corsa b - c16se
: 24 sty 2006, o 18:31
Skoro wszyscy coś dłubią i się chwalą to i ja dołącze do tego grona .
Moje c16se będzie się powoli odradzać. Powodem dla którego prace trwają jest chęć a jakże zyskania KM i NM ale także uporania się z nadmiernym apetytem na olej (jakieś 2-3l na 10000km - olej valvoline minerał).
Króciutko o planach:
głowica z poprawionymi kanałami ssącymi i wydechowymi,
zaworki będą na 3 kąty,
co do prowadnic i odchudzenia zaworów jeszcze nie zdecydowałem (czekam na porady ale zaznaczam że samochód jeździ na LPG i ma służyć do jazdy na co dzień, skrzynia dosyć długa bo f13 wr z głównym 3.94),
kolektor wydechowy 4-2-1 z sondą podgrzewaną,
kolektor ssący wypolerowany,
nowe tłoki (od lanka 1.6 16v - nadwymiar 0.50mm (a co, będzie 30cm3 więcej ), - tutaj już plany się zmieniły będzie opel na tłokach oryginalnych od SE/SV/SZ
skoro tłoki to i szlif cylindrów - tutaj też już zmiany bo będzie rzowiert bloku od 1.4,
szlif wału i nowe panewki o ile będzie tego wymagał - też zmiana planów - używka wał do szlifu z panewkami na pierwszy niedomiar,
oczywiście nowe uszczelki i inne takie, zgodnie z zasadami sztuki.
W tym wątku będą zamieszczane wszystkie prace na bieżąco - ale z uwagi na kosztowność tych planów najpewniej silnik rozbiore dopiero w czasie wakacji i nie nastawiam się już na wcześniejszy termin. Co do najważniejszych częśći to sporo rzeczy już mam co widać na fotkach.
Piraciku kochany może zrobisz wątek podwieszony - nasze projekty i dasz tam linki. Nie śmiem prosić o powieszenie kolejnego bo już za dużo tego tam wisi a niektóre nie są aktualizowane (mój będzie dosyć często - obiecuje )
Oto foteczki:
co na nich widać - głowica po pucowaniu, kolektor rurowy, kolektor ssący przed czyszczeniem i po oraz po polerowaniu (jeszcze nie skończony) oraz bohater tego wątku C16SE:
Moje c16se będzie się powoli odradzać. Powodem dla którego prace trwają jest chęć a jakże zyskania KM i NM ale także uporania się z nadmiernym apetytem na olej (jakieś 2-3l na 10000km - olej valvoline minerał).
Króciutko o planach:
głowica z poprawionymi kanałami ssącymi i wydechowymi,
zaworki będą na 3 kąty,
co do prowadnic i odchudzenia zaworów jeszcze nie zdecydowałem (czekam na porady ale zaznaczam że samochód jeździ na LPG i ma służyć do jazdy na co dzień, skrzynia dosyć długa bo f13 wr z głównym 3.94),
kolektor wydechowy 4-2-1 z sondą podgrzewaną,
kolektor ssący wypolerowany,
nowe tłoki (od lanka 1.6 16v - nadwymiar 0.50mm (a co, będzie 30cm3 więcej ), - tutaj już plany się zmieniły będzie opel na tłokach oryginalnych od SE/SV/SZ
skoro tłoki to i szlif cylindrów - tutaj też już zmiany bo będzie rzowiert bloku od 1.4,
szlif wału i nowe panewki o ile będzie tego wymagał - też zmiana planów - używka wał do szlifu z panewkami na pierwszy niedomiar,
oczywiście nowe uszczelki i inne takie, zgodnie z zasadami sztuki.
W tym wątku będą zamieszczane wszystkie prace na bieżąco - ale z uwagi na kosztowność tych planów najpewniej silnik rozbiore dopiero w czasie wakacji i nie nastawiam się już na wcześniejszy termin. Co do najważniejszych częśći to sporo rzeczy już mam co widać na fotkach.
Piraciku kochany może zrobisz wątek podwieszony - nasze projekty i dasz tam linki. Nie śmiem prosić o powieszenie kolejnego bo już za dużo tego tam wisi a niektóre nie są aktualizowane (mój będzie dosyć często - obiecuje )
Oto foteczki:
co na nich widać - głowica po pucowaniu, kolektor rurowy, kolektor ssący przed czyszczeniem i po oraz po polerowaniu (jeszcze nie skończony) oraz bohater tego wątku C16SE: