Strona 1 z 1

F10 IV, a F10 V - skąd różnice w spalaniu ?

: 31 lip 2006, o 12:46
autor: Mihó
Patrząc do instrukcji, widzę że przy C12NZ i skrzyni IV spalanie jest wyższe (poza miastem) - co jest logiczne, bo przy 90/120 na czwórce są większe obroty, niż na piątce

Ale nie kapuję, skąd są różnice w spalaniu w cyklu miejskim :-? Przecież pierwsze cztery przełożenia są takie same, więc dlaczego się podnosi spalanie o 0,2l, skoro i tak po mieście piątki się b. rzadko używa ?

Nie powiecie mi że dodatkowy dynks przy skrzyni waży 150kg, przez co auto jest cięższe :lol:

Ale wiecie może dlaczego tak jest ?

: 31 lip 2006, o 14:12
autor: cursor
Wszystko zależy od skrzyni. IV jest bardzo krótką skrzynią, żeby pozostać przy tych samych przełożeniach to musiałbyś szukać V krótkiej.

: 31 lip 2006, o 14:47
autor: =JUHol=
a nie odwrotnie? :oko:

: 31 lip 2006, o 15:42
autor: Mihó
Pytam się dlatego, że jedyna różnica w przypadku F10 między IV a V, to piąty bieg, a pozostałe przełożenia są te same...

Obrazek

: 31 lip 2006, o 17:36
autor: =JUHol=
przelozenia biegow owszem a przelozenie główne? :lol:

-----------------------------------------------------------------------------------
Corsa A

C12NZ

F10/5

3,74

10S, 12NC, 12NV, 12SC, 12ST, A12ST, S12ST, 13NB, 13SB, C13N, 14NV, C14NZ, C14SE

F10/5

3,94

10S, 12NC, 12NV, 12ST, A12ST, E12GV, E12N, S12ST, C12NZ, 13SB, 13SH, 14NV, C14NZ

F10/5

4,18
--------------------------------------------------------------------------
to sa same Vbiegowe ale 4 biegowe tez sie roznily glownymi

: 31 lip 2006, o 17:56
autor: Marcin99
Dokładnie tak. Przełożenia te same ale główne inne. Matematyka się kłania. Dla przykładu skrzynia f13CR (czyli krótkie przełożenia) z głównym 3.74 w prędkościach jest porównywalna z f13WR i głównym 4.18. Czy to tak ciężko jest sprawdzić - są w necie przeliczniki/kalkulatory skrzyń biegów to można łatwo sprawdzić.
A tak wogóle to po co Ci to potrzebne? Dobrze wiesz, że te dane są podawane wg. jakiejś tam normy a weryfikowane w laboratorium a nie warunkach drogowych i nijak może się to mieć do twojego przypadku.

: 31 lip 2006, o 18:53
autor: Mihó
Marcin99 pisze: A tak wogóle to po co Ci to potrzebne? Dobrze wiesz, że te dane są podawane wg. jakiejś tam normy a weryfikowane w laboratorium a nie warunkach drogowych i nijak może się to mieć do twojego przypadku.
Chciałbym wiedzieć, co pociąga za sobą zmiana skrzyni z IV na V. Jakiego przełożenia najlepiej szukać ? Na wyścigach to mi raczej nie zależy; spokojnie jeżdżę. Pasowałaby mi skrzynia o takim przełożeniu jak obecna IV - do miasta idealna, a na trasie całkiem przyjemnie się jeździ

: 31 lip 2006, o 19:44
autor: Mihó
Marcin99 pisze:Dobrze wiesz, że te dane są podawane wg. jakiejś tam normy a weryfikowane w laboratorium a nie warunkach drogowych i nijak może się to mieć do twojego przypadku.
A właśnie że może coś mieć ;)

Ostatnio na trasie udało mi się osiągnąć 5,2l/100km obiecywane przez producenta 8-)

: 18 wrz 2006, o 19:35
autor: BRAWIMEX
=JUHol= pisze:przelozenia biegow owszem a przelozenie główne? :lol:

-----------------------------------------------------------------------------------
Corsa A

C12NZ

F10/5

3,74

10S, 12NC, 12NV, 12SC, 12ST, A12ST, S12ST, 13NB, 13SB, C13N, 14NV, C14NZ, C14SE

F10/5

3,94

10S, 12NC, 12NV, 12ST, A12ST, E12GV, E12N, S12ST, C12NZ, 13SB, 13SH, 14NV, C14NZ

F10/5

4,18
--------------------------------------------------------------------------
to sa same Vbiegowe ale 4 biegowe tez sie roznily glownymi
No to teraz która skrzynia jest powiedzmy... idealna jesli ktoś chce uzyskać szybkie odejscie ze swiateł?
Aaa i niech mi ktoś prosze powie gdzie jest to oznaczenie by rozpoznac jaka F10 V mamy?
A te całe symbole MQ, CT, MG na zółtych nalepkach to jest właśnie to oznaczenie??

: 18 wrz 2006, o 22:56
autor: Mihó
BRAWIMEX pisze:
=JUHol= pisze:przelozenia biegow owszem a przelozenie główne? :lol:

-----------------------------------------------------------------------------------
Corsa A

C12NZ

F10/5

3,74

10S, 12NC, 12NV, 12SC, 12ST, A12ST, S12ST, 13NB, 13SB, C13N, 14NV, C14NZ, C14SE

F10/5

3,94

10S, 12NC, 12NV, 12ST, A12ST, E12GV, E12N, S12ST, C12NZ, 13SB, 13SH, 14NV, C14NZ

F10/5

4,18
--------------------------------------------------------------------------
to sa same Vbiegowe ale 4 biegowe tez sie roznily glownymi
No to teraz która skrzynia jest powiedzmy... idealna jesli ktoś chce uzyskać szybkie odejscie ze swiateł?
Aaa i niech mi ktoś prosze powie gdzie jest to oznaczenie by rozpoznac jaka F10 V mamy?
A te całe symbole MQ, CT, MG na zółtych nalepkach to jest właśnie to oznaczenie??
Typ np. F10 - masz napisany na obudowie skrzyni, widoczny jest z zewnątrz. Jedna przełożenie główne - to już chyba na kołnierzu jest