Strona 1 z 1
Obróbka głowicy [how to do?]
: 10 gru 2005, o 17:27
autor: =JUHol=
no wlasnie... na zlocie z kims o tym rozmawialem, ze w zasadzie mozna by to samemu zrobic... czy moze ktos tutaj dac jakies wyczerpujace info o tym?
jaki plany?
niebawem dojedzie do mnie waleczek (prawdopodobnie 280 lub 296 stopni), czyli cos pod to by trza zrobic... interesowalyby mnie wieksze zaworki.... uklad dolotowy raczej chyba tez samemu sie rzuce na to... zima dluga, a mam poprostu druga glowice na ktorej moge sie do bolu bawic...
co byscie polecali?
: 10 gru 2005, o 18:25
autor: Porszak
podpowiem Ci tyle ze w MV6 byly zawory chlodzone sodem o ile chcesz sie w to bawic i bedziesz powieszal gniazda. chociaz tmte moga byc mniejsza bo sa po 2 a Ty masz jeden. mowa o wydechowych
a dodatkowo szukajka na sr.pl,
http://www.opel-kadett-gsi.de/1325.html ,
http://eng-tips.com/
: 10 gru 2005, o 19:28
autor: PETERS
Link powyżej nie działa. A miałem okazję jechać kadettem GSi i właśnie miał gdzieś w niemczech jeszcze założone większe zawory. Co prawda niemiałem skali porównawczej, ale kolega, który sprowadził to cudo mówił, że to dużo daje, bo miał wcześniej zwykłego GSi - tylko trzeba zrobić wszystko - modyfikacja jednego elementu daje małe efekty. Dolot-głowica-wałek-wydech.
: 10 gru 2005, o 20:21
autor: !markos
a malo tego, ze trzeba zrobic wszystko razem, to tak naprawde masz problem, bo pod konkretny walek przeprowadza sie konkretne modyfikacje, ktore razem albo zadzialaja, albo nie. w przypadku wlasnorecznej garazowej roboty bez podejscia praktycznego i umiejetnosci przeliczenia parametrow - raczej to drugie.
w toruniu masz niezlego ziomka od silnikow, ten co liczy skrzynie - taki oszolom, ktory obslugiwal kiedys rallycrossowego golfa i wycinal do niego dolot z ogromnego bloku aluminium liczony pod konkretne walki, itb i zadana charakterystyke.
szukaj na streetracing, byl chyba nawet jakos ostatnio temat o glowicach, przegrzeb archiwum, napewno cos znajdziesz, pisuje tam wielu praktykow i doswiadczonych w grzebaniu ludzikow

: 10 gru 2005, o 20:26
autor: -=m&m=-
: 10 gru 2005, o 23:32
autor: PETERS
!markos pisze:w toruniu masz niezlego ziomka od silnikow, ten co liczy skrzynie - taki oszolom, ktory obslugiwal kiedys rallycrossowego golfa i wycinal do niego dolot z ogromnego bloku aluminium liczony pod konkretne walki, itb i zadana charakterystyke.
Zawsze chciałem poznać takiego człowieka, bo mam dużo ciekawych koncepcji, ale poparcie ich teorią a konkretniej wzorami i obliczeniami to już nie dla mnie.
PS. Kiedyś w technikum liczyłem skrzynie, wyszło mi tego projektu 14 kartek-masa wzorów, obliczeń, zestawień i tabeli..... a wszystk po to, żeby na koncu przedstawić kilka wykresów z charakterystykami. Chyba od wtedy zacząłem podziwiać takich ludzi, którzy potrafią zastosować te wszystkie wzorki do czegoś konkretnego - bo dopiero wtedy widać, że są do czegoś potrzebne

: 11 gru 2005, o 00:00
autor: !markos
PETERS pisze:Zawsze chciałem poznać takiego człowieka, bo mam dużo ciekawych koncepcji, ale poparcie ich teorią a konkretniej wzorami i obliczeniami to już nie dla mnie.
nie licz na to, ze ktokolwiek sprzeda ci swoja wiedze za browara. dostaniesz ogolne informacje, know-how w tej dziedzinie jest mocno pilnowany..
wyjatkiem jest kuba aka miniak, ktory czasem palnie cos znajomym, a oni rozpowiedza dalej i juz wszyscy znaja sposoby miniaka na dlubanie czegostam

: 11 gru 2005, o 00:20
autor: PETERS
Dokładnie!! A więc 3a się uczyć

: 11 gru 2005, o 00:40
autor: =JUHol=
!markos pisze:nie licz na to, ze ktokolwiek sprzeda ci swoja wiedze za browara. dostaniesz ogolne informacje, know-how w tej dziedzinie jest mocno pilnowany..
otoz to...
ja podchodze w ten sposob ze nie sztuka jest wydac kase i cos miec ale zrobic to samemu...
tak mam kontakt z kolesiem - cudakiem... bedzie mi zmienial m.in przelozenie glowne i robil te gowniane teleskopy w skrzyni
interesuje mnie wlasnie co do czegojezeli taki walek to np takie zaworki itp.... szukam i szukam ale wszedzie bardzo ogólnie tylko
: 11 gru 2005, o 12:25
autor: !markos
juhol, TYLKO streetracing cie ratuje, szperaj, szukaj, niuchaj, jest tam tego naprawde max duzo

: 11 gru 2005, o 13:24
autor: =JUHol=
ITB dobrze mowie? moze wiesz jak pozbyc sie przeplywki? siakis czujnik halla moze czy cos?
: 11 gru 2005, o 13:37
autor: !markos
smt7 i map-sensor zamiast przeplywomierza, innego sposobu niestety nie znam (tak bedzie u wowa, smt7 samo uczy sie symulowac przeplywomierz, a map bedzie razem z wskaznikiem cisnienia doladowania greddy). bardzo ogolnie rzecz ujmujac jak chcesz zrobic itb, to nie zrobisz takich w pelni otwartych z trabkami, a bedziesz musial zrobic zbiorcza puszke, w ktorej zamontujesz albo map, albo przeplywke..
jesli masz ochote na takie konkret otwarte itb to ratuje cie tylko standalone, najtanszy jest megasquirt, ale wymaga sporej wiedzy w strojeniu takich urzadzen..
ponownie odsylam na street

: 22 sty 2006, o 18:09
autor: leśnik
znalazłem na allegro astre gsi z takim silnikiem :
[img=http://img204.imageshack.us/img204/242/ ... 0ck.th.jpg]
zastanawia mnie co to za dziwna przepływka
wydaje mi się że w c20ne i c20seh były inne przepływki ???
: 22 sty 2006, o 19:55
autor: !markos
a mozesz nam ladnie wyjasnic jaki ma to zwiazek z tematem obrobki glowicy sprzed ponad miesiaca?

: 23 sty 2006, o 08:53
autor: leśnik
Taki że JUHOL pytał w tym wątku jak pozbyć się przepływki a ta na zdjęciu jest dużo mniejsza od tych seryjnych na które brakuje miejsca w corsie więc jest to może jakieś wyjście .
: 23 sty 2006, o 11:58
autor: !markos
POZBYC SIE nie znaczy ZAMIENIC NA MNIEJSZA

teraz jasniej?