Strona 1 z 1

Zamek centralny w CA

: 10 paź 2005, o 18:31
autor: boxer
Mam pytanie jak to zamontować. Mam zestaw do 4 drzwi coś takiego.

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=66897949
Chciałbym zapytać jak wy to macie zamontowane konkretnie co w którym miejscu. Corsa B jest dosyć dobrze opisana w HOW TO DO ale np klapa w CA ma inny rygiel - obrotowy.
Mam tez alarm FOXa i chciałbym to wszystko zgrać.
Prosze o konkretne odpowiedzi a nie odsyłanie do SZUKAJki

: 10 paź 2005, o 18:51
autor: =JUHol=
ja mam to zalozone i generalnie robi sie to bez problemu... mocowanie silownika jest dziecinne bo jest jeden otwor w blasze ktory jakby byl do tego przystosowany... ciegna od rygielka laczysz poprzez metalowa kosteczke (w zestawie) z ciegnem od silownika. Najwiekszym problemem jest puszczenie kabli (ja wyciagalem drzwi zeby puscic jakos sensownie kabelki)

: 10 paź 2005, o 18:53
autor: boxer
ja mam dziury w drzwiach specjalnie wiercone podczas blacharki. Jak to elektrycznie podpiac Co pod co. Jak z klapa?

: 10 paź 2005, o 20:42
autor: PETERS
boxer ze strony technicznej, to wiadomo ..... pamiętaj tylko o tym, żeby siłownik nie ciągnął cięgna pod kątem, czy jakoś krzywo- tylko prosto. Popatrz jak jest w astrze http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/zamekcz.html w corsie powinno być podobnie. Ja mam specjalne otwory w drzwiach, wystarczy tylko kupić takie gumowe przelotki i puścić w nich kable.

A co do alarmu to, musisz mieć opis, alarmu i centera. Tam powinno pisać jak alarm wyzwala centralny zamek (+ czy -) , impulsem czy też zmianą 0 lub 1. Ale to chyba uniwersalne, to powinno wszystko grać.

Jak byś miał jeszcze elektryczne szybki to moduł domykania szyb i była by full opcja :lol:

: 10 paź 2005, o 21:21
autor: big_joe
tez mam ten sam zestaw tylko z alramem odrazu wziałęm bardzo prosto i wszsytko działa jak wspomniane było sa jzu otwry apsujace idealnie do niego tylko gorzej z otworami w słupku i drzwiach musiałem wiercic :p :D

: 11 paź 2005, o 10:11
autor: -=m&m=-
moze problem nie dotyczy CA lecz CB ale ostatnimi czasy nie zawsze przy wyłączaniu alarmu otwiera sie centralny, alarm się wyłącza natomiast drzwi jak były zamknięte tak są :-? dopiero w momencie przekręcenia kluczyka w drzwiach otwierają sie wszystkie zamki. Przy zamykaniu problem ten nie występuje. Jakieś pomysły ?.

: 11 paź 2005, o 10:53
autor: Staneq
@mike a slychac ze silowniki cos wogle pstrykną, cykną czy wogle nic?
hmmm albo rozlaczylo sie polączenie alarmu z centralnym, albo kwestia samego ponownego zaprogrmowania alarmu.. moglo sie tez cos porobic z golownym silownikiem (masterem) centralnego

: 11 paź 2005, o 10:57
autor: -=m&m=-
Staneq pisze:@mike a slychac ze silowniki cos wogle pstrykną, cykną czy wogle nic?
w momencie wyłączania alarmu nic, czasami jak mu sie uda to się otwiera ale w innym momencie niż robił to standardowo ( nie wiem czy dobrze to opisałem :D )

: 11 paź 2005, o 12:30
autor: endo
najprawdopodobniej zdycha Ci silownik

: 13 paź 2005, o 00:49
autor: boxer
Contral założony na razie w drzwiach . Nad klapą trzeba pomyśleć bo jest mały kłopot. Powiedzcie jak podłaczyc przewód biały i brązowy? To chyba idzie jakoś do lalrmu ale nie wiem gdzie wpiąć.
W niedalekiej przyszłości moze jakaś porada sie trafi

: 13 paź 2005, o 15:57
autor: PETERS
boxer pisze:Powiedzcie jak podłaczyc przewód biały i brązowy? To chyba idzie jakoś do lalrmu ale nie wiem gdzie wpiąć.
W niedalekiej przyszłości moze jakaś porada sie trafi
Troche wyrwane z kontekstu - musiał byś zapodać, schemat, instrukcję, opis wyprowadzeń i o co chodzi wogule z tymi przewodami bo tak to nikt Ci nie powie, każda firma ma inne kolory oznaczeń przewodów.

Ps. Jak masz zamiar rozwiązać problem tego, że po odciągnięciu cięgna w tylnej klapie - ona się odrazu otwiera??

: 13 paź 2005, o 17:06
autor: boxer
Ad 1 Problem w tym ze ten zestaw nie ma ani ciut schematu. Te 2 kabelki idą od centralki. Były w sumie 4 przewody bez konektorów : Czerwony + ,czarny - no i te o których mówiłem. Prawdopodobnie idą do centralki alarmu i wazne jest podlączenie o tyle zeby zamek sie zamykał po uzbrojeniu alarmu i odwrotnie.

Ad 2 Bardziej myslałem o obracaniu tej blokady. Czyli zmontować mechanizm działający jak koło parowozu lub mechanizm wycieraczki z przegubem. Zeby ta szprycha powodowała odwrócenie blokady. Jest inna koncepcja- tak zamontować siłownik zeby faktycznie powodował otwarcie klapy. Nie podłaczac go wtedy do centralnego ale poprostu do + - wtedy klapa bedzie sie otwierała po nacisnieciu guzika pod kierownica

: 13 paź 2005, o 19:36
autor: PETERS
O obracaniu zamka to nie pomyślałem :) ale dobry pomysł - trzymaj się tej opcji, albo całkiem zrezygnuj z centera w klapie. O 2 pomyśle z przycisku myślałem, jak zobaczyłem ten mechanizm - to właściwie samo mi na myśl przyszło, ale uwierz mi, że doszedłem do wniosku, iż otwieranie klapy z przycisku - gdy Ty jesteś jeszcze w aucie to oprócz bajeru, nie jest taki dobry pomysł. Aaa są specjalne siłowniki z obrotową głowicą - to by Ci pomogło.

Co do przewodów, to z ciekawości sobie poszukałem i znalazłem:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... +centralny
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... +centralny
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... +centralny

Czyli na te 2 przewody podajesz masę w zależności od tego czy chcesz zamykać czy otwierać, ale czy podajesz impuls czy cały czas masę to niewiem, sam musisz sprawdzić. Teraz tylko wystarczy popatrzeć jakie kabelki masz w alarmie i pomierzyć miernikiem, gdzie przy rozbrajaniu i uzbrajaniu pojawiają się masy 8-)

: 13 paź 2005, o 20:59
autor: boxer
Czesto jest tak ze fura jest na chodzie i trzeba looknąc do bagaznika, wtedy musze wyłączyc bryke i grzebac. Tak czy siak ktoś pierwszy musi dobrac sie do tej klapy. W Vectrze maiłem taki płaski kluczyk który mogłem normalnie wyjąc podczas jazdy i wyjść z auta a auto było na chodzie.
Jak wygląda ten siłownik obrotowy? Jest do dorwanie w necie?

: 13 paź 2005, o 21:19
autor: PETERS
No ciężko taki dorwać. A niewiem dokładnie, bo się tym nie bawiłem, ale jeśli zrobisz tak jak planujesz, aby siłownik "przekęcał" zamek to bagażnik (jak i drzwi pasażera) będzią Ci się otwierał kiedy otworzysz drzwi od kierowcy - nawet od środka ( przy załozeniu, że do tych drzwi założysz siłownik master)

A jak z alarmem, masz 2 masy do wyzwalania?? Bo czasami alarmy dają inny rodzaj sterowania, np. + i trzeba stosować specjalne konwertery.
Tylko udzwig 4kg :-? w niektórych autach w zimie jest problem z otwieraniem w czasie mrozu, no ale czas pokaże, pozatym zauważyłem, że corsa ma dosyć odporne na przymarzanie zamki.

: 13 paź 2005, o 23:44
autor: boxer
Mam zamontowane 2 mastery bo to była wersja 4d. zamek w Corsie ma 3 blchy na krzyz wiec nie ma so zamarzać.

: 14 paź 2005, o 11:18
autor: -=kLaRi=-
tez mam to u siebie zalozeone i funguje bez problemow!

: 5 paź 2006, o 15:41
autor: Mihó
Jako że też mnie czeka montaż centralnego zamka, mam prośbę do Was, którzy już zamontowaliście - gdzie macie powiercone dziury na kable - możecie jakieś zdjęcia porobić ?