Strona 1 z 5

Alu-felga vs. stalu-felga

: 5 lis 2005, o 11:59
autor: kozzi
No właśnie co przemawia za jedną, a co za drugą??
Wygląd, twardość, waga,............??

Bo mam na oku fajny komplecik alu-felg, tylko że jakoś nie moge się zdecydować :-?

: 5 lis 2005, o 12:11
autor: Staneq
mialem ten sam dylemat i powiem Ci ze nie dalej jak wczoraj tak sobie myslalem ze fajne jednak bylyby te 15" biale stalu ale z drugiej strony "szajning" alu tez sa fajne..wiec najlepiej chcialbym dwa komplety letnie :oko:

stalowki:
+ :
niski koszt zakupu
tansze ewentualne naprawy
jak rozwalisz felge latwo znalezc nowa identyczna
pewna orginalnosc duzego stalusa :oko:

alu
+:
blyszcza sie i wlasciwie to chyba wszystkie plusy
-:
mniej wytrzymale
cena


PS.zapomnielem Ci wyslac Kozzi przesylki :oops: po weekendzie wysle :oko:

: 5 lis 2005, o 12:12
autor: Aro
stal: trwałość, cena...
aluminium: wygląd, waga... coś jeszcze kiedyś słyszałem że przez to że są lżejsze inaczej rozkłada się masa i auto lepiej trzyma się drogi czy coś takiego...

(jak zaczynałem pisać to Cię tu Stanq jeszcze nie było ;) )

co do trwałości to różnie bywa, moje alu może nie są "pierwszej atrakcyjności" ale kilka razy wjebałem się w taką dziurę, że nie jedna stalówka by się poddała, a nie ma nawet śladu

: 5 lis 2005, o 12:18
autor: kozzi
no właśnie waga............alu-fela jest na 100% lżejsza niż stalowa?? bo jak miałem RONALE alu 14' to wydawało mi się że są cięższe niż te stalowe 15'?? ale może tylko mi się wydawało :oko:

Staneq: sponio niema problemu :oko:

Dodam jeszcze że mnie się bardzo podobają moje stalowe 15' idealnie mi pasują do koloru Corsawki :-D i jak miałbym kupić jakies alu-fele to tylko w kolorze TYTAN lub BLACK CHROM :grin:

: 5 lis 2005, o 12:21
autor: Aro
muszę przyznać że u mnie alu 15" są na 100% cięższe od stali 14" ;)

: 5 lis 2005, o 12:46
autor: Sznaps
Zależy jakie. Oryg. alu Opla są zazwyczaj ciężkie jak cholera.

: 5 lis 2005, o 12:52
autor: Staneq
Sznaps pisze:Zależy jakie. Oryg. alu Opla są zazwyczaj ciężkie jak cholera.
no nie wiem ja mam orginalne oplowskie 15'tki i nie powiedzialbym ze sa ciezkie jak cholera :oko:

: 5 lis 2005, o 13:09
autor: kristo
Alusy nie zawsze są lżejsze od stalówek. Wszystko zalezy od budowy i zastosowanego stopu. Najlżejsze są magnezowe.

Aluski przeważnie są o jeden cal szersze o stalówek w takim samym rozmiarze.

Mój mangels z oponą 195/45/13 waży 15 kilo- tyle co seryjna 14 z oponą 175/60/14.
Ja właśnie zakupiłem kolejny komplet staluwek od VW

: 5 lis 2005, o 13:19
autor: !markos
powiedzialbym, ze alu sa rzadko kiedy lzejsze od stalowek. wielkoseryjna produkcja felg aluminiowych to nie jakies wypasy do wyscigowek, tylko kolka na dziurawe ulice, kolka, ktore maja wygladac, a o wadze juz niespecjalnie sie mysli..

nie rozmawiamy tu o felgach typu ats dtc, tdr prorace, rota slipstream, czy tez superleggera oz'a.. takie felgi sa niewatpliwie sporo lzejsze od stalusow, ale to jakby nie ta liga :lol:

chyba nie wolno generalizowac, ze magnezowe felgi sa najlzejsze. zalezy to od budowy felgi, bo w tym samym rozmiarze mozesz znalezc lzejsze kute alu niz magnez :oko:

a co do oryginalow opla zgadzam sie, ze waza DUZO.. na tyle duzo, zeby mozna bylo nimi wjezdzac na prawie kazdy kraweznik z prawie kazda predkoscia :lol:

wytrzymalosc.. ja jestem za stalusami. z prostego wzgledu - jak felga aluminiowa klepniesz w kraweznik/dziure/cos to trwale sie odksztalci, bo jest sztywna. stalowka pracuje i po uderzeniu zazwyczaj, jesli nie calosciowo, to nawet fragmentarycznie, ale zawsze wraca do ksztaltu wyjsciowego. nie mowimy tu oczywiscie o waleniu w kraweznik w niekontrolowany sposob i z nieco zbyt wielka predkoscia, bo tego nie zniesie zadna felga, ale przy normalnym uzyciu stalowki sa wytrzymalsze :-P

: 5 lis 2005, o 13:39
autor: Kotlin
Choc wydaje mi sie ze stalusy slabiej chlodza hamulce przez te male otwory.

: 5 lis 2005, o 13:41
autor: kristo
Ciekawe czy będą robi felgi z carbonu?? :oko:

: 5 lis 2005, o 13:41
autor: !markos
powiedzmy, ze przy 16" nie ma to wiekszego znaczenia :-D

: 5 lis 2005, o 13:46
autor: kristo
Kotlin pisze:Choc wydaje mi sie ze stalusy slabiej chlodza hamulce przez te male otwory.
Proszę- stalówki z dużymi otworami :grin:
Obrazek

: 5 lis 2005, o 13:49
autor: Kotlin
Chodzilo mi o GM-owskie stalufelgi, bo te to sa chyba z golfa 3

: 5 lis 2005, o 14:04
autor: kristo
Kotlin pisze:Chodzilo mi o GM-owskie stalufelgi, bo te to sa chyba z golfa 3

Jeju....ale pasują do opla idealnie.

: 5 lis 2005, o 14:57
autor: kamiloooo
najlepiej stalowki i do tego w chromie.... :grin: :-D jak moje mangelsy... :lol:

: 5 lis 2005, o 15:37
autor: sasiadwroc
!markos pisze:...wytrzymalosc.. ja jestem za stalusami. z prostego wzgledu - jak felga aluminiowa klepniesz w kraweznik/dziure/cos to trwale sie odksztalci, bo jest sztywna. stalowka pracuje i po uderzeniu zazwyczaj, jesli nie calosciowo, to nawet fragmentarycznie, ale zawsze wraca do ksztaltu wyjsciowego....
Są i bardzo mocne stalówki: za takie uważam te, które miałem u siebie, a pochodziły z Kadzia Gsi. Przeżyły troszkę katorgi ;) I walenie w kraweżnik i walenie bokiem :) I co ? I nic. A wzorek też ładny miały :lol:
Obrazek
Poza tym jak !markos zaznaczył, każda pierdółka, choćby najmniejsza, jeśli poskłada się ja z 100'tką innych pierdółek da duży efekt. Tak jest z felami. Jeśli ktoś chce precyzji kierowania, to niewatpliwie alusy idą w tym kierunku ponieważ są sztywne. A np. stalówki, jak widziałem na symulacji komp. normalnie się wyginają przy bocznych przeciążeniach (jak jakaś guma ) :0 I to całkiem pokaźne odchyły są :0

: 5 lis 2005, o 21:01
autor: kozzi
!markos pisze:nie rozmawiamy tu o felgach typu ats dtc, tdr prorace, rota slipstream, czy tez superleggera oz'a.. takie felgi sa niewatpliwie sporo lzejsze od stalusow, ale to jakby nie ta liga :lol:
:zakrecony:

no i sam już nie wiem co robić :x bo widze że dość dużo przemawia za tym żeby jednak zosatwić tak jak jest :oko:
podobają mi sie moje stalowe czarne fele bo idealnie pasują do koloru mojego autka :lol: a z tymi Tytanami to cholera wie jak będzie wyglądać :oko: ale może się zdecyduje :zakrecony:

: 5 lis 2005, o 21:18
autor: kamiloooo
siakies ladne czarne felgi aluminiowe i bedzie very ladnie.... :grin: :-D

: 5 lis 2005, o 21:57
autor: Kotlin
Ja jesli mnie nie bedzie stac na te felgi
http://www.maxtuning.pl/felgi/corse/7.jpg
to kupie stalufelgi i dobra gume :oko:

: 5 lis 2005, o 22:50
autor: arts
dajcie spokuj z tym stalowkami :oko: kozzi dawaj felgi jakies spinerki :lol:

: 6 lis 2005, o 11:28
autor: !markos
kozzi do ciemnej budy czarne alusy beda zle wygladac.. musza byc srebrne.. albo biale..

: 6 lis 2005, o 11:47
autor: kozzi
!markos pisze:kozzi do ciemnej budy czarne alusy beda zle wygladac.. musza byc srebrne.. albo biale..
no niewiem czy źle, czarne-stalowe wyglądają całkiem fajnie :zakrecony:
a tytany nie są takie całkiem czarne tylko takie bardzo ciemno srebrne, a białe.......to nie bardzo mi się widzą :-?

: 6 lis 2005, o 11:57
autor: Staneq
najlepsza rada Kozzi to...zrob jak Ci sie podoba i tyle
Pokaz lepiej co to za fele, a nie rob tajemnicy takiej :oko:

: 6 lis 2005, o 12:14
autor: !markos
Staneq pisze:Pokaz lepiej co to za fele
wlasnie :grin:

: 6 lis 2005, o 12:28
autor: arts
ronal Turbo :lol:

: 6 lis 2005, o 13:04
autor: kamiloooo
:grin: :-D

Obrazek

: 6 lis 2005, o 13:20
autor: UcHO
Aro: to ja mam dla Ciebie propozycje, i tak zdejmiesz teraz 15 na zime, wiec moim zdaniem sciagnij opony i daj fele do spolerowania, koszt niewielki a roznica w wygladzie boska, na pewno nie pozalujesz :oko:
masz płaskie szerokie ramiona wiec bedzie to wygladalo b.ladnie :grin:

: 6 lis 2005, o 13:25
autor: endo
Kozzi, te beda idealne :lol: :lol: :lol:

Obrazek

: 6 lis 2005, o 14:40
autor: -=m&m=-
endo pisze:Kozzi, te beda idealne :lol: :lol: :lol:
:grin: do wózka dziecięcego sobie wsadzi :grin: