C14NZ ---->>> C16SE Pomozcie prosze

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

ja mialem taki problem u siebie...

najlepiej jakbys dorwal schematy od tego... bo bez tego dupa zbita... na szybkiego moge powiedziec

kostka środkowa:

przewód zielony to sygnał z cewki do obrotomierza
czerwono-niebieski to przewód do pompy paliwa (powinien isc z przekaznika)

kostka prawa:

przewód brązowo-żółty i przewód brązowo-biały (po zwarciu sprawdzasz Check Engine) - mogą pozostać tak jak są

kostka lewa:

gruby niebieski to prawdopodobnie stacyjka - silnik (rozrusznik?)
brązowo-czarny będzie prawdopodobnie od czujnika temperatury cieczy
czerwono-niebieski (niebiesko-czerwony - zupełnie po prawej na zdjęciu) będzie załączeniem kompa

--------------------------
JEZELI BEDZIESZ COS ROBIL W/G TEGO CO NAPISALEM RÓB PRZEZ BEZPIECZNIKI!!!!!!! nie mam schematów przy sobie ale mówie jak ja mam to podłączone! mam inny silnik ale kostki byly takie same!!! najlepiej dorwij schemat od C16SE i w/g tego sprobuj to podłączyć (manual do corsy ze schematami jest na http://www.corsa-a.pl (sam naprawiam!))

pozdro i powodzenia!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

schematy od c14se są identyczne z c16se. opis tej kostki był już na forum - wystarczy poszukać.
większość pasuje kolorami, tylko jeden czy dwa są odrobinę inne.
to jest wiązka od astry i napięcie podłączone jest w komorze silnika, a w corsie przez to złącze.

u mnie ecu nie uruchamia pompy po przekręceniu kluczyka, a dopiero przy odpaleniu (a itak bez problemów odpala) i jest napewno wszystko dobrze podłączone. np. u Marcina99 załącza się wcześniej, więc nie jest to chyba regułą.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

Może pomoże:
Obrazek
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

kolory kabli sa takie same , inne kostki , wedlug mnie nic trudnego , utnij kostke ze swojego 1.4 i przelutuj kable z 1.6 zeby byly na twojej kostce i bedziesz mial jak dawniej.

Juhol - gruby niebieski to temp. cieczy
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

Tak jak napisał Klari połącz kolorami. Te które nie mają par opisz jakie mają kolory to pomyślimy co z nimi.Te dwa co są na rysunku tak jak jest napisane poprostu uciąć i zaizolować. Ja tak mam w c14se i jest O.K. U mnie pompa załącza się dopiero w momencie kręcenia rozrusznika.
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

U mnie na c20ne tez tak bylo ,pompa zalaczala sie dopiero przy kreceniu rozrusznikiem :) u Daniela (bakol) na c20ne tez tak jest.
Daniel mial silnik i wiazke z calibry i tez zostaly jakies kable ,ale nie zadne wazne! Do odpalenia silnika potrzebne sa chyba 3kable jak sie nie byle... reszta to wskazniki i kontrolki!
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
przemek_byd
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: przemek_byd »

Ja to wogole chcialem powiedziec ze to sa moja zdjecia :-D
i nie ma problemu ze aqlla je wykorzystal 8-)
mam nadzieje ze rozwialo to watpliwosci i ze silniczek dziala jak nalezy.
przemek_byd
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: przemek_byd »

ja tez mam problem, pomieszalem walki rozrzadu i nie wiem ktory jest ktory.

Mam 2 walki, oznaczenie F i G.

Ktory pochodzi od silnika c14SE ?

Spotkalem sie jzu z roznymi wersjami, ze F fo 14se, ale rozniez na innym forum F podano jako 14NZ.

Wiec prosze znawcow tematu, o podanie prawidlowych danych.

pozdrawiam i dzieki
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

C14se ma większe krzywki, więc łatwo będzie to rozpoznać, zmierz wysokość krzywek i będziesz wiedział, który jest który.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

przemek_byd pisze:Spotkalem sie jzu z roznymi wersjami, ze F fo 14se, ale rozniez na innym forum F podano jako 14NZ.
ktoś nie doczytał lub coś usłuszał i napisał 14NZ a pewnie chodziło o 14NV, który ma identyczny wałek (trzeba zaślepić od strony aparatu).
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
przemek_byd
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: przemek_byd »

ADAMXXL - dzieki za pomoc.
Uporalem sie z tymi walkami juz, prawie wszystko zamontowane, instalacja dorobiona i jutro bede odpalal silnik.

Nie wiem gdzie przykrecic waz idacy od pompy do listwy...

czerwony to powrot, czy niebieski to powrot do baku ??


Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

przemek_byd pisze: czerwony to powrot, czy niebieski to powrot do baku ??
czerwony to powrót
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
przemek_byd
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: przemek_byd »

ADAMXXL i wszystko jasne.

przypomnialo mi sie ze mam kolejny problemik,

mam 3 krocce na wezyki w przepustnicy i nie wiem gdzie je podlaczyc i co podlaczyc.

Obrazek


poprosze najlepiej o opis co i gdzie do wezyka nr. : 1,2,3
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

2 i 3 podgrzewanie przepustnicy (wg mnie można olać, ja podłączyłem ale teraz myśle, że niepotrzebnie)
1 o ile pamiętam do zaworka a potem do filtra z węglem (odpowietrzenie baku) to jeszcze do potwierdzenia
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
przemek_byd
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: przemek_byd »

OKi, dziekuje za pomoc, jutro odpalam silnik....

o ile nie bedize padalo, bo robie to na dworzu pod klatka :D


pozdrawiam
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

AdamXXL pisze:2 i 3 podgrzewanie przepustnicy (wg mnie można olać, ja podłączyłem ale teraz myśle, że niepotrzebnie)
1 o ile pamiętam do zaworka a potem do filtra z węglem (odpowietrzenie baku) to jeszcze do potwierdzenia
Dokładnie. Ja tego też nie podłączyłem i nawet przy - 20 przepustnica się nie zacinała.
przemek_byd pisze:
czerwony to powrot, czy niebieski to powrot do baku ??


Obrazek
hmm- ja mam trochę inaczej- oba przewody paliwowe mam przykręcane i wchodzą od prawej strony. Ale u Ciebie ten z lewej (niebieski )100% będzie dopływem.
Obrazek
przemek_byd
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: przemek_byd »

astra odpalona, chwycila za 1 razem, ale zgasla
pozniej chwycila na dluzej, samoregulatory sie napompowaly i pracowala rowno, tylko ze obroty byly za wysokie

nie wiem co jest ale trzyma min 2 tys obrotow i podosi sie do 3 tys i tak trzyma.

krokowiec sprawny, zmienilem chyba ze 3 szt i na kazdym to samo.

macie jakis pomysl ??
przemek_byd
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: przemek_byd »

wezyki juz pozamienialem i astra trzyma rowne obroty 900-950 troszke sie wachaja, ale to nei problem.

problemem jest to, ze lekko kopci na czarno krecilem zaplonem na rozne juz strony, i jest albo czarno, albo bialo.

Inny BIG PROBLEM to to ze pali sie kontrolka silnika...

sprawdzilem kody bledow i nr 22. czyli Czujnik położenia przepustnicy [TPS] - niskie napięcie

Czy wiecie co moze byc nie tak ?? czy mozliwe ze cos podlaczylem zle ??

Instalacje jest stara, czyli od 14nz, wczesniej dzialalo ok, jedyne co to dolutowalem tylko przewody od wtryskow, ale to nei ma chyba z tym nic wspolnego. czy sie myle ??

mozecie mi pomoc ?? co i jak i gdzie przykrecic zeby nie kopcil i zeby zgasla kontrolka, bo zarowki z niej nei wyjme...
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

jak wali na czarno to pewnie zalewa silnik.

wiązkę całą przerabiałeś pod komp c1_se czy wszystkie wtryski pod jeden są podpięte? czy aby wszystko w instalacji sprawdzone ??
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
przemek_byd
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: przemek_byd »

wiec tak:

kompa i wiazke mam od c14nz, podpielem tylko zamiast 1 wtrysku, 4 pod te same kable.

Silnik trzyma rowno obroty, odpala ladnie, rowno pracuje.

Jednak kopci na czarno po mocniejszym depnieciu. Krecilem juz aparatem zaplonowym na rozne strony i albo kopci na bialo, albo na czarno...

Potencjometr przepustnicy jest ten sam co mialem w NZcie, wiec na 1000% jest sprawny, podmnainialem nawet na inne i nadal to samo. Z kablami przy nim nie kabinowalem, nie cielem ani nie lutowalem, wiec nei wiem dlaczego ma za male napiecie??

Jak nie uda mi sie tego naprawic, ani pozbyc sie kopcenia, to bede zmuszony zalozyc stara glowice od 14NZ, ale najpeirw ja lekko zmodyfikuje :D
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

ilość podawanego paliwa nie wyregulujesz kręcąc aparatem zapłonowym.
4 wtryski ~12ohm spinasz równolegle co wypadkową daje około 3ohm. Jaką rezystancje ma wtrysk od monowtrysku?

wg mnie nie ma kompletnie sensu pakować mpi na sterowaniu od monwtrysku.
jeśli chciałeś dać wałek i głowicę od mpi a nie za bardzo to ze sterowaniem wychodzi, to możesz teraz (zamiast wracać do nz) do tego bez większych problemów dopasować kolektor od c16lz (okrągłe kanały) i dalej pomykać na monowtrysku.

teraz nie pamiętam, ale potencjometr od mpi obraca się chyba w przeciwną stronę niż mono.

ps. jak byłem guffniasz to wkładałem w kontakt sprężynki i robiłem żarówki. jak myślisz jak długo świeciły ;) taki żarcik
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
dago
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 12 maja 2005, o 17:50
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: dago »

Tak obraca się w drugą stronę, tak jak gadaliśmy poszukaj kompa od se
R.
C14SE
przemek_byd
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: przemek_byd »

HEHE :-D
Kompa od 14se juz mam, wiazke tez, ale brakuje mi, czujnik polozenia walu i kolo pasowe pod czujnik.

moze ma ktos na zbyciu te czesci ??

A ze sie spytam, co jesli podepne wtryski szeregowo a nie rownolegle??

Jestem wqrwiony, bo zrobilem ok 100KM, i wypalilem ok 3/4 baku ......
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

przemek_byd pisze:HEHE :-D
Kompa od 14se juz mam, wiazke tez, ale brakuje mi, czujnik polozenia walu i kolo pasowe pod czujnik.
a komp jest pod rozdzielacz , czy DIS?
moze ma ktos na zbyciu te czesci ??
podpasuje też od silników x12sz i x14sz
A ze sie spytam, co jesli podepne wtryski szeregowo a nie rownolegle??
lepiej już zostaw równolegle - bliżej wartości monowtrysku.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
przemek_byd
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 27 sie 2005, o 12:28
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: przemek_byd »

No i projekt upadl :-( ,
bylem w zakladzie mechanicznym, po
patrzyli i powiedzieli ze silnik sie zalewa paliwem i go nie przepala, dlatego tak kopci na czarno. Regulacja zaplonu tu nic nie pomoze.
Byc moze mapy paliwa od 14nz nie pasuja za bardzo do tego typu modyfikacji i komputer podaje za duzo paliwa.
Nie ukrywam ze jezdzilo sie fajnie, silnik ciagnal nieziemsko do przodu :)

Teraz jedyne co mi pozostalo najlepszego to zalozona glowica, do ktorej przykrecilem kolektor od 14nz...

wiem wiem ze nie pasuja kanaly, ale silnik pracuje mi rowniej i tyle nie pali.
To sie niedlugo zmieni, glowice zostawiam jak jest, ale poszukuje obecnie kolektor od 16lz, ktory ma kanaly takie same jak 14se :ok:

Licze ze jak to wszystko poskladam do kupy i odpale, to poczuje chociaz minimalna roznice na plus, w porownaniu do oryginalnego c14nz.


Dziekuje za pomoc.
pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”