Strona 1 z 2

Przy jakich prędkościach zmieniać biegi w C12NZ?

: 26 sty 2006, o 18:26
autor: Mihó
Witam,

W moim C12NZ nie mam obrotomierza. Jest skrzynia czterobiegowa, a ja bym chciał zmieniać biegi przy takiej prędkości obrotowej, bym nie poszedł z torbami ;)

Przy jakiej szybkości należy zapinać kolejno 2. 3. i 4. bieg ?

: 26 sty 2006, o 18:43
autor: kristo
1.Nikt ci na to nie odpowie, bo skąd mamy wiedzieć ile u ciebie przekłamuje licznik. :oko:
2. Kup obrotomierz, może być nawet od fiata 125p, pasuje idealnie w miejsce zegara, kosztuje grosze.
3. Chcesz jeździć oszczędnie, jedz jak emeryt.
4. Przy tym silniku to każda jazda jest "na emeryta" :-D
5. Opcja szukaj się kłania.

: 26 sty 2006, o 19:09
autor: PETERS
Jaką chcesz rozpiskę ekonomiczną czy rajdową ??

U mnie to wykręciłem 3 do 100, 4 do 140, reszte pozostawiam 5tce i Bogu 8-)

Ty masz skrzynie 4ke - ona jest dla mnie BE bo niema czym mieszać, niemożna się poczuć schumacherem :oko:

: 26 sty 2006, o 19:20
autor: Mihó
kristo pisze:1.Nikt ci na to nie odpowie, bo skąd mamy wiedzieć ile u ciebie przekłamuje licznik. :oko:
2. Kup obrotomierz, może być nawet od fiata 125p, pasuje idealnie w miejsce zegara, kosztuje grosze.
3. Chcesz jeździć oszczędnie, jedz jak emeryt.
4. Przy tym silniku to każda jazda jest "na emeryta" :-D
5. Opcja szukaj się kłania.
Ech... chyba będę musiał na obrotomierz się zdecydować...

1. Nie przekłamuje, mam nadzieję ;) W=1149, skrzynia to F10 IV, a oponki - 145/80R13
2. pomyślę
3. jazda po emerycku mi szybko załatwi wał korbowy, panewki itp.
4. Jak na pierwsze autko, to moc ma w sam raz ;)
5. Opcja szukaj nie pomogła :(

A rozpiska jaka mnie interesuje - to może kiedy jest maksymalny moment (przy jakiej prędkości na którym biegu) - bo jazda "około niego" się okazuje najbezpieczniejsza dla silnika.

Ale tak z czystej ciekawości się pytałem - uczono mnie, że dwójkę do 40, trójkę do 60, czwórkę do 80.

Ale na czwórce to by się już skończyło, więc
2->50
3->70
4-> do końca

A Wy jak jeździcie ?

: 26 sty 2006, o 19:34
autor: Porszak
przeciez skoro masz 4 biegi to sa one krotsze niz w 5biegowej. ja obstawiam 2 spokojnie do 75, 3 do 120-130 i 4 do konca :-P

EDIT: myslalem ze chodzi o krecenie motoru ehehhe. wiec 2-40,3-60,4-80 :-P

: 26 sty 2006, o 19:38
autor: kristo
Jeżeli szukasz oszczędności w spalaniu, to kwestia zmiany biegu na wyższy jest tylko jednym z elementów tego.

Każdy silnik jest inny, ma inną skrzynie itd, więc ten kto ciebie uczył zmiany biegu przy prędkości określił to dla samochodu Punto 1.2, na którym pewnie robiłeś prawko- i wcale nie musi być tak samo dla corsy 1.2 która jest słabszym autem.

Wartości dla Twojego silnika:
Moment:86/2800
Moc: 45/5000

: 26 sty 2006, o 20:07
autor: geo022
temat z dupy emes :grin:
kto ci na to odpowie
sam mam c12nz na f10 -4biegach i zalezy jak chcesz jezdzic ja jezdze tak
1---->30
2---->70
3---->100
4----->ile mozna a za duzo sie nie da :grin:
nie ciagam do konca ale jakos w pojedynke mozna powiedziec ze sie poruszam -ze spalaniem wyrabiam w okolicach 10 litro /100km gazu :)
max predkosci jakie osiągałem
1---->45 i odciecie
2----->85 i odcięcie
3------>130 i dalej nie szedlem
4------> 150 ( gdzie 145 to v max wiec licznik cos pewnio przeklamuje)
a jazda na emeryta
1---->ruszam
2---->do 25
3---->25
4----->45 ale tego nie polecam :grin:

: 26 sty 2006, o 20:42
autor: Mihó
Chyba się zdecyduję na obrotomierz i popilnuję by obroty były blisko 2800.

Swoją drogą, nisko jak na benzynkę ;) Nie mówię o Hondach, ale nawet Vectra 1.8 ma max moment przy 3400

...ale ma go 2x wyższego :P

: 26 sty 2006, o 22:48
autor: Porszak
to uwazaj.... Ford Crown Victoria 5.0L V8 BENZYNA max Nm przy 1800obr/min :lol:

: 26 sty 2006, o 23:04
autor: D12
Porszak pisze:to uwazaj.... Ford Crown Victoria 5.0L V8 BENZYNA max Nm przy 1800obr/min :lol:
Porszak mocne porównanie 1.2 vs. 5.0 :)

: 27 sty 2006, o 00:25
autor: llionn
Moja 1.2 nz 4 bigi.
Spokojnie: (rzadko się zdarza :) )
1 - 20
2- 40
3- 60-70
4- do 90
I tak żwawiej:
1- 30-40
2- 60
3- 100
4- do końca, jakieś 145km/h - do 120 idzie spokojnie wmiare, później już czuć że niedługo już koniec przyspieszania :)

: 27 sty 2006, o 09:44
autor: Kurbat
zapomnieliście powiedzieć chłopakowi przy liu wrzucać wsteczny ;)

: 27 sty 2006, o 11:20
autor: Porszak
D12 pisze:
Porszak pisze:to uwazaj.... Ford Crown Victoria 5.0L V8 BENZYNA max Nm przy 1800obr/min :lol:
Porszak mocne porównanie 1.2 vs. 5.0 :)
ale chyba wiadomo co chcialem pokazac. jesli cos jest Pb to nieznaczy automatyznie ze musi miec max Nm przy 4500obr/min, albo 6200 jak sie vtec zalaczy :-P :lol:

: 27 sty 2006, o 20:04
autor: -=kLaRi=-
Z dupy temat na maxa!!!
Bedziesz jechal po miescie i patrzyl na licznik zeby zmienic bieg???no nie prosze ,zaraz mi polamie nadgarstki!!!
Masz uszy i chyba slyszysz jak silnik pracuje... Zapewne jezdzisz juz troche to co nie znasz swojego auta i silnika??
Ja moglbym bez licznika i obrotomierza jezdzic!!!no bez licznika troche gorzej bo pewnie posypaly by sie mandaty... ale obrotomierz... nie no nie moglem sie powstrzymac... :zakrecony: :lol: :0 :lol:
Ja na twoim miejscu wogole bym ich nie zmienial zeby nie zepsuc silnika...
aha i od kiedy jazda emerycka psuje silnik!!!-takich bzdur jeszcze nie slyszalem... nie no nie moge... :lol: :lol:

: 27 sty 2006, o 20:15
autor: Porszak
Klari luzio. na ucho nie uslyszysz czy masz 2kobr czy 3kobr. za to jak masz obrotek i zerkasz na niego i zmieniasz biegi w okreslonym momencie to pozniej owszem ucho slyszy obroty przy ktorych wbijasz nastepne biegi.
w podolocie na ucho to trzeba zmieniac przy 3kobr bo jest glosno jak w odrzutowcu i przy tym nie jedzie :lol:

: 28 sty 2006, o 02:54
autor: -=kLaRi=-
Ja wczesniej nie mialem obrotka i jakos zmienialem biegi wedlug ucha ...
Przeciez czujesz jak chodzi silnik w jakim polozeniu masz noge na gazie itd... Znajac auto nie potrzeba obrotka i skalujac sobie wedlug licznika kiedy zmienic bieg to paranoja

: 28 sty 2006, o 04:25
autor: Górniol
-=kLaRi=- pisze:Ja wczesniej nie mialem obrotka i jakos zmienialem biegi wedlug ucha ...
Przeciez czujesz jak chodzi silnik w jakim polozeniu masz noge na gazie itd... Znajac auto nie potrzeba obrotka i skalujac sobie wedlug licznika kiedy zmienic bieg to paranoja



to takie nieprofesjonalne ..... :bardzozly: :bardzozly: :bardzozly:

:-D :-D
:-P :-P

: 28 sty 2006, o 11:10
autor: geo022
heh.... ogolnie obrotomierz to fajna sprawa -bo mozna widziec dokladnie ile ma sie obrotow itd ale klari ma duzo racji-przeciez auto sie czuje -obrotek moze pomagac ale na pewno nie mozna wszystkiego robic wedlug niego..... :)

: 28 sty 2006, o 19:29
autor: Porszak
wiem jak sie jezdzi na sluch, bo tak jezdzilem, ale uchem nie uslyszysz wyraznie czy masz 2 czy 3kobr, prawda? wyraznie to uslyszysz albo poczujesz odcinke :-P .nie mowie ze nie mozna i nie da sie jezdzic na uszy, ale z obrotkiem jest lepiej, wygodniej, bezpieczniej, itd i nie wiem jak Wy ale ja zawsze jakos obrotek widze i droge rowniez za to nie zawsze widze predkosciomiez. jak wiadomo w sportowych autach centralnie jest obrotek a w tych torowych/rajdowych jest tylko obrotek mimo ze mogliby jezdzic na sluch przeciez. Owszem auto sie czuje ale ja w tej chwili nie wyobrazam sobie jazdy w czasie ktorej krecisz silnikna sluch. co innego bulkowanie do sklep :P u

: 28 sty 2006, o 19:34
autor: Mihó
Macie rację, że trzeba na słuch jeździć ;) Niemniej jednak, ten słuch sobie trzeba wyrobić do konkretnego samochodu. Dotąd poza szkoleniowym Punto jeździłem innymi oplami, ale z większymi silnikami, a jeden z nich to był diesel, więc trudno nabyć jakiegoś doświadczenia :]

: 2 lip 2006, o 12:00
autor: Porszak
nie wykopuj takich staroci malych

: 5 lip 2006, o 13:10
autor: ARC
Mam Corsę A 1.2 (C12NZ), skrzynia pięciobiegowa. Czy wiecie może do ilu obrotów kręci się ten silnik?

PZDR

: 5 lip 2006, o 20:43
autor: Mihó
ARC pisze:Mam Corsę A 1.2 (C12NZ), skrzynia pięciobiegowa. Czy wiecie może do ilu obrotów kręci się ten silnik?

PZDR
Do odcięcia :P

: 6 lip 2006, o 00:09
autor: Sznaps
Kręcenie tych silniczków mija się z celem bo tylko chałasują przeraźliwie a efektów żadnych.

: 6 lip 2006, o 09:29
autor: ARC
Chcialbym zamontować obrotomierz od dużego fiaciora w mojej Corsie i pytam dlatego że te obrotki mają czerwone pole tak przy 5800 i może akurat do takich wartości kręci się 1.2 OHC w Corsie.

PZDR

: 6 lip 2006, o 11:26
autor: Kurbat
chyba prościej wrzuciż zegary z obrotkiem z Corsy a nie rzeźbić w zegarach z fiata na chybił trafił ... :-?

: 7 lip 2006, o 19:57
autor: bullko
Ta tyle, że na allegro pełno jest obrotomierzy od fiata i są tanie.
A licznik z obrotkiem do CA to już prawdziwy rarytas, no i jest droższy.

: 8 lip 2006, o 00:18
autor: szajboos
To że od corsy jest droższy to jest pewne. Na allegro nie widziałem, ale na eBayu tego jest pełno. I wcale nie są takie drogie.

: 27 paź 2006, o 16:22
autor: bullko
A co tam, cierpiałem ostatnio na brak zajecia i machnąłem sobie taki oto wykresik:

Obrazek

Teoretycznie odpowiada on Corsie A z silnikiem C12NZ i skrzynią f10 o przełożeniu głównym 3,74 i na seryjnym ogumieniu (145/80R13).
Wykresik może być pomocny, jeżeli ktoś nie ma obrotomierza.
Mam nadzieję, że wszystko policzyłem prawidłowo.
Uwagi forumowych speców mile widziane.
A tak swoją drogą, to sam jestem ciekaw, czy te teoretyczne obliczenia zgadzają sie z praktyką.
Prawda to, ze przy 120km/h jest tylko 3k obr??

: 3 lis 2006, o 06:58
autor: Mihó
bullko pisze:A co tam, cierpiałem ostatnio na brak zajecia i machnąłem sobie taki oto wykresik:

Obrazek

Teoretycznie odpowiada on Corsie A z silnikiem C12NZ i skrzynią f10 o przełożeniu głównym 3,74 i na seryjnym ogumieniu (145/80R13).
Wykresik może być pomocny, jeżeli ktoś nie ma obrotomierza.
Mam nadzieję, że wszystko policzyłem prawidłowo.
Uwagi forumowych speców mile widziane.
A tak swoją drogą, to sam jestem ciekaw, czy te teoretyczne obliczenia zgadzają sie z praktyką.
Prawda to, ze przy 120km/h jest tylko 3k obr??
A możesz policzyć dla F10 o przełożeniu 4.53 ?