Strona 1 z 1

rozkminka: brake setup do c20rsy

: 7 sie 2006, o 15:43
autor: wow
rozkminiam sobie nowy setup hebli do c20rsy... biore pod uwage dwie opcje i zastanawiam sie w ktora strone isc... podpowiedzi mile widziane :)

1. tarcza przod kadett gsi (tak jak mam rozmiarowo), tarcza tyl standard kadett gsi
wszystko to zbudowane na ebc turbogroove i red stuff, przod i tyl. z tego co wiem hamuje mega dobrze, wyglada rowniez fajnie i nie ma problemu z 4ema dziurami w piascie bo tak seryjnie mial kadzio

2. tarcza przod cali turbo, tarcza tyl standard kadett gsi
zaciski juz mam, tutaj poszedlbym pewnie w jakies ate z wiercona dziura do zamocowania na piascie (cali miala 5 dziur), lub robione a czewie w ats zwyklaki tarcze i ewentualnie red stuff klocki, do tego tyl tez juz raczej zwyklak tarcza. nie bedzie wygladac tak fajnie jak ebc, ale hamowac moze rownie dobrze, albo lepiej...

pompa zostanie seryjna, korektor sily hamowania z kadett'a

: 7 sie 2006, o 15:58
autor: -=m&m=-
ja bym poszedł w stronę większych tarcz z przodu, w końcu tym hamulcem w większości hamuje auto a jeśli tarcze z kadeta gsi to 256x24 to ledwo u mnei starczają więc nei wiem jak to może działac w przypadku c20rsy :oko:

: 7 sie 2006, o 16:24
autor: Staneq
jak szalec to szalec.. duza tarcza wyglada fajno :oko:
Obrazek

w tym przypadku to 285mm

: 7 sie 2006, o 18:13
autor: wow
zaciski ktore mam sa wlasnie pod tarcze 284mm z cali turbo... ale jest problem z tarczami na 4 dziury w takim rozmiarze... :(

: 7 sie 2006, o 18:22
autor: Staneq
eeetam trudno dostepne..
ale za to jaki efekcior
Obrazek

a troche oftopicznie to mysle ze twoj let jaby wygladal jak to 20xe ponizej było by mega..
Obrazek

: 7 sie 2006, o 18:35
autor: wow
licze troche na pomoc gumisia... on w koncu jakos powiercil te tarcze, ze pasuja mu... ;) postaram sie zdobyc fotke turbogroove w 284mm i zobaczymy czy i tam sie uda robic dziurke :)

ale ze jak mialby wygladac? :) ze tak bialo? ;) czy ze tak calkiem czysto?

: 7 sie 2006, o 18:41
autor: Staneq
tak biało.. :-D

: 7 sie 2006, o 18:49
autor: wow
moze to i nieglupi pomysl :) pewnie kupa roboty zeby pomalowac te pokrywki... trzeba pewnie zdrapac wszystko...

: 7 sie 2006, o 21:00
autor: !markos
no zaraz.. a co to za problem dorobic tarcze tam gdzie zamowil je gumis? zawsze mowilem - dobry hamulec do duzy hamulec i nie ma tu wyjatkow. 256mm jest dobre do 100 konnej lekkiej corsy, ale nie do 300+ konnego monstera z klatka, ktory wazyc bedzie ze 200 kilo za duzo niz powinien :-P

: 7 sie 2006, o 21:10
autor: Staneq
wow pisze:moze to i nieglupi pomysl :) pewnie kupa roboty zeby pomalowac te pokrywki... trzeba pewnie zdrapac wszystko...
no imho to bylo by zacnie...u Klariego czarny c20xe wyglada zajebiscie, ale do c20rsy bialy tylko biały let Panie Tomku! :-D

a wracając do hebelkow to chyba Gumi przetarł szlak wiec moze jak pisze Markos warto isc w slady gumisia

: 7 sie 2006, o 22:58
autor: wow
!markos pisze:256mm jest dobre do 100 konnej lekkiej corsy, ale nie do 300+ konnego monstera z klatka, ktory wazyc bedzie ze 200 kilo za duzo niz powinien :-P
meen, no pracuje nad utrata wagi... cwicze, na basen chodze... :lol:

gumis do mnie przekrecil i straszliwie mi pomogl, bo do tej pory myslalem ze wystarczy kupic np turbogroove od cali turbo nawiercic dziurki na 4 stud setup i juz... oczy mi sie zdeka otworzyly. ok, temat rozkminiony... beda pewnie plain dyski + red stuff przod tyl. bedzie duzy konkret hebel... kiedys ;)

Staneq, dobrze kminisz... Ewci tez sie spodobalo na bialo... zrobimy bialo. musze z klarim rozkminic jak bardzo sie z tym narobil ;) dziekowac!

: 7 sie 2006, o 23:12
autor: AdamXXL
nie ma takiej opcji, ale zawsze myślałem o jednych felgach z omegi, a były wyłącznie na 5 śrub i właśnie chętnie zobaczyłbym 5 śrubek :-P

: 8 sie 2006, o 08:49
autor: wow
myslalem o konwersji na 5 srubek, ale troszke za pozno o tym pomyslalem... tzn, zdazylem kupic juz cala belke z kadzia do przerobki na tarczo bebny, ktora jest co prawda znacznie mniej nowoczesna niz 5 dziurowy zestaw z tarczami i recznym na tarczy zrobionym, ale tez tansza... bo jednak dobrze jest kupic cala belke w calosci, bo jest tam troche drobiazgow, z ktorych kompletowaniem potem jest rzezba...

no to temat hebli zalatwiony, dzieki :) pomocne to forum...

: 8 sie 2006, o 11:40
autor: qomo

: 8 sie 2006, o 12:15
autor: szajboos
Proponowałbym zmienić także pompe i serwo. Szczególnie pompe. Jak porównywałem pompe z kadzia gsi 8v do tej od cursora (kadett kombi c14nz) to jest ona 2 razy większa, co powinno dać większe ciśnienie.

: 8 sie 2006, o 21:53
autor: wow
o dziekowac za ten wrzut qomo... tez sie przydalo w ramach rozszerzenia wiedzy na temat...

poki co zostaje oryginal pompa z corsy... z netowego gadania na corsasport i innych forach wynika, ze sie sprawdza... jesli sie okaze ze jednak cos jest nie tak, ze taki sposob hamowania mi nie odpowiada zmienie i to, zwlaszcza ze pasuje bolt on (copyright !markos) ;)

: 9 sie 2006, o 16:01
autor: radzio_gsi
ja juz u siebie, tez mam zalozony nowy setup z przodu tarcze omp nacinane i nawiercane 256mm + klocki omp road&sport zastanawiam sie co z pompa, chyba zeswapuje ja od astry gsi z ty, ze wywale wogole serwo.

: 9 sie 2006, o 19:11
autor: pirat
radzio_gsi pisze:ja juz u siebie, tez mam zalozony nowy setup z przodu tarcze omp nacinane i nawiercane 256mm + klocki omp road&sport zastanawiam sie co z pompa, chyba zeswapuje ja od astry gsi z ty, ze wywale wogole serwo.
no i? jakby nie na temat c20rsy Wowa troche nie?

: 9 sie 2006, o 19:22
autor: radzio_gsi
no jakby nie

: 9 sie 2006, o 23:05
autor: wow
znalazlem jeszcze calkiem fajowy setup wilwooda na przod w znacznie przyjemniejszej cenie niz reyland, ktorego kiedys o malo nie kupilem... ale to raczej w sferze baaaaaaaardzo (o ile wogole) dalekiej przyszlosci :)

: 10 sie 2006, o 09:44
autor: -=kLaRi=-
Wowik ,wszystko da sie zrobic :)
Jesli chodzi o czyszczenie pokryw to ja wszystko zdzieralem do 0... najgorzej bylo z czerwona pokrywka z napisem Opel... zdzieralem ro dremelem malutka szczotka druciana i zajelo mi to chyba z 2dni... i kilka szczoteczek. Farba jest tak grubo nalozona i twarda (to jakis chlorokauczuk czy cos) ze ciezko schodzi , o wiertarce i szczotce drucianej zapomnij -wogole tego nie rusza , dremel przy 5tys obrotow juz to zdziera ale tez trza sie napocic...
Pokrywa zaworow tez nie jest latwa w wydrapaniu , ja uzylem szlifierki oscylacyjej z paiperem 100 najpierw na 1000 konczac.. kilka minusow to to ,ze nie wszedzie dojdziesz (tylko plaskie powierzchnie a jest ich malutko) potem zostaje dremel ; robiac szlif. oscyl. mozesz pozdzierac sobie wypuklenia tam gdzie sa otwory na sruby ,ja je pozdzieralem i na 1 rzut oka nie widac ale jak ktos sie zna to przyuwazy ,ze sa zdarte :) -ale to tylko dla znawcow ,dla reszty niewidoczne, no i najwiekszy minus to pracochlonnosc tego zadania... ;)

Jesli chodzi o hamulce to nie wiem o co chodzi Markosowi z tymi heblami ,ja u siebie mam 256 i jakos spokojnie daja rady!!!Jakos 150konne kadety mialy takie hamulce a w corsie niby wystarczaja do 100KM... !?chyba cos tu nie gra... Cos Pan gdzies zle przeczytal Panie Markos...-Chyba tylko HONDY maja najlepsze hamulce...

W 300KM aucie wieksze hamulce sie przydadza tarcze z tylu napewno spelnia swoje zadanie! Moj kumpel ostatnio zalozyl tarcze do tylu z kadzia do corsy A ,podobno jest to bajecznie proste a tu sie rozpisuje ,ze mega rzezba... Jezdzi na tym juz ponad 2tyg ,nie ma problemow z zarzucaniem tylu itd.. Aha teraz wklada c20xe...

@Markos- od czasu kiedy kupiles H to nic ci nie pasuje w Corsach - kiedys broniles swoich racji dotyczacych OPLA jak lew...

: 10 sie 2006, o 10:13
autor: !markos
jezdzilem na 256 i wiem, ze moze byc lepiej. i ze powinno byc lepiej, szczegolnie jak ma sie taki setup jak planuje wow.... to nie dupowoz. to pocisk. a pocisk ma to do siebie, ze jezdzi zajebiscie szybko i tak samo szybko powinien hamowac. dlatego w ogole nie rozumiem rozmowy o 256mm. to jest fajne w tigrze - w koncu nieco ciensze, ale srednica sie zgadza. wiec nie mow prosze, ze to jest taki ultramegazajebisty hebel, bo to po prostu pierwszy rozmiar, ktory hamuje.

nie widze tu zadnego zwiazku z honda moze poza tym, ze civic tez ma za male hamulce w serii. mike tez mowi, ze 256 to u niego troche za malo. on nie ma hondy.

pokrywe mozna doczyscic preparatem do usuwania starych powlok lakierniczych, imho nie potrzeba do tego zadnej wiertarki, drucianych szczotek, ani dremelkow...

: 10 sie 2006, o 10:43
autor: -=kLaRi=-
!markos pisze: pokrywe mozna doczyscic preparatem do usuwania starych powlok lakierniczych, imho nie potrzeba do tego zadnej wiertarki, drucianych szczotek, ani dremelkow...
OOo to powiodzenia... ja prubowalem i jakos nic nie pomoglo ,ani scansol ani tygrys itd... ten lakier na pokrywie jest tak twardy ze nie da rady ,piaskowanie tez nie pomoglo -piasek sie odbija od tego.

: 10 sie 2006, o 10:57
autor: !markos
ja nie bede zdzieral oryginalnej czerwonej powloki z b18c6, wiec powodzenia mozesz ewentualnie zyczyc tomkowi :oko:

: 10 sie 2006, o 11:35
autor: -=kLaRi=-
Na twojej pokrywie jest chyba czarny mat??

Zeby ladnie wygladalo trzeba zedrzec i niestety nie dzialaja na to zadne specyfiki... ;( (wyprobowalem) dlatego zostaja te narzedzia ,ktore wymienilem ... ale po ogarnieciu i pomalowaniu w swoj kolor wyglada to swietnie...!!! - Staneq widzial:)

: 10 sie 2006, o 11:49
autor: wow
aw szit... myslalem ze piaskowanie bedzie super mega zajebista technika do zdrapania tego gowna... a tu wiekszy kaliber trzeba bedzie wytoczyc...

ok Staneq, jakies moze prostsze do wdrozenia pomysly? :oko:

: 10 sie 2006, o 12:10
autor: !markos
-=kLaRi=- pisze:Na twojej pokrywie jest chyba czarny mat??
chyba nie :grin:

Obrazek

: 10 sie 2006, o 15:49
autor: Staneq
wow pisze:..ok Staneq, jakies moze prostsze do wdrozenia pomysly? :oko:
tak szybko sie poddajesz Tomek?
nooo nie wierze... :oko:

mozna popytac chlopakow z corsasport czym malowali ze maja takie bielutkie... jak cos moge dac namiary na nicki