdjęcia robione i szczegółowo opisane.

: 28 cze 2005, o 09:59
autor: dago
Jako że głowica i kanały do se jeszcze nie założone zastanawiam się nad polerowaniem dolotu i wylotu, czy ma to sens bo im więcej czytam tym więcej opini, nie zawsze zgadzających się :D. Polerować czy nie ??

: 28 cze 2005, o 19:18
autor: Kotlin
No przebronlem przez archiwum i po przeczytaniu tematu"modyfikacje silnika 8v i 16v" wymieklem to jest najlepsza lektura jaka czytalem odnosnie silnikow oplowskich.
[/url]http://tinyurl.com/73ar5[url]
Oto link do tematu MPI.
WARTO przeczytac caly temat!![/url]

: 28 cze 2005, o 21:48
autor: Gobo
:D znikający topik :grin:

: 28 cze 2005, o 22:10
autor: kristo
Jakieś jaja są z tym topiciem- znika- pojawia się.....

Z innej beczki: W c14se zauważyłem szerokie koło pasowe pod pasek klinowy alternatowa- jak to się je z tym że na alternatoże jest kółko na wąski pasek?? + dodatkowo jest to napięte przez trzecią rolkę.
Jeżeli piszę mało zrozumiale to wstawie później fotę.

: 28 cze 2005, o 22:13
autor: =JUHol=
hmm.... mozna kombinowac przerobic to na waski ale chyba taniej wyjdzie kupic alternator na szeroki pasek :-?

i zmien rozrzad!! nie sugeruj sie tym ze ma 2000km. nie ufaj ludziom