Strona 1 z 1

: 23 paź 2006, o 11:02
autor: GUMIS2000
popierwsze to ja nie wiem czy to wypali
bo jak skrzynia jest sterowana elektronicznie to
beda problemy

Kompletnie nie wiem jak z warszatatami w twojej okolicy

A ja zadaje dosc powazne pytanie
Czy gra jest warta świeczki
Masz silnik 60 mozesz miec 80 konnny ale
przy automiacie i tak bedzie to mniej odczuwalne niz na
manualu a roboty bedzie za kilka 1 tys moze 2
Bo przy okazi rozbierania silnika mozna by było jakies
wałki zapuscic i sie dobrze wystroic i tak dalej
ale nie sie inni wypowiedza

: 23 paź 2006, o 16:26
autor: cursor
Wejdź sobie na ktk i poszukaj tematu o c16se usera krzys. Pisał tam jak on ze swojego c16nz zrobił c16se, ale na sterowniku z c13n(1,3 na jednopunkcie) i chodzi mu to lepiej niż fabryka c16se.

Co do samego silnika to tak:
- wymiana głowicy na tę z c16lz(okrągłe kanały ssące, te same średnice zaworów)
- wałek z 13s(282st) lub 13n(280st)
- kolektor ssący z c16se, c14se lub 1,5 8V z nexii(tylko nie z c16sei na motronicu, można poznać po przepływomierzu przy puszce z filtrem powietrza)
- wydechowy też przydałby się jakiś lepszy, albo taki z c16se, albo z 13s z dorobiony miejscem na lambde(kolektor 4-2-1, a nie 4-1)
- jak zmieniasz kolektor to najlepiej założyć lambde z c20ne(podgrzewana)
- komp powinien podpasić x12sz i on powinien dać najlepsze efekty
- krokowiec, czujnik położenia przepustnicy jest ten sam jeśli chodzi o wielo i jedno punkty(poza c16sei)
- wtryski spinasz równolegle i powinno być git




Ja coś podobnego robie u matki w c14nz. Głowice mam z 13s(średnica zaworów ta sama, ale kanały ssące są wieksze). Wałek i kolektor wydechowy(przerobiony pod lambde z c20ne) też mam z 13s. Dół pozostaje z mojego(prawdopodobnie). Jakby udało mi się dorwać trochę gotówki to będe kombinować z przeróbką na wielopunkt(nexia 1,5 8V stoi u mnie na szrocie). Wszystko poza kolektorem z nexii mam za darmo i potrafię sam to poskładać(tylko remontem dołu i głowicy zajmie sie znajomy mechanik, który ma znacznie większe doświadczenie ode mnie) więc nie wyjdzie mnie to drogo.

: 23 paź 2006, o 23:47
autor: PETERS
- wtryski spinasz równolegle i powinno być git
Co to ma być?? Coś mnie ominęło, cóż to za moda... można coś więcej o tym??

: 24 paź 2006, o 06:53
autor: cursor
Peters, mógłbyś jaśniej o co ci chodzi?

Co do spinania wtrysków to popatrz sobie na schemat c16se lub c20ne na motronicu 4.1. Wtryski są spięte równolegle razem ze sobą. Pełna sekwencja jest tylko c20xe(i pewnie w pozostałych 16V). C16SEI, C20NE na motronicu 1.5 pracują jako półsekwencja.

: 24 paź 2006, o 08:07
autor: PETERS
Tzn. że ładuje do siebie powiedzmy głowice z wielopunkta, spinam wszystkie wtryski razem i może to bujać na sterowniku tym co mam czyli jednopunkt ?? Czy źle to zrozumiałem??

: 24 paź 2006, o 14:38
autor: AdamXXL
@ cursor
czy wypisujęc takie przepisy jesteś przekonany o ich poprawności? (czy jest to sprawdzone ???)

jednym z warunków uzyskania w mpi większej mocy, jest bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa. czy zdajesz sobie sprawę, że robienie tego trochę tak na pałę/sztuka dla sztuki/aby było (niepotrzebne skreślić)
może zaowocować przy pałowaniu, zubożeniem mieszanki i wypaleniem zaworów lub tłoków, bądź przy zalewaniu silnika zmywana jest warstwa filmu olejowego z cylindrów czego efektem jest szybkie padanie pierścieni a może i szybsze niszczenie cylindrów.......

w temacie tylko dodam, że sterowniki manual , automat są te same, a różnią sie użytą pamięcią (programem). czy są tam istotne zmiany - nie wiem.

: 24 paź 2006, o 15:16
autor: cursor
http://ktk.pl/forum/viewtopic.php?t=213 ... ight=c16se


Adaś wiem o co ci chodzi, ale zauważ, że w motronicu 4,1 wtryski chodzą razem, a motronic 1,5(taki jak np. c16sei) jest półsekwencją(wtryski chodzą parami). Co do paliwa to zapomniałem o bardzo ważnej sprawie(ach ta skleroza) oczywiście dochodzi problem pompy paliwa, która musiałaby być z wielopunktu. Proponowałbym przejrzeć ten topic z linka. Jest trochę rzeźby, ale myślę, że warto.

: 24 paź 2006, o 17:02
autor: AdamXXL
nie neguję, że można tak podłączyć ale, że to jest ciuciubabka .. może uda się trafić i będzie to jakoś chodziło MOŻE.

sam pod tym linkiem (i u nas na forum też) przeczytasz o właścicielu astry, któremu mimo różnych prób nie wyszło.... hmm
podobnie propozycja użycia kompa od x12sz, to strzał kulą w płot sterowanie różni się od x14sz i o wiele łatwiej przerobić wiązkę na c14se niż x12sz (dodatkowe moduł). pozatym kupując graty pod mpi najlepiej szukać kompletnej góry ze sterownikiem.

: 24 paź 2006, o 17:43
autor: czort
a ja mam takie pytanie -co daje podgrzewana sonda lambda??? i czy lambda z c20ne bez problemu pasuje do kolektora od c20xe??dziekuje za odp.

: 24 paź 2006, o 22:44
autor: PETERS
Co daje... szybciej się nagrzewa, co za tym idzie, komp szybciej zaczyna sterować dawkami na podstawie lambdy. Czyli zasadniczo mniej pali i jest ekologiczniejszy :oko:

A ciekawe to... bo gdzieś miałem listwę z wielopunktu, bym sobie włożył tylko to i podłączył jako "pod jeden wtrysk"... tak dla próby (wałki kolektory to później) ale coś mi się zdaje, że ... komp przecież steruje wtryskiwaczem przez tranzystor i wątpie aby on miał taki zapas mocy żeby uciągnął 4 wtryski naraz.

: 24 paź 2006, o 23:06
autor: GUMIS2000
moze on mam rade (pomijajc ze opornosc moze byc rozna)
ale cały układ paliwowy jest pod pewnym cisnieniem
i tak jak nagle spadnie z 4 a nie z jedniego to moze
być heca pozatym
mpi wogle chodzi pod wiekszym cisnieniem niz mono........

: 25 paź 2006, o 09:11
autor: cursor
Gumiś samo ciśnienie paliwa to nie problem. Krzys rozwiercił otwór w pompie. Zawsze można zastosować pompe z wielopunktu lub c20ne. Proponuje przejrzeć temat, do którego link podałem. Krzys jakiś czas już jeździ i nie ma z nim żadnych problemów, ani na benie, ani na LPG. Druga sprawa jak nie chce kombinować z przeróbką na wielopunkt to może po prostu zrobić poprawiony jednopunkt(wydech 4-2-1, przepustnica c18nz i wtryskiwacz z tego silnika lub z c16nz i wałek z 13s, do tego polerka kanałów i planowanie głowicy)

: 25 paź 2006, o 12:09
autor: PETERS
No tak, ale pompe można łatwo zmienić... Bo jak czytam ten temat na KTK to wydaje mi się, że przy bardzo niskich kosztach można sporo mocy uzyskać, jednak cały czas zastanawia mnie idea tego rozwiązania - wkoncu daje wache na conajmniej dwa zamkniete zawory :)5 Pomijając już kwestie ekonomiczne ciekawi mnie czy jest to zdrowe dla silnika.

: 25 paź 2006, o 13:09
autor: AdamXXL
zbyt uboga i zbyt bogata mieszanka będą szkodliwe.

w mono tryskiwacz uruchamiany jest 2razy na cykl pracy
w wielopunkcie każda para wtrysków również "sika" 2 razy na cykl
patrząc na wszystkie wtryski w mpi mamy 4 razy (na zmiane parami) uruchamiany wtrysk
i tu i tu pojedynczy wtrysk zostanie odpalony 2 razy kwestia czasu wrtysku i trafienia w odpowiedni moment.

: 25 paź 2006, o 16:41
autor: PETERS
No to teraz... jak sprawdzić czy by to działało powiedzmy w moim c12nz bo jeżeli teoria wypadła by pomyślnie to kto wie, czy nie pokusiłbym się o wiadomości praktyczne... :lol:

Jedyne co wiem, to że u mnie czas wtrysku wynosi 2,7 - 3,7 ms

: 25 paź 2006, o 16:57
autor: AdamXXL
rozmowa prowadzi do nikąd, dlatego dam sobie siana z wyjaśnianiem co ..., dlaczego itd itp. na temat mpi pisałem już wiele razy i już nie będę się powtarzał.
nad celowością dłubania 1.2 też już było, nawet z propozycjami co zrobić. wiele rzeczy pasuje z różnych silników, ale na boga nie wszystko do wszystkiego.

EOT

: 25 paź 2006, o 17:15
autor: cursor
Adaś w takim razie wytłumacz mi jak działa c20ne na motronicu 4.1 skoro tam wtryski są spięte równolegle? Silniki te chodzą bez problemu, a komp pracuje praktycznie tak samo jak w jednopunkcie.
Druga sprawa to jaki problem sprawdzić dawke? Zwierasz A i B, i odpalasz silnik. Za bogata mieszanka to ciągłe świecenie checka, wolne miganie za uboga, szybkie dobra(komp podaje to na podstawie lambdy).


Ty też kombinowałeś z dolotem w różnych silnikach i nikt ci nie mówił o zbyt ubogiej dawce paliwa, a jakby nie patrzeć więcej powietrza przy tej samej dawce paliwa to dawka zbyt uboga.

Nie chce nikogo obrażać, ale chce pokazać że da się coś takiego zrobić, a krzys z ktk jest tego przykładem, w ślad za nim poszło także kilka osób(jedna ma prawie c14se).

Jak uda mi się zdobyć pieniądze na kolektor z nexii 8V to postaram się zrobić pierwsze c13se i opisze zmiany, które zrobiłem.[/url]

: 25 paź 2006, o 18:21
autor: PETERS
Wiem wiem,,, że zaraz ktoś przyjdzie i napisze, że najlepszy jest swap. Ale jeżeli mam listwe wtryskową (razem z przepustnicą) z MPi. To co zależało by mi to władować, trzeba tylko dorzucić pompe i ostatecznie jakis wałeczek. Ale muszę chociaż teoretycznie wiedzieć czy to będzie działać.

Na KTK widocznie jest inaczej... tutaj jak ktoś napisze, że chce coś podłubać w silniku poniżej 1.6 to zaraz wszyscy piszą, żeby swapować.
A ja np. z racji wieku za 1.6 musiał bym płacić kosmicznie dużą kase - stać mnie na to, ale wole sobie podłubać w moim 1.2 niż walić kase zadarmo ubezpieczalni.

: 25 paź 2006, o 20:58
autor: AdamXXL
cursor pisze: Ty też kombinowałeś z dolotem w różnych silnikach i nikt ci nie mówił o zbyt ubogiej dawce paliwa, a jakby nie patrzeć więcej powietrza przy tej samej dawce paliwa to dawka zbyt uboga.

Nie chce nikogo obrażać, ale chce pokazać że da się coś takiego zrobić, a krzys z ktk jest tego przykładem, w ślad za nim poszło także kilka osób(jedna ma prawie c14se).

Jak uda mi się zdobyć pieniądze na kolektor z nexii 8V to postaram się zrobić pierwsze c13se i opisze zmiany, które zrobiłem.
biorąc pod uwagę samą zmianę kształtu kolektora w silniku, który wcześniej był seryjny i "ładnie wystrojony" nikt nie kwestionuje konieczności wystrojenia tego!! i było to wiele razy pisane, że bez tego nie ma większego sensu pchać się w to, bo tracimy na dole nie otrzymując efektów w górnych zakresach.

zacytuję siebie akurat z innego forum
pod koniec września/początek października zakończę jeden z projektów, to tu napiszę.
będzie kolektor z przepustnicą + inne potrzebne drobiazgi
i jeśli ktoś ma kompa przed 96r tzn. z wymienną pamięcią to również przesunięcie odcinki + małe podlanie paliwka na górze (nie traktować tego jako strojenie)
Jeśli ktoś napisałby, że wpakuje mpi z kompem z monowtrysku i wystroi to poprzez remap, czy jakąś swinie albo choć dodatkowo regulując ciśnienie paliwa, to mogę się z tym jakoś zgodzić (praktyki stosowane przy dłubaniu cieniasów). dla mnie twierdzenie, że dobrym rozwiązaniem jest uruchomienie mpi na jakimś sterowniku (bez strojenia) jest jak uruchomienie x14xe z wałkami i boxem bez wystrojenia tego..

chętnie zobaczyłbym jakieś efekty prac.
na przykładzie mantzla i dłubanego na około 70-75KM 1.2 podawane było, co zrobić korzystając wyłącznie z oplowskich części, aby zbliżyć się do tej specyfikacji. sam dłubałem w 1.2 co mnie czegoś nauczyło. na forum staram się dobrze doradzać, aby nie popełniać błędów i nie pchać się w zbędne koszty, bo za taki uznaje omijanie seryjnego ecu, aby potem wydać 2 razy tyle próbując to jakoś ustawić aby nie wywalało co chwilę błędów i jakoś jeździło.
znam 2 przypadki, gdzie modyfikacje (ja to nazywam "na pałę") dały przeciwny efekt do zamierzonego... a niby nic nie można popsuć poprawiając fabrykę. są też takie, które właściciele opisują jako rewelacja, a potem coś poprawiają wycofując się ze swoich prac.
żaden z przykładów nie dotyczy w ctm'u.

nie jestem nieomylny (tylko pis nigdy się nie myli i nie mylił :lol: ) jak już kiedyś pisałem jestem informatykiem z "innym hobby". do tej pory żadna wypowiedź w tym wątku mnie nie przekonała.

cholercia znowu dałem się wkręcić :-x ja już luzuję porcięta :)18

: 26 paź 2006, o 21:14
autor: Mihó
PETERS pisze:Co daje... szybciej się nagrzewa, co za tym idzie, komp szybciej zaczyna sterować dawkami na podstawie lambdy. Czyli zasadniczo mniej pali i jest ekologiczniejszy :oko:
A da się taką sondę wstawić do C12NZ ? Ta sama średnica ?