Strona 1 z 1

C12NZ ==> X12SZ

: 11 lip 2006, o 20:54
autor: Mihó
Zastanawiałem się co by było, gdyby wprowadzili jakiś idiotyczny podatek ekologiczny.

http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=762559

taki na przykład. Czy wtedy kłopotliwe byłoby przerobienie C12NZ na X12SZ ? To już będzie norma Euro II. Czym się one różnią ?

EGR i komp to wiem.

A coś jeszcze ?

Skąd się bierze różnica w sprężaniu ?

Re: C12NZ ==> X12SZ

: 12 lip 2006, o 02:05
autor: GUMIS2000
emes125 pisze:Zastanawiałem się co by było, gdyby wprowadzili jakiś idiotyczny podatek ekologiczny.

http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=762559

taki na przykład. Czy wtedy kłopotliwe byłoby przerobienie C12NZ na X12SZ ? To już będzie norma Euro II. Czym się one różnią ?

EGR i komp to wiem.

A coś jeszcze ?

Skąd się bierze różnica w sprężaniu ?
chyba głowica
jak cylingry sa te same
ale moga być tez tłoki

a tak wogle to X12SZ bez kata wcale nie bedzie ekologiczny

dano wtrysk zeby nie zabijac katalizatora ale tak wogle
to wcale ekologiczny silnik nie jest wiec
do ekologivznego swapa dolicz cene nowego katalizatora
poczym policz do 10 i zjec ciastko albo skocz na piwo :)

: 12 lip 2006, o 06:18
autor: Staneq
zmiana c12nz na x12sz, wydaje mi sie bezsensu..nie,nie nie wydaje mi sie to jest bezsensu :oko:

Re: C12NZ ==> X12SZ

: 12 lip 2006, o 08:11
autor: Mihó
GUMIS2000 pisze:
emes125 pisze:Zastanawiałem się co by było, gdyby wprowadzili jakiś idiotyczny podatek ekologiczny.

http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=762559

taki na przykład. Czy wtedy kłopotliwe byłoby przerobienie C12NZ na X12SZ ? To już będzie norma Euro II. Czym się one różnią ?

EGR i komp to wiem.

A coś jeszcze ?

Skąd się bierze różnica w sprężaniu ?
a tak wogle to X12SZ bez kata wcale nie bedzie ekologiczny
Na pewno ? Z oznaczeń silnika X wynika, że spełnia Euro II, a to jest już bardziej ekologiczny niż C.

A który jest bez katalizatora ? Ja w C12NZ mam. Czyżby w X12SZ go nie było ?

: 12 lip 2006, o 08:36
autor: Marcin99
Obydwa mają katalizator.
Tłoki powinny być takie same a jeśli nie to można splanować głowice ale...
To i tak jest bez sensu ponieważ jak na mój gust to nikt nie wystawi Ci świstka o spełnianiu bardziej rygorystycznych norm czystości spalin bo ty sobie tego zażyczsz. W stacji diagnostycznej mogą to stwierdzić na podstawie typu silnika, który bez zmiany bloku dalej będzie stał jak byk, że to C12NZ a po sprawdzeniu w katalogu będzie dalej spęłniał starsze normy.
Jedyne rozsądne rozwiązanie to swap silnika na coś większego np x16szr (75KM), pasować będzie bez większych problemów, czystość spalin będzie taka jak chcesz a i przybędzie te 30KM i troche NM. No chyba, że problemem dla Ciebie będzie skolei składka OC za większą pojemność :P

: 12 lip 2006, o 10:03
autor: AdamXXL
zmieniać sterowanie silnika, aby obniżyć toksyczność spalin, zasadniczo nie ma sensu - za dużo zmian związanych ze sterowaniem.

c12nz nie ma chyba egr pneumatycznego jak c16nz. jeśli nie to pakujesz kolektor dolotowy od c16nz (tam egr jest) i jeśli nie ma głowica odpowiedniego otworu do zaciągania spalin, to głowicę od x12sz i mając sprawny katalizator i sondę, niemal na pewno nie będziesz miał spełnioną odpowiednią normę


ps. głowicę + kolektor można nabyc już za 80zł ;)