Strona 1 z 3

Niepozorna Corsa A

: 21 lip 2006, o 11:55
autor: Mihó
Teraz, mając chwilkę czasu, mogłem zacząć realizować niektóre z moich pomysłów. Przy C12NZ trudno cokolwiek mówić o tuningu, ze względu na stosunek ceny do efektów, wiadomo że najbardziej się swap opłaci, a z tego silnika jestem zadowolony. Póki co, mogę się zająć małym stylingiem. Nie chodzi mi o założenie z przodu spoilera, który przyda się do odśnieżania ulic, ale o umiarkowany styling raczej tak, by samochód wyglądał blisko oryginałowi.

Jest to wersja City, więc nie ma prawie wszystkiego ;) W miarę możliwości dokładam do niej to co chciałbym mieć.

Na pierwszy ogień poszły okleiny słupków bocznych. Opierałem się o poradę zamieszczoną tutaj, a u mnie wygląda to tak:


Obrazek

Mam już pomysły na kolejne przeróbki. Nie będzie to wiele więcej już na zewnątrz i nic przy silniku. Dale się skupię na elektryce, parę drobiazgów uważam że warto mieć w samochodzie (nie liczę już dodanej zapalniczki). Najpierw jednak chcę się zająć kosmetyką, przywróceniem do stanu fabrycznego, tj. usunięciu rdzy z tylnych błotników

: 21 lip 2006, o 18:25
autor: All
witamy kolejną CA w projektach :)
słupki ładne :)

: 21 lip 2006, o 19:06
autor: !markos
a jak dla mnie z powodu "serii mowimy nie" temat nadaje sie do wywalenia...

: 21 lip 2006, o 19:34
autor: Staneq
ten dział opisany jest tak:
"Nasze projekty
To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliscie przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę."

moim zdaniem wg powyzszego, mozna tu prezentowac wszelkie modyfikacje w swoim aucie.. a ze kazdy projekt zaczyna sie od serii nie widzie problemu zeby kolegi watek tu wisial..

M-ca starczy i dla swapów i dla kosmetycznie zmienionych serii

: 21 lip 2006, o 20:08
autor: !markos
to ide zmienic regulamin, powstanie od razu 20 watkow :grin:

: 21 lip 2006, o 20:10
autor: Mihó
!markos pisze:a jak dla mnie z powodu "serii mowimy nie" temat nadaje sie do wywalenia...
To jest dopiero początek, jakby nie spojrzeć. A co do planów - jak pisałem - nie będzie poważnych przeróbek, obwalania auta plastixem, siatexem i innym dziadostwem, ale o podtrzymanie klimatu auta - np. stosując akcesoria/wyposażenie go w części/dodatki, które były oferowane w tamtych latach.

Tak więc gdyby np. był plan zrobić z City wersję GSI, ale przy zastosowaniu oryginalnych spoilerów to nie byłby tuning ? Tylko dlatego, że wykorzystano elementy seryjne ?

Ja myślałem że w tuningu się liczy pomysł wykonawcy i jakiś gust, a nie to czy części będą z corsy GSI czy jakieś wiejskie carzone specials.

Co do planów - głównie skupię się na elektryce pojazdu. Nie mam na myśli jakiejś choinki, rzędów reflektorów na masce, ale o drobne modyfikacje, gdzie mam nadzieję, moje pomysły okażą się przydatne dla innych

: 2 gru 2006, o 14:13
autor: Mihó
    • Dokładka pod zderzak przedni

      Obrazek
    • Regulator jasności oświetlenia deski

      Obrazek
    Jeszcze po drodze miałem regulator jasności podświetlenia wskaźników. Zrobiłem go na LM350, jego wadą było to, że nawet przy ustawieniu najwyższego napięcia występował na nim spadek napięcia ~2V (więc nie było maksymalnej jasności), poza tym, trudno było znaleźć potencjometr, który w tak małym zakresie obrotu miałby odpowiednią zmianę oporności. Wywaliłem go i zastosowałem oryginalny regulator z Renault 19 PH1, bo taki mi wpadł w ręce. Jest b. podobny do regulacji pochylenia świateł, ma odpowiedni zakres regulacji i obrotu. Jako że jest to element, na którym wydziela się jakaś moc, a cały jest z aluminium zastosowałem termowłącznik (ELMWOOD SENSORS) NC szeregowo, choć lepszy byłby NO równolegle.Jak będzie potrzeba, to i manuala zmaluję ;)

    Niedawno przyszedł jeszcze centralny zamek, prezent od mojej panny (niestety nie było żadnego przygotowania ze strony fabryki - tylko wytrasowane otwory na puszczenie przewodów i gotowe pod siłowniki), oczywiście bez pilota, jak w oryginale
    • Zaciski ATE 236x12mm

      Obrazek
    Hamuje lepiej, różnica jest zauważalna. Nie jest to jeszcze stawanie dęba, ale jednym z ważnych efektów tej wymiany jest to że nie będą się zapiekały (Delco raz mi się zapiekły). W komplecie z klockami Ferrodo Sport

    Małymi krokami w stronę CA GSI...

    : 27 sty 2007, o 09:51
    autor: Mihó
    • Fotele kubełkowe

      Obrazek
    Bardzo duża zmiana (biorąc pod uwagę, że stary fotel kierowcy miałem wysiedziany). W zdecydowany sposób poprawiło się wyczucie samochodu, przechyły, poślizgi, wszystko jest wyczuwalne. Wszystko jest fajnie, oparcia są regulowane od wewnątrz (nie trzeba drzwi uchylać, żeby położyć oparcie :oko:), mocowania stare zostały, więc miejsce się nie zmieniło (a wożę gaśnicę pod fotelem pasażera)

    Opis jak to zrobiłem (wykorzystując fotele z Kadetta GSI):

    * Oparcia - odkręcone od foteli z obydwu siedzisk
    * Ramy siedzisk rozebrane z tapicerek
    * odciąć pręty stanowiące konstrukcję dla trzymania bocznego w siedzisku w Kadecie i przyspawać je do ramy siedziska w Corsie.
    * obciągnąć tapicerką siedzisko w Corsie, zmontować siedzisko z oparciem, wstawić fotele do samochodu.

    Sprężyny z Kadetta są takie same jak w Corsie (kiedyś się różniły, ale ujednolicili je, aczkolwiek te w Corsie są trochę krótsze), więc fotel kierowcy dostał "nowe" sprężyny.Zdecydowałem się na grzebanie foteli, gdyż nie lubię tak radykalnych i nieodwracalnych kroków - czyli dospawać mocowania z Kadetta, usuwając te z podłogi z Corsy, ale wolałem podłogi nie ruszać (ponoć spaw osłabia materiał)

    : 5 mar 2007, o 08:40
    autor: Mihó
    • Gleba

      ObrazekObrazek
    No i poszła Corsa na glebę... Przód siadł o 40, tył o 15mm. Wygląda lepiej, a prowadzi się rewelacyjnie :-D. Trzeba tylko uważniej po drogach gruntowych jeździć ;) Zawsze dokładką drapię, a kilka miejsc stało się niedostępnych... Ale cóż, czego to się nie robi dla wyglądu ;) Heh, nie patrzcie na te plamki z podkładu ;) One znikną na wiosnę, ale jakoś chciałem je zabezpieczyć...

    • Obicia boczków drzwi

      Obrazek
    Każdy wie jak wyglądają seryjne boczki w CA w uboższych wersjach... Każdy inny będzie wyglądał lepiej, bo seryjne są jakie są ;) No i jest czarny

    : 5 mar 2007, o 08:49
    autor: YAQB
    Boczki fajne - ja bym sie pokusil na smarniecie tych plastikow na czarno

    : 5 mar 2007, o 08:59
    autor: Mihó
    YAQB pisze:Boczki fajne - ja bym sie pokusil na smarniecie tych plastikow na czarno
    Tak właśnie myślałem - korbki dać od innego Opla, klamki od Kadetta GSI, a podłokietniki próbować pomalować. Są jakieś lakiery bumper spray - do plastików, ale nie wiem na ile one zdają egzamin

    Spajszoty nocne

    : 30 mar 2007, o 22:29
    autor: Mihó
    Przyszła wiosna, zrobiło się ciepło, pora na kolejne mody:)
    • Zegary z Nexii
    Od dawna już kombinowałem nad innym licznikiem, bo ten mi się nie podobał. Myślałem o tym z ostatnich Kadettów (podświetlany od tyłu, z obrotkiem), ale jakoś polubiłem schemat, który się pojawiał u Opla np. w Vectrze A/B. Myślałem o zegarach z Astry, ale przeróbek by było tyle samo, a bardzo podobne w tym względzie miała Nexia :) W końcu Nexia to Kadett, a do Kadetta Corsa daleko nie ma.

    A teraz opisik jak to trzeba ugryźć:

    1. Linka - musi być koniecznie od Nexii, jest trochę dłuższa, ale w impulsator ładnie się wkęca (które zresztą są wymienne)

    2. Elektryka - niestety trzeba przerabiać kostki. Mam dokładny opis wtyczek, nie ma najmniejszego problemu, nawet jest mniej kombinowania niż przy wkładaniu jej do Kadetta (chodzi o checka)

    3. Montaż mechaniczny - tu jest trochę gimnastyki, bo są o kilkanaście mm szersze - trzeba wyciąć po kawałku tych wsporników (i tak nie wykorzystujemy uchwytów, co najwyżej górne mocowanie)

    4. Przekłamania - są, ale do usunięcia. Po pierwsze, koła muszą być w rozmiarze 175/70 lub 155/80. Na seryjnych kółkach (165/70 lub 145/80) mamy przekłamanie 2%, ale największe wynika z wyskalowania - ten z Nexii wskazuje od 20km/h, a ten z Corsy od 20, więc trzeba zdjąć wskazówkę i przesunąć ją o odpowiedni odcinek (chyba nie muszę tłumaczyć jak). Reszta wskaźników i kontrolek działa bez problemu, można dorobić kontrolkę rezerwy.

    A jak sprawdzić skalowanie ? Albo GPS, albo odcinka. Sprawdzałem jednym i drugim, dla jasności, na dwójce powinno odcinać przy ok. 93km/h (C12NZ, F10 WR 3.94, 145/80R13, W=1149)

    5. Wygląd - oceńcie sami ;)

    Obrazek

    Ciekawostki ? Są migacze rozdzielone L/P, kontrolki mają jedynie obrysy, a nie są to czarne symbole na podświetlonym tle, wskaźnik paliwa nie opada po wyłączeniu stacyjki i to wcale nie z powodu elektroniki. Całkowity przebieg podawany jest z dokładnością do 0.1km, a cofa się bardzo łatwo (jeszcze nigdy nie pokonałem 300tys. km w ciągu dwóch minut i to jeszcze na wstecznym)

    Niestety na automacie wyszły tak zdjęcia, w rzeczywistości to podświetlenie nie jest aż tak żółte, ale powiedziałbym ciepłobiałe


    • TID z Astry G
    Zamontowany w miejsce radia, z wykorzystaniem zaślepki zamiast niego. Podłączony bez problemów, pomimo tego że w Astrze G regulacja jasności odbywa się w oparciu o PWM, a u mnie jest to regulacja napięcia, nie ma kłopotu.

    Można sobie oszczędzić na termometrze - zamiast czujnika należy wówczas podłączyć termistor NTC 4.7kohm. Jest on identyczny z tym czujnikiem, więc nie ma różnic we wskazaniu. Pomiaru prędkości nie będzie. Impulsator w Corsie jest typu AA, więc 6 impulsów na obrót koła, w Astrze jest 16 impulsów, więc TID będzie wskazywał prędkość 2.5 razy niższą

    Obrazek

    Nie muszę dodawać, że zdjęcia nie oddają tego co na żywo...

    No i ostatnia z "nocnych" przeróbek - podświetlenie nóg. Wystarczyły dwa białe superfluxy (oczywiście ciepłobiałe). Oczywiście połączone z lampką sufitową

    Jeszcze tam po drodze doszedł gong z Nexii - przypomina o zaciągniętym ręcznym i pozostawionych włączonych światłach. O tyle, o ile o pierwszym nie zapominam, to o światłach (szczególnie latem) zdarza się


    No i na tyle by było z przeróbek we wnętrzu. Nie będzie żadnego kolorowego lunaparku. Lubię właśnie to podświetlenie, które miał Opel. Stąd żółto-białe podświetlenie, stąd TID - wszystko na żarówkach, a oświetlenie nóg na ciepłych diodach, które można uznać za zbliżone.

    Na zewnątrz - też była ingerencja - reflektory przód na przekaźnikach i zasilane grubym kablem bezpośrednio z akumulatora. Mniej dostaje wtedy włącznik we wnętrzu, a światła jaśniej świecą. Polecam

    P.S. Jutro będzie więcej zdjęć (pozostałe przeróbki)

    : 30 mar 2007, o 22:57
    autor: pirat
    ale fajnie! lol, no jak dla mnie 5-, bo kolor podswietlenia moglby byc np czerwony. Ale pomysl rewelacja - zarowno zegarki, jak i tid :)2

    : 31 mar 2007, o 08:17
    autor: Mihó
    Są już zdjęcia wykonane przy świetle dziennym.
    • Zegary

      Obrazek

    • Włączniki pod kierownicą:


    Brakowało mi tylnej wycieraczki, a udało mi się wymienić klapę tylną na taką, która już fabrycznie ją miała. Nie było żadnego problemu (instalacja jest w całości położona fabrycznie), ale musiałem przy okazji zmienić włączniki. Podobno one były plug & play. Może i podłączenie tak, ale montaż osłony kolumny kierownicy pochłonął sporo czasu i nerwów. Ale warto było, lepiej wyglądają i ich włączanie jest znacznie fajniejsze niż tych poprzednich rodem z Kadetta D (tylko trzeba trafić na oryginalne, nie na zamienniki)
    • ObrazekObrazek
    I to chyba będzie koniec prac we wnętrzu. Została już położona nowa wykładzina na podłodze (ciemniejsza), dalej jakieś czarne mieszki przyjdą, inna kierownica, ale już i tak skupiam swoją uwagę na czym innym :)

    • Światła pozycyjne
    Jako że wspomniane wcześniej włączniki miały jeszcze jedną parę styków (myślę o tych od kierunkowskazów), wykorzystałem je do podłączenia świateł pozycyjnych (postojowe to wiadomo, a pozycyjne to te świecące tylko po jednej stronie pojazdu). Miejsca w kostce włącznika migaczy były,więc tylko przeciągnąć kilka kabli, dwa przekaźniki i sprawa została załatwiona. Świecą się tylko na wyłączonej stacyjce, włączane dźwignią kierunkowskazów
    • ObrazekObrazek
    • TID

      ObrazekObrazek
    • Błotnik
    Miałem zorganizować małe poprawki blacharskie, ale jakiś "miły gość" pod supermarketem przyspieszył sprawę, uszkadzając lewy przedni błotnik. Przy okazji wziąłem też prawy do zrobienia - nic mu nie dokuczało, ale drażniła mnie zastosowana antena - raz, że podstawka już dobrze nie wyglądała, dwa - to miejsce w ogóle głupio wyglądało. Nawet jeśli będę miał jakieś car audio, to na pewno nie stosowałbym tamtej anteny, więc dziura została zaspawana
    • Obrazek
    Nie, nie zamierzam robić clean-look'a ;)

    : 31 mar 2007, o 11:54
    autor: D12
    Dobre mody, proszę pisz dalej mniejszą czcionką. Pozdro

    : 31 mar 2007, o 11:58
    autor: Mihó
    D12 pisze:Dobre mody, proszę pisz dalej mniejszą czcionką. Pozdro
    Mniejsza to jest jaka ? U mnie ona wygląda normalnie...

    Chodzi o pogrubienie
    • czy o wylistowanie
    ?

    Zawsze mam ustawiony rozmiar na normalny

    : 1 kwie 2007, o 23:02
    autor: geo022
    niby nic trudnego ale fajne pomysly Emes :) a przelozenie w nexii jest do samo co w CA ?:)

    : 1 kwie 2007, o 23:06
    autor: Mihó
    geo022 pisze:niby nic trudnego ale fajne pomysly Emes :) a przelozenie w nexii jest do samo co w CA ?:)
    Przełożenie jest takie jak w Kadecie czyli 1125, W Corsie mojej było 1149, stąd przekłamanie 2%

    : 2 kwie 2007, o 09:21
    autor: -=m&m=-
    no troche roboty zostało włozone :) podziwiam, że chciało Ci się to wszystko robić :) u mnie chyba od roku nie działa Tid i nie moge jakoś zabrać sie za jego poloutowanie :oops:

    : 22 lis 2007, o 08:19
    autor: Mihó
    Oj, dawno nie aktualizowany temat ;)

    Zagościł silnik z Astry G - X16SZR. Sprzęgnięty jest ze skrzynią F13 WR 3,72. Jeździ się bardzo przyjemnie, osiągi bardzo przyzwoite. Oprócz tego - rozpórka:
    • Obrazek
    Bo lubię swoje nadwozie i nie chcę się z nim za szybko żegnać z powodu tańczących kielichów. Rozpórka samoróbka i przebiega 1.5cm za pokrywą wtrysku, a nie w takiej odległości od ściany grodziowej, dzięki czemu myślę że jest skuteczniejsza

    Profilaktycznie robiliśmy głowicę i oglądali od razu wszystko. Bardzo ładnie silnik wygląda, nie widać po nim zużycia, nawet znowu go zalałem półsyntetykiem, którego nie zżera ;) Wykorzystując fakt zdjęcia głowicy wypolerowałem denka tłoków.
    • Obrazek
    Oczywiście wszystkie wypolerowałem, na foto zostawione jeszcze dwa, by ukazać różnicę ;)
    Nie wiem czy to widać na pierwszy rzut oka, ale komorę silnika chciałem przygotować na nowy motor. Zbiorniczki są umyte (nawet od środka) silnik wycieraczek dostał odmalowany stelaż, a alternator i rura do cieczy chłodzącej wygląda tak:
    • Obrazek
    Naturalnie wszystkie płyny i części eksploatacyjne nowe

    Silnik już miałem okazję sprawdzić pod kątem spalania - trasę Poznań-Szczecin pokonałem trzymając 90km/h - 5.05l/100km - dla porównania w identycznych warunkach C12NZ (gdy miałem zwalony termostat) spalił mi 5.2l, ale tam była skrzynia czwórka... Tak więc z silnika jestem bardzo zadowolony. Stożek Jacky, który widać na zdjęciu jeszcze nie został oddzielony od komory silnika, ale przyjdzie i na to czas. Czasami wydaje mi się zbyt głośny, ale przyzwyczaiłem się do niego. Długa skrzynia sprawdza się na trasach, a spod świateł się nie ścigam przecież. Ale i tak "1.2i" na klapie zostało ;)
    • Hamulce 256mm

      Obrazek
    Zaciski pochodzą z Vectry B, klocki i tarcze - Textar.
    • Koła 15"
    Wymuszone były w zasadzie poprzez większe hamulce. Z początku myślałem o 14", bo sądziłem, że ładniej będzie wyglądała tarcza prawie wypełniająca felgę. Na szczęście wystawiający felgi się pomylił i w opisie były 14" (ale proszę, nie pytajcie o jakim rozmiarze na początku myślałem, jaki mi wybito z głowy), a przyszły 15". A tych felg tarcza 256mm aż tak nie wypełnia. I chyba mniej agresywnie wygląda. I dobrze ;).
    Rozmiar dość nietypowy, bo 175/55R15, ale nie było mowy o 195/50R15 - po jednym przejeździe Poznań-Wrocław-Poznań wiedziałem, ze szerszych opon jak 175mm na pewno nie założę, bo przy wyprzedzaniu nie mam ochoty szarpać się na koleinach. Zdecydowanie nie polecam opon Continental ContiEcoContact - szumią bardzo. A miałem w zeszłym roku 145/80R13 i one aż takie nie były. Felgi są stosunkowo wąskie (5.5"), ale dzięki temu opona ładnie się rozkłada (i nie mówcie, ze fajna felga to jest od 7", bo to samochód, a nie widlak). Profil opony wg mnie jest w sam raz. Ani naleśnik, ani balon. Moje subiektywne wrażenie jest takie, że lżej mi się kręci kierownicą na niższym profilu.

    ObrazekObrazekObrazek

    Latem jeszcze zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia. Grill też był - do czasu jego uszkodzenia

    • Podwozie, ciąg dalszy
    Nie kładę aż tak dużego nacisku na wygląd - musi "w miarę" (blisko serii) wyglądać. Nie lubię żadnego ze styli tuningowych, najbardziej mi zależy na tym, żeby samochodem się sprawnie jeździło - czyli aby przyspieszał, hamował i skręcał gdy tego chcę. No i komfort też mi się należy ;) Taki niepozorny samochód, z zewnątrz prawie seryjny. Chyba już określenie Szczur nie pasuje do niego, ale gwiazdą na pewno się nie stał (i dobrze). Wiem, że do LETa, czy choćby do C20NE jej brakuje, ale ja jestem zadowolony :)
    • Zaczynamy od stabilizatorów na obie osie:

      Obrazek
    Samochód się przykleił do drogi, a w porównaniu do tego co było wcześniej, to teraz stał się posłuszny jak rower (wcześniej miałem 175/70R13).
    • Niższe sprężyny na tył:

      Obrazek
    Oczywiście wypiaskowane i odmalowane.

    • Zmiany we wnętrzu
    • Półka, której brakowało

      Obrazek
    Poskąpili mi jej w wersji CITY, a przydaje się :) Chciałem kombinować z tunelem z Kadetta, Astry, Nexii, ale rozwiązanie fabryczne okazało się najrozsądniejsze
    • Wygłuszenie samochodu
      ObrazekObrazek
    Drzwi i tył. Pozostaje jeszcze podłoga bagażnika i ściana grodziowa (od środka)

    Stało się ciszej. Pozbyłem się również metalicznego dźwięku przy zamykaniu drzwi. Oczywiście nim przyszły maty, wszystkie blachy zostały zakonserwowane. Z innych zmian - podłokietniki na drzwiach wróciły do dawnej formy, ale pozostaną szare. Tam przy okazji jakieś drobiazgi, na przykład wymiana teleskopu klapy tylnej, alarm
    • Nowa kierownica
    Jeszcze nie miałem okazji by pokazać, a już mam nową kierownicę z Vectry A. Taka mi najbardziej przypadła do gustu spośród wszystkich dostępnych na ten wieloklin, czego nie mogę powiedzieć o seryjnej.
    • Obrazek
    • Tapicerka nadkoli tylnych
    • Tapicerka boczków w bagażniku

      Obrazek Obrazek Obrazek
    Pokusiłem się od razu o podłączenie gniazda zapalniczki (widoczne na pierwszej i trzeciej fotce) i lampkę oświetlającą bagażnik. Jakkolwiek można było wykorzystać wspólne zasilanie (każda Corsa A po lifcie ma tam podciągnięte - czerwony kabel), to jednak wykorzystałem je tylko do lampki, a do gniazda zapalniczki biegnie w progu gruby kabel. Włącznik krańcowy w klapie zamontowałem już wcześniej (na potrzeby alarmu). Lampka Jak widać posiada wyłącznik - normalnie ona gaśnie po zamknięciu klapy bagażnika, ale można ją nawet wyłączyć przy otwartej klapie.

    • Obicie tylnej kanapy

      Obrazek
    Irytował mnie fakt iż różni się tapicerka na przednich fotelach i tylnej kanapie. Mimo tego, że kanapa była dopiero co prana, zdecydowałem się na zakup od tego samego sprzedawcy (RayTher z KTK) samych obić kanapy - ta z Kadett'a ma inny profil i nie zapakowałbym jej do Corsy. Tutaj było ułatwienie - obicie pochodziło z kanapy dzielonej, więc można było dowolnie dobrać szerokość. Zapinki pasów zostały, podobnie jak zamek do obalania oparcia, nie są pozakrywane. Na fotce widać też obicie na boczku tylnym. Ile można znosić ceratę ;) Podoba mi się ten welur, nie ma w ogóle porównania do pokrowców, które są dostępne na allegro/w supermarketach. Skoro już było oparcie zdemontowane, dlaczego by nie obić go również ? Nadkola już miałem obite, a tył oparcia wciąż straszył gołą blachą. Więc też został obity tym samym materiałem co nadkola:
    • Obrazek
    Z mniej istotnych drobiazgów - kontrolka poduszki :roll: Oczywiście nie mam jaśka, ale zegary z Nexii mają kontrolkę... Więc prosty układ na NE555 i kontrolka po przekręceniu kluczyka zapala się na 3 sekundy :)
    Kluczyki - i tak miałem dorabiane, więc jakoś nietęskno mi było do emblematu na nich i w punkcie dorabiania zamówiłem tak jak mają Ople po RM1995
    • Obrazek
    I felgi na zimę:
    Obrazek

    Felgi są od VW Golfa III, 14x6" i ET43. Gumy 165/70R14. Z tyłu między oponą a rantem nadkola zostało 5, może 8mm luzu. Z przodu zaciski też nie mają zbyt wiele miejsca i wygląda, jakby wypełniały całą felgę ;)


    Podsumowując - pracowity sezon ;) Sporo prac po prostu nie widać (jak choćby konserwacja podwozia, czy czyszczenie kanałów wentylacyjnych). Są jeszcze jakieś plany, ale póki co - dużo w trasy zabieram samochód i jestem bardzo zadowolony. Hamulce się już ładnie ułożyły i jestem z nich zadowolony - zanim one były zdarzało się przy wyprzedzaniu, że przyspieszy fajnie, ale później żeby się wcisnąć pomiędzy wyprzedzany samochód i jego poprzedzający chwilę trzeba było przeczekać na lewym pasie, aż samochód wyhamuje :]

    : 22 lis 2007, o 11:02
    autor: Porszak
    a na poczatku markos sie czepial ze seria :-P
    podoba mi sie ze autko stalo sie bardzo przytulne i fajne, bedac na poczatku takim troche blaszakiem

    : 22 lis 2007, o 12:11
    autor: fotograf
    Jak to nadal dla !markosa seria to chciał bym taką jeździć :-D
    Widac że autko robione z głową i co najważniejsze wszelkie mody robione samodzielnie !!! :D Corsa naprawdę fajna - podoba mi sie ze nie z zewnątrz faktycznie nie widać mocy autka a pod światłami można się nieźle naciąć :-P
    Wielkie gratki Emes !!!

    : 22 lis 2007, o 22:23
    autor: Kotlin
    Kurcze naprawde fajna corsa :D


    Gratuluje w ca 75 KM juz lata i to niezle:)

    : 24 lis 2007, o 13:19
    autor: seboss
    ładnie to wszytsko zaczyna wyglądać ! powodzenia w dalszych modach

    : 15 gru 2007, o 22:16
    autor: DeZet_LMT
    Siemanko mam taka samą corsę też czerwoną i tez 1.2. Dobry patent z obiciem drzwi, boków tylnich i tylnej kanapy. Tylko zastanawia mnie czemu nikt nie wkłada radia? aha i dobry patent ze zderzakami. sam myślałem co z nimi zrobić bo nie dość ze są poszarzałe ze starości to tragicznie wyglądają. mam ją od niedawna ale myśle powolii o jakis nieduzych zmianach jak np zderzaki. Zamontowałem głośniki w tylnej półce i w drzwiach:D od razu jest lepiej niż te oryginalne. Jeszcze mam problem z grillem bo za nisko siedzi cos musze z nim pokombinować bo wygląda na to ze nie chce wejść w zatrzaski.

    : 18 gru 2007, o 20:11
    autor: Mihó
    Mała zmiana oświetlenia

    Tak to wygląda all off:
    • Obrazek
    Włączone światła postojowe:
    • Obrazek
    Postojowe + cofania:
    • Obrazek
    Postojowe + STOP:
    • Obrazek
    Postojowe + przeciwmgłowe:
    • Obrazek
    Przeciwmgłowe zostało jak w oryginale - po lewej. Światła cofania powędrowały w zderzak, a że mają dymione klosze, to nie odcinają się (optycznie), gdy wyłączone. Prawa lampka pochodzi z GB ;)

    : 21 gru 2007, o 16:19
    autor: fotograf
    Heh naprawdę gratuluję pomysłów :) Ciekawie to wygląda no i wyróżnia Corse spośród innych CA :oko: Czekam co wymyślisz następnego - może da się zaaranżować do CB 8-)

    Re: Niepozorna Corsa A

    : 22 mar 2008, o 17:55
    autor: Mihó
    Drobne mody od początku roku... W między czasie się broniłem, do tego ciągle praca, więc czasu na modziki też niezbyt wiele. Poza tym, ten sezon będzie raczej poświęcony dopracowywaniu Corsy, niż wprowadzaniu kolejnych zmian.
    • Deflektor

    Zaczynam od osłony (deflektora wody) wentylatora nagrzewnicy:
    • Obrazek
    Będzie trochę przy dolocie, trochę przy wydechu

    Powoli znajduję czas na mody :) Przyznam, że napotykam trochę problemów, bo albo dostawcy zawodzą, albo fachowcy nie umieją się podjąć pewnych działań.
    • Alternator

    Wymagane było trochę zmian obejmujących alternator. Z początku zregenerowałem (z przezorności) stary, wypolerowałem go, uchwyty zostały odmalowane proszkowo. A później doszedłem do wniosku, że i tak go wymienię, więc zastosowałem coś mocniejszego (mimo tego, że fabryczny 55A dawał sobie radę bez problemu z ładowaniem aku 45Ah). Z uwagi na trudniejszy (w przpypadku Delco) serwis zdecydowałem się na BOSCH'a 70A. Trafiłem na egzemplarz, który był w 100% oryginalny, na każdym drobiazgu nabite logo BOSCH'a. Jest to już nowsza konstrukcja (obudowa koszykowa, podwójne chłodzenie). Wyglądem będzie pasował do nowszego silnika ;). Oczywiście obudowa wyczyszczona, nowe łożyska, odmalowane łapy, a koło pasowe zostało sprawdzone pod kątem ew. bicia bocznego i skorygowane. Wszystkie śruby ze stali kwasoodpornej - ładniejsze, twardsze i za kilka lat nie powinno im się nic stać. Pasek nowy - Gates'a, czyli takie, jak daje wytwórnia na pierwszy montaż.

    Obrazek

    Przewód masowy wstawiony nowy i grubszy. Dokładnie z takiego też przewodu są też wykonane masa aku-silnik i aku-nadwozie - 25mm². Oczywiście brązowe, by zachować zgodność ze schematem. Napięcie na zaciskach akumulatora na wolnych obrotach wynosi 14.43V :cool: Chciałbym również w tym miejscu podziękować fotografowi, który wiele mi pomógł - cała rozkminka przy łożyskach, oraz dobór najtrwalszych i sprowadzenie ich to jest jego zasługa.

    Mało "sportowe" mody, czyli zabawa ze spryskiwaczem:
    1. Zaczniemy od podłączenia kontrolki zbyt niskiego poziomu płynu - w tym celu kupiłem czujnik z pływakiem z Vectry A i podłączyłem do moich zegarów, które taką kontrolkę miały
    • Obrazek
    2. Dysze spryskiwaczy przednich - tu z Citroena C3. Kosztują 13zł/szt, a są zupełnie inne niż jednostrumieniowe z Corsy. Te rozpylają mgłę na szybie, dzięki czemu schodzi mniej płynu na efektywniejsze spłukanie szyby. Montaż wymaga wykonania pewnych podstawek, gdyż te dysze nie mają możliwości regulacji i trzeba je podnieść (w C3 są dalej od szyby niż w CA). Poniżej zdjęcie ile płynu zostawiają na szybie po półsekundowej pracy pompki
    • Obrazek
    3. Spryskiwacz tylny. Ponad rok temu założyłem klapę z wycieraczką. Brakowało mi tylko podłączenia spryskiwacza. Pytania na forum na niewiele się zdały, a podejrzałem jak biegnie w jednej CA w oryginale. W tej chwili u mnie biegnie dokładnie tak samo, a przejście z komory silnika do wnętrza pojazdu jest zabezpieczone przelotką z b.długim kołnierzem, by nie leciała mi do środka woda
    • Obrazek
    4. Zaworki kierunkowe. Można je kupić w sklepach Fiat'a - kosztują grosze, a diametralnie zmieniają pracę spryskiwacza. Dzięki nim płyn nie cofa się z przewodów do zbiorniczka, ale stoi cały czas. W chwili startu pompki płyn jest już na szybie. Występują z jednym wyjściem i dwoma
    • ObrazekObrazek
    Z tym wszystkim jeżdżę już od stycznia, ale dopiero teraz miałem czas, by pokazać. Przynajmniej pokazuję dokładnie sprawdzone patenty ;)

    Re: Niepozorna Corsa A

    : 23 mar 2008, o 20:05
    autor: Porszak
    drobne, ale bardzo praktyczne mody. mnie sie wszystkie podobaja. czy zbyt mocy alternator nie ma skutkow ubocznych dla aku??

    Re: Niepozorna Corsa A

    : 23 mar 2008, o 20:16
    autor: Mihó
    Porszak pisze:drobne, ale bardzo praktyczne mody. mnie sie wszystkie podobaja. czy zbyt mocy alternator nie ma skutkow ubocznych dla aku??
    A od czego jest regulator ;) ? Ze spokojem. Dokładnie taki zestaw (altek 70A i accu 45Ah) był np. w Vectrach B