Strona 1 z 1

C14SE by Skynet

: 31 paź 2006, o 10:05
autor: Skynet
Oto moj pojazd. Silnik C14SE 8v po tuningu w fabryce Meyera, sportowy walek rozrzadu, powiekszone zawory, obrobka glowicy,komputer zaplonowy wlasnej konstrukcji. Dolot z kolektorem wlasnej konstrukcji z ukladem wtryskowym od c16 '97 (rownoleglegla praca wtryskiwaczy) i pompa paliwa c20. Optymalizacja wtrysku przez zmiane map silnika. Kompletny wydech (procz kolektora) Supersprinta
Przyspieszenie 0-100 ~9,5 sek.

Mam go juz od poltora roku i panuje w nim niedlugo swap oraz nowy bodykit ktory aktualnie jest w produkcji na zamowienie w tym lzejsze blotniki i maska od seryjnych.

Czytalem na forum mozliwosci przerobek, wiem juz wszystko na temat swapu na c20xe natomiast drazy mnie temat mozliwosci wlozenia 2,5 v6 ecotec z calibry. Nie znalazlem tematu wyjasniajacego ta kwestie zatem pytam czy ktos probowal lub wie czy zmiesci sie silnik wraz z osprzetem? Gdzie ewentualnie mozna zdobyc mocniejszejsze wachacze i poloski, czy trzeba je dorabiac we wlasnym zakresie? Jaka jest roznica masy silnika 1,4, 2.0 a 2,5 V6. Zorientowanych prosze o pomoc w tej kwesti.

Obrazek

: 31 paź 2006, o 10:48
autor: D12
Make Model Year BHP Weight (KG) BHP per Ton 0-60 0-100 60-100 (Quarter Mile Terminal Speed (MPH) Drag Quarter Mile (Secs) Drag Terminal Speed (MPH)

Vauxhall Calibra 2.5 V6 24v 94 168 1340 127.39 8.26 23.29 15.03 16.69 84.65 16.49 86.07
Vauxhall Corsa 1.4 8v Sri 93 82 875 95.22 10.85 37.84 26.99 19.37 71.54 19.17 72.72
Vauxhall Corsa 1.4 16v Sport/Sri 95 89 940 96.20 10.74 36.98 26.24 19.25 72.14 19.05 73.34



Make Model Year BHP Weight (KG) BHP per Ton 0-60 0-100 60-100 (Quarter Mile Terminal Speed (MPH) Drag Quarter Mile (Secs) Drag Terminal Speed (MPH)

Calibra 2.5 V6 24v 94 168 1340 127.39 8.26 23.29 15.03 16.69 84.65 16.49 86.07
Corsa 1.4 16v Sport/Sri 95 89 940 96.20 10.74 36.98 26.24
Vectra 2.5i V6 Gsi 99 192 1423 137.09 7.72 20.82 13.10 16.13

P.S. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem z tą masą WEIGHT (KG)

: 31 paź 2006, o 11:04
autor: endo
poszukaj watkow Beardy'ego na corsasport.co.uk, moze cos pomoze


D12 - nie wiem czy wiesz, ale roznica masy corsy i calibry nie wynika tylko z masy silnika.. wiec chyba nie bardzo jest to pomocne

: 31 paź 2006, o 12:01
autor: D12
endo pisze:pomoze


D12 - nie wiem czy wiesz, ale roznica masy corsy i calibry nie wynika tylko z masy silnika.. wiec chyba nie bardzo jest to pomocne
Tak się domyślałem, sorki za wprowadzenie w błąd.

: 31 paź 2006, o 13:04
autor: czester 1
a czemu pol podszybia tylko w lakierze :zakrecony:

: 31 paź 2006, o 14:11
autor: D12
Chciałbym się dowiedzieć jak zmodyfikowałeś wycieraczki, że zbiera z całej szyby i czy ten mod nie pogarsza zbierania wody z szyby...

: 31 paź 2006, o 15:06
autor: kamiloooo
D12 pisze:Chciałbym się dowiedzieć jak zmodyfikowałeś wycieraczki, że zbiera z całej szyby i czy ten mod nie pogarsza zbierania wody z szyby...
mozna kupic mechanizm za 50 ojro na ebayu.... :oko:

: 31 paź 2006, o 15:26
autor: Skynet
System 1 wycieraczki jest tak samo wydajny jak seria, moze nawet bardziej. Ramie bardzo szybko chodzi. Jedynym minusem jest to ze wychlapuje cala wode z szyby na boki ;)

Jesli chodzi o kolor podszybia to aktualnie wszystko jest juz pod kolor. Mialem dosc duze pekniecie/ulamanie i trzeba bylo wymienic.

Fotka jest sprzed 3 miechow. Niedlugo pozycze od kumpla aparat to wrzuce troche wiecej aktualnych ;)

: 31 paź 2006, o 15:50
autor: D12
Skynet pisze:System 1 wycieraczki jest tak samo wydajny jak seria, moze nawet bardziej. Ramie bardzo szybko chodzi. Jedynym minusem jest to ze wychlapuje cala wode z szyby na boki ;)
Da się to w łatwy sposób przerobic home made bez wydawania jak kamillooo napisał 50 Ojro ?

: 31 paź 2006, o 16:36
autor: szajboos
Da się. to nie jest takie trudne, o ile mechanizm wygląda tak jak w kadecie, to jest tam taka blaszka z kulką. Tą blaszkę trzeba przedłużyć o 1 cm.

: 31 paź 2006, o 16:58
autor: Skynet
szajboos pisze:Da się. to nie jest takie trudne, o ile mechanizm wygląda tak jak w kadecie, to jest tam taka blaszka z kulką. Tą blaszkę trzeba przedłużyć o 1 cm.
Nie do konca. W moim (markowym oryginalnym tym co na ebayu sprzedaja) systemie wycieraczka ma skok w luku 160 stopni. Kadet o ile dobrze mowie ma 100 w standardzie.

: 31 paź 2006, o 17:22
autor: szajboos
160 stopni to cała szyba. Ja mam Kadetta i może w tym tygodniu zrobię sobie taką wycieraczkie. W EPC na fotkach mechanizmy Corsy B i Kadetta E wyglądają podobnie. Więc powinno się dać. Spróbuję zbadać sprawę to dam znać.

: 31 paź 2006, o 17:53
autor: GUMIS2000
endo pisze:poszukaj watkow Beardy'ego na corsasport.co.uk, moze cos pomoze


D12 - nie wiem czy wiesz, ale roznica masy corsy i calibry nie wynika tylko z masy silnika.. wiec chyba nie bardzo jest to pomocne
masa silnika c25xe wraz ze skrynia to asz 300 kg

upakowac to mozna bez problemu i to bez ciencia podłuznic
na stronie http://www.speed-performance.de/html/produkte.html
mamy taki oto zestwic do swapa

C25XE/X25XE/X30XE Motorumbausatz CORSA B
€ 1.095,00

Motorumbausatz zum Selbsteinbau eines C25XE / X25XE / X30XE Motor in einen Corsa B



Umbausatz beinhaltet:


Karosseriehalter + Lagergummi
Motorhalter
Untere Getriebehalter (im Austausch)
Vorderer Getriebehalter
Zugstrebenhalter-Distanzstücke
Radnaben (LK 4/100 oder LK 5/110)
Radlager
Geänderte Achsschenkel (im Austausch)
Antriebswellen (auch geteilte Antriebswelle möglich)
Sportluftfilter
Umbauanleitung

sprawa sie complikuje przy X30XE bo i tak trzeba brac
pokrywy zaworów jak i dolot oraz miske olejowa od
c25xe z uwagi na inne połorznie silnika (wzdłuzne w omedze )
w przypadku x30xe .
bardzo duzo j@##%#@%@%^ jest z wydechem bo serynjy
jest ekologiczny i nie efektywny .
Pozatym zawieszenie to juz na specjalne zamowienie gwint
o ile myslimy o jakis szalenstwach na torze czy na ulicy .
Generalnie nie wiele trzudniejsze od x20xev
bo bedzie jazda z elektronika

: 31 paź 2006, o 19:17
autor: Skynet
Oooo dzieki za info, tego wlasnie bylo mi trzeba. Jeszcze tylko jakies tlumaczenie dorwac :D

: 7 lis 2006, o 22:37
autor: Skynet
Sorki ze post pod postem ale mam kolejne pytanie.


Niedlugo bede zmuszony wstawic dystanse do kol 20 mm na przod i 25 mm na tyl. Boje sie jednak, ze przy zwiekszonym momencie, na osi napedowej dluzsze sruby moga nie wytrzymac naprezen. Rozwiazaniem na to bylby swap tarcz z rozstawu 4x100 na 5x110.

Czy ktos probowal lub wie jak zmienic tarcze wraz z zaciskami na te z omegi/astry B z rozstawem srub 5x110? Czy piasta z tarcza oraz zacisk beda pasowaly do standardowej corsowskiej zwrotnicyi polosiek?

Jak najlepiej wykonac taka zamiane?

Jak mozna dodatkowo zmodyfikowac/wzmocnic tylne zawieszenie/hamulce? Zakupic zestaw tarcz i modyfikacji zawieszenia dedykowany do corsy na tyl i modyfikowac je tak samo jak przod?

---------------------------------

Posiadane tarcze przednie:
WENTYLOWANA; IL. ŚRUB MOCUJĄCYCH: 4; ŚR. TARCZY: 255; ŚR. PRZYLGNI: 137; WYSOKOŚĆ: 41; GRUBOŚĆ: 20

Planowany swap:
WENTYLOWANA; IL. ŚRUB MOCUJĄCYCH: 5; ŚR. TARCZY: 280; ŚR. PRZYLGNI: 150; WYSOKOŚĆ: 41; GRUBOŚĆ: 25

: 7 lis 2006, o 22:42
autor: !markos
to jest dzial projektow, czy dzial pomocy technicznej? :zakrecony:

ps.
te dystanse to chyba 20/25mm, a nie 200/250mm :lol:

: 7 lis 2006, o 22:49
autor: Skynet
!markos pisze: ps.
te dystanse to chyba 20/25mm, a nie 200/250mm :lol:
Racja :D Dzieki za poprawke.

Co do dzialu to znajduje sie w odpowiednim miejscu, wkoncu mowa o moim projekcie ;) Chyba mozna sie pytac o rozne rzeczy i porady w takim temacie? Jak nie to prosze moda o oddzielenie tematu.

: 7 lis 2006, o 22:55
autor: AdamXXL
zmiana rozstawu, to można powiedzieć zmiana piast, a więc inne przeguby, półoś a co się z tym wiąże najlepiej robić to przy swapowaniu na większy silnik, bo i tak trzeba to pozmieniać w większości przypadków.

: 16 mar 2007, o 14:15
autor: Skynet
Aktualizacja, pare nowych swiezych fotek z tego tyg.

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

+ Bonus :D Cos na bagaznik dachowy co moze sie ladnie skomponowac z caloscia ;)
ObrazekObrazekObrazek

: 16 mar 2007, o 18:35
autor: -=martee=-
Skynet pisze:Aktualizacja, pare nowych swiezych fotek z tego tyg.
z opisu w pierwszym poście zapowiadała sie całkiem ciekawa corsa a teraz mam wrażenie jakby ktos nieudolnie chciał poprawić coś w tym aucie, no chyba że sie myle i te "brewki" na tylnich mhw były juz załozone w momencie kupna :zakrecony: a stickery przyklejone :0 a jeśli mowa o komponowaniu to odnosze nieodparte wrażenie, że klamki w kolorze wygladałyby lepiej :oko: w sumie to tylko "pare" pierdół ale jak dla mnie wpływaja dość mocno na wizerunek auta :lol:

Ps. to pisałem ja ... :grin:

: 16 mar 2007, o 18:51
autor: arts
ilosc a nie jakosc... nie tedy droga :oko:

: 16 mar 2007, o 23:06
autor: Kotlin
Najbardziej to mi sie podobaja te obrysowki co to autobus??

Ogolnie :)3

: 17 mar 2007, o 00:44
autor: D12
Moja opinia to też troche krytyki, za dużo gadżeciarstwa. Ale plus za dłubanie w silniku :)

: 17 mar 2007, o 11:28
autor: !markos
badz widoczny na drodze :lol: zawsze myslalem, ze to haslo jest dla dzieci, ktore wracaja ze szkoly i powinny miec plecak z odblaskami i takie tam :lol:

: 17 mar 2007, o 12:51
autor: totik
no suma sumarum autko fajne, a zwłaszcza silniczek ... ale ten dolot do niego to troche druciara zalatuje no i nie jest odizolowany termicznie od silnika co chyba nie poprawia osiągów :-( ... plus odemnie za obrotek ( mam taki sam :-D ) no i za klakson :-D :-D :-D :-D :-D no i boczki fajnie zrobione

: 17 mar 2007, o 14:17
autor: gejzer6
!markos pisze:badz widoczny na drodze :lol: zawsze myslalem, ze to haslo jest dla dzieci, ktore wracaja ze szkoly i powinny miec plecak z odblaskami i takie tam :lol:


buahahahahahahahaahah :lol: :grin: :grin: :grin: :lol:

: 17 mar 2007, o 18:26
autor: Skynet
totik pisze:... ale ten dolot do niego to troche druciara zalatuje no i nie jest odizolowany termicznie od silnika co chyba nie poprawia osiągów :-(
Zrobiony jest nawiew zimnego powietrza od dolnego prawego dyfuzora w zderzaku. Cale powietrze na filtr idzie praktycznie stamtad (Oczywiscie podczas jazdy)

: 17 mar 2007, o 20:01
autor: !markos
Skynet pisze:od dolnego prawego dyfuzora w zderzaku
od czego?
to co masz na mysli nie ma z dyfuzorem nic wspolnego.