Strona 1 z 1

Sprężyny w sportowym zawieszeniu

: 8 maja 2006, o 17:23
autor: Matys
Jeżeli byłby ktoś tak miły to proszę o wyjaśnienie mi dlaczego sprężyny na fotkach mają inny kształt a obniżają o tyle samo.
Które wybrać? :x


Obrazek


Obrazek

Tylko proszę nie krzyczeć ze to już było 1000 razy :grin:

: 8 maja 2006, o 18:56
autor: Aro
zdaje się, że te czerwone są grubsze, więc chyba nie trzeba wyjaśniać ;)
jeżeli nie to, to pewnie są z innego materiału - ot co :)
ja bym wybrał czerwone - wyglądają solidniej i "zdrowiej" (no i czerwone są szybsze :-P )

: 8 maja 2006, o 18:59
autor: !markos
po ksztalcie, dlugosci i grubosci niestety kompletnie nic nie mozna wywnioskowac

: 8 maja 2006, o 19:02
autor: AdamXXL
obydwa zestawy sporo obniżą pewnie okolice -50 może 60mm
1. ma charakterystykę progresywną (w miarę ugięcia coraz większy opór)
2. liniową

@ markos powiem, że można sporo stwierdzić znając wysokość i ilość zwoi i grubość sprężyny. głównie porównując je z danymi, które często są w dokumentach TUV

: 8 maja 2006, o 19:57
autor: Staneq
obnizenie moze byc takie samo..ale twardosc moze byc inna

ale zgadzam sie z Aro czerwone sa szybsze.. :oko:

: 8 maja 2006, o 20:00
autor: !markos
AdamXXL pisze:można sporo stwierdzić znając wysokość i ilość zwoi i grubość sprężyny
postaram sie odnalezc zdjecia swoich sprezyn, ciekaw jestem, co bys na ich temat powiedzial :oko:

: 8 maja 2006, o 20:13
autor: AdamXXL
!markos pisze:postaram sie odnalezc zdjecia swoich sprezyn, ciekaw jestem, co bys na ich temat powiedzial :oko:
aby rozluźnić atmosfere możemy się pobawić ;)
podaj wysokość niezamontowanej spężyny i grubość "pręta" + foto, a ja postaram się powiedzieć ile jest od środka koła (oś) do krawędzi dolnej błotnika (nad kołem) :oko:

: 8 maja 2006, o 20:53
autor: kristo
AdamXXL pisze:obydwa zestawy sporo obniżą pewnie okolice -50 może 60mm
1. ma charakterystykę progresywną (w miarę ugięcia coraz większy opór)
2. liniową
Dokładnie. Pierwsze progresy a te drugie to jakiś tuningowy szajs. :D

: 8 maja 2006, o 22:52
autor: Corstek
kristo pisze:
AdamXXL pisze:obydwa zestawy sporo obniżą pewnie okolice -50 może 60mm
1. ma charakterystykę progresywną (w miarę ugięcia coraz większy opór)
2. liniową
Dokładnie. Pierwsze progresy a te drugie to jakiś tuningowy szajs. :D
A ja bym wolal liniowa charakterystyke, a tuningowym szajsem raczej jest progresja (nie koniecznie ta na zdjeciach), bo wszystkie tuningowe sa progresywne i w wiekszosci sa tuningowym szajsem.

Jesli te niebieskie sa jakiejs pozadnej firmy to moga dac calkiem fajne efekty z dobrze dobranym amorem.