C14NZ ---->>> C16SE Pomozcie prosze
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja mialem taki problem u siebie...
najlepiej jakbys dorwal schematy od tego... bo bez tego dupa zbita... na szybkiego moge powiedziec
kostka środkowa:
przewód zielony to sygnał z cewki do obrotomierza
czerwono-niebieski to przewód do pompy paliwa (powinien isc z przekaznika)
kostka prawa:
przewód brązowo-żółty i przewód brązowo-biały (po zwarciu sprawdzasz Check Engine) - mogą pozostać tak jak są
kostka lewa:
gruby niebieski to prawdopodobnie stacyjka - silnik (rozrusznik?)
brązowo-czarny będzie prawdopodobnie od czujnika temperatury cieczy
czerwono-niebieski (niebiesko-czerwony - zupełnie po prawej na zdjęciu) będzie załączeniem kompa
--------------------------
JEZELI BEDZIESZ COS ROBIL W/G TEGO CO NAPISALEM RÓB PRZEZ BEZPIECZNIKI!!!!!!! nie mam schematów przy sobie ale mówie jak ja mam to podłączone! mam inny silnik ale kostki byly takie same!!! najlepiej dorwij schemat od C16SE i w/g tego sprobuj to podłączyć (manual do corsy ze schematami jest na http://www.corsa-a.pl (sam naprawiam!))
pozdro i powodzenia!!!
najlepiej jakbys dorwal schematy od tego... bo bez tego dupa zbita... na szybkiego moge powiedziec
kostka środkowa:
przewód zielony to sygnał z cewki do obrotomierza
czerwono-niebieski to przewód do pompy paliwa (powinien isc z przekaznika)
kostka prawa:
przewód brązowo-żółty i przewód brązowo-biały (po zwarciu sprawdzasz Check Engine) - mogą pozostać tak jak są
kostka lewa:
gruby niebieski to prawdopodobnie stacyjka - silnik (rozrusznik?)
brązowo-czarny będzie prawdopodobnie od czujnika temperatury cieczy
czerwono-niebieski (niebiesko-czerwony - zupełnie po prawej na zdjęciu) będzie załączeniem kompa
--------------------------
JEZELI BEDZIESZ COS ROBIL W/G TEGO CO NAPISALEM RÓB PRZEZ BEZPIECZNIKI!!!!!!! nie mam schematów przy sobie ale mówie jak ja mam to podłączone! mam inny silnik ale kostki byly takie same!!! najlepiej dorwij schemat od C16SE i w/g tego sprobuj to podłączyć (manual do corsy ze schematami jest na http://www.corsa-a.pl (sam naprawiam!))
pozdro i powodzenia!!!

- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
schematy od c14se są identyczne z c16se. opis tej kostki był już na forum - wystarczy poszukać.
większość pasuje kolorami, tylko jeden czy dwa są odrobinę inne.
to jest wiązka od astry i napięcie podłączone jest w komorze silnika, a w corsie przez to złącze.
u mnie ecu nie uruchamia pompy po przekręceniu kluczyka, a dopiero przy odpaleniu (a itak bez problemów odpala) i jest napewno wszystko dobrze podłączone. np. u Marcina99 załącza się wcześniej, więc nie jest to chyba regułą.
większość pasuje kolorami, tylko jeden czy dwa są odrobinę inne.
to jest wiązka od astry i napięcie podłączone jest w komorze silnika, a w corsie przez to złącze.
u mnie ecu nie uruchamia pompy po przekręceniu kluczyka, a dopiero przy odpaleniu (a itak bez problemów odpala) i jest napewno wszystko dobrze podłączone. np. u Marcina99 załącza się wcześniej, więc nie jest to chyba regułą.
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
kolory kabli sa takie same , inne kostki , wedlug mnie nic trudnego , utnij kostke ze swojego 1.4 i przelutuj kable z 1.6 zeby byly na twojej kostce i bedziesz mial jak dawniej.
Juhol - gruby niebieski to temp. cieczy
Juhol - gruby niebieski to temp. cieczy
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
-
- Nowy
- Posty: 231
- Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
- Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tak jak napisał Klari połącz kolorami. Te które nie mają par opisz jakie mają kolory to pomyślimy co z nimi.Te dwa co są na rysunku tak jak jest napisane poprostu uciąć i zaizolować. Ja tak mam w c14se i jest O.K. U mnie pompa załącza się dopiero w momencie kręcenia rozrusznika.
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Corsa B C14SE
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
U mnie na c20ne tez tak bylo ,pompa zalaczala sie dopiero przy kreceniu rozrusznikiem
u Daniela (bakol) na c20ne tez tak jest.
Daniel mial silnik i wiazke z calibry i tez zostaly jakies kable ,ale nie zadne wazne! Do odpalenia silnika potrzebne sa chyba 3kable jak sie nie byle... reszta to wskazniki i kontrolki!

Daniel mial silnik i wiazke z calibry i tez zostaly jakies kable ,ale nie zadne wazne! Do odpalenia silnika potrzebne sa chyba 3kable jak sie nie byle... reszta to wskazniki i kontrolki!
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja tez mam problem, pomieszalem walki rozrzadu i nie wiem ktory jest ktory.
Mam 2 walki, oznaczenie F i G.
Ktory pochodzi od silnika c14SE ?
Spotkalem sie jzu z roznymi wersjami, ze F fo 14se, ale rozniez na innym forum F podano jako 14NZ.
Wiec prosze znawcow tematu, o podanie prawidlowych danych.
pozdrawiam i dzieki
Mam 2 walki, oznaczenie F i G.
Ktory pochodzi od silnika c14SE ?
Spotkalem sie jzu z roznymi wersjami, ze F fo 14se, ale rozniez na innym forum F podano jako 14NZ.
Wiec prosze znawcow tematu, o podanie prawidlowych danych.
pozdrawiam i dzieki
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ktoś nie doczytał lub coś usłuszał i napisał 14NZ a pewnie chodziło o 14NV, który ma identyczny wałek (trzeba zaślepić od strony aparatu).przemek_byd pisze:Spotkalem sie jzu z roznymi wersjami, ze F fo 14se, ale rozniez na innym forum F podano jako 14NZ.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
2 i 3 podgrzewanie przepustnicy (wg mnie można olać, ja podłączyłem ale teraz myśle, że niepotrzebnie)
1 o ile pamiętam do zaworka a potem do filtra z węglem (odpowietrzenie baku) to jeszcze do potwierdzenia
1 o ile pamiętam do zaworka a potem do filtra z węglem (odpowietrzenie baku) to jeszcze do potwierdzenia
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dokładnie. Ja tego też nie podłączyłem i nawet przy - 20 przepustnica się nie zacinała.AdamXXL pisze:2 i 3 podgrzewanie przepustnicy (wg mnie można olać, ja podłączyłem ale teraz myśle, że niepotrzebnie)
1 o ile pamiętam do zaworka a potem do filtra z węglem (odpowietrzenie baku) to jeszcze do potwierdzenia
hmm- ja mam trochę inaczej- oba przewody paliwowe mam przykręcane i wchodzą od prawej strony. Ale u Ciebie ten z lewej (niebieski )100% będzie dopływem.

-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
astra odpalona, chwycila za 1 razem, ale zgasla
pozniej chwycila na dluzej, samoregulatory sie napompowaly i pracowala rowno, tylko ze obroty byly za wysokie
nie wiem co jest ale trzyma min 2 tys obrotow i podosi sie do 3 tys i tak trzyma.
krokowiec sprawny, zmienilem chyba ze 3 szt i na kazdym to samo.
macie jakis pomysl ??
pozniej chwycila na dluzej, samoregulatory sie napompowaly i pracowala rowno, tylko ze obroty byly za wysokie
nie wiem co jest ale trzyma min 2 tys obrotow i podosi sie do 3 tys i tak trzyma.
krokowiec sprawny, zmienilem chyba ze 3 szt i na kazdym to samo.
macie jakis pomysl ??
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wezyki juz pozamienialem i astra trzyma rowne obroty 900-950 troszke sie wachaja, ale to nei problem.
problemem jest to, ze lekko kopci na czarno krecilem zaplonem na rozne juz strony, i jest albo czarno, albo bialo.
Inny BIG PROBLEM to to ze pali sie kontrolka silnika...
sprawdzilem kody bledow i nr 22. czyli Czujnik położenia przepustnicy [TPS] - niskie napięcie
Czy wiecie co moze byc nie tak ?? czy mozliwe ze cos podlaczylem zle ??
Instalacje jest stara, czyli od 14nz, wczesniej dzialalo ok, jedyne co to dolutowalem tylko przewody od wtryskow, ale to nei ma chyba z tym nic wspolnego. czy sie myle ??
mozecie mi pomoc ?? co i jak i gdzie przykrecic zeby nie kopcil i zeby zgasla kontrolka, bo zarowki z niej nei wyjme...
problemem jest to, ze lekko kopci na czarno krecilem zaplonem na rozne juz strony, i jest albo czarno, albo bialo.
Inny BIG PROBLEM to to ze pali sie kontrolka silnika...
sprawdzilem kody bledow i nr 22. czyli Czujnik położenia przepustnicy [TPS] - niskie napięcie
Czy wiecie co moze byc nie tak ?? czy mozliwe ze cos podlaczylem zle ??
Instalacje jest stara, czyli od 14nz, wczesniej dzialalo ok, jedyne co to dolutowalem tylko przewody od wtryskow, ale to nei ma chyba z tym nic wspolnego. czy sie myle ??
mozecie mi pomoc ?? co i jak i gdzie przykrecic zeby nie kopcil i zeby zgasla kontrolka, bo zarowki z niej nei wyjme...
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jak wali na czarno to pewnie zalewa silnik.
wiązkę całą przerabiałeś pod komp c1_se czy wszystkie wtryski pod jeden są podpięte? czy aby wszystko w instalacji sprawdzone ??
wiązkę całą przerabiałeś pod komp c1_se czy wszystkie wtryski pod jeden są podpięte? czy aby wszystko w instalacji sprawdzone ??
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wiec tak:
kompa i wiazke mam od c14nz, podpielem tylko zamiast 1 wtrysku, 4 pod te same kable.
Silnik trzyma rowno obroty, odpala ladnie, rowno pracuje.
Jednak kopci na czarno po mocniejszym depnieciu. Krecilem juz aparatem zaplonowym na rozne strony i albo kopci na bialo, albo na czarno...
Potencjometr przepustnicy jest ten sam co mialem w NZcie, wiec na 1000% jest sprawny, podmnainialem nawet na inne i nadal to samo. Z kablami przy nim nie kabinowalem, nie cielem ani nie lutowalem, wiec nei wiem dlaczego ma za male napiecie??
Jak nie uda mi sie tego naprawic, ani pozbyc sie kopcenia, to bede zmuszony zalozyc stara glowice od 14NZ, ale najpeirw ja lekko zmodyfikuje
kompa i wiazke mam od c14nz, podpielem tylko zamiast 1 wtrysku, 4 pod te same kable.
Silnik trzyma rowno obroty, odpala ladnie, rowno pracuje.
Jednak kopci na czarno po mocniejszym depnieciu. Krecilem juz aparatem zaplonowym na rozne strony i albo kopci na bialo, albo na czarno...
Potencjometr przepustnicy jest ten sam co mialem w NZcie, wiec na 1000% jest sprawny, podmnainialem nawet na inne i nadal to samo. Z kablami przy nim nie kabinowalem, nie cielem ani nie lutowalem, wiec nei wiem dlaczego ma za male napiecie??
Jak nie uda mi sie tego naprawic, ani pozbyc sie kopcenia, to bede zmuszony zalozyc stara glowice od 14NZ, ale najpeirw ja lekko zmodyfikuje

- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ilość podawanego paliwa nie wyregulujesz kręcąc aparatem zapłonowym.
4 wtryski ~12ohm spinasz równolegle co wypadkową daje około 3ohm. Jaką rezystancje ma wtrysk od monowtrysku?
wg mnie nie ma kompletnie sensu pakować mpi na sterowaniu od monwtrysku.
jeśli chciałeś dać wałek i głowicę od mpi a nie za bardzo to ze sterowaniem wychodzi, to możesz teraz (zamiast wracać do nz) do tego bez większych problemów dopasować kolektor od c16lz (okrągłe kanały) i dalej pomykać na monowtrysku.
teraz nie pamiętam, ale potencjometr od mpi obraca się chyba w przeciwną stronę niż mono.
ps. jak byłem guffniasz to wkładałem w kontakt sprężynki i robiłem żarówki. jak myślisz jak długo świeciły
taki żarcik
4 wtryski ~12ohm spinasz równolegle co wypadkową daje około 3ohm. Jaką rezystancje ma wtrysk od monowtrysku?
wg mnie nie ma kompletnie sensu pakować mpi na sterowaniu od monwtrysku.
jeśli chciałeś dać wałek i głowicę od mpi a nie za bardzo to ze sterowaniem wychodzi, to możesz teraz (zamiast wracać do nz) do tego bez większych problemów dopasować kolektor od c16lz (okrągłe kanały) i dalej pomykać na monowtrysku.
teraz nie pamiętam, ale potencjometr od mpi obraca się chyba w przeciwną stronę niż mono.
ps. jak byłem guffniasz to wkładałem w kontakt sprężynki i robiłem żarówki. jak myślisz jak długo świeciły

-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
podpasuje też od silników x12sz i x14szprzemek_byd pisze:HEHE![]()
Kompa od 14se juz mam, wiazke tez, ale brakuje mi, czujnik polozenia walu i kolo pasowe pod czujnik.
a komp jest pod rozdzielacz , czy DIS?
moze ma ktos na zbyciu te czesci ??
lepiej już zostaw równolegle - bliżej wartości monowtrysku.A ze sie spytam, co jesli podepne wtryski szeregowo a nie rownolegle??
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No i projekt upadl
,
bylem w zakladzie mechanicznym, po
patrzyli i powiedzieli ze silnik sie zalewa paliwem i go nie przepala, dlatego tak kopci na czarno. Regulacja zaplonu tu nic nie pomoze.
Byc moze mapy paliwa od 14nz nie pasuja za bardzo do tego typu modyfikacji i komputer podaje za duzo paliwa.
Nie ukrywam ze jezdzilo sie fajnie, silnik ciagnal nieziemsko do przodu
Teraz jedyne co mi pozostalo najlepszego to zalozona glowica, do ktorej przykrecilem kolektor od 14nz...
wiem wiem ze nie pasuja kanaly, ale silnik pracuje mi rowniej i tyle nie pali.
To sie niedlugo zmieni, glowice zostawiam jak jest, ale poszukuje obecnie kolektor od 16lz, ktory ma kanaly takie same jak 14se
Licze ze jak to wszystko poskladam do kupy i odpale, to poczuje chociaz minimalna roznice na plus, w porownaniu do oryginalnego c14nz.
Dziekuje za pomoc.
pozdrawiam

bylem w zakladzie mechanicznym, po
patrzyli i powiedzieli ze silnik sie zalewa paliwem i go nie przepala, dlatego tak kopci na czarno. Regulacja zaplonu tu nic nie pomoze.
Byc moze mapy paliwa od 14nz nie pasuja za bardzo do tego typu modyfikacji i komputer podaje za duzo paliwa.
Nie ukrywam ze jezdzilo sie fajnie, silnik ciagnal nieziemsko do przodu

Teraz jedyne co mi pozostalo najlepszego to zalozona glowica, do ktorej przykrecilem kolektor od 14nz...
wiem wiem ze nie pasuja kanaly, ale silnik pracuje mi rowniej i tyle nie pali.
To sie niedlugo zmieni, glowice zostawiam jak jest, ale poszukuje obecnie kolektor od 16lz, ktory ma kanaly takie same jak 14se
Licze ze jak to wszystko poskladam do kupy i odpale, to poczuje chociaz minimalna roznice na plus, w porownaniu do oryginalnego c14nz.
Dziekuje za pomoc.
pozdrawiam