Strona 1 z 1

zegary Corsa B - pytanie rózne

: 3 wrz 2006, o 20:56
autor: losiczka_man
Witam
na poczatku mówie że przejrzalem już archiwum i na moje pytania nie znalazłem odpowiedzi więc pisze i pytam:

czy w przypadku przepalenia się bezpiecznika (nie pamietam który - chyba ten od zapalniczki) co spowodowało że nie działał prędkościomierz oznacza to że z tyłu za zegarami są styki a nie linka??

u mnie w CB z 98 roku tarcze zegarów są czarne i nie przepuszczają żadnego światła (nie tak jak w astrze) czy to oznacza że mam tylko złe tarcze (bo będą białe) a żarówki są i tak od tyłu i świecą od tyłu na tarcze (tylko troche światła wydostaje się po obwodach tarcz) czy jakoś inaczej sązamontowane - bo jak wstawie inne tarcze to powinno być ok

i ostatnie pytanie w temacie wyżej znalazłem rózne opisy jak sie rozbiera rózne rzeczy (np filtr kabinowy i zarówka od ogrzewania tylnej szyby) czy ma ktoś może cos takiego jak rozebrać zegary bo nie wiem jak się zabrać do zmiany tarcz

pozdrawiam i dzieki za odpowiedź (krytykę przyjmuje ale rzeczową :-)

: 3 wrz 2006, o 21:07
autor: Staneq
1) masz corse po 97 roku czyli licznika nie masz na linke
2) to nie ze czarne tarcze nie przepuszczaja swiatla.. jest to rozwiazane troche inaczej

: 4 wrz 2006, o 07:24
autor: kyniek
1 odkrecasz plastiki wokol kierownicy (te z ktorych wychodza min przelacznik wycieraczek
2 odkrecasz kulisty plastik we wnece tam gdzie sa zegary
3 odkrecasz sam licznik i wysuwasz go powolutku
4 zdejmujesz szybke
5 wyjmujesz ogranicznik z obrotomierza i zaznaczasz gdzie opadal wskazowka
6 zdejmujesz wskazowki podwarzajac je srubokretem
7 odkrecasz tarcze --->zmieniasz--->> zakladasz wskazowki ; temp i fuel zakladasz normalnie bo sa wyzlobione , obr tak jak zaznaczyles , a V wsadzasz rozebrany licznik tak jak powinien byc przekrecasz kluczyk i wskazowke wsadzasz tak zeby wskazywala 0
8 skrecasz wszystko do kupy w odwrotnej kolejnosci
:zakrecony:

: 4 wrz 2006, o 16:20
autor: pirat
kyniek pisze: 6 zdejmujesz wskazowki podwarzajac je srubokretem
:zakrecony:
widelec jest do tego zajebisty :oko:

: 4 wrz 2006, o 17:23
autor: losiczka_man
ok dzięki za podpowiedź jak rozkręcić obudowe i wyjąć zegary

ale nadal nie jestem pewien tych żarówek - czy one sa faktycznie z tyłu zegarów i czy przy nowych tarczach przepuszczajacych swiatło bedzie ok - czy jednak musze zmianiać miejsca mocowania zarówek

dzieki za opdpowiedź

: 4 wrz 2006, o 18:25
autor: D12
losiczka_man pisze:ok dzięki za podpowiedź jak rozkręcić obudowe i wyjąć zegary

ale nadal nie jestem pewien tych żarówek - czy one sa faktycznie z tyłu zegarów i czy przy nowych tarczach przepuszczajacych swiatło bedzie ok - czy jednak musze zmianiać miejsca mocowania zarówek

dzieki za opdpowiedź
Jeżeli masz zegary bez obrotka czyli 3 tarcze to żarówki są dwie a umieszczone są pomiędzy tarczami. Jeżeli będziesz miał przepuszczającą światło tarcze to musisz zrobic dodatkowe doświetlanie tarczy.

: 6 wrz 2006, o 18:30
autor: losiczka_man
dzieki za info
a czy jest tam miejsce na dodatkowe żarówki bądź białe ledy (nie wiem co lepsze) czy musze jakoś kombinować z wlutowywaniem żarówek

a ile jest miejsca od tarcz to żarówek - one są na wcisk, czy troche jest wolnej przestrzeni

dzięki za odp i sorki za namolne pytania

: 6 wrz 2006, o 21:16
autor: kyniek
a jakie bedziesz mial tarcze , wszystko od tego zalezy

: 7 wrz 2006, o 16:56
autor: losiczka_man
tarcze bede miał z allegro sa 2 rodzaje
pierwsze za 59 bodajże złotych http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=125681903

drugie za 25 złotych
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=123985776

są to dwa rózniace sie modele pod wzgledem przepuszczalności światła

które są lepsze nie wiem - czekam na komentaże odnośnie tarcz i podświetlenia

pozdrawiam

: 7 wrz 2006, o 19:05
autor: pirat
A myslales o tarczach indiglo? Koszt gotowych zegarow ze wszystkimi pierdolami to niecale 200zl, a efekt naprawde fikusny :oko:

EDIT: Jeszcze podpytaj dokladnie o cene, bo mi sie przypomnialo, ze 200zl to dla tarcz z obrotkiem

: 7 wrz 2006, o 21:07
autor: kyniek
tych za 25 nie bierz !!!!! tandetna sa !!!!! , wez takie zeby sie podswietlaly tylko cyferki) wtedy zmienisz tarcze bez zadnych zabaw z zarowkami

: 7 wrz 2006, o 21:10
autor: losiczka_man
myślałem nad tarczami indiglo ale są troche a nawet zajebiscie dla mnie za drogie

musze pozostać przy tych tanszych i stąd pytanie
które warto kupić

i ponawiam pytanie także o tych żarówkach z tyłu - czy bez problemu mozna dorzucic kilka czy trzeba sie meczyć - mam kuzyna elektronika i wlutowanie ich nie powinno być kłopotkiwe dla niego

dzieki za odp

: 7 wrz 2006, o 21:44
autor: pirat
to jak Ci elektronik dorobi zarowki, troche powierci, troche polutuje, to bedzie jak ta lala :oko:

: 7 wrz 2006, o 22:19
autor: D12
Zagadaj do użytkownika !markos, on ma w swojej corsie zmienione tarcze zegarów i on dokładał diody aby lepiej oświetlało.

: 9 wrz 2006, o 14:43
autor: losiczka_man
nie bede robił podświetlenia diodami ewentualnie dołoze kilka standartowych żarówek - chyba ze wstawie białe ledy w miejscach oryginalnych żarówek

fajnie by było jakby ktoś podesłał kilka fotek to sobie zobacze

a dlaczego kyniek uważasz że te za 25 są kichowate tam jest inna zasadz działania - podświetlana tarcza - przepuszcza światło - cyfry ciemne - nie przepuszczaja

to może być ciekawa odmiana

: 9 wrz 2006, o 18:23
autor: pirat
to bedzie lipa a nie odmiana, bo bedziesz mial bardzo nierowno podswietlone te tarcze i dziwne cienie w okolicach licznika km i kontrolek np od poduszki w obrotomierzu. Szkoda kasy. Bedzie wygladac fajnie - ale w dzien.

: 9 wrz 2006, o 19:49
autor: losiczka_man
ale mam tarcze bez obrotka

a podswietlenie na zarówkach planuje wiec one powinnt dobrze rozpraszac swiatlo za tarczami

poprawcie mie jezeli gadam gupoty

: 10 wrz 2006, o 00:29
autor: pirat
losiczka_man pisze: poprawcie mie jezeli gadam gupoty
poprawiam - gadasz glupoty :-P

Bedzie kicha. Zobacz, ja tez kiedys myslalem, ze bedzie fajnie, a tu dupa. W dzien bylo calkiem oki, a w nocy brzydkie cienie. Nie polecam...

Obrazek

Obrazek

: 10 wrz 2006, o 00:47
autor: Sznaps
Do cb w wersji bez obrotka fajnie pasują dwie katody krótkie (takie n do oświetlania obudów komputera) tylko bez tego szkła ochronnego. Wtedy światło elegancko jest rozproszone. Co prawda ja to robiłem w ca dla zegarów z obrotkiem i to zupełnie inaczej wygląda w środku ale zainspirowały mnie fotki w sieci z zegarami właśnie cb bez obrotka z czymś takim(łatwo to było znaleźć w google, ja się na to natknąłem na jakimś niemieckim forum). Przy diodach trzeba się strasznie namęczyć żeby to dobrze wyglądało.

: 10 wrz 2006, o 10:12
autor: Mihó
Sznaps pisze:Do cb w wersji bez obrotka fajnie pasują dwie katody krótkie (takie n do oświetlania obudów komputera) tylko bez tego szkła ochronnego. Wtedy światło elegancko jest rozproszone. Co prawda ja to robiłem w ca dla zegarów z obrotkiem i to zupełnie inaczej wygląda w środku ale zainspirowały mnie fotki w sieci z zegarami właśnie cb bez obrotka z czymś takim(łatwo to było znaleźć w google, ja się na to natknąłem na jakimś niemieckim forum). Przy diodach trzeba się strasznie namęczyć żeby to dobrze wyglądało.
Możesz się pochwalić efektem ?

: 10 wrz 2006, o 12:26
autor: Sznaps
corsy już nie mam ale postaram się wygrzebać jakieś fotki.