instalacja gazowa

Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

YAQB pisze: A tak przy okazji ... bo sie zaczalem zastanawiac ... troche glupie pytanie - w c16se jest kolektor plastikowy czy nie? Bo jakos nigdy nie zajrzalem ... :-?

No co ty... Aż taka nowoczesna konstrukcja to to nie jest...:oko:

PS. gosc u ktorego zakladalem gaz mowi ze bardzo lubi zakladac gaz do opli. Bardzo go "lubia" silniki opla. I ludzie sa zadowoleni pozniej. Puki co zrobilem kilka tys. i potwierdzam!
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Hiv pisze:O jakich strzałach yaqb mowisz?
Przykladowy post czlowieka, ktory ma ten objaw. Nie ma tu wyjasnienia technicznego przyczyny, ale chcialem Ci przedstawic o so wogole chosi, skoro nie spotkales sie

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... =38&m=flat
Hiv pisze:Ja mam 2 corse na gazie, tym razem pożądna instalka II gen i nie mam żadnych takich objawów. Jezdzi sie bardzo dobrze. Jedyna wada to taka ze corsa troszke pali wiecej gazu. 1.4 wlasciwie prawie tyle co GSi. Nawet do 10l(ale ja mam ciezka noge ;)
A tak jak Adas npisal ze stozkiem nie ma zadnych problemow(nawet bez kompensacji mozna sie na niego pokusic)...
Ja tez mialem c12nz na gazie chodzilo cacy. Tyle, ze tam jest inny dolot i ten problem z gruntu nie istnieje. Zalozylem ostatnio II-ke do Astry II 1.6 i tam tez jest cacy, ale zanim wymienilem swiece zdazylo mi ze 3 razy walnac.

Generalnie jak mowilem, nie upieram sie przy wtrysku o ile da sie zrobic tak II-ke, zeby nei trzeba bylo zakladac tej klapki bezpieczenstwa (ale tu sie jeszcze zastanawiam jakiego typu kolektor jest w c16se) i nie gasla bez zmiany dolotu (a to juz jak widac da sie zrobic - tylko nie ktos powie technicznie jak - chyba, ze mam jechac z tym do gaziarzy).
CTM #204
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Hiv pisze:Bardzo go "lubia" silniki opla. I ludzie sa zadowoleni pozniej. Puki co zrobilem kilka tys. i potwierdzam!
Alez nie bede zaprzeczac. Poprzednia Corsa zrobilem prawie 70kkm, Astra dopiero 3kkm, ale GSI juz prawie 10kkm (ale musze wymienic ta instalacje - o powodach nie bede pisal publicznie na forum :D )
CTM #204
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

jesli nie planujesz rozstania z auto to mysle ze zalozenie wtrysku ( np. w belchatowie nawet 3200pln) jest dobrym pomyslem bo w 2 gen i tak i tak bedziesz mial zwezke w dolocie i straty w mocy. poza tym mozna uniknac takich kwaitkow jak instalka 2 gen w tojce celice gt 2.0 170KM i parownik na 100hp+mikser zabierajacy duzo ponad 50% srednicy dolotu :lol: . rozjebali mnie Ci gazownicy
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

YAQB pisze: Jakie sa wady i zalety takiego rozwiazania ?
Zaleta to brak gaśnięcia, wada hmm nie dostrzegam chyba że komuś będzie przeszkadzać dodatkowy wąż pod maską.

YAQB pisze: Obecnie nic mi nie strzela, ale wymiana kolektora po strzale mnie nie podnieca :). Z drugiej strony to zabezpieczenie (tak jak pisalem) to powazna zwezka na dolocie.
Ja przy silniku x14sz zrobiłem na gazie 40tys km (w ciągu 15 miesięcy
:-D ) z żadnymi strzałami nigdy się nie spotkałem, świece zmieniałem tylko raz a kabli wogóle (świece kupione przeze mnie i kable służyły jeszcze spory czas przy 1.6 i dopiero teraz zmieniłem profilaktycznie).
Przy c16se nie ma potrzeby stosowania żadnych zabezpieczeń - u mnie zdarzył się strzał ale spowodowane to było problemami z zapłonem (odkręcona śruba od masy DISa i nie było chwilami wogóle zapłonu i wtedy strzelał w kolektor (porządnej aluminiowej konstrukcji :oko: )) i jedyne szkody jakie są to urwane zaczepy od pokrywy puszki filtra.

Jeżeli ktoś narzeka na pogorszenie osiągów to przyśpieszyć zapłon (aparatem lub wariatorem w nowszych konstrukcjach) u mnie jest +9st względem pb98 (na dniach będe testował przyśpeiszenie o 12 i 15st). Do tego zamiast tradycyjnego mixera mam BLOSa (w necie sporo można znaleźć na ten temat) i po założeniu tego cuda (nie taniego - gdybym miał zakładać to przy montażu instalki to lepiej byłoby ząłożyć sekwencje - bo blos ok 370zł i wariator 400zł, instalka IIgeb przy wtrsyku kosztuje ok 2100zł ale gaz zamontowany już przez poprzedniego właściciela) zniknął objaw zdławienia między 2 a 3tys rpm (jeśli ktoś pamięta wykres to było to wyraźnie widać a i mocno czuć że jechać zaczynał powyżej 3tys rpm).

Podsumowując zakładać - jeszcze jak silnik na gaźniku to tym bardziej bo instalka kosztuje max 1400zł z butlą w kole (do corsy B wchodzi butla 42l do której można spokojnie bez obaw zalać 38l - i nie pisać mi tu o 20% marginesie bezpieczeństwa bo dobrze o tym wiem ale przy 10% też nie ma prawa się nic stać a zasięg dużo większy :oko: )
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Porszak pisze:jesli nie planujesz rozstania z auto to mysle ze zalozenie wtrysku ( np. w belchatowie nawet 3200pln) jest dobrym pomyslem bo w 2 gen i tak i tak bedziesz mial zwezke w dolocie i straty w mocy.
Planuje zestarzec sie z tym samochodem hehehe.
W "moim" zakladzie w Radomiu moge zalozyc wtrysk za niecale 3.000 z butla w kole.

A ze zwezka jest zawsze ... no coz ... cos za cos, ale tak przynajmniej nie ma tego elementu zabezpieczajacego! A tak przeswit maleje naprawde chyba o 1/2.
CTM #204
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Marcin99 pisze:Podsumowując zakładać
Ja tu nie poruszam kwesti CZY tylko CO :D
CTM #204
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

jak zakładać nowe to sekwencja, mimo wszystko większe możliwości
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

YAQB pisze:
Marcin99 pisze:Podsumowując zakładać
Ja tu nie poruszam kwesti CZY tylko CO :D

Odpowiadałem na twoje dwa pytania a podsumowanie było dla autora wątku :-P :-D.
Podsumowanie dla Ciebie - jeśli tylko masz pieniążki to przy mpi zakładać wtrysk gazu IVgen., bo przy IIgen. jest nie wielka różnica cenowa (dzisiaj nawet nie cały tysiąc zł). Gdybym dzisiaj zakładał instalacje gazową to nie wachałbym się ani chwili :D.
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Marcin99 pisze:jeśli tylko masz pieniążki to przy mpi zakładać wtrysk gazu IVgen., bo przy IIgen. jest nie wielka różnica cenowa (dzisiaj nawet nie cały tysiąc zł). Gdybym dzisiaj zakładał instalacje gazową to nie wachałbym się ani chwili :D.
Miec $ to w dzisiejszych czasach malo kto ma - od tak :). Nie mniej jak zdecyduje, ze warto to jakos wyskrobie tyle ile trzeba :-D

Rozumiem, ze przy wtrysku nie ma ZADNYCH ISTOTNYCH modyfikacji dla ukladu zasilanego benzyna? Bo przy II jest np zwezka w postaci mixera - czyli jesli dobrze mysle, to II moze ogolnie pogorszyc osiagi (nawet na Pb), a przy wtrysku jazda Pb pozostanie bez zmian .. ?

Ew. pytanie 2 - czy istnieje jakis mixer, ktory takiej zwezki nie spowoduje?

Chyba, ze odpowiedzia na moje pytanie jest wspomniany przez Marcina BLOS, ale tam koszty sie zblizaja do ceny instalacji sekwencji - wiec nie warto, jak mniemam :)
CTM #204
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

zawsze mozna dolozyc do sekwencji i zalozyc wtrysk gazu w postaci cieklej :lol:

tak zwezka rowniez na pb powoduje spadek osiagow. sa miksery chyba linearne ktore sa lepsze od tych "tradycyjnych". Adam mial takie cos w podpisie kiedys niebieskie to wlasnie taki mikser. ale jsli mozesz miec wtrys za niecale 3000 to nie zastanawialbym sie.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

YAQB pisze: Miec $ to w dzisiejszych czasach malo kto ma - od tak :). Nie mniej jak zdecyduje, ze warto to jakos wyskrobie tyle ile trzeba :-D

Rozumiem, ze przy wtrysku nie ma ZADNYCH ISTOTNYCH modyfikacji dla ukladu zasilanego benzyna? Bo przy II jest np zwezka w postaci mixera - czyli jesli dobrze mysle, to II moze ogolnie pogorszyc osiagi (nawet na Pb), a przy wtrysku jazda Pb pozostanie bez zmian .. ?

Ew. pytanie 2 - czy istnieje jakis mixer, ktory takiej zwezki nie spowoduje?

Chyba, ze odpowiedzia na moje pytanie jest wspomniany przez Marcina BLOS, ale tam koszty sie zblizaja do ceny instalacji sekwencji - wiec nie warto, jak mniemam :)
Przy wtrysku masz tylko nawiercany kolektor ssący do założenia wtryskiwaczy gazu (mowa oczywiście o IVgen czyli sekwencyjny wtrysk gazu). Przy IIgen zawsze będziesz miał w dolocie jakąś zwężke - blos to taki mixer, który zwiększa swoją średnice w zależności od podciśnienia w dolocie, nie mniej jednak w dalszym ciągu jest zwężką ale już nie tak dużą.
Jeśli jest możliwość założenia wtrysku gazu nawet na troszke "gorszych" częściach to i tak jest to lepsza opcja niż IIgen.
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Zajrzalem dzis pod maske bolidu, bo chcialem zerknac na dolot no i plastikowego to on faktycznie za bardzo nie przypomina :D. Ale ktos kto zakladal poprzedniemu wlascicielowi gaz zalozyl te klapke bezpieczenstwa, a skoro tu nie ma plastiku, jest to tylko zbedny element (nie myle sie prawda? kolektora mi w razie co nie rozsadzi ??). Chcialem go zatem wykrecic. I tu mam pytanie ...

Od tego urzadzenia wychodzi/wchodzi waz polaczony z parownikiem. Z odkreceniem tego wszystkiego nie ma zadnego problemu, ale co mam zrobic z tym zlaczem, ktore jest przy parowniku? Zaslepic? Bo jak sadze ta rura laczaca dziala tylko przy ew. wybuchu ... wtedy cos tamtedy sobie przeplywa. I teraz nie wiem czy przy mikserze ta pozostac "dziura", zaslepic to czy co?
CTM #204
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

YAQB pisze:Zajrzalem dzis pod maske bolidu, bo chcialem zerknac na dolot no i plastikowego to on faktycznie za bardzo nie przypomina :D. Ale ktos kto zakladal poprzedniemu wlascicielowi gaz zalozyl te klapke bezpieczenstwa, a skoro tu nie ma plastiku, jest to tylko zbedny element (nie myle sie prawda? kolektora mi w razie co nie rozsadzi ??). Chcialem go zatem wykrecic. I tu mam pytanie ...

Od tego urzadzenia wychodzi/wchodzi waz polaczony z parownikiem. Z odkreceniem tego wszystkiego nie ma zadnego problemu, ale co mam zrobic z tym zlaczem, ktore jest przy parowniku? Zaslepic? Bo jak sadze ta rura laczaca dziala tylko przy ew. wybuchu ... wtedy cos tamtedy sobie przeplywa. I teraz nie wiem czy przy mikserze ta pozostac "dziura", zaslepic to czy co?
Jeśli masz tą klapke to możesz się jej spokojnie pozbyć, kolektora nie rozwali napewno, conajwyżej urwie te plastikowe zaczepy od pokrywy puszki filtra (ale tak jak wszyscy piszą przy instalacji gazowej sterowanej krokowcem strzały przy sprawnym układzie zapłonowym się nie zdażają, przy regulacji na tzw. "śrube" też nie słyszałem - mowa oczywiście o oplowskich silnikach 8v). Co do tego wężyka to brzmi to całkiem jakbyś miał założoną kompensacje ciśnienia powietrza - opisz dokładnie z której strony parownika to wchodzi i jaki masz parownik. Czy jest to wkręcane kolankiem? Jeśli faktycznie to jest to to poprostu podłącz go do dolotu a przy parowniku zostaw tak jak jest.
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Marcin99 pisze:Co do tego wężyka to brzmi to całkiem jakbyś miał założoną kompensacje ciśnienia powietrza - opisz dokładnie z której strony parownika to wchodzi i jaki masz parownik. Czy jest to wkręcane kolankiem? Jeśli faktycznie to jest to to poprostu podłącz go do dolotu a przy parowniku zostaw tak jak jest.
Hmmm ... jesli mowa jest o tej samej kompensacji co wczesniej, ktora miala powodowac, ze samochod przy wiekszej predkosci na luzie nie gasnie to to nie jest to bo powyzej 60 km/h gasnie :D (w Astrze bylo tak samo zanim nie zostal zatkany "frontalny" wlot powietrza - wiec to chyba nie to, a tam tez mam taki wezyk, ktory laczy te klapke z parownikiem).

Jutro bede mial juz aparat to zrobie dokladne fotki tego ustrojstwa i zobacze symbole.
CTM #204
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

ile to trzeba sie nakombinowac zeby dalo sie na gazie jezdzic :lol: a potem trzeba sie bawic w dedektywa co to sie stalo ze padla przeplywka, pompa paliwa, wtryski, i katalizator i wypalone gniazda zaworowe , chyba nie sa to wyssane z palce historyjki :oko: Mi tam sie wydaje ze albo kogos stac i sie jezdzi na benzynie albo kupic klekota i po problemie
Obrazek
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: kamiloooo »

ropa do klekota juz tez ma zajebiste ceny... :0
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

bez przesadyzmu poprostu gaz tak jak pb trzeba dobrze ustawic/wystroic i wtedy bedzie ok. ale gazownikow ktorzy to robia jak nalezy jest raczej niewiele
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
leśnik
Świeżak
Posty: 86
Rejestracja: 10 maja 2005, o 19:49
Lokalizacja: Chełm
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: leśnik »

Porszak pisze:bez przesadyzmu poprostu gaz tak jak pb trzeba dobrze ustawic/wystroic i wtedy bedzie ok. ale gazownikow ktorzy to robia jak nalezy jest raczej niewiele
Nie można zapominać że dla poprawnego działania instalacji należy :

1. wymieniać filtr gazu ( częstotliwość wymiany zależy od jego wielkości no i jakości gazu )

2. wymieniać filtr powietrza ( brudny zwiększa zużycie gazu )

3. wymieniać świece ( podobno na gazie zużywją się szybciej )

4. u mnie po ok 80kkm parownik domaga się przeglądu ale chyba lepiej i niewiele drożej będzie kupić nowy a to już spory wydatek

5. instalacja chłodzenia też musi być w nienagannym stanie bo inaczej parownik nie działa jak powinien

6. i chyba najważniejsze TRZEBA JEŹDZIĆ TEŻ NA PB inaczej silnik przestanie dobrze funkcjonować na benzynie

Przestrzegając tych podstawowych zasad zrobiłem ponad 80kkm na gazie II gen. bez jednego strzału lub innej niespodzianki .
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

no wlasnie. wiekszosc znanych mi uzytkownikow lpg mysli ze jak gaz jest dla taniosci to juz nic nie trzeba robic tylko tankowac, a pozniej wychadza kwiatki typu wieszajace sie wtryski, padajace pompy i in. :lol:
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

arts pisze:ile to trzeba sie nakombinowac zeby dalo sie na gazie jezdzic
............
albo kogos stac i sie jezdzi na benzynie albo kupic klekota i po problemie
bla bla bla :-P

Ja chcialbym powiedziec, ze wszystkie samochody jakimi jezdzilem na gazie chodza BDB, a to ze trzeba troche wieksza uwage zwrocic na uklad zasilania i powietrza to zadne wyrzeczenie. Reszta jest identyczna jak przy Pb.
leśnik pisze: 1. wymieniać filtr gazu ( częstotliwość wymiany zależy od jego wielkości no i jakości gazu )
Kosztuje grosze
leśnik pisze: 2. wymieniać filtr powietrza ( brudny zwiększa zużycie gazu )
Rowniez jest nie drogi
leśnik pisze: 3. wymieniać świece ( podobno na gazie zużywją się szybciej )
Rowniez nie sa przesadnie drogie, a wymieniac nalezy troche czesciej niz przy samym Pb
leśnik pisze: 4. u mnie po ok 80kkm parownik domaga się przeglądu ale chyba lepiej i niewiele drożej będzie kupić nowy a to już spory wydatek
No to jest akurat moze drozsza zabawa, ale nalezy zauwazyc ile przez 80kkm sie zaoszczedzilo nie prawdaz ? :D
leśnik pisze: 5. instalacja chłodzenia też musi być w nienagannym stanie bo inaczej parownik nie działa jak powinien
Owszem, ale chyba jak masz tylko Pb to akurat uklad cholodzenia tez musi byc w nienagannym stanie, bo przegrzejesz silnik hm? :)
leśnik pisze: 6. i chyba najważniejsze TRZEBA JEŹDZIĆ TEŻ NA PB inaczej silnik przestanie dobrze funkcjonować na benzynie
No trzeba, ale ile tej beznzyny wyjezdzisz? 50 zlotych na 2 m-ce ? Chociaz przy dzisiejszych cenach to za 50 zeta to nei wiele tej wachy ... :(
leśnik pisze: Przestrzegając tych podstawowych zasad zrobiłem ponad 80kkm na gazie II gen. bez jednego strzału lub innej niespodzianki .
Amen :-D
CTM #204
Matysss
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 7 sie 2005, o 05:50
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Matysss »

No.......... W sobotę gazio zamontowali mi i......... póki co jestem bardzo zadowolony!!! Pełny zbiornik za 50 złociszy...... ehh! No i absolutnie nie odczułem spadku mocy! Super!!!

Corsa A 1.4 (mono) :-D :grin: :-D
c14nz.......
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Matysss pisze:No.......... W sobotę gazio zamontowali mi i.........
...... i powiedz z ciekawosci co i za ile :D
CTM #204
Matysss
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 7 sie 2005, o 05:50
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Matysss »

Co?! Instalacja zwana pospolicie składakiem! :-P

Za ile?! Ot 1300 złociszy - zniżka bo ze szwagrem byłem.... :-D

I dają tam 5% zniżki dla klientów sewisu Kwietniak Opel!

Polecam ! ! !
c14nz.......
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

No to znowu ja ... i teraz te fotki ... niech madrzy sie wypowiedza ... (na co bardzo licze)

Wspominany "gazowy bezpiecznik":

Obrazek

i rurka z niego wychodzaca:

Obrazek

a na rurce po drodze jest takie cos:

Obrazek

a ostatecznie rurka laczy sie z:

Obrazek

No i co teraz ? ...
CTM #204
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

Hehehe Yaqb przegiąłeś - sorki że tak pisze ale rozwaliłeś mnie tym. Podejrzewałem że możesz mieć to "coś" na myśli ale nie wierzyłem :lol:.
To jest mixer gazu a ten wąż podaje gaz do dolotu z parownika/reduktora - nie ruszaj tego przypadkiem. Ta śruba na środku węża służy do regulacji składu mieszanki.
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Marcin99 pisze:Hehehe Yaqb przegiąłeś - sorki że tak pisze ale rozwaliłeś mnie tym. Podejrzewałem że możesz mieć to "coś" na myśli ale nie wierzyłem :lol:.
To jest mixer gazu a ten wąż podaje gaz do dolotu z parownika/reduktora - nie ruszaj tego przypadkiem. Ta śruba na środku węża służy do regulacji składu mieszanki.
A ja powiem tak, ze tak podejrzewalem, tylko mnie totalnie zmylila ta klapka bezpieczenstwa ... co sie wstawia w instalacjach, zeby nie trzeba bylo jej stosowac a caly uklad dzialal prawidlowo ?? ..

A wczesniej mixer mialem w innym miejscu (inny silnik) i regulacja tez wygladala inaczej, mimo, ze to byly instalacje tej samej generacji ... a ja innych silnikow nie ogladalem, stad moja niewiedza :oops:
CTM #204
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

YAQB pisze: A ja powiem tak, ze tak podejrzewalem, tylko mnie totalnie zmylila ta klapka bezpieczenstwa ... co sie wstawia w instalacjach, zeby nie trzeba bylo jej stosowac a caly uklad dzialal prawidlowo ?? ..

A wczesniej mixer mialem w innym miejscu (inny silnik) i regulacja tez wygladala inaczej, mimo, ze to byly instalacje tej samej generacji ... a ja innych silnikow nie ogladalem, stad moja niewiedza :oops:
Luzik - faktycznie przy monowtrysku mixer jest całkiem inny i inaczej umiejscowiony, nie widać także tego węża.
Przy mpi nie ma innego wyjścia i mixer musi być montowany na przepustnice (przynajmniej w tym silniku).
Zakładaj ten wtrysk gazu tylko zwróć uwage żeby reduktor był przystosowany do przynjamniej 100kW - zdarza się że montują za słaby i później okazuje się, że silnik jest dużo słabszy pomimo wydania dużych pieniędzy.
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Marcin99 pisze:Zakładaj ten wtrysk gazu tylko zwróć uwage żeby reduktor był przystosowany do przynjamniej 100kW - zdarza się że montują za słaby i później okazuje się, że silnik jest dużo słabszy pomimo wydania dużych pieniędzy.
Bede zakladal, ale wszystko z czasem ... najpierw zlikwiduje te mega wielka butle w bagazniku (automatycznie wymienia sie tez wielozawor - tak to sie chyba nazywa) - i tu pojdzie jakies 600 zeta.

Co do reduktora ... dzieki za podpowiedz! Moj zaklad mnie jak do tej pory nie zawiodl, ale zwroce na to uwage. Kompletna instalacje i tak chyba zrobie dopiero za jakis czas. Chyba, ze mnie skusza jakas "promocyjna cena dnia" :grin:
CTM #204
boxer
Nowy
Posty: 377
Rejestracja: 3 gru 2002, o 19:41
Lokalizacja: Cracovia
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: boxer »

No chłopaki rozwaliliście mnie tymi wypowiedziami. Macie mocne nerwy gaz za 3000 do auta za 3000 - nieźle. usprawiedliwieniem jest tylko fakt dokonania żywota w twoich rekach. Co do wpadania powietarza to wystarczy 20 cm rurki gumowei odwróconej do tyłu albo na bok i po sprawie . koszt 0-5 pln z opaska.

Fajnie sie mówi tym benzyno entuzjastome ze gaz jest do kuchenek. Macie racje jak kogośnie stać na Pb to ma 2 wyjścia sprzedać auto kupic rower albo montować gazi jeździć. gaz montuje sie nie dla przyjemnościa ale dla OSZCZEDNOŚCI i jest to wbrew pozorom duża oszczedność. Jezeli ktoś ma tańsze Pb,auto zarabia na siebie albo wrecz służbowe auto to oczywiście nie ma sprawy ale jezeli ktos nie zarabia autem służy mu jedynie do dojazdów do pracy czy na działke i zarabia 1000pln miesiecznie to łatwo policzyć ile kilosów jest w stanie zrobić miesiecznie.

Ja tankuje 36llpgx5w miesiacu =180lx1,7=306pln i mam ok 2000km miesiecznie ( 9llpg w mieście z butem w podłodze) Pb to ok 8/100
policzcie sobie Pb w tych samych proporcjach i wychodzi ok 800pln
Nic dodać nic ujac ok 500pln miesiacznie - amortyzacja która sie rozkłada na cały rok:
przeglad +70pln+ ok 2 filterkówx5pln + regulacja 15pln+filtr powietrza 11 pln - liczmy nawet 120pln rocznie za obsługe ( w przypadku gazu) i podzielić to przez 12miesiecy = ok 10pln miesiecznie ( ok 2zhakiem litra Pb) do tego trzeba dodać troche Pb na rozpałke. raptem kilka litrów miesiecznie.
....a pozatym nic nie zastapi uczucia satysfakcji odbicia zaworu przy tankowaniu na poziomie 36l za 62 pln i zrobieniu na tym przynajmnie 400km he he he

Tylko gaz!!!
BTW ile arabia prezes ORLEN-u za wasza kaske?
HUURRRAAA SPRZEDANA !!!! Corsa A 91 1.2i gaz
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”