Strona 1 z 1

Obrotomierz

: 29 lis 2006, o 09:31
autor: SnOOkie
Poprzedni właściciel Corsy zmienił sobie zegary i źle ustawił obrotomierz tzn wskazówkę... Nie jestem pewien co do prędkościomierza... Temperatura i zbiornik paliwa dobrze wskazują... Jak to można poprawić samemu ? Ewentualnie ile kosztuje taka usługa u elektryka bo u mnie żaden nie chce się tego podjąć :(

Re: Obrotomierz

: 29 lis 2006, o 12:31
autor: D12
SnOOkie pisze:Poprzedni właściciel Corsy zmienił sobie zegary i źle ustawił obrotomierz tzn wskazówkę... Nie jestem pewien co do prędkościomierza... Temperatura i zbiornik paliwa dobrze wskazują... Jak to można poprawić samemu ? Ewentualnie ile kosztuje taka usługa u elektryka bo u mnie żaden nie chce się tego podjąć :(
Niektórzy mają doświadczenie w zdejmowaniu wskazówek widelcem. Jeżeli silnik pracuje równomiernie to obroty powinny być w zakresie 900 ~ 1000 obr/min. ( wskazówka znajduje się ciut powyżej 900).
Z drugiej strony wydaje mi się, że jak wszystko jest wyłączone to wskazówki powinny leżeć.
P.S. Jeszcze jedna ważna sprawa czy wartości na wymienionych zegarach zgadzają się z tymi co miałeś fabrycznie. Jeżeli do 3 cyylindrowego silnika włożyłem obrotek od cztero to będzie przekłamywał zawsze.
W tym temacie odsyłam do FAQ

: 29 lis 2006, o 12:35
autor: SnOOkie
Co do autentyczności zegarów to mam 100% pewności... Są z fabryki tylko tarcze były przekładane i stąd ten problem... Obroty to były przed zmianą koło 900 (poprzedni właściciel mi tak powiedział)... Ale wciąz nie wiem jak to ustawić, obecnie mam 500 podczas postoju na biegu jałowym :D

: 29 lis 2006, o 12:42
autor: D12
SnOOkie pisze:Obroty to były przed zmianą koło 900 (poprzedni właściciel mi tak powiedział)... Ale wciąz nie wiem jak to ustawić, obecnie mam 500 podczas postoju na biegu jałowym :D
Czyli musisz przekręcic wskazówke obrotka o pewną działkę aby wartość ich skoczyła o te brakujące 400 obr/min.

: 29 lis 2006, o 14:50
autor: cursor
Zdejmi szybkę z zegarów. Podłącz wtyczkę i przekręć kluczyk. Ustaw wskazówkę na 0(słownie zero). Jak wyłączysz powinna delikatnie opaść(zależnie jak jest umieszczony ten bolec, na którym ona się opiera, w kadecie on jest poniżej zera i wskazówka opada). Wskazówke najlepiej zdejmować widelcem.

: 29 lis 2006, o 16:21
autor: D12
cursor pisze:Zdejmi szybkę z zegarów. Podłącz wtyczkę i przekręć kluczyk. Ustaw wskazówkę na 0(słownie zero). Jak wyłączysz powinna delikatnie opaść(zależnie jak jest umieszczony ten bolec, na którym ona się opiera, w kadecie on jest poniżej zera i wskazówka opada). Wskazówke najlepiej zdejmować widelcem.
Nic z tym nie zdziała bo temperatura i wskaźnik paliwa dobrze wskazują. Przekręcenie kluczyka da tyle, że prędkościomierz i obrotomierz nadal będą leżeć na dole jak leża :) i będą się świeciły odpowiednie kontrolki.

: 29 lis 2006, o 17:49
autor: SnOOkie
Nic z tym nie zdziała bo temperatura i wskaźnik paliwa dobrze wskazują. Przekręcenie kluczyka da tyle, że prędkościomierz i obrotomierz nadal będą leżeć na dole jak leża icon_smile.gif i będą się świeciły odpowiednie kontrolki.
Zgodzę się z tym... :-(

: 30 lis 2006, o 09:00
autor: cursor
To w takim razie proponuje ustawić obrotek po przekręceniu kluczyka na 500obr/min, ciekawe co się stanie jak go wyłączysz, wskazówka opadnie. Obrotomierz nie jest napędzany linką. Nie wiem jak w corsie jest ustawiony bolec, na którym opiera się wskazówka, ale w kadecie jak przekręcisz kluczyk i ustawisz ją na zero to po wyłączeniu zapłonu opada an bolec, a pod odpaleniu silnika wskazuje tak jak trzeba.

Snookie próbowałeś tak, że twierdzisz, że to nic nie da? Obrotek to nie prędkościomierz, jak przekręcisz kluczyk powinien ustawić się na 0, a po odpaleniu wskazywać jak należy(jeśli masz prawidłowo dobrany obrotek do silnika).