Strona 1 z 2
Modyfikacje - Corsa B 1,4 8v
: 14 sie 2006, o 18:34
autor: uszaty69
Witam
Przeszukiwałem Wasze forum dość długo, ale nie znalazłem nic konkretnego. Chodzi mi o Corse B 1,4 8v z 1998r.
Moje zapytanie jest takie: jakie modyfikacje mechaniczne są opłacalne przy tym silniku?
Z jakich modyfikacji są najbardziej zadowoleni właściciele takich silników?
Jakimi modyfikacjami raczej nie zaprzątać sobie głowy?
: 14 sie 2006, o 18:52
autor: Marcin99
Witam kolege z bliskich okolic

Jakoś po avatarze nie widać fascynacji corsą to i pewnie za wielkiej ochoty nie miałeś przeszukać archiwum. Na temat silników 8v w corsie wszystko zostało ju powiedziane a przynajmniej jeden ciekawy można znaleźć w naszych projektach.
Z 1.4 można trochę zrobić - najelpszym modem, który na naszym forum zreazlizowany był kilka razy jest przerobienie na c14se (zapewno masz silnik x14sz skoro to rok 98 ) i na dzień dobry mamy 82KM lub deczko więcej.
Pozatym standard dla wszystkich mechanicznych przeróbek silników: wydech z kolektorem rurowym, "sportowy" wałek rozrządu, GT głowicy.
Dla silnika 1.4 dobrym pomysłem jest również rozwiert na 1.6 (jeden właśnie rodzi się w olbrzymich bólach

)
: 14 sie 2006, o 18:57
autor: uszaty69
Marcin99 pisze:Jakoś po avatarze nie widać fascynacji corsą to i pewnie za wielkiej ochoty nie miałeś przeszukać archiwum
No wiesz samą corsą może nie, ale modyfikacjami tak
Szukam rzeczy dla mojego przyszlego szwagra, bo w swoim aucie, którym jeżdże, wiem już dokladnie co chce zrobić.
On chce coś zdziałać, ale za bardzo nie wie co i jak.
: 15 sie 2006, o 10:58
autor: kozzi
Marcin99 pisze:
Dla silnika 1.4 dobrym pomysłem jest również rozwiert na 1.6 (jeden właśnie rodzi się w olbrzymich bólach

)
niestety
@Uszaty69
a co byś chciał osiągnąć z tego 1.4 ??
: 15 sie 2006, o 18:03
autor: uszaty69
kozzi pisze:Marcin99 pisze:
Dla silnika 1.4 dobrym pomysłem jest również rozwiert na 1.6 (jeden właśnie rodzi się w olbrzymich bólach

)
niestety
@Uszaty69
a co byś chciał osiągnąć z tego 1.4 ??
Chodzi o podstawowe modyfikacje...
Teraz bardzo słabo wkręca się na obroty, na każdym biegu mógłbym książkę przeczytać, a na wysokich obrotach aż niemiło go tak ciągnąć.
co opłaca się przerobić w pierwszej kolejności? dolot, wydech, elektronika, czy warto ruszać kable, świece itp?
Nie chodzi mi o montaż turbo, a przeróbka na 16v też na razie nie wchodzi w grę. Jakto można powiedzieć: chce go powolutku wprowadzić w świat modyfikacji.
Dlatego pytam, co was najbardziej cieszyło i co daje relatywnie duże efekty przy tym silniku?
: 15 sie 2006, o 18:41
autor: kozzi
mnie najbardziej cieszyło jak sobie założyłem filtr BMC CDA

dziwięk tego fitra jest poprostu masakra
z drobnych rzeczy to możesz wymienic filtr na jakis stozek, zmienić wydech i to chyba wszystko z przeróbek mechanicznych, reszta to juz ingerencja w motor!!! oczywiście te przeróbki które wymieniłem nie dadzą jakiegoś oszałamiającego wyniku

: 15 sie 2006, o 21:52
autor: uszaty69
No to mu chyba stożek sprezentuje na jakąś najbliższą okazję
A na razie studiuje jak założyć zegary z obrotomierzem

: 15 sie 2006, o 22:57
autor: !markos
pierwsza rzecz, ktora powinienes zrobic to zmienic skrzynie na f13-5cr. seryjna wr'ka zabije kazda, nawet najfajniejsza modyfikacje.
: 16 sie 2006, o 08:41
autor: kozzi
no to żeś mu Markos doradził drobne grzebanie

: 16 sie 2006, o 11:03
autor: uszaty69
Przecież przełożenie skrzyni to nie jest jakaś strasznie zaawansowana modyfikacja. Dobrze, że napisał, bo w razie awarii skrzyni będę wiedział co robić

Tylko jak ją szybko załatwić
Ta skrzynia WR seryjna ma przełorzenie główne 4.18, a CR 3.94? Różnią się czymś jeszcze, czy tylko przełożeniem głównym?
Jaka byłaby prędkość maksymalna na skrzyni CR? Aha i jakie liczniki padowałyby do tej skrzyni (tzn z jakim przełożeniem W=?, K=?)
: 16 sie 2006, o 11:08
autor: !markos
kozzi pisze:no to żeś mu Markos doradził drobne grzebanie

imho jest to duzo mniej problematyczne niz robienie glowicy/wydechu/walkow, a do tego tansze niz ktorakolwiek z powazniejszych modyfikacji. odkrecasz jedna, przykrecasz druga i juz masz szybsza fure mimo, ze do silnika nawet sie nie dotknales. szkoda, ze wow tego nie zrobil jak mial 1.4 8v, ciekaw jestem jak wplyneloby to na osiagi w starym setupie silnikowym.
przy f13-5cr max to ok 200km/h, ale przy tym silniku na takie predkosci nie licz
przy seryjnym limiterze x14xe (ok. 6500rpm)
1 do ~50
2 do ~90
3 do ~120
4 do ~160
5 do ~200
czy jakos tak

: 16 sie 2006, o 11:25
autor: uszaty69
A ta skrzynia F13-5CR w jakich szła autach. Bo na Allegro podają tylko "typ: F13" i to z Corsy A,B i C. Nie chciałbym się naciąć, więc od razu pytam o wszystko. Te CR i WR są nabite wraz z numerami, czy jakoś inaczej je trzeba odróżnić?
A no i ten licznik na jaki trzeba by było zmienić...
: 16 sie 2006, o 11:49
autor: kozzi
były dwa rodzaje CR z głównym 3.94 i 3.74
tutaj znajdziesz potrzebne oznaczenia skrzyni:

: 16 sie 2006, o 11:56
autor: !markos
licznik w zaleznosci od tego jakie auto ma odczyt - jesli ma z abs, albo z impulsatora to k=16676, jesli na linke - to nie wiem

: 16 sie 2006, o 12:02
autor: uszaty69
No prosze

I w momencie wiem już wszystko co tylko chciałem o skrzyni

Dzięki chłopaki.
A z tym licznikiem chyba sobie poradze. Musze po prostu sprawdzić jakie jest przełożenie licznika na aucie, z którego będzie pochodziła skrzynia. Tabelke modeli silników i skrzyń jakie były też już mam, czyli komplecik informacji
Aha... a bardziej polecacie pewnie skrzynie z przełożeniem 3,74?
: 16 sie 2006, o 12:02
autor: AdamXXL
rozpoczynać od zmiany skrzynki = bez sensu!!!
zwłaszcza, że pewnie ma skrzynkę WR ale z głównym 4,18 więc prawie "zamienił stryjek siekierke na kijek"
dodatkowo zostawiając seryjny silnik, który wszystko co najlepsze ma na średnich obrotach, a zmieniając skrzynkę na bardziej krótką, wyjdzie na to, że pogorszą się tylko odczucia z codziennej jazdy.
jeśli mowa o 1.4 (x14sz) to jak mało ma być zmieniane, to zmina przepustnicy na tą z c16nz, odetkać nie za dużo wydech końcowym tłumikiem i moze kolektor wydechowy z c16se (takie 4-2-1)
: 16 sie 2006, o 12:04
autor: uszaty69
AdamXXL pisze:zmina przepustnicy na tą z c16nz (...) kolektor wydechowy z c16se (takie 4-2-1)
A czy obie te czynności są Plug&Play?
: 16 sie 2006, o 12:07
autor: AdamXXL
tak
: 16 sie 2006, o 12:09
autor: Mihó
uszaty69 pisze:AdamXXL pisze:zmina przepustnicy na tą z c16nz (...) kolektor wydechowy z c16se (takie 4-2-1)
A czy obie te czynności są Plug&Play?
Tutaj się to nazywa "bolt-on"
Jak dobrze rozumiem: Krótka skrzynia - 3,94, 3,74, tj. o mniejszym przełożeniu, zapewnia lepsze przyspieszenia, niższe prędkości maksymalne, a o wyższym (np. 4.53) odwrotnie ?
A jeśli chodzi o ekonomiczną jazdę, na większym przełożeniu (np. 4.53) mniej spali ?
: 16 sie 2006, o 12:47
autor: uszaty69
emes125 pisze:Jak dobrze rozumiem: Krótka skrzynia - 3,94, 3,74, tj. o mniejszym przełożeniu, zapewnia lepsze przyspieszenia, niższe prędkości maksymalne, a o wyższym (np. 4.53) odwrotnie ?
Jeżeli mówimy o przełożeniu głównym to tak. Im mniejsze przełożenie, tym lepsze przyspieszenia, a mniejsza prędkość maksymalna.
Jeżeli chodzi o przełożenia na poszczegłlnych biegach, tam jest na odwrót: im większe przełożenie, tym krótszy bieg, zatem lepsze przyspieszenia.
emes125 pisze:A jeśli chodzi o ekonomiczną jazdę, na większym przełożeniu (np. 4.53) mniej spali ?
Teoretycznie tak, ale tylko do pewnego momentu.
: 16 sie 2006, o 18:17
autor: Kotlin
JA mam x14sz i co sie okazalo mam tez skrzynie CR (nie wiem jakim cudem ale mam) I powiem tyle zwykla corse x14sz to masakruje, nie mam tylko srodkowego tlumika i ulterowski koncowy wybieram sie na hamownie przed zalozeniem nowego wydechu ale to nie predzej jak w wrzesniu.
: 16 sie 2006, o 18:23
autor: uszaty69
Kotlin pisze:mam tez skrzynie CR (...) zwykla corse x14sz to masakruje
A widzisz czyli jednak skrzynia daje cos
No w naszej na pewno nie ma CR, bo dostaje baty od megaospoilerowanego 60KM Polo
Czyli na tapecie jest:
1. skrzynia F13-5CR z przełożeniem głównym 3,74
2. liczniki z obrotkiem i odpowiednim przelozeniem (sie trzeba dowiedziec jakim)
3. Przepustnica od c16nz
4. kolektor wydechowy z c16se
5. dolot na stożku
6. tłumik końcowy
PS: Jeżeli ktoś ma wykresy z hamowni, zachęcam gorąco do zamieszczania ich na forum wraz z opisem modów. Nie zauważyłem na tym forum żadnych wykresów, a mogą one być bardzo pomocne dla innych w swoich modach.
W tym temacie bede wdzieczny za x14sz

: 16 sie 2006, o 18:34
autor: Staneq
ja bym zaczal od konwersji na mpi, patrzac na xx zł/ 1KM to chyba konwersja na c14se wychodzi najkorzystniej..
: 16 sie 2006, o 19:04
autor: kozzi
uszaty69 pisze:Aha... a bardziej polecacie pewnie skrzynie z przełożeniem 3,74?
polecamy 3.94 a jeszcze lepiej 4.18 lub 4.53
AdamXXL pisze:rozpoczynać od zmiany skrzynki = bez sensu!!!
cicho Adaś przecież Markos wie lepiej, zwłaszcza teoretycznie
Staneq pisze:ja bym zaczal od konwersji na mpi, patrzac na xx zł/ 1KM to chyba konwersja na c14se wychodzi najkorzystniej..
konwersja fajna rzecz i troche kuniof wpada

: 16 sie 2006, o 19:45
autor: Kotlin
Przepustnica z c16nz ma taki sam wtryskiwacz jak w x14sz?? bedzie wszystko idelanie chodzilo bez przeprogramowania kompa??
Jaka jest srednic rur wydechowych z c16se i c16xe??
: 16 sie 2006, o 20:07
autor: uszaty69
kozzi pisze:uszaty69 pisze:Aha... a bardziej polecacie pewnie skrzynie z przełożeniem 3,74?
polecamy 3.94 a jeszcze lepiej 4.18 lub 4.53
Czyli jednym słowem polecacie zostanie przy WR

: 16 sie 2006, o 20:11
autor: kozzi
uszaty69 pisze:kozzi pisze:uszaty69 pisze:Aha... a bardziej polecacie pewnie skrzynie z przełożeniem 3,74?
polecamy 3.94 a jeszcze lepiej 4.18 lub 4.53
Czyli jednym słowem polecacie zostanie przy WR

nie!!! polecamy CR z głównym 3.94 lub większe
: 16 sie 2006, o 20:16
autor: uszaty69
kozzi pisze:nie!!! polecamy CR z głównym 3.94 lub większe
Spoko, ale w CR z tego co wyczytałem największe było 3,94.
Ale ważne, że już wiem na 100%, że wszyscy polecają CR
A co do konwersji na MPI... Ma ktoś może listę części, która jest potrzebna, jakiś opis, jakoś tak w miare skondensowane wiadomości?
: 16 sie 2006, o 20:21
autor: uszaty69
znalazłem chyba:
Głowica kompletna z listwa wtryskowa
Komp
Wiązka do kompa
Kolektor dolot i wylot
Linka gazu
Filtr powietrza
Pompa paliwa
Przewód cieczy chłodzącej gruby pod rozrusznikiem
Uszczelka pod głowicę
Uszczelki do kolektorów
Uszczelniacze zaworów
Uszczelka pod dekiel zaworów
Pasta pod uszczelki
Planowanie głowicy
Imobilaizer w przypadku nowszego silnika
Wałek rozrządu
Ale to chyba nie zapowiada się na podstawową modyfikację...
Takie mody jak kolektor wycechowy, przepustnica, skrzynia i inne rzeczy bolt-on są dużo łatwiejsze, szybsze na początek. Ale w późniejszym czasie zawsze można zrobić konwersję nawet na MPI, albo DOHC

: 16 sie 2006, o 20:23
autor: kozzi
ze swojej WR przekładasz przełozenie główne do CR i masz większe i krótsze
głowica, pompa paliwa, komp, wiązka, kolektor dolotowy.