Strona 1 z 6

corsa b - c16se

: 24 sty 2006, o 18:31
autor: Marcin99
Skoro wszyscy coś dłubią i się chwalą to i ja dołącze do tego grona :D.
Moje c16se będzie się powoli odradzać. Powodem dla którego prace trwają jest chęć a jakże zyskania KM i NM ale także uporania się z nadmiernym apetytem na olej (jakieś 2-3l na 10000km - olej valvoline minerał).

Króciutko o planach:
głowica z poprawionymi kanałami ssącymi i wydechowymi,
zaworki będą na 3 kąty,
co do prowadnic i odchudzenia zaworów jeszcze nie zdecydowałem (czekam na porady ale zaznaczam że samochód jeździ na LPG i ma służyć do jazdy na co dzień, skrzynia dosyć długa bo f13 wr z głównym 3.94),
kolektor wydechowy 4-2-1 z sondą podgrzewaną,
kolektor ssący wypolerowany,
nowe tłoki (od lanka 1.6 16v - nadwymiar 0.50mm (a co, będzie 30cm3 więcej :-D ), - tutaj już plany się zmieniły będzie opel na tłokach oryginalnych od SE/SV/SZ
skoro tłoki to i szlif cylindrów - tutaj też już zmiany bo będzie rzowiert bloku od 1.4,
szlif wału i nowe panewki o ile będzie tego wymagał - też zmiana planów - używka wał do szlifu z panewkami na pierwszy niedomiar,
oczywiście nowe uszczelki i inne takie, zgodnie z zasadami sztuki.

W tym wątku będą zamieszczane wszystkie prace na bieżąco - ale z uwagi na kosztowność tych planów najpewniej silnik rozbiore dopiero w czasie wakacji i nie nastawiam się już na wcześniejszy termin. Co do najważniejszych częśći to sporo rzeczy już mam co widać na fotkach.
Piraciku kochany może zrobisz wątek podwieszony - nasze projekty i dasz tam linki. Nie śmiem prosić o powieszenie kolejnego bo już za dużo tego tam wisi a niektóre nie są aktualizowane (mój będzie dosyć często - obiecuje :oko:)

Oto foteczki:
co na nich widać - głowica po pucowaniu, kolektor rurowy, kolektor ssący przed czyszczeniem i po oraz po polerowaniu (jeszcze nie skończony) oraz bohater tego wątku C16SE:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

: 24 sty 2006, o 18:58
autor: Staneq
Marcin fajnie sie zapowiada...

o co biega z tymi tłokami od lanosa co z nimi nie tak, bo nie naleze do wtajemniczonych w kregi dełu..


Co do Twojego pomysłu, tematem "nasze projekty" to rzeczywiscie przydaloby sie cos takiego, chodz nie wiem czy moze nie wrocic do pomyslu z nowym pod forum "Nasze auta" i tam wrzucic wow'a, kozziego, ciebie, klariego itd...nie wiem jak wyglada to od strony technicznej stworzenie nowego pod forum...sorrki marcin z OT

: 24 sty 2006, o 19:03
autor: Marcin99
Staneq pisze:Marcin fajnie sie zapowiada...

o co biega z tymi tłokami od lanosa co z nimi nie tak, bo nie naleze do wtajemniczonych w kregi dełu..


Co do Twojego pomysłu, tematem "nasze projekty" to rzeczywiscie przydaloby sie cos takiego, chodz nie wiem czy moze nie wrocic do pomyslu z nowym pod forum "Nasze auta" i tam wrzucic wow'a, kozziego, ciebie, klariego itd...nie wiem jak wyglada to od strony technicznej stworzenie nowego pod forum...sorrki marcin z OT
Na tłokach od lanosa widać takie trzy przytarcia a raczej nie jest to porządany efekt - niestety nie jest to jednostkowy przypadek bo widziałem fotki 3 kompletów z różnych silników i wszystkie miały to samo.

: 24 sty 2006, o 19:09
autor: Staneq
a'propos Lanosow to moj wujek ma 1.6 Lanosa i obecnie trzeci silnik...orginalny sie zatarl po gwarancji, nastepny okazal sie straszna paścią i po roku eksploatacji ukręcił sie wał... :-? jak pech to pech. Ale slyszalem opinie ze 1.6 'dełu' nie nalezy do trwałych :oko:

: 24 sty 2006, o 19:11
autor: radzio_gsi
one maja poprostu przerazona minke, nie widzicie?

ejj ziomus powiedz mi do czego sluzy taki maly filtr nad pokrywa zaworow?

: 24 sty 2006, o 19:15
autor: AdamXXL
każdy dłubi, w tym co lubi :-D

barrrrdzo mi się podoba taka zabawa . tak trzymać :)2

a z tego co wim, to z DU będą same tłoki + głowica (praktycznie to samo co opel nawet po mumerach) reszta z hopla

: 24 sty 2006, o 19:24
autor: Marcin99
radzio_gsi pisze:one maja poprostu przerazona minke, nie widzicie?

ejj ziomus powiedz mi do czego sluzy taki maly filtr nad pokrywa zaworow?
O tym samym pomyślałem jak je zobaczyłem hehehe.

Filterek mały to na odme co by nie zasyfiała dolotu - ale jak kupować to jakiś lepszy bo w tym tygodniu zgubiłem tą blaszke bo się odkleiła - myśle, że mogło to mieć związek z niską temperaturą.

Tak jak adaś pisał to głowica z nexii 8v (wsio tak jak w oplu nawet średnica komór spalania się zgadza) i nowe tłoki, reszta wsio OPEL.
Co do wału w lanosie to faktycznie jakieś słabe bo od jednych tłoków widziałem i był mocno wytarty a z mojego 1.4 ideał po przebiegu ponad 200tys km. Co do dełu to chyba markos napisał, że korby wyglądają jak ociosane i trudno się z nim nie zgodzić.
Miały być tłoki od x16sz (takie same jak w c16se), nawet już kupiłem ale okazało się, że są przytarte 2 z nich - pewnie wymiar trzymają ale musze zrobić szlif więc będą nowe.

A tu tłoki od x16sz (po czyszczeniu i polerowaniu później i z widocznymi przytarciami), średnica komór spalania w głowicy od dełu.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 24 sty 2006, o 19:29
autor: radzio_gsi
i co to daje? bo nie bardzo rozumiem jak to dziala

Re: C16SE - poprawianie fabryki

: 24 sty 2006, o 19:59
autor: pirat
No Marcin dlubie w garazu az milo poczytac. Mam nadzieje, ze cala operacja zakonczy sie powodzeniem. Oby tak dalej!

Marcin99 pisze: Piraciku kochany może zrobisz wątek podwieszony - nasze projekty i dasz tam linki. Nie śmiem prosić o powieszenie kolejnego bo już za dużo tego tam wisi a niektóre nie są aktualizowane (mój będzie dosyć często - obiecuje :oko:)
Zgadza sie. Taki temat chodzi mi po glowie juz od Nowego Roku, ale dajcie mi jeszcze +/- tydzien na zakonczenie sesji, bo nie chce zrobic tego na odpierdol. A sprawa nie bedzie tak skomplikowana, jak Stanqowy FAQ, bo i materialu nie ma relatywnie duzo. Takze watek taki sie pojawi juz wkrotce, inne watki sie odklei i ten bedziesz taka podreczna wyszukiwarka. Ale jeszcze kilka dni :oko: Przepraszam, za OT

Re: C16SE - poprawianie fabryki

: 24 sty 2006, o 20:04
autor: Marcin99
pirat pisze:No Marcin dlubie w garazu az milo poczytac. Mam nadzieje, ze cala operacja zakonczy sie powodzeniem. Oby tak dalej!

Zgadza sie. Taki temat chodzi mi po glowie juz od Nowego Roku, ale dajcie mi jeszcze +/- tydzien na zakonczenie sesji, bo nie chce zrobic tego na odpierdol. A sprawa nie bedzie tak skomplikowana, jak Stanqowy FAQ, bo i materialu nie ma relatywnie duzo. Takze watek taki sie pojawi juz wkrotce, inne watki sie odklei i ten bedziesz taka podreczna wyszukiwarka. Ale jeszcze kilka dni :oko: Przepraszam, za OT
O widzisz - dziękować, dziękować :-D - też mam takie zdanie - jest raptem 5 wątków narazie które warto tam dać. W razie dyskusji wątek i tak będzie na górze przecież. Jak będą nowe wieści to szybciutko będzie można znaleźć i odświeżyć a każdy nowy będzie mógł poczytać.
Życzymy powodzenia na egzaminach i czekamy :oko: pozdrawiam.

Aha i prosze już tego tematu tutaj nie poruszać - jako autor wątku mnie wolno hehe. Teraz tylko kwestie techniczne.
Wszelkie uwagi i porady mile widziane - komentarze w stylu "jakie to piękne - och ach" też :lol:, natomiast komentarzom "z dupy pomysł" bez sensownego uzasadnienia podziękujemy i będziemy prosić piracika o wywalenie :P

Re: C16SE - poprawianie fabryki

: 24 sty 2006, o 22:40
autor: sierak
pirat pisze:Zgadza sie. Taki temat chodzi mi po glowie juz od Nowego Roku, ale dajcie mi jeszcze +/- tydzien na zakonczenie sesji, bo nie chce zrobic tego na odpierdol. A sprawa nie bedzie tak skomplikowana, jak Stanqowy FAQ, bo i materialu nie ma relatywnie duzo. Takze watek taki sie pojawi juz wkrotce, inne watki sie odklei i ten bedziesz taka podreczna wyszukiwarka. Ale jeszcze kilka dni :oko: Przepraszam, za OT
Jak złapie admina forum to zrobie nowe podforum o nazwie "Nasze projekty" i wszystkie te przykejone watki i nie tylko o waszych corsinach przejda automatycznie tam.

: 25 sty 2006, o 22:27
autor: kozzi
yeah!! dobrze Ci idzie Marcinku, tylko tak dalej :-D

: 25 sty 2006, o 23:35
autor: Hiv
To ja mam pytanko do Adasia i Marcina. Chodzi mi ciągle o przerobke NZ na SE. Gdybtm miał głowicę, tłoki, dolot no i wiazke z kompem od takiej nexi 1.5 8V to dałoby rade zrobić z mojego 14nz, 16se? (DU 1.5 8V to u opla 1.4 czy 1.6?)

: 26 sty 2006, o 02:18
autor: -=kLaRi=-
No Marcin trzymam za Ciebie kciuki!!!Widze ze niezle sie wziales za dlubanie 1.6 ;) Pewnie Markos juz sie patrzy :P hehe

A co do podwieszeniu naszych watkow to super sprawa ,a z podforum to jeszcze lepiej!!!
Piraciuku -trzymam kciuki za Twoja sesyjke;)))

: 26 sty 2006, o 07:58
autor: Marcin99
Hiv pisze:To ja mam pytanko do Adasia i Marcina. Chodzi mi ciągle o przerobke NZ na SE. Gdybtm miał głowicę, tłoki, dolot no i wiazke z kompem od takiej nexi 1.5 8V to dałoby rade zrobić z mojego 14nz, 16se? (DU 1.5 8V to u opla 1.4 czy 1.6?)
Nexia 1.5 to skok tak jak w 1.6 ale za to tłoki o mniejszej średnicy niż 1.4. W praktyce to wygląda tak, że przynajmniej część silników nexii to poprostu oplowski blok c16nz - ten z którego mam głowice miał właśnie takie numery.
Zakładać to do 1.4 hmm ciężko powiedzieć jak się spisze głowica o większej średnicy komory spalania nad mniejszym cylindrem - napewno będzie mniejsza kompresja i większe ryzyko wydmuchania uszczelki. Jeśli już to rozwiert i po kłopocie :oko:. Robisz na 1.6 (wał+tłoki z 1.6) a reszte można spróbować zaadaptować od nexii. Mechanicznie wszystko pasuje na 100% (nawet mniej pieprzenia niż z c16se) ale gorzej z elektroniką bo nexia to dosyć nowy samochód i ma już fabrycznie montowamy immobilizer - jeśli nie będziesz miał tego ustrojstwa z kluczykiem to będzie kłopot. Co do samej elektryki powinno dać rade ale w schematach nigdy nie byłem i nie zamierzam być dobry :oko:.
Dla zachęty dodam że wszystkie graty od nexii można wyrwać za niewielkie pieniądze w porównaniu z c16se to nawet połowe mniej. Aha tylko robiąc mpi na gratach nexii trzeba zauważyć, że ten silnik ma 75KM i jak widać wykonanie/odlewy są bardzo niedokładne tak więc przed przekładką wszystko poprawić - innej rady nie widze.

: 19 lut 2006, o 09:42
autor: Marcin99
Żeby nie było, że nic się nie robi :oko:.

Kolektor wydechowy ma już odciętą flansze i wstępnie obrobione kanały (miałem chwile zwątpienia o czym świadczyło pewne ogłoszenie ale już mi przeszło :oko:). Przy tym modzie czeka mnie jeszcze sporo pracy ale i czasu mam sporo. Lambda zostanie tam gdzie w oryginale przy c20xe ale będzie zaadaptowana podgrzewana (tak jak zrobił Zynio).

Obrazek Obrazek

Postanowiłem też, że nie będzie tłoków od dełu bo znalazłem na allegro 4ty komplet, który również miał te przytarcia. Będą to tłoki od 16sv/c16se/x16sz mam już komplet z którego będą dwa w najlepszej kondycji i mam na oku jeszcze 3 :oko:.
A żeby gładzie cylindrów były idealne to robimy rozwiert bloku od 1.4, który został już rozebrany i wyczyszczony:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Teraz czeka na szlifowanie i malowanie zakonserwowany olejem bo rudą trudniej usunąć.

Kupiłem również wał, który będzie szlifowany (40zł z wytartymi czopami bo gość pojeździł bez oleju ale był mierzony i łapie się na pierwszy szlif). Będzie wyważony razem z kołem zamachowym, które kupiłem w komplecie - co ciekawe okazało się, że takie koło już mam bo identyczne miałem przy 1.4 :-?

Obrazek

Teraz czekam na tłoki i muszę kupić frez do metalu żeby móc się zabrać za głowice.
I to chyba narazie tyle - c.d.n.

: 19 lut 2006, o 09:54
autor: Staneq
ahh aż miło sie czyta..

Marcin juz mialem kiedys zapytac, poprawianie fabryki kierujesz bardziej w moment,moc czy jakiś złoty środek? :oko:

: 19 lut 2006, o 10:07
autor: Marcin99
Staneq pisze:ahh aż miło sie czyta..

Marcin juz mialem kiedys zapytac, poprawianie fabryki kierujesz bardziej w moment,moc czy jakiś złoty środek? :oko:
Biorąc pod uwage, że mam dosyć dłguą skrzynie (f13WR z głównym 3,94) i to, że często poruszam się w trasie to głównie moment ale w rejony max mocy też czasem "zaglądam" :oko:.
Tak więc będzie to chyba coś związane ze złotym środkiem - narazie nic nie gdybam ponieważ głównym celem jest zniwelowanie spadków ciśnienia (jeśli niektórzy pamiętają to na zlocie Adaś mi mierzył i wyszło od 11 do 12 a więc spadki 10% bo seria powinna mieć ok 12.8 ) i nadmiernego apetytu na olej (ok 2L minerału na 10tys km - chociaż od czasu zatkania wężyka wyrównującego ciśnienie w obudowie wałka z dolotem zużycie jest zauważalnie mniejsze).
Co do przyrostów napisze tak - jak osiągne 110KM i przekrocze 140NM (seria 100KM i 135NM) to będe zadowolony :D

P.S. właśnie zalicytowałem frez - aukjca allegro

Jeszcze jedna fotka - blok przed czyszczeniem wyglądał tak:
Obrazek

: 19 lut 2006, o 23:33
autor: kozzi
hmm........ a co z planem T ?? czy jednak N/A ??
fajnie się to zapowiada Marcinku :grin:
blok Ci fajosko wyszedł 8-)

: 20 lut 2006, o 09:42
autor: Marcin99
kozzi pisze:hmm........ a co z planem T ??
Że jak :-? Nie bardzo wiem o co koledze chodzi :oko:
kozzi pisze:czy jednak N/A ??
Jak od samego początku :-P :-D
O chwilowym zwątpieniu i, że mi już przeszło pisałem wyżej :oko:

Co do bloku to popytałem kolegów, którzy malowali i wiem, że farba w sprayu ładnie wygląda tylko przez chwile (dzięki Mike no i tobie Kozzi oczywiście też). Za poradą i po lekturze w necie (wyczytałem, że spray to przede wszystkim rozpuszczalniki, które ulatniają się i farba nie trzyma zbyt dobrze) postanowiłem, że blok będzie pomalowany srebrnym lakierem z puszki. A reszta kolorystyki to urodzi się w trakcie :oko:

: 20 lut 2006, o 09:53
autor: kozzi
Marcin99 pisze:
kozzi pisze:hmm........ a co z planem T ??
Że jak :-? Nie bardzo wiem o co koledze chodzi :oko:
a kto mi wspominał o KKK03 :lol:

: 20 lut 2006, o 10:00
autor: kozzi
Marcin99 pisze:Co do bloku to popytałem kolegów, którzy malowali i wiem, że farba w sprayu ładnie wygląda tylko przez chwile (dzięki Mike). Za poradą i po lekturze w necie (wyczytałem, że spray to przede wszystkim rozpuszczalniki, które ulatniają się i farba nie trzyma zbyt dobrze) postanowiłem, że blok będzie pomalowany srebrnym lakierem z puszki. A reszta kolorystyki to urodzi się w trakcie :oko:
i nie wiem czy pamiętasz, ale mówiłem Ci dokładnie to samo :zakrecony: spray is shit :-P

: 20 lut 2006, o 10:20
autor: Marcin99
kozzi pisze: i nie wiem czy pamiętasz, ale mówiłem Ci dokładnie to samo :zakrecony: spray is shit :-P
Pamiętam, pamiętam :-P :-D - już poprawione hehehe.

: 20 lut 2006, o 10:28
autor: kozzi
Marcin99 pisze:
kozzi pisze: i nie wiem czy pamiętasz, ale mówiłem Ci dokładnie to samo :zakrecony: spray is shit :-P
Pamiętam, pamiętam :-P :-D - już poprawione hehehe.
hiehie :)2 8-)

: 21 lut 2006, o 20:35
autor: Marcin99
Kupiłem sobie dzisiaj srebrzanke i miałem malować od jutra ale nie wytrzymałem i musiałem sprawdzić - dodam, że to tylko raz malowane cienko pędzelkiem (jutro robie to już tak na tip top). Postanowiłem sobie pomalować teraz i zobacze jak to będzie wyglądać do wakacji a będzie napewno między czasie w szlifowaniu to będe widział czy to odporne jest czy nie :D.
Sprawdziłem też jak to wygląda na kolektorze ssącym w samochodzie :-D i nie powiem - całkiem całkiem - narazie to nie wyschnięty lakier, zobaczymy jutro.

Jedna fotka z lampą druga bez dla lepszego rozeznania
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Dzisiaj przyszła do mnie przesyłka z frezem - jutro szykuje się pracowity dzień :oko:

: 22 lut 2006, o 01:54
autor: -=kLaRi=-
Ja maluje zawsze sprayem wysokotemperaturowym do 650-800stopni i nic nie zchodzi ,wygla to o wiele lepiej niz ta srebrzanka... :zakrecony: ,jest tylko taki minus ,ze male opakowanie takiego sprayu kosztuje... 20zl... a potrzeba troche tego... mi juz poszlo ok 5.. ale jeszcze mam 2 i pojda na pewno...
Ale cos za cos!!

: 22 lut 2006, o 07:47
autor: Gość
ja to nic nie maluje bo i tak wszystko jest zajebane przez pol roku na amen w kolor oleju :lol:

: 22 lut 2006, o 09:32
autor: Marcin99
-=kLaRi=- pisze:Ja maluje zawsze sprayem wysokotemperaturowym do 650-800stopni i nic nie zchodzi ,wygla to o wiele lepiej niz ta srebrzanka... :zakrecony: ,jest tylko taki minus ,ze male opakowanie takiego sprayu kosztuje... 20zl... a potrzeba troche tego... mi juz poszlo ok 5.. ale jeszcze mam 2 i pojda na pewno...
Ale cos za cos!!
Ja taki spray mam za 13zł :oko: ale spray zejdzie napewno zwłaszcza z bloku i dlatego u mnie będzie na srebrno - uważam, że wcale nie wygląda to źle (zaznaczałem, że fotki są tuż po malowaniu czyli nie wyschnięty lakier) a do tego bloku przecież praktycznie nie widać, kolektor też będzie na srebrno. Głowica i obudowa wałka będzie na czarno właśnie takim sprayem - dekielek albo zostanie oryginał albo zamienie na taki z x14sz (ten czarny z białymi napisami bo chyba będzie lepiej pasował - jeśli jest ktoś chętny to zapraszam na PW).

: 22 lut 2006, o 10:08
autor: -=kLaRi=-
Ja w c20ne malowalem blok wysokotemperaturowym i nie zeszlo nic !!!Jak sie od wody itd zabrudzilo to pojechalem na Karcher i wymylem pod cisnieniem i to samo,jak jest dobry spray (MOTIP) to nic nie zejdzie!Tam nie ma takich temperatur przeciez!

: 22 lut 2006, o 12:55
autor: kozzi
no bardzo ładnie Marcinku Ci to wyszło, chyba skozystam i też sobie tak zrobie :zakrecony:
-=kLaRi=- pisze:Ja w c20ne malowalem blok wysokotemperaturowym i nie zeszlo nic !!!Jak sie od wody itd zabrudzilo to pojechalem na Karcher i wymylem pod cisnieniem i to samo,jak jest dobry spray (MOTIP) to nic nie zejdzie!Tam nie ma takich temperatur przeciez!
MOTIP hahahhahahaha................ weź idz stąd :)4