Strona 1 z 2

C14SE.... i co dalej??????????

: 28 wrz 2005, o 19:05
autor: kristo
Jak to mówią- apetyt rośnie w miarę jedzenia. I już myślę o dodatkowych konikach....
Zastanawiam się którą drogą iść:

A) Kopiować Kozziego czyli total N/A
B) Zrealizować marzenie o turbo.
C) Zainstalować Nosa( suchy) lub delikatnie dłubnąć (wałek, obróbka głowicy ale bez dobrężania) + Nx (mokry)

Wszystkie obcje są na tak od 110 do 130ps.
Co sądzicie??

: 28 wrz 2005, o 19:11
autor: sopel358
jesli chodzi o moje skromne zdanie to ja bym dlubal jak kozzi
na turbo i podtlenek to 2.0 :grin:

: 28 wrz 2005, o 19:22
autor: Kotlin
To zalezy do czego ma ci sluzyc ten samochod, jak do jazdy po normalnych drogach to turbo bedzie idealnym rozwiazaniem, a jak tor to n/a.A nitro to wydaje mi sie ze jest tylko dobre w 2f2f
Ps.Jak znosza turbo silniki 8v Opla?? Bo markos gdzies tam maruddzil ze x16xe to cieniutko.

: 28 wrz 2005, o 19:29
autor: kristo
Kotlin pisze: Ps.Jak znosza turbo silniki 8v Opla?? Bo markos gdzies tam maruddzil ze x16xe to cieniutko.
Jak bym miał x16xe to szedłbym tylko N/A bo te silniki fajnie reagują na takie mody.

Rozmawiamy o mocy 120,130 czyli dużo mniej niż 100ps z litra- taki soft. Najbardziej słabym ogniwem przy tym silniku są panewki.

: 28 wrz 2005, o 19:39
autor: !markos
kristo pisze:Najbardziej słabym ogniwem przy tym silniku są panewki.
to akurat dosc charakterystyczne dla slabszych silnikow opla, to samo pada przy turbo w malych ecotecach. pomijam fakt sikania olejem kazda mozliwa nieprzewidziana do tego dziurka. w ecotecach dodatkowo korba lubi wyjsc bokiem nawet w seryjnym silniku, zdarza sie :lol:

ja tu widze jedna droge - zmien tego lumpa na cos co ma w serii ponad 100 koni, wszystko inne o kant dupy potluc, bo i tak za chwile bedzie ci malo.. efektem bedzie wladowanie grubej kasy w ten silnik, po czym i tak zmienisz go na wiekszy nie wyjmjac z tamtego ani zlotowki. w skrocie - robienie tego silnika to porabany pomysl. ciekawe kiedy kozzi to zrozumie :grin: jak spalanie siegnie 20l/100, a uzyteczne obroty zaczna sie od 5500rpm? :lol:

turbo odpada, bo c14se tak samo nie ma potencjalu na dlubanie w kierunku wysokiego momentu, nitro odpada z tego samego powodu.. to sa za slabe silniki na tego typu zabawy.

: 28 wrz 2005, o 19:44
autor: Staneq
mi też sie wydaje, że pod wymienione mody to bazą jest minimum 1.8.. chodz jesli chodzi o dlubnie 1.4 to i w tym szaleństwie jest metoda..jeśli już to szedłbym w strone Kozziego bo jakby nie było w tym przypadku szlak masz już przetarty :D

: 28 wrz 2005, o 19:53
autor: Kotlin
To co sie nadaje pod turbo??Tylko 1.8 i 2.0??

: 28 wrz 2005, o 19:55
autor: kristo
Jest jeszcze jedno wyjście- do trzech wyżej napisanych zapodać dół od 1.6- wtedy z samej pojemności powinno być 100+

: 28 wrz 2005, o 20:06
autor: !markos
zapodaj, potem pogadamy o dalszym dlubaniu :oko:

: 28 wrz 2005, o 20:43
autor: PETERS
kristo pisze:Jest jeszcze jedno wyjście- do trzech wyżej napisanych zapodać dół od 1.6- wtedy z samej pojemności powinno być 100+
i kompa do tego od 1.6 SE i masz silnik z GSi 8-)

: 28 wrz 2005, o 22:40
autor: AdamXXL
PETERS pisze: i kompa do tego od 1.6 SE i masz silnik z GSi 8-)
wystarczy eprom. jest do ściągnięcia na forum ;) i przepustnica (do załatwienia)

: 29 wrz 2005, o 08:16
autor: radzio_gsi
co to eprom?

: 29 wrz 2005, o 08:40
autor: kristo
Taka kość w której są zapisane mapy paliwowe.

: 29 wrz 2005, o 08:49
autor: Marcin99
A ja bym powiedział tak - dół od 1.6 i turbo na to 120-130KM i moment ok 170NM - f13 powinna to wytrzymać a i z silnikiem też nie powinno być wielkich problemów.
Przy takich parametrach żadne c20ne nie ma szans :oko: .
Nie wiem czy doprężałeś tą głowice ale w c14se/c16se stopień sprężania uzyskiwany jest głównie dzięki tłokom - jeśli masz standard od c14nz i głowice nie planowaną hardcorowo to masz stopień niższy od standardowego.
Niestety zwiększenie pojemności bez powiększenia komory spalania spowoduje wzrost stopnia sprężania ale zawsze można poszukać tłoków od c16lz i w ten sposób odprężyć silnik. Ale z drugiej strony przy 120-130KM nie wiem czy to jest konieczne (trzebaby policzyć) - korekta zapłonu powinna zrobić swoje.

: 29 wrz 2005, o 09:03
autor: arts
nie prosciej bylo wlozyc c20ne??? baza 115ps w serii, jak bys to zlozyl z f-16 to turbo w tym silniku spustoszenia nie zrobi :oko:

: 29 wrz 2005, o 09:09
autor: kozzi
!markos pisze:ja tu widze jedna droge - zmien tego lumpa na cos co ma w serii ponad 100 koni, wszystko inne o kant dupy potluc, bo i tak za chwile bedzie ci malo.. efektem bedzie wladowanie grubej kasy w ten silnik, po czym i tak zmienisz go na wiekszy nie wyjmjac z tamtego ani zlotowki. w skrocie - robienie tego silnika to porabany pomysl. ciekawe kiedy kozzi to zrozumie :grin: jak spalanie siegnie 20l/100, a uzyteczne obroty zaczna sie od 5500rpm? :lol:
już zrozumiał i chce inne autko :zakrecony:
spalanie troche mniejsze :oko: ale jeśli chodzi o obroty to dopiero od 3500rpm się fajnie kręci :lol:
AdamXXL pisze:
PETERS pisze: i kompa do tego od 1.6 SE i masz silnik z GSi 8-)
wystarczy eprom. jest do ściągnięcia na forum ;) i przepustnica (do załatwienia)
Adaś czy przepustnice w c14se i c16se są inne?? bo mnie się wydaje że są dokładnie takie same!!

mnie się wydaje że N/A jest najlepszym rozwiązaniem dla tego silnika, bo pod TURBO taka pojemność jest za mała, a jeśli chodzi o PODTLENEK to wszystko fajnie tylko troche krótko to trwa :oko: i zaraz Ci się znudzi.

ps: Kristo nie słuchaj Markosa, on zawsze tak mówi że jest źle i tylko Jego projekty są idealne, a tak naprawde to sam by chcial mnieć tak nadłubane w silniku :oko: :-D :grin:

: 29 wrz 2005, o 09:24
autor: kristo
kozzi pisze:

Adaś czy przepustnice w c14se i c16se są inne?? bo mnie się wydaje że są dokładnie takie same!!
Są inne- sam mierzyłem
kozzi pisze: ps: Kristo nie słuchaj Markosa, on zawsze tak mówi że jest źle i tylko Jego projekty są idealne, a tak naprawde to sam by chcial mnieć tak nadłubane w silniku :oko: :-D :grin:
Jego nie słucham, bo on tylko dużo pisze i nic nie robi.. A 2.0 nie będzie bo to się powoli nudne staje... Zresztą nie widzę w ankiecie opcji " 2 litry" . :oko:
Ma być szybkie mini.

: 29 wrz 2005, o 09:41
autor: kozzi
kristo pisze:
kozzi pisze:

Adaś czy przepustnice w c14se i c16se są inne?? bo mnie się wydaje że są dokładnie takie same!!
Są inne- sam mierzyłem
no to ktoś mnie w błąd wprowadził :x bo zawsze myślałem że są takie same!!
Kristo a jaka jest różnica??
kristo pisze:Jego nie słucham, bo on tylko dużo pisze i nic nie robi.. A 2.0 nie będzie bo to się powoli nudne staje... Zresztą nie widzę w ankiecie opcji " 2 litry" . :oko:
Ma być szybkie mini.
czyli masz juz odpowiedz na swoje pytanie, jeśli MINI i to szybkie to tylko N/A :-D

: 29 wrz 2005, o 10:00
autor: kristo
O ile dobrze pamiętam 14se 43 lub 44mm 16se 50mm (Adam popraw mnie jeżeli źle napisałem)

: 29 wrz 2005, o 10:26
autor: AdamXXL
kristo pisze:O ile dobrze pamiętam 14se 43 lub 44mm 16se 50mm (Adam popraw mnie jeżeli źle napisałem)
nie ma co poprawiać :) zostało to sprawdzone organoleptycznie ja u siebie, Kristo u siebie. różnica jest tylko w średnicy motyla reszta wsio to samo. (też wcześniej myślałem, że są identyczne)
Kozi jak silnik był u WOWa to z przepustnicą było coś robione i musiałbyś po prostu zmierzyć motylka

: 29 wrz 2005, o 10:26
autor: GUMIS2000
jak juz zrobiłeś tego swapa to badz konsekwentny i wal N/A

a tak wogle zapodaj instalacje gazowa to bedziesz najbardziej
orginalny

: 29 wrz 2005, o 10:40
autor: kozzi
AdamXXL pisze:Kozi jak silnik był u WOWa to z przepustnicą było coś robione i musiałbyś po prostu zmierzyć motylka
Adaś nic nie było robione jakis czas temu rozmawiałem z Wowikiem na ten temat :zakrecony:

: 29 wrz 2005, o 10:47
autor: endo
jak jestes odwazny to trzaskaj soft turbo, projekt ryzykowny, ale napewno niepowtarzalny :)

: 29 wrz 2005, o 12:17
autor: D12
Kristo, zrealizuj swoje marzenie, bądź jednym z niewielu co mają turbine :)

: 29 wrz 2005, o 20:51
autor: PETERS
Albo chociaż emblemat na klapie 1.4 Turbo - odrazu inaczej 8-)

Jak dla mnie, to dłubaniem w silniku można podnieść sporo moc, ale żeby były widoczne efekty trzeba dosyć dużo rzeczy poddłubać. Dużo koników daje turbo, ale niewiem jak konstrukcyjnie z silnikiem, są przecież una 1.4 TURBO ładują do 1bara, czyli jest to w miarę bezpieczny stopień doładowania, tak jak już kiedyś pytałem najłatwiej dorwać turbinkę z jakiegoś opla 1.7TD. Tylko jest jeden problem. Z mechaniką można sobie poradzić, gorzej z elektroniką. A właśnie opel ma strasznie mało jakichś możliwości gdzebania w mapach zapłonu jak i wtrysku co zwielokrotnia koszty tego działania. Ja się kiedyś zastanawiałem, nad oddzielnym, całkiem samodzielnym sterowniku np. megasquirt sterownik nie wychodzi wcale, aż tak drogo, ale właśnie sztuka (ta kosztowna) tkwi w zaprogramowaniu tego sterownika. Najlepiej było by zczytać mapy z opla i coś troszeczkę pomajstrować wtedy przy tych mapach, ale właśnie zczytywanie kompów GM nie jest takie proste.

: 29 wrz 2005, o 21:21
autor: AdamXXL
Peters kompy delco-multec są naprawdę proste i łatwe w modyfikacji ale nikt nie liczy na to, że uturbi silnik wyłącznie na seryjnym sterowniku i będzie modyfikował na nim mapy pod turbinę. zawardość pamięci można zdeasemblować, bo kopm oparty jest na prockach motoroli (sprawdzone)

: 29 wrz 2005, o 22:19
autor: !markos
kristo pisze:Jego nie słucham, bo on tylko dużo pisze i nic nie robi..
najpozniej pod koniec przyszlego roku obsrasz sie z tym swoim mocnym mini :lol:
nie mam ochoty wsadzic 1.6 po to tylko, zeby bylo wsadzone. wymyslilem to sobie zupelnie inaczej i nie zaczne robic czegokolwiek, dopoki nie bede pewien, ze efekt tej pracy zadowoli mnie w 100%. silnik jest szczurem, czeka na dni, kiedy bede mial czas i pieniadze, zeby doprowadzic go do stanu igla - zarowno technicznie jak i wizualnie. mam ochote wlozyc taki silnik, zeby dostac najmniej 40 konnego kopa na dziendobry. pamietaj, ze wyjsciowo mam ~97 :lol:

megasquirta trzeba umiec zestroic, to jest standalone i kontroluje WSZYSTKIE parametry pracy silnika. sporo trzeba sie nameczyc, zeby w ogole odpalic na tym fure. to nie swinka - dodaj tu, zabierz tu, przyspiesz/zwolnij zaplon.

uno mialo silnik seryjnie przeznaczony pod doladowanie, znosza duze cisnienia i moment bez zmiany gratow na mocniejsze. to samo r5 turbo. i charade gtti. mowimy o zupelnie innych konstrukcyjnie (slabszych) silnikach i nie wolno porownac czegos, co daje rade przy 250-300Nm i czegos, co zdycha juz przy 170Nm.

@ kozzi
od 3500? kiedys zaczynal od 4500.. a dlubales wiecej.. granica powinna sie raczej podniesc niz opuscic..

: 29 wrz 2005, o 22:43
autor: kristo
!markos pisze: nie mam ochoty wsadzic 1.6 po to tylko, zeby bylo wsadzone. wymyslilem to sobie zupelnie inaczej i nie zaczne robic czegokolwiek, dopoki nie bede pewien, ze efekt tej pracy zadowoli mnie w 100%. silnik jest szczurem, czeka na dni, kiedy bede mial czas i pieniadze, zeby doprowadzic go do stanu igla - zarowno technicznie jak i wizualnie. mam ochote wlozyc taki silnik, zeby dostac najmniej 40 konnego kopa na dziendobry. pamietaj, ze wyjsciowo mam ~97 :lol:
Nie wnikam- bo nie o tym temat....

: 30 wrz 2005, o 08:30
autor: kozzi
!markos pisze:@ kozzi
od 3500? kiedys zaczynal od 4500.. a dlubales wiecej.. granica powinna sie raczej podniesc niz opuscic..
no powiedzmy od 4000rpm :-P ,a nie czyta się wszystkich tematów co?? trzeba robic tak żeby ta granica raczej spadała bo by palił ogromne hektolitry paliwa :lol:

: 30 wrz 2005, o 17:08
autor: -=kLaRi=-
"Przy takich parametrach żadne c20ne nie ma szans "
Nie mow hop! Zaloze sie ze ten c20ne wytrzyma wiecej niz ten 1.6 turbo ;D