Strona 1 z 1
Sprężyny w sportowym zawieszeniu
: 8 maja 2006, o 17:23
autor: Matys
Jeżeli byłby ktoś tak miły to proszę o wyjaśnienie mi dlaczego sprężyny na fotkach mają inny kształt a obniżają o tyle samo.
Które wybrać?
Tylko proszę nie krzyczeć ze to już było 1000 razy
: 8 maja 2006, o 18:56
autor: Aro
zdaje się, że te czerwone są grubsze, więc chyba nie trzeba wyjaśniać
jeżeli nie to, to pewnie są z innego materiału - ot co
ja bym wybrał czerwone - wyglądają solidniej i "zdrowiej" (no i czerwone są szybsze
)
: 8 maja 2006, o 18:59
autor: !markos
po ksztalcie, dlugosci i grubosci niestety kompletnie nic nie mozna wywnioskowac
: 8 maja 2006, o 19:02
autor: AdamXXL
obydwa zestawy sporo obniżą pewnie okolice -50 może 60mm
1. ma charakterystykę progresywną (w miarę ugięcia coraz większy opór)
2. liniową
@ markos powiem, że można sporo stwierdzić znając wysokość i ilość zwoi i grubość sprężyny. głównie porównując je z danymi, które często są w dokumentach TUV
: 8 maja 2006, o 19:57
autor: Staneq
obnizenie moze byc takie samo..ale twardosc moze byc inna
ale zgadzam sie z Aro czerwone sa szybsze..
: 8 maja 2006, o 20:00
autor: !markos
AdamXXL pisze:można sporo stwierdzić znając wysokość i ilość zwoi i grubość sprężyny
postaram sie odnalezc zdjecia swoich sprezyn, ciekaw jestem, co bys na ich temat powiedzial
: 8 maja 2006, o 20:13
autor: AdamXXL
!markos pisze:postaram sie odnalezc zdjecia swoich sprezyn, ciekaw jestem, co bys na ich temat powiedzial
aby rozluźnić atmosfere możemy się pobawić
podaj wysokość niezamontowanej spężyny i grubość "pręta" + foto, a ja postaram się powiedzieć ile jest od środka koła (oś) do krawędzi dolnej błotnika (nad kołem)
: 8 maja 2006, o 20:53
autor: kristo
AdamXXL pisze:obydwa zestawy sporo obniżą pewnie okolice -50 może 60mm
1. ma charakterystykę progresywną (w miarę ugięcia coraz większy opór)
2. liniową
Dokładnie. Pierwsze progresy a te drugie to jakiś tuningowy szajs.
: 8 maja 2006, o 22:52
autor: Corstek
kristo pisze:AdamXXL pisze:obydwa zestawy sporo obniżą pewnie okolice -50 może 60mm
1. ma charakterystykę progresywną (w miarę ugięcia coraz większy opór)
2. liniową
Dokładnie. Pierwsze progresy a te drugie to jakiś tuningowy szajs.
A ja bym wolal liniowa charakterystyke, a tuningowym szajsem raczej jest progresja (nie koniecznie ta na zdjeciach), bo wszystkie tuningowe sa progresywne i w wiekszosci sa tuningowym szajsem.
Jesli te niebieskie sa jakiejs pozadnej firmy to moga dac calkiem fajne efekty z dobrze dobranym amorem.