Strona 1 z 1
1.5D isuzu swap na C20XE.
: 23 sie 2005, o 17:22
autor: szajboos
Na początku chciałbym się przywitać, to mój pierwszy topic na tym forum. Chciałbym się dowiedzieć czy mógłbym wykorzystać chłodnice którą mam do silnika c20xe. Szukam także jak najwięcej info na temat swapu takiego silnika. Przeszukałem forum, ale dostaje już oczopląsu i najczęściej co znajduje to polemika na temat przyjemności z jazdy takim autkiem. Szukam jak największej ilości wskazówek dotyczących swapu na ten silnik, oraz opisu przeróbek mocowań z kadzia gsi i kobinacji nad przeniesieniem napędu. Mam zamiar kupić całego gsi i wyciągnąć z niego wszystko co się da. Jeśli były opisy których szukam to prosiłbym o linki do nich i usunięcie mojego tematu.
: 23 sie 2005, o 18:12
autor: arts
obawiam sie ze nikt ci nie da pelnych wskazowek co do napedu i trikow mykow w swapowaniu na c20xe

wszystko wyjdzie podczas roboty bo tak to tylko mozna teoretyzowac .....
chlodnice wstawiasz od corsy x16xe\x14xe, ta od kadzia wogle nie bedzie pasowac no chyba ze chcesz rzezbic
Co do polemiki na temat jazdy... jesli sie uporasz ze wszystkimi pierdolami i bedzie banglac jak trzeba to zabawa jest przednia

mniej zabawnie jest na stacji

przy palowaniu 13-15L
Generalnie wzystko masz napisane na forum ... szukaj

: 23 sie 2005, o 19:26
autor: REN
przy swapie diesla na benzyne pojawiaja sie komplikacje z ukladem paliwowym, trzeba wszystko powymieniac
: 23 sie 2005, o 21:32
autor: =JUHol=
dokladnie jak pisze REN!
łacznie z bakiem paliwa

: 23 sie 2005, o 23:27
autor: radzio_gsi
chyba nie ma sensu. corsy diesle sa dosyc poszukiwane wiec moze lepiej sprzedac i kupic inna
: 24 sie 2005, o 08:22
autor: szajboos
Sprzedaż nie wchodzi w gre, chyba, że na złom. To autko ma przejechane prawie 800tys km. Silnik jest już prawie martwy.
: 24 sie 2005, o 08:32
autor: Staneq
a blacha jest warta tego by dalej trzymac to autko?
aha to może najważniejsze, czy zdajesz sobie sprawe ze taki swap to wymaga sporego nakladu finansowego
-nowy zawias,hamulce..
nawet przy założeniu, że sam wykonasz większośc prac to i tak kasy to pochłonie sporo..
: 24 sie 2005, o 09:04
autor: Hiv
Staneq pisze:aha to może najważniejsze, czy zdajesz sobie sprawe ze taki swap to wymaga sporego nakladu finansowego
-nowy zawias,hamulce..
Mówił, że chce kupić kadzia wiec dawce na wiele rzeczy ma. To chyba najrozsądniejsze wyjście. Tylko czy buda w starej CA wytzyma 3 razy większą moc i większą masę?

: 24 sie 2005, o 15:40
autor: szajboos
Tym właśnie najbardziej się martwię. Będe musiał pomyśleć nad wzmocnieniami całej budy, nie tylko o porządnym zawieszeniu silnika.
: 24 sie 2005, o 22:09
autor: Kurbat
nie obraz sie ale wg mnie to poroniony pomysl, jak tak czytam,ze trzeba wzmocnic u ciebie jeszcze bude...to lepiej juz chyba zbudowac cos od podstaw
soery, ale chyba fantazja kogos tu ponosi

: 24 sie 2005, o 22:21
autor: szajboos
Z tymi wzmocnieniami budy to chyba trochę przesadziłem. Po prostu nigdy tego nie robiłem, a nie chce, żeby mi silnik odjechał.
: 24 sie 2005, o 22:29
autor: Staneq
Hiv pisze:Staneq pisze:aha to może najważniejsze, czy zdajesz sobie sprawe ze taki swap to wymaga sporego nakladu finansowego
-nowy zawias,hamulce..
Mówił, że chce kupić kadzia wiec dawce na wiele rzeczy ma.
oka ale to nie zmienia faktu, ze swap to droga sprawa i nie da sie tego zrobić tanio,...
: 24 sie 2005, o 23:29
autor: Kurbat
napisz ile masz na to wszstko kasy - od razu sie dowiesz czy masz jakies szanse
tu wszystko rozbija sie o kase, wszystko sie oplaca do pewnego poziomu, powyzej granicy oplacalnosci to po prostu szkoda srodkow, wtedy lepiej isc w strone kupna innego samochodu - oczywiscie Corsy

: 24 sie 2005, o 23:45
autor: geo022
pomyśl nad tym jeszcze -corsa A to nie B czy C i podłużnice są słabsze i niewiadomo w jakim stanie-szczerze sprzedaj tego diesla ku corse A benzin 1,4 czy GSi i pojeżdzaj bo c20xe to nie przejdzie na mój gust

: 25 sie 2005, o 08:33
autor: Staneq
geo022 pisze:... bo c20xe to nie przejdzie na mój gust

przejdzie, przejdzie o to sie nie boj, wszystko jak napisal Kurbat rozbija sie o kase..bo można wrzucic duuuuzo kasy w stare auto, odpicowac je i wogle, ale trzeba pamietac ze wtedy bieze sie jakoby slub z tym autem na zawsze bo sprzedac bedzie bardzo ciezko poza tym kasy raczej nie odzyskasz..
: 25 sie 2005, o 10:17
autor: Hiv
Kurbat pisze:nie obraz sie ale wg mnie to poroniony pomysl, jak tak czytam,ze trzeba wzmocnic u ciebie jeszcze bude...to lepiej juz chyba zbudowac cos od podstaw
soery, ale chyba fantazja kogos tu ponosi

To chyba nie jest taki poroniony pomysł. Przy swapie takiego ciężkiego silnika do CA normalnym jest obspawywanie pewnych newralgicznych miejsc i wzmocnienie nadwozia. Ciekawych odsyłam do szukajki w archiwum. WOW o tym pisał chyba nie raz nawet
Acha: i to nie jest OCFC. Tutaj żadziej robi się przy autko coś dającego się racjonalnie wytłumaczyć. Każdy fan tuningu musi się z tym liczyć.
Przykładów nie trzeba szukać daleko

: 25 sie 2005, o 15:33
autor: arts
nie chodzi o to ze sie nie da ... tylko czy wlasciciel sobie zdaje ile pracy trzeba w to wlozyc i ile kasy to pochlonie
Praktycznie od nowa budowanie auta ..... nowego benzynowego

: 25 sie 2005, o 16:08
autor: Kurbat
arts pisze:nie chodzi o to ze sie nie da ... tylko czy wlasciciel sobie zdaje ile pracy trzeba w to wlozyc i ile kasy to pochlonie
Praktycznie od nowa budowanie auta ..... nowego benzynowego

właśnie
Kurbat pisze:...to lepiej juz chyba zbudowac cos od podstaw
: 25 sie 2005, o 20:56
autor: GUMIS2000
Jak zwykle wszyscy bija piane a nik nic konkretnego nie powie
Wiec pokoleji :
silni kompletny plus skrzynia wraz zprzegubami i półosiami
trzeba zrobić 3 łapy mocujace
do tego przerobić pół osie
nowy wybierak od skrzyni biegów
nowe piasty a co za tym idzie nowe łozycka
kompleny nowy zawias najlepij gwint ale cos innego tez podejdzie
ze sportowym zacieciem
do tego nowe hamulce min 256 mm ale na 24 mm
skoro buda jest stra to przydało by sie ja tez wyremontować to znaczy rozebrać i sprawdzic czy nigdzie nie rdzewije poczym obpawać
newralgiczne punkty ale najlepiej wstawic klatke .
tak zdecydowanie trzeba wyminic cały układ paliwowy
łacznie z bakiem
no oczywiscie cała elektryka tez nusi grać
nowa chłodnica
no i kupa dupereli pytu :
dolot
przepdy do chłodnicy
przewody od oleju
wogle cały układ wydechowy
no to powodzenia przy słapie i szykuj tak z 10 tys nim
: 27 sie 2005, o 19:12
autor: -=kLaRi=-
10tys to oczywiscie koszty czesci a musisz doliczyc kupno kadzia...
A moglbym sie pokusic o stwierdzenie ,ze jak dasz auto na warsztat to 10tys moze byc malo,duzo za malo

Gwint,pewnie kola ,min 14 ,bo 13 nie wiejdzie ci juz na te hamulce ,opony, i kupe kupe innych rzeczy jak pisal Gumis.
Troche chory pomysl... ale wykonalny ;D
: 28 sie 2005, o 13:34
autor: szajboos
Czy mógłbym jeszcze tylko dowiedzieć się odpowiedź na moje pytanie? Wszyscy napisali na temat swapu, ale na moje pytanie zadane w pierwszym poście nikt nie odpowiedział. Jeśli chłodnica z tego silnika(1.5d isuzu 4ec1) nie podejdzie to dlaczego.
: 28 sie 2005, o 16:05
autor: -=kLaRi=-
Jak Ci nie napisal?? Przeciez zaraz Arts napisal!
A w dodatku nikt nie udzielil ci takiej odpowiedzi ,bo przy swapie czylid wydatku rzedu 10-13tys zl sprawa chlodnicy jest najmniej wazna... Bo takowa mozna kupic na kazdym szrocie,allegro itd za cene rzedu max 300zl. wiec ,nie wiem czemu akurat dla ciebie chlodnica jest najwazniejsza...
Jak bedziesz mial juz wszystko wlozone ,to wtedy sie martw.
: 28 sie 2005, o 18:33
autor: scotty
chlodnica z diesla podejdzie jak najbardziej bo jezeli dobrze pamietam jest wieksza niz z 1.4/1.6 CA mozna to sprawdzic , nie wiem jak z wlotem i wylotem plynu ale i tak to jest rzezba z przewodami. zbiornik paliwa masz ok bo nie masz pompy zatapianej w baku. poprostu dodasz zewnetrzna pompe paliwowa z kadzia. instalacje do silnika z kadzia reszta powinna podpasowac bez problemu a jak nie to kupisz sobie wiazke z corsy i po strachu. problemy zaczynaja sie pozniej zeby to poskladac
zycze powodzenia

: 29 sie 2005, o 02:09
autor: arts
z tego co zrozumialem to kolega chce wykozystac chlodnice z c20xe obojetnie czy to bedzie kadzio/vectra/astra to raczej sredno bedzie pasowac

temat chlodnicy zostaw sobei do moentu jak bedzie silnik juz wisial na poduchach .... a do tego to jeszcze daleka droga

: 29 sie 2005, o 07:22
autor: scotty
chlodnica z kadzia raczej nie podejdzie bo jest za wysoka
: 3 gru 2005, o 21:25
autor: pirat
szajboos pisze:Sorry, że znowu pytam o swap, ale męczy mnie jedno pytanie. Czy da się zrobić ten swap bez kitu konwersyjnego? Czy robił to ktoś w corsie A? Mam półosie z kadzia gsi, razem z przegubami i zwrotnicami(i piastami). Czy da się jakoś przerobić półoś z kadzia? Czy robił to ktoś, bo nie wiem o ile trzeba skrócić tę półoś? Co z półosiami z corsy a GSI? Czy dałoby się je wykorzystać przy skrzyni F16? I czy były one montowane też w dieslach(przeguby z diesla pasują do gsi, ale nie wiem czy półosie też)?
: 4 gru 2005, o 02:10
autor: GUMIS2000
1.bez kitu sie nie da
2.w corsie a to chyba tylko scotty zrobił swap na c20xe
reszta to na c20ne czy c20seh
3.da sie przerobic ale nie ma to sensu
4.i tu jest pies pogrzebany
5. no sa on gsi ale sa takie same ja w reszcie tego typu wynalazków
czyli bezyników
6.nie !!!! f16 ma inne wielowpusty
7.da sie wetknac ale beda za długie
: 4 gru 2005, o 15:42
autor: radzio_gsi
ja bym sprzedal to corse do muzelum motoryzacji

w koncu malo malych samochodow przejezdza 800tys
: 5 gru 2005, o 15:16
autor: szajboos
Sorry, że nie napisałem, ale plany się zmieniły. To nie będzie xe tylko seh i nie zamierzam kombinować z f13 bo ma inny kosz niż w benzynie.