Strona 1 z 1
: 6 cze 2006, o 07:55
autor: cursor
Założenie silnika C14NZ to formalność. jedynie co zmieniasz to sam silnik z osprzętem. Do tego musisz położyć elektryke od tego 1,4. Reszty gratów nie wymieniasz.
: 6 cze 2006, o 08:38
autor: Staneq
ja bym raczej szukał c14se lub c16se..roboty/ koszty prawie takie same a wzrost mocy dwukrotny..
: 6 cze 2006, o 22:50
autor: Homiczek
nz - 60KM - wtrysk jednopunktowy
se - 82KM - ------- wielopunktowy
ale czy SE był w CA ?? bo chyba tylko w CB i by doszły łapy silnika i pewnie inne rzeczy
A jeszcze jest stary NV na gażniku - 75KM
: 6 cze 2006, o 23:53
autor: UhU
Homiczek pisze:
ale czy SE był w CA ??
Był.
Mam nawet katalogowe dane Corsy A 92 rok z tym silnikiem:
0 - 100 = 11 sekund
v-max = 175km/h
: 7 cze 2006, o 00:26
autor: !markos
Eliot pisze:2.0 ktory ponoc pasuje do Corsy ale przeraza mnie perspektywa spalania 15 litrow na 100 kilometrow...
przy srednim jezdzeniu nie powinien wyjsc z 8-9 litrow, czyli tak jak 1.4-1.6 16v..
: 7 cze 2006, o 00:45
autor: Górniol
a to niby ma byc 2.0 8v czy 16v?? w CA przy kulturalnej jeździe jesli wszystko jest OK spalanie obu silników nie powinno przekroczyc 10 litrów, za ile kupiles c14nz?? bo ja moje kompletne chcialem sprzedac za 500 pln z wiazka kompem i skrzynia...
co do przekladki silnika z 1.2 na 1.4 nie ma żadnych schodków,
Eliot pisze:
Jakby ktos mial rozbita corse GSI to chetnie kupie

to ja odkupie od Ciebie zegary progi lotke na klape i dobry przedni zderzak

: 7 cze 2006, o 07:24
autor: cursor
Do CA od 1.6sh(gaźnikowy) wzwyż będzie już zabawa z zakładaniem silnika. Wtedy to masz 2 wyjścia, albo zostawiasz f13 i przerabiasz koło zamachowe pod sprzęgło ze small blocka, albo wymieniasz skrzynie i robisz nowe półosie bo z corsy przeguby do f16 nie podejdą, a półosie z kadzia GSi pasują jak już do CB, a nie do CA.
Najłatwiej będzie znaleść silnik c16nz, który był bardzo często spotykany w kadettach. Założenie tego silnika to żaden problem. Jedynie będziesz musiał dołożyć wiązke z elektryki silnika(tak samo jak w każdym innym smallblocku na wtrysku).
Re: Zmiana silnika w Corsa A + male pytanko o malowanie.
: 7 cze 2006, o 07:27
autor: BRAWIMEX
Eliot pisze:
Niepodoba mi sie kultura jego pracy (a raczej brak kultury), ciągłe problemy z odpalaniem na zimno i kombinacje ze ssaniem.
Maciej
Mogleś dac gaźnik do regeneracji wsadzic dysze np. z pierburga 1B1 36
lub gaźnik z kolektorem ssacym 36mm
podłubac przy głowicy i 60KM masz pewne.
Tak jak chlopaki pisza przekładka na 14NZ prosta
zmieniasz pompe paliwa
odrobine elektryki
oczywiscie silnik

: 8 cze 2006, o 06:20
autor: Staneq
imho c16nz to niefajny pomysł, lepiej już coś na wielopunktowym wtrysku.. tzn c16se (czyli cA GSi)
: 8 cze 2006, o 06:49
autor: cursor
Ten z astry to pewnie c16se, a z ascony c16nz. W przypadku 2.0 pisałem ci już jakie są problemy.Ja zastanowiłbym się nad tym z astry
: 8 cze 2006, o 09:15
autor: AdamXXL
Staneq pisze:imho c16nz to niefajny pomysł, lepiej już coś na wielopunktowym wtrysku.. tzn c16se (czyli cA GSi)
nie wiem dlaczego.
gdybym miał wybierać między C16NZ i C14SE, wybrał bym C16NZ, a gdyby do stawki doszedł C16SE to już wiadomo, że ten właśnie

: 8 cze 2006, o 10:10
autor: Mihó
Też brałbym C16NZ. Jeden z bardziej udanych silników Opla, jak się o nim mówi, b.łatwy dostęp do części zamiennych, niekolizyjny rozrząd, bardzo duża podaż na rynku (Kadett, Astra, Vectra)
Co do malowania deski - są specjalne lakiery do malowania plastików, ale takich jak zderzaki - tam jednak faktura jest trochę inna. Nie wiem jak sobie poradzi z tym tego typu lakier.
http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.ph ... =srebrn%B1
http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.ph ... =malowanie
: 9 cze 2006, o 15:04
autor: AdamXXL
nie
: 9 cze 2006, o 17:54
autor: Staneq
AdamXXL pisze:Staneq pisze:imho c16nz to niefajny pomysł, lepiej już coś na wielopunktowym wtrysku.. tzn c16se (czyli cA GSi)
nie wiem dlaczego.
gdybym miał wybierać między C16NZ i C14SE, wybrał bym C16NZ, a gdyby do stawki doszedł C16SE to już wiadomo, że ten właśnie

Adaś ale Ja dokładnie napisałem to samo..tzn c16nz vs c16se, a nie c14se

: 10 cze 2006, o 14:50
autor: szajboos
Górniol, chciałeś przedni zderzak z GSi. To zajrzyj na:
http://cgi.ebay.at/Stossstange-vorn-Cor ... dZViewItem
Możesz kupić. Normalnie "fabrik neu".
Ja mój dorwałem półtora roku temu na allegro za... 50 zeta

: 10 cze 2006, o 16:00
autor: Kurbat

nie ma to jak porządny kawał plastiku za 800 zeta, bierz Górniol - okazja

: 11 cze 2006, o 22:55
autor: Hiv
To ja podpinam się z tym dalej:
1) osprzet od c14nz pasuje do c16nz?
2) co z wiazki procz kompa bedzie do wymiany?
3) kolektory są takie same?
4) krótka 5biegowa F10 podejdzie do c16nz?
: 11 cze 2006, o 23:13
autor: cursor
1. nie. C14NZ i C12NZ mają czujnik Halla i ich wiązki można stosować zamiennie. C16NZ ma czujnik indukcyjny.
2. jw musiałbyś zajrzeć do schematu(jest na stronie corsa-a.pl)
3. Kolektory są takie same. Jak chcesz jakieś poprawy to załóż ten od 13s
4. F10 i F13 podejdą do każdego small-blocka. 1,6 big-blokowe były tylko gaźnikowce(16sh)
: 11 cze 2006, o 23:43
autor: Hiv
cursor pisze:1. nie. C14NZ i C12NZ mają czujnik Halla i ich wiązki można stosować zamiennie. C16NZ ma czujnik indukcyjny.
2. jw musiałbyś zajrzeć do schematu(jest na stronie corsa-a.pl)
3. Kolektory są takie same. Jak chcesz jakieś poprawy to załóż ten od 13s
4. F10 i F13 podejdą do każdego small-blocka. 1,6 big-blokowe były tylko gaźnikowce(16sh)
1. nie bardzo rozumiem o co chodzi? :> O jakim czujniku mowisz i jaki on ma zwiazek z alternatorem, rozrusznikiem czy aparatem zapłonowym? Chodzi mi tez o cewke i kilka innych.
2.
3. A wtryskiwacz, przepustnica itd.? Podobno w c16nz są inne. jeśli rzczywiście tak jest to czy będa pasowały na kolektor od c14nz?
4. Rozumiem więc, że ze sprzęgłem też nie będzie problemów?
: 12 cze 2006, o 00:19
autor: cursor
1. Rozrusznik, altek, cewka i inne duperele podejdą. Jedynym problemem jest czujnik halla(ten pod kopółką), bo w c16nz jest czujnik indukcyjny.
3.Kolektory różnią się tym, że c16nz ma egr, a c14nz nie. Przepustnica będzie pasować, wtryskiwacz jest ten sam. Z tego co się orientuje to c16nz ma przepustnice o większej średnicy(różnica 2-4mm). Jakbyś był zainteresowany to mam kolektor z c16nz wraz z przepustnicą.
4. Ze sprzęgłem nie będzie żadnych problemów, każda skrzynia z corsy A, będzie pasować do każdego silnika, który był w niej montowany. Włącznie z dieslami(sprawdzone u mojej mamy, skrzynia z 1,5D isuzu z corsy podeszła bez problemów do c14nz w kadziu).
: 12 cze 2006, o 00:28
autor: Hiv
1.czyli najlepiej miec aparat zapłonowy od c16nz?
3.ile za ten dolot z przepustnicą?
4.cos gdzies mnie doszło ze w c16nz koło ma 200mm a tarcza sprzegla w c14nz ma 190mm... To nie bedzie roblem jesli info sie potwierdzi?(c16nz raczej nie wystepowało z F10tką)
: 12 cze 2006, o 12:39
autor: UhU
: 12 cze 2006, o 20:23
autor: Hiv
To nie rozwiało wszystkich moich możliwości. Już wiem, ze moznaby ten manual troszke upiekszyc

JA mam check np i inna wiazke niz w 1.2 troszke

: 13 cze 2006, o 09:58
autor: PETERS
A co za problem z Checkiem macie. Mam zegarki z kada na szafce - i tam chodzi tylko o to, że check idzie osobno (2 kable) a w corsie jest zintegrowany w kostce. Wystarczy kabel z wiązki podpiąć do kostki i już, albo nawet podpiąć się bezpośrednio pod żarówkę tymi 2ma kablami.
: 14 cze 2006, o 07:23
autor: -=kLaRi=-
jesli chodzi silnik 2.0 to on nie pasuje! trzeba mu w tym pomoc wiec nie jest to takie samo "pasowanie" jak silnik dedykowany do konkretnego modelu auta.
: 14 cze 2006, o 08:58
autor: szajboos
To 1.6 w dieslu się nada, ale w pasowaniu silnikowi (tak jak Klari napisał o 2.0) trzeba będzie pomóc. To nie jest silnik z tego modelu. Jak już chcesz diesla, to poszukaj 1.5 ISUZU. Miałem taki i polecam. Rakieta to nie była, ale był naprawdę bezawaryjny. No i był w CA fabryczny, tylko bajka jest z prawą łapą silnika, bo jest inna niż w benzynie.
: 14 cze 2006, o 15:10
autor: cursor
To jest diesel. Ten silnik powstał na podstawie silnika 16sh, który był montowany w asconach(takich jak ta). Z tym silnikiem będzie tyle samo zabawy co z założeniem 1,7d z kadetta. Powodem tego jest to, że to są big-bloki. Jak chcesz diesla to poszukaj 1,5d lub td isuzu, który był w corsach montowany(1,7td isuzu był montowany w CB, więc ten podejdzie do CA, nie wiem czy to jest ten sam silnik co w kadecie).
Pisałeś, że kupiłeś corse c14nz. Jeśli silnik pali to zrzuć w nim głowice i obadaj progi na cylindrach oraz luzy na pierścieniach, jeśli będą nie za wielkie to go załóż do siebie. Elektryke najprościej będzie przerzucić całą z corsy z tym 1,4, ona nie zmieniła się od początku produkcji.