Strona 1 z 2
C14SE.... i co dalej??????????
: 28 wrz 2005, o 19:05
autor: kristo
Jak to mówią- apetyt rośnie w miarę jedzenia. I już myślę o dodatkowych konikach....
Zastanawiam się którą drogą iść:
A) Kopiować Kozziego czyli total N/A
B) Zrealizować marzenie o turbo.
C) Zainstalować Nosa( suchy) lub delikatnie dłubnąć (wałek, obróbka głowicy ale bez dobrężania) + Nx (mokry)
Wszystkie obcje są na tak od 110 do 130ps.
Co sądzicie??
: 28 wrz 2005, o 19:11
autor: sopel358
jesli chodzi o moje skromne zdanie to ja bym dlubal jak kozzi
na turbo i podtlenek to 2.0

: 28 wrz 2005, o 19:22
autor: Kotlin
To zalezy do czego ma ci sluzyc ten samochod, jak do jazdy po normalnych drogach to turbo bedzie idealnym rozwiazaniem, a jak tor to n/a.A nitro to wydaje mi sie ze jest tylko dobre w 2f2f
Ps.Jak znosza turbo silniki 8v Opla?? Bo markos gdzies tam maruddzil ze x16xe to cieniutko.
: 28 wrz 2005, o 19:29
autor: kristo
Kotlin pisze:
Ps.Jak znosza turbo silniki 8v Opla?? Bo markos gdzies tam maruddzil ze x16xe to cieniutko.
Jak bym miał x16xe to szedłbym tylko N/A bo te silniki fajnie reagują na takie mody.
Rozmawiamy o mocy 120,130 czyli dużo mniej niż 100ps z litra- taki soft. Najbardziej słabym ogniwem przy tym silniku są panewki.
: 28 wrz 2005, o 19:39
autor: !markos
kristo pisze:Najbardziej słabym ogniwem przy tym silniku są panewki.
to akurat dosc charakterystyczne dla slabszych silnikow opla, to samo pada przy turbo w malych ecotecach. pomijam fakt sikania olejem kazda mozliwa nieprzewidziana do tego dziurka. w ecotecach dodatkowo korba lubi wyjsc bokiem nawet w seryjnym silniku, zdarza sie
ja tu widze jedna droge - zmien tego lumpa na cos co ma w serii ponad 100 koni, wszystko inne o kant dupy potluc, bo i tak za chwile bedzie ci malo.. efektem bedzie wladowanie grubej kasy w ten silnik, po czym i tak zmienisz go na wiekszy nie wyjmjac z tamtego ani zlotowki. w skrocie - robienie tego silnika to porabany pomysl. ciekawe kiedy kozzi to zrozumie

jak spalanie siegnie 20l/100, a uzyteczne obroty zaczna sie od 5500rpm?
turbo odpada, bo c14se tak samo nie ma potencjalu na dlubanie w kierunku wysokiego momentu, nitro odpada z tego samego powodu.. to sa za slabe silniki na tego typu zabawy.
: 28 wrz 2005, o 19:44
autor: Staneq
mi też sie wydaje, że pod wymienione mody to bazą jest minimum 1.8.. chodz jesli chodzi o dlubnie 1.4 to i w tym szaleństwie jest metoda..jeśli już to szedłbym w strone Kozziego bo jakby nie było w tym przypadku szlak masz już przetarty

: 28 wrz 2005, o 19:53
autor: Kotlin
To co sie nadaje pod turbo??Tylko 1.8 i 2.0??
: 28 wrz 2005, o 19:55
autor: kristo
Jest jeszcze jedno wyjście- do trzech wyżej napisanych zapodać dół od 1.6- wtedy z samej pojemności powinno być 100+
: 28 wrz 2005, o 20:06
autor: !markos
zapodaj, potem pogadamy o dalszym dlubaniu

: 28 wrz 2005, o 20:43
autor: PETERS
kristo pisze:Jest jeszcze jedno wyjście- do trzech wyżej napisanych zapodać dół od 1.6- wtedy z samej pojemności powinno być 100+
i kompa do tego od 1.6 SE i masz silnik z GSi

: 28 wrz 2005, o 22:40
autor: AdamXXL
PETERS pisze:
i kompa do tego od 1.6 SE i masz silnik z GSi

wystarczy eprom. jest do ściągnięcia na forum

i przepustnica (do załatwienia)
: 29 wrz 2005, o 08:16
autor: radzio_gsi
co to eprom?
: 29 wrz 2005, o 08:40
autor: kristo
Taka kość w której są zapisane mapy paliwowe.
: 29 wrz 2005, o 08:49
autor: Marcin99
A ja bym powiedział tak - dół od 1.6 i turbo na to 120-130KM i moment ok 170NM - f13 powinna to wytrzymać a i z silnikiem też nie powinno być wielkich problemów.
Przy takich parametrach żadne c20ne nie ma szans

.
Nie wiem czy doprężałeś tą głowice ale w c14se/c16se stopień sprężania uzyskiwany jest głównie dzięki tłokom - jeśli masz standard od c14nz i głowice nie planowaną hardcorowo to masz stopień niższy od standardowego.
Niestety zwiększenie pojemności bez powiększenia komory spalania spowoduje wzrost stopnia sprężania ale zawsze można poszukać tłoków od c16lz i w ten sposób odprężyć silnik. Ale z drugiej strony przy 120-130KM nie wiem czy to jest konieczne (trzebaby policzyć) - korekta zapłonu powinna zrobić swoje.
: 29 wrz 2005, o 09:03
autor: arts
nie prosciej bylo wlozyc c20ne??? baza 115ps w serii, jak bys to zlozyl z f-16 to turbo w tym silniku spustoszenia nie zrobi

: 29 wrz 2005, o 09:09
autor: kozzi
!markos pisze:ja tu widze jedna droge - zmien tego lumpa na cos co ma w serii ponad 100 koni, wszystko inne o kant dupy potluc, bo i tak za chwile bedzie ci malo.. efektem bedzie wladowanie grubej kasy w ten silnik, po czym i tak zmienisz go na wiekszy nie wyjmjac z tamtego ani zlotowki. w skrocie - robienie tego silnika to porabany pomysl. ciekawe kiedy kozzi to zrozumie

jak spalanie siegnie 20l/100, a uzyteczne obroty zaczna sie od 5500rpm?
już zrozumiał i chce inne autko
spalanie troche mniejsze

ale jeśli chodzi o obroty to dopiero od 3500rpm się fajnie kręci
AdamXXL pisze:PETERS pisze:
i kompa do tego od 1.6 SE i masz silnik z GSi

wystarczy eprom. jest do ściągnięcia na forum

i przepustnica (do załatwienia)
Adaś czy przepustnice w c14se i c16se są inne?? bo mnie się wydaje że są dokładnie takie same!!
mnie się wydaje że N/A jest najlepszym rozwiązaniem dla tego silnika, bo pod TURBO taka pojemność jest za mała, a jeśli chodzi o PODTLENEK to wszystko fajnie tylko troche krótko to trwa

i zaraz Ci się znudzi.
ps: Kristo nie słuchaj Markosa, on zawsze tak mówi że jest źle i tylko Jego projekty są idealne, a tak naprawde to sam by chcial mnieć tak nadłubane w silniku

: 29 wrz 2005, o 09:24
autor: kristo
kozzi pisze:
Adaś czy przepustnice w c14se i c16se są inne?? bo mnie się wydaje że są dokładnie takie same!!
Są inne- sam mierzyłem
Jego nie słucham, bo on tylko dużo pisze i nic nie robi.. A 2.0 nie będzie bo to się powoli nudne staje... Zresztą nie widzę w ankiecie opcji " 2 litry" .
Ma być szybkie mini.
: 29 wrz 2005, o 09:41
autor: kozzi
kristo pisze:kozzi pisze:
Adaś czy przepustnice w c14se i c16se są inne?? bo mnie się wydaje że są dokładnie takie same!!
Są inne- sam mierzyłem
no to ktoś mnie w błąd wprowadził

bo zawsze myślałem że są takie same!!
Kristo a jaka jest różnica??
kristo pisze:Jego nie słucham, bo on tylko dużo pisze i nic nie robi.. A 2.0 nie będzie bo to się powoli nudne staje... Zresztą nie widzę w ankiecie opcji " 2 litry" .
Ma być szybkie mini.
czyli masz juz odpowiedz na swoje pytanie, jeśli MINI i to szybkie to tylko N/A

: 29 wrz 2005, o 10:00
autor: kristo
O ile dobrze pamiętam 14se 43 lub 44mm 16se 50mm (Adam popraw mnie jeżeli źle napisałem)
: 29 wrz 2005, o 10:26
autor: AdamXXL
kristo pisze:O ile dobrze pamiętam 14se 43 lub 44mm 16se 50mm (Adam popraw mnie jeżeli źle napisałem)
nie ma co poprawiać

zostało to sprawdzone organoleptycznie ja u siebie, Kristo u siebie. różnica jest tylko w średnicy motyla reszta wsio to samo. (też wcześniej myślałem, że są identyczne)
Kozi jak silnik był u WOWa to z przepustnicą było coś robione i musiałbyś po prostu zmierzyć motylka
: 29 wrz 2005, o 10:26
autor: GUMIS2000
jak juz zrobiłeś tego swapa to badz konsekwentny i wal N/A
a tak wogle zapodaj instalacje gazowa to bedziesz najbardziej
orginalny
: 29 wrz 2005, o 10:40
autor: kozzi
AdamXXL pisze:Kozi jak silnik był u WOWa to z przepustnicą było coś robione i musiałbyś po prostu zmierzyć motylka
Adaś nic nie było robione jakis czas temu rozmawiałem z Wowikiem na ten temat

: 29 wrz 2005, o 10:47
autor: endo
jak jestes odwazny to trzaskaj soft turbo, projekt ryzykowny, ale napewno niepowtarzalny

: 29 wrz 2005, o 12:17
autor: D12
Kristo, zrealizuj swoje marzenie, bądź jednym z niewielu co mają turbine

: 29 wrz 2005, o 20:51
autor: PETERS
Albo chociaż emblemat na klapie 1.4 Turbo - odrazu inaczej
Jak dla mnie, to dłubaniem w silniku można podnieść sporo moc, ale żeby były widoczne efekty trzeba dosyć dużo rzeczy poddłubać. Dużo koników daje turbo, ale niewiem jak konstrukcyjnie z silnikiem, są przecież una 1.4 TURBO ładują do 1bara, czyli jest to w miarę bezpieczny stopień doładowania, tak jak już kiedyś pytałem najłatwiej dorwać turbinkę z jakiegoś opla 1.7TD. Tylko jest jeden problem. Z mechaniką można sobie poradzić, gorzej z elektroniką. A właśnie opel ma strasznie mało jakichś możliwości gdzebania w mapach zapłonu jak i wtrysku co zwielokrotnia koszty tego działania. Ja się kiedyś zastanawiałem, nad oddzielnym, całkiem samodzielnym sterowniku np.
megasquirt sterownik nie wychodzi wcale, aż tak drogo, ale właśnie sztuka (ta kosztowna) tkwi w zaprogramowaniu tego sterownika. Najlepiej było by zczytać mapy z opla i coś troszeczkę pomajstrować wtedy przy tych mapach, ale właśnie zczytywanie kompów GM nie jest takie proste.
: 29 wrz 2005, o 21:21
autor: AdamXXL
Peters kompy delco-multec są naprawdę proste i łatwe w modyfikacji ale nikt nie liczy na to, że uturbi silnik wyłącznie na seryjnym sterowniku i będzie modyfikował na nim mapy pod turbinę. zawardość pamięci można zdeasemblować, bo kopm oparty jest na prockach motoroli (sprawdzone)
: 29 wrz 2005, o 22:19
autor: !markos
kristo pisze:Jego nie słucham, bo on tylko dużo pisze i nic nie robi..
najpozniej pod koniec przyszlego roku obsrasz sie z tym swoim mocnym mini
nie mam ochoty wsadzic 1.6 po to tylko, zeby bylo wsadzone. wymyslilem to sobie zupelnie inaczej i nie zaczne robic czegokolwiek, dopoki nie bede pewien, ze efekt tej pracy zadowoli mnie w 100%. silnik jest szczurem, czeka na dni, kiedy bede mial czas i pieniadze, zeby doprowadzic go do stanu igla - zarowno technicznie jak i wizualnie. mam ochote wlozyc taki silnik, zeby dostac najmniej 40 konnego kopa na dziendobry. pamietaj, ze wyjsciowo mam ~97
megasquirta trzeba umiec zestroic, to jest standalone i kontroluje WSZYSTKIE parametry pracy silnika. sporo trzeba sie nameczyc, zeby w ogole odpalic na tym fure. to nie swinka - dodaj tu, zabierz tu, przyspiesz/zwolnij zaplon.
uno mialo silnik seryjnie przeznaczony pod doladowanie, znosza duze cisnienia i moment bez zmiany gratow na mocniejsze. to samo r5 turbo. i charade gtti. mowimy o zupelnie innych konstrukcyjnie (slabszych) silnikach i nie wolno porownac czegos, co daje rade przy 250-300Nm i czegos, co zdycha juz przy 170Nm.
@ kozzi
od 3500? kiedys zaczynal od 4500.. a dlubales wiecej.. granica powinna sie raczej podniesc niz opuscic..
: 29 wrz 2005, o 22:43
autor: kristo
!markos pisze:
nie mam ochoty wsadzic 1.6 po to tylko, zeby bylo wsadzone. wymyslilem to sobie zupelnie inaczej i nie zaczne robic czegokolwiek, dopoki nie bede pewien, ze efekt tej pracy zadowoli mnie w 100%. silnik jest szczurem, czeka na dni, kiedy bede mial czas i pieniadze, zeby doprowadzic go do stanu igla - zarowno technicznie jak i wizualnie. mam ochote wlozyc taki silnik, zeby dostac najmniej 40 konnego kopa na dziendobry. pamietaj, ze wyjsciowo mam ~97
Nie wnikam- bo nie o tym temat....
: 30 wrz 2005, o 08:30
autor: kozzi
!markos pisze:@ kozzi
od 3500? kiedys zaczynal od 4500.. a dlubales wiecej.. granica powinna sie raczej podniesc niz opuscic..
no powiedzmy od 4000rpm

,a nie czyta się wszystkich tematów co?? trzeba robic tak żeby ta granica raczej spadała bo by palił ogromne hektolitry paliwa

: 30 wrz 2005, o 17:08
autor: -=kLaRi=-
"Przy takich parametrach żadne c20ne nie ma szans "
Nie mow hop! Zaloze sie ze ten c20ne wytrzyma wiecej niz ten 1.6 turbo ;D