Strona 1 z 12

Corsa B c20ne

: 2 lut 2007, o 01:27
autor: ja37
Witam, jestem tu nowy.
Chciałbym zasięgnąć info na temat swapu corsy B X14SZ na C20NE.
Jakich trudności mogę się spodziewać, co trzeba przerobić i jak?
Silnik będzie z omy , skrzynia z cali, F16.
Nie ukrywam, że chciałbym skorzystać z Waszych doświadczeń i przyszykować wszystko, żeby zrobić przerzutkę w 2 dni.
Z elektryką nie ma kłopotu, dam radę, głównie chodzi o łapę silnika i półośki, może też przeguby, nie wiem.
Wydech myślę, że na 45mm mi jakiś czas wytrzyma, o to się nie martwię.
Najgorsze jest to, że auto musi jeździć i nie mam zbytnio czasu na grzebanie.
Będę wdzięczny za porady/fotki co zrobić, zanim zacznę przekładkę.
Dzięki z góry,
pozdrawiam,
Grzesiek.

: 2 lut 2007, o 12:24
autor: szajboos
Jak silnik z Omegi, to koło zamachowe założyć musisz z Kadetta/Vectry/Calibry/Astry

: 2 lut 2007, o 14:45
autor: AdamXXL
nie wiem jak koło ale miskę olejową i smok też do wymiany reszte przeczytasz na forum bo o swapach pisane było dużo.

: 2 lut 2007, o 16:39
autor: szajboos
Miska niej=koniecznie. Ja miałem z Omegi w Corsie. Tylko tyrzeba oczywiście dwururkę przerobić.

: 3 lut 2007, o 16:04
autor: -=kLaRi=-
Dokladnie tak jak pisza przedmowcy , kolo zamachowe ,miska chyba ta sama ,ale dwururka napewno.
Jesli montowac to na F16 to polosie,piasty.
Jesli twoja Corsa B jest z lat od 94-96 (oprocz GSi) to musisz przerobic zrobic jedna nowa lape i przerobic 2pozostale...
Jesli twoja Corsa B jest z lat 97-99 wlacznie z GSi (94-95) to trzeba dorobic jedna lape a przerobic tylko jedna...
+ Elektryka
Szczerze to watpie ,ze uwiniesz sie z taka robota w 2dni nie majac o tym pojecia...

Dodatkowo musem jest zalozenie wiekszych hamulcow i zawieszenia!
W innym przypadku zabijesz sie po kilku hamowaniach ,a z zakretu wypadniesz jak kauczuk nie mowiac juz o tym ,ze nie utrzymasz kierownicy jak przcisniesz... :/ -widzialem to i jechalem czyms takim :/ -strach sie bac

: 3 lut 2007, o 17:02
autor: ja37
Rocznik 95 silnik X14SZ.
Zdaję sobie sprawę, że zawieszenie i hamulce muszą być mocniejsze, to będzie następna rzecz, jaką będę robił.
Czy piasty z astry GSI podpasują po przetoczeniu?
Chcę sobie wszystko naszykować wszystko i dopiero przekładać.
Może i w 2 dni nie zdążę, ale będę się starał :lol:

: 3 lut 2007, o 17:09
autor: -=kLaRi=-
Tak beda pasowac ,tylko trzeba to dobrze przetoczyc...
A z tym jest troche rzezby ;)

Z naszykowanymi gratami tez bedzie w 2 dni ciezko...
Musisz do tego prawie cale auto rozebrac... wyciagnac zwrotnice zeby wymienic piasty i lozyska ,lapy nie dorobisz tak na oko ,silnik musi byc na miejscu i dobrze to spasowac.
Na twoim miejscu myslalbym o wolnym ,mysle ,ze tydzien na spokojnie przy tym siasc ,zebys nie mial niespodzianek ,bo na szybko to wiesz co sie robi... :lol: :lol: Tutaj chodzi o Twoje bezpieczenstwo i twoich pasazerow...
Jak zalozysz 2.0 to z twojej slabej corsy zrobi sie szybkie auto... przemysl to!

Aha ,musisz jeszcze pompe paliwa wymienic na MPI...

: 3 lut 2007, o 17:27
autor: ja37
Pompa będzie.
Do pomocy już mam dwóch kolegów z opel24, jeden już robił swap kadetta D na c20ne.
Łapę fakt, dopiero po przymiarce, ale też nie ma zbytnio kłopotu, spawarka jest na miejscu.
Mógłbyś podpowiedzieć, jak przetoczyć piasty?
Jakiś rysunek, fotka, wymiary?
Tak samo półosie.

: 3 lut 2007, o 19:42
autor: GUMIS2000
a ja mam takie pytanie czy nie prosciej jest wtawiać x16XE eventualnie X16XEL ? czy te 10 koni róznicy nie proscie uzyskać jakimis innymi sposobami ?? wiem ze pewnie tez chodzi o moment .
Ja obsolutnie nic nie sugeruje ale patrze na to z tego punktu ze
nie dosc ze robisz swapa to jeszcze musisz uzdatnic silnik
bo jedził wzdłuznie , wiec dlatego pomysl co i jak zrobić

: 3 lut 2007, o 20:31
autor: ja37
Z tym, że jeździł wzdłużnie nie bedzie kłopotu.
Koło zamachowe też będzie z cali, a to chyba był jedyny problem.

: 3 lut 2007, o 21:45
autor: szajboos
Rysunki do CA są w FAQ'u. Niech koledzy którzy swapowali CB sprawdzą czy to spasuje do CB.

Re: Corsa B c20ne

: 22 maja 2008, o 12:20
autor: ja37
No i wyszło mi tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebb ... 0bd29.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Corsa B c20ne

: 22 maja 2008, o 12:38
autor: -=m&m=-
Napisz cos wiecej bo wykres wyglada nader optymistycznie jak na serie :oko:

Jesli jest juz co pokazywac to wrzucaj opis do odpowiedniego działu

Re: Corsa B c20ne

: 22 maja 2008, o 13:00
autor: arts
moze na gazie byl robiony wykres :grin:

Re: Corsa B c20ne

: 22 maja 2008, o 14:00
autor: ja37
Nie seria :grin:
Troche nadłubałem, ale mam mało fotek.
Tak pokrótce, to dół c20ne, cała góra 18E, wałek z 1,6 sh, wydech - kolektor z xe, 2", tłumik środkowy i końcowy przelotowe, i chips :-D

Re: Corsa B c20ne

: 24 maja 2008, o 17:24
autor: ol3j
to mój pierwszy post an tym forum więc po pierwsze WITAM
a teraz do konkretów ;-) mam pytanie do ja37: w łodzi chipowałes silnik? czemu wałek od 1,6 sh a nie od 18E ?
pozdrawiam
ol3j

Re: Corsa B c20ne

: 24 maja 2008, o 17:51
autor: ja37
1,6 jest odrobinę ostrzejszy.

W Łodzi chcą horrendalne sumy za chip, więc pojechałem do Wrocławia, tam zapłaciłem 500zł z hamownią i chipem.

Re: Corsa B c20ne

: 24 maja 2008, o 18:09
autor: ol3j
resztę modow sam robiłes?
ja mialem przerobilem c20ne na seha (tłoki + właek + konkretna obróbka głowicy) ale nie zamontowałem chłodnicy oleju i 2 dni temu jadąc autostradą A2 przez 30km na maxa nie zdejmując nogi z gazu (wymagała tego sytuacja) wywaliło mi korbe bokiem

Obrazek

Obrazek

więc polecam montaz chłodnicy oleju Tobie bo w tych silnikach powyżej 115koni np,. w sehu była standardowo montowana..

myśle teraz nad remontem tego silnika i zastanawiam sie nad Twoimi modami tylko ze chyba zastosuje wałek 18E bo taki akurat mam, chyba że namierze 16sh ....

Czy tłoki z XE podejda pod głowice z NE ?

I gratuluje wyniku - imponujący...

Re: Corsa B c20ne

: 24 maja 2008, o 18:17
autor: ja37
ol3j pisze:Czy tłoki z XE podejda pod głowice z NE ?
Aż taki dobry nie jestem, nie wiem.

Wałek 18E będzie trochę kulturalniejszy , ten 1,6 trochę na wolnych zachowuje się niespokojnie.

Chłodnica, hmmm, myslałem o tym, chyba sie skuszę.

Re: Corsa B c20ne

: 24 maja 2008, o 23:42
autor: Porszak
ol3j pisze:Czy tłoki z XE podejda pod głowice z NE ?
powinny pasowac zwiekszajac jednoczesnie kompresje. kwestia dokladnego pomierzenia obu tlokow

@ja37 wynik jest na prawde imponujacy, tym bardziej ze nie ma tam nic aftermarketowego, a wszystko jest z opla

Re: Corsa B c20ne

: 25 maja 2008, o 01:00
autor: ja37
Porszak, to już prawie koniec modów na c20ne, ale mam jeszcze kilka pomysłów, jak mi wypalą, to napiszę. :-D
Jakoś c20xe mnie nie ciągnie, chociaż to najłatwiejszy sposób na podniesienie mocy.
A ja tak nie chcę, !markos mnie nauczył, że nie mozna się poddać, trzeba dążyć do celu.
Na razie mam najmocniejsze c20ne w Polsce chyba(na necie nic takiego nie ma i ja nic nie wiem o mocniejszym), a chcę mieć jeszcze mocniejsze.
Oczywiście wolnossące.
Bo turbo załatwia całą sprawę.A ja nie chcę iść na łatwiznę.
Choć turbina już leży w garażu i czeka...... :-D

Re: Corsa B c20ne

: 25 maja 2008, o 09:19
autor: ol3j
ja mam tak samo, nie chce 16V, marzy mi sie mocne 8V i do tego dążylem przez kilkanaście miesięcy ciągle coś zmeiniając w swoim c20NE, wiele osób mowiło że to bez sensu, że lepiej swap na XE, że NE jest za słabe materiałowo. NIestety część z nich miała rację, co widać na fotkach powyżej (urwany korbowód), dlatego teraz chce włożyć korby z XE - sa o wiele bardziej wytrzymalsze i te 150KM zniosą na miekko. I tak jak napisałem wyżej - dbajcie o dobre smarowanie, chłodzenie oleju a silnik będzie chodził, ja niestety nie zdążyłem zamontować chłodnicy i przy ekstremalnym pałowaniu tego silnika poniosłem tego konsekwencje. Myśłałem że jak wlewam MOTULa to chłodniczka nie bedzie potrzebna, myliłem się.


jak zreanimuje silnik, to wynik ja37 jest moim celem - super wynik.

pozdrawiam

Re: Corsa B c20ne

: 25 maja 2008, o 12:14
autor: ja37
Hmmm, mam jeszcze kilka pomysłów, na pewno podniosę poprzeczkę :-D
Turbo na razie poczeka, niech sobie leży w garażu :D

Re: Corsa B c20ne

: 15 cze 2008, o 18:24
autor: ja37
Na razie zmiana skrzyni na F 20, auto lepiej się zbiera przyjemniej się jedzie, choć pewnie w trasie zaowocuje to większym spalaniem, ale na to jestem przygotowany.
Na F 16 miasto wychodziło 9.8l/100km.
Trasa 6,5l/100km.

Re: Corsa B c20ne

: 16 cze 2008, o 00:02
autor: Porszak
ol3j pisze: ja mialem przerobilem c20ne na seha (tłoki + właek + konkretna obróbka głowicy) ale nie zamontowałem chłodnicy oleju i 2 dni temu jadąc autostradą A2 przez 30km na maxa nie zdejmując nogi z gazu (wymagała tego sytuacja) wywaliło mi korbe bokiem

więc polecam montaz chłodnicy oleju Tobie bo w tych silnikach powyżej 115koni np,. w sehu była standardowo montowana..
jesli woda Ci sie znaczaca nie zagrzala to i olej nie byl zbyt goracy, ile leciales w okolicach 180-200. przeplyw powietrza jest tak duzy ze dosc mocno schladza silnik i olej. mam wskaznik temp oleju i dlatego tak twierdze. nie paluje non stop, ale 120st jeszcze mi sie nie zdarzylo osiagnac, a nawet przekroczyc 110

Re: Corsa B c20ne

: 16 cze 2008, o 07:50
autor: ja37
To ta chłodnica coś daje?
Pytam, bo kupiłem i bedę na dniach zakładał.

Re: Corsa B c20ne

: 16 cze 2008, o 07:56
autor: ol3j
na pewno nie zaszkodzi ;-) skoro w 115konnym c20ne nie montowano, a już w 130konnym 20SEh i 150konnym XE zawsze, to chyba jest zdecydowanie wskazana, przy takich modach jak macie...

Re: Corsa B c20ne

: 16 cze 2008, o 09:33
autor: Porszak
u mnie z chlodnica olej nie osiaga tak szybko 110st, natomiast 100 i troche ponad to normalne temp przy tej cieplej pogodzie. jak bylo chlodniej i zima to trzymala sie blizej 80 w czasie spokojnej jazdy

trasa do 3krpm, bez palowania przy wyprzedzaniu i bez wsiekania sie, do 100st
jak sie znecasz i stoisz w korku to idzie do gory, ale niezbyt szybko. w planie mam wlacznik wentylatora no i jeszcze cos waznego. u mnie jest ok. 3.5L oleju w ukladzie razem z chlodnica, u was wiecej chyba to nie powinien sie tak grzac szybko

Re: Corsa B c20ne

: 16 cze 2008, o 09:59
autor: -=kLaRi=-
ja latalem na c20ne bez chlodnicy i nic sie nie dzialo ,nawet sie nie nagrzewal zbytnio...

Re: Corsa B c20ne

: 16 cze 2008, o 10:15
autor: -=m&m=-
O ile dobrze pamietam to osoba, która kupiła od Ciebie ten motor nie była zachwycona z jego komponentów obniżajacych osiągi seryjnego c20ne :)5 wiec mogles sobie tak latac :lol: a w tym przypadku to c20ne osiaga moce c20xe wiec chyba warto :oko: