Strona 1 z 12
Corsa B c20ne
: 2 lut 2007, o 01:27
autor: ja37
Witam, jestem tu nowy.
Chciałbym zasięgnąć info na temat swapu corsy B X14SZ na C20NE.
Jakich trudności mogę się spodziewać, co trzeba przerobić i jak?
Silnik będzie z omy , skrzynia z cali, F16.
Nie ukrywam, że chciałbym skorzystać z Waszych doświadczeń i przyszykować wszystko, żeby zrobić przerzutkę w 2 dni.
Z elektryką nie ma kłopotu, dam radę, głównie chodzi o łapę silnika i półośki, może też przeguby, nie wiem.
Wydech myślę, że na 45mm mi jakiś czas wytrzyma, o to się nie martwię.
Najgorsze jest to, że auto musi jeździć i nie mam zbytnio czasu na grzebanie.
Będę wdzięczny za porady/fotki co zrobić, zanim zacznę przekładkę.
Dzięki z góry,
pozdrawiam,
Grzesiek.
: 2 lut 2007, o 12:24
autor: szajboos
Jak silnik z Omegi, to koło zamachowe założyć musisz z Kadetta/Vectry/Calibry/Astry
: 2 lut 2007, o 14:45
autor: AdamXXL
nie wiem jak koło ale miskę olejową i smok też do wymiany reszte przeczytasz na forum bo o swapach pisane było dużo.
: 2 lut 2007, o 16:39
autor: szajboos
Miska niej=koniecznie. Ja miałem z Omegi w Corsie. Tylko tyrzeba oczywiście dwururkę przerobić.
: 3 lut 2007, o 16:04
autor: -=kLaRi=-
Dokladnie tak jak pisza przedmowcy , kolo zamachowe ,miska chyba ta sama ,ale dwururka napewno.
Jesli montowac to na F16 to polosie,piasty.
Jesli twoja Corsa B jest z lat od 94-96 (oprocz GSi) to musisz przerobic zrobic jedna nowa lape i przerobic 2pozostale...
Jesli twoja Corsa B jest z lat 97-99 wlacznie z GSi (94-95) to trzeba dorobic jedna lape a przerobic tylko jedna...
+ Elektryka
Szczerze to watpie ,ze uwiniesz sie z taka robota w 2dni nie majac o tym pojecia...
Dodatkowo musem jest zalozenie wiekszych hamulcow i zawieszenia!
W innym przypadku zabijesz sie po kilku hamowaniach ,a z zakretu wypadniesz jak kauczuk nie mowiac juz o tym ,ze nie utrzymasz kierownicy jak przcisniesz...

-widzialem to i jechalem czyms takim

-strach sie bac
: 3 lut 2007, o 17:02
autor: ja37
Rocznik 95 silnik X14SZ.
Zdaję sobie sprawę, że zawieszenie i hamulce muszą być mocniejsze, to będzie następna rzecz, jaką będę robił.
Czy piasty z astry GSI podpasują po przetoczeniu?
Chcę sobie wszystko naszykować wszystko i dopiero przekładać.
Może i w 2 dni nie zdążę, ale będę się starał

: 3 lut 2007, o 17:09
autor: -=kLaRi=-
Tak beda pasowac ,tylko trzeba to dobrze przetoczyc...
A z tym jest troche rzezby
Z naszykowanymi gratami tez bedzie w 2 dni ciezko...
Musisz do tego prawie cale auto rozebrac... wyciagnac zwrotnice zeby wymienic piasty i lozyska ,lapy nie dorobisz tak na oko ,silnik musi byc na miejscu i dobrze to spasowac.
Na twoim miejscu myslalbym o wolnym ,mysle ,ze tydzien na spokojnie przy tym siasc ,zebys nie mial niespodzianek ,bo na szybko to wiesz co sie robi...

Tutaj chodzi o Twoje bezpieczenstwo i twoich pasazerow...
Jak zalozysz 2.0 to z twojej slabej corsy zrobi sie szybkie auto... przemysl to!
Aha ,musisz jeszcze pompe paliwa wymienic na MPI...
: 3 lut 2007, o 17:27
autor: ja37
Pompa będzie.
Do pomocy już mam dwóch kolegów z opel24, jeden już robił swap kadetta D na c20ne.
Łapę fakt, dopiero po przymiarce, ale też nie ma zbytnio kłopotu, spawarka jest na miejscu.
Mógłbyś podpowiedzieć, jak przetoczyć piasty?
Jakiś rysunek, fotka, wymiary?
Tak samo półosie.
: 3 lut 2007, o 19:42
autor: GUMIS2000
a ja mam takie pytanie czy nie prosciej jest wtawiać x16XE eventualnie X16XEL ? czy te 10 koni róznicy nie proscie uzyskać jakimis innymi sposobami ?? wiem ze pewnie tez chodzi o moment .
Ja obsolutnie nic nie sugeruje ale patrze na to z tego punktu ze
nie dosc ze robisz swapa to jeszcze musisz uzdatnic silnik
bo jedził wzdłuznie , wiec dlatego pomysl co i jak zrobić
: 3 lut 2007, o 20:31
autor: ja37
Z tym, że jeździł wzdłużnie nie bedzie kłopotu.
Koło zamachowe też będzie z cali, a to chyba był jedyny problem.
: 3 lut 2007, o 21:45
autor: szajboos
Rysunki do CA są w FAQ'u. Niech koledzy którzy swapowali CB sprawdzą czy to spasuje do CB.
Re: Corsa B c20ne
: 22 maja 2008, o 12:20
autor: ja37
No i wyszło mi tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebb ... 0bd29.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Corsa B c20ne
: 22 maja 2008, o 12:38
autor: -=m&m=-
Napisz cos wiecej bo wykres wyglada nader optymistycznie jak na serie
Jesli jest juz co pokazywac to wrzucaj opis do odpowiedniego działu
Re: Corsa B c20ne
: 22 maja 2008, o 13:00
autor: arts
moze na gazie byl robiony wykres

Re: Corsa B c20ne
: 22 maja 2008, o 14:00
autor: ja37
Nie seria
Troche nadłubałem, ale mam mało fotek.
Tak pokrótce, to dół c20ne, cała góra 18E, wałek z 1,6 sh, wydech - kolektor z xe, 2", tłumik środkowy i końcowy przelotowe, i chips

Re: Corsa B c20ne
: 24 maja 2008, o 17:24
autor: ol3j
to mój pierwszy post an tym forum więc po pierwsze WITAM
a teraz do konkretów

mam pytanie do ja37: w łodzi chipowałes silnik? czemu wałek od 1,6 sh a nie od 18E ?
pozdrawiam
ol3j
Re: Corsa B c20ne
: 24 maja 2008, o 17:51
autor: ja37
1,6 jest odrobinę ostrzejszy.
W Łodzi chcą horrendalne sumy za chip, więc pojechałem do Wrocławia, tam zapłaciłem 500zł z hamownią i chipem.
Re: Corsa B c20ne
: 24 maja 2008, o 18:09
autor: ol3j
resztę modow sam robiłes?
ja mialem przerobilem c20ne na seha (tłoki + właek + konkretna obróbka głowicy) ale nie zamontowałem chłodnicy oleju i 2 dni temu jadąc autostradą A2 przez 30km na maxa nie zdejmując nogi z gazu (wymagała tego sytuacja) wywaliło mi korbe bokiem
więc polecam montaz chłodnicy oleju Tobie bo w tych silnikach powyżej 115koni np,. w sehu była standardowo montowana..
myśle teraz nad remontem tego silnika i zastanawiam sie nad Twoimi modami tylko ze chyba zastosuje wałek 18E bo taki akurat mam, chyba że namierze 16sh ....
Czy tłoki z XE podejda pod głowice z NE ?
I gratuluje wyniku - imponujący...
Re: Corsa B c20ne
: 24 maja 2008, o 18:17
autor: ja37
ol3j pisze:Czy tłoki z XE podejda pod głowice z NE ?
Aż taki dobry nie jestem, nie wiem.
Wałek 18E będzie trochę kulturalniejszy , ten 1,6 trochę na wolnych zachowuje się niespokojnie.
Chłodnica, hmmm, myslałem o tym, chyba sie skuszę.
Re: Corsa B c20ne
: 24 maja 2008, o 23:42
autor: Porszak
ol3j pisze:Czy tłoki z XE podejda pod głowice z NE ?
powinny pasowac zwiekszajac jednoczesnie kompresje. kwestia dokladnego pomierzenia obu tlokow
@ja37 wynik jest na prawde imponujacy, tym bardziej ze nie ma tam nic aftermarketowego, a wszystko jest z opla
Re: Corsa B c20ne
: 25 maja 2008, o 01:00
autor: ja37
Porszak, to już prawie koniec modów na c20ne, ale mam jeszcze kilka pomysłów, jak mi wypalą, to napiszę.
Jakoś c20xe mnie nie ciągnie, chociaż to najłatwiejszy sposób na podniesienie mocy.
A ja tak nie chcę,
!markos mnie nauczył, że nie mozna się poddać, trzeba dążyć do celu.
Na razie mam najmocniejsze c20ne w Polsce chyba(na necie nic takiego nie ma i ja nic nie wiem o mocniejszym), a chcę mieć jeszcze mocniejsze.
Oczywiście wolnossące.
Bo turbo załatwia całą sprawę.A ja nie chcę iść na łatwiznę.
Choć turbina już leży w garażu i czeka......

Re: Corsa B c20ne
: 25 maja 2008, o 09:19
autor: ol3j
ja mam tak samo, nie chce 16V, marzy mi sie mocne 8V i do tego dążylem przez kilkanaście miesięcy ciągle coś zmeiniając w swoim c20NE, wiele osób mowiło że to bez sensu, że lepiej swap na XE, że NE jest za słabe materiałowo. NIestety część z nich miała rację, co widać na fotkach powyżej (urwany korbowód), dlatego teraz chce włożyć korby z XE - sa o wiele bardziej wytrzymalsze i te 150KM zniosą na miekko. I tak jak napisałem wyżej - dbajcie o dobre smarowanie, chłodzenie oleju a silnik będzie chodził, ja niestety nie zdążyłem zamontować chłodnicy i przy ekstremalnym pałowaniu tego silnika poniosłem tego konsekwencje. Myśłałem że jak wlewam MOTULa to chłodniczka nie bedzie potrzebna, myliłem się.
jak zreanimuje silnik, to wynik ja37 jest moim celem - super wynik.
pozdrawiam
Re: Corsa B c20ne
: 25 maja 2008, o 12:14
autor: ja37
Hmmm, mam jeszcze kilka pomysłów, na pewno podniosę poprzeczkę
Turbo na razie poczeka, niech sobie leży w garażu

Re: Corsa B c20ne
: 15 cze 2008, o 18:24
autor: ja37
Na razie zmiana skrzyni na F 20, auto lepiej się zbiera przyjemniej się jedzie, choć pewnie w trasie zaowocuje to większym spalaniem, ale na to jestem przygotowany.
Na F 16 miasto wychodziło 9.8l/100km.
Trasa 6,5l/100km.
Re: Corsa B c20ne
: 16 cze 2008, o 00:02
autor: Porszak
ol3j pisze:
ja mialem przerobilem c20ne na seha (tłoki + właek + konkretna obróbka głowicy) ale nie zamontowałem chłodnicy oleju i 2 dni temu jadąc autostradą A2 przez 30km na maxa nie zdejmując nogi z gazu (wymagała tego sytuacja) wywaliło mi korbe bokiem
więc polecam montaz chłodnicy oleju Tobie bo w tych silnikach powyżej 115koni np,. w sehu była standardowo montowana..
jesli woda Ci sie znaczaca nie zagrzala to i olej nie byl zbyt goracy, ile leciales w okolicach 180-200. przeplyw powietrza jest tak duzy ze dosc mocno schladza silnik i olej. mam wskaznik temp oleju i dlatego tak twierdze. nie paluje non stop, ale 120st jeszcze mi sie nie zdarzylo osiagnac, a nawet przekroczyc 110
Re: Corsa B c20ne
: 16 cze 2008, o 07:50
autor: ja37
To ta chłodnica coś daje?
Pytam, bo kupiłem i bedę na dniach zakładał.
Re: Corsa B c20ne
: 16 cze 2008, o 07:56
autor: ol3j
na pewno nie zaszkodzi

skoro w 115konnym c20ne nie montowano, a już w 130konnym 20SEh i 150konnym XE zawsze, to chyba jest zdecydowanie wskazana, przy takich modach jak macie...
Re: Corsa B c20ne
: 16 cze 2008, o 09:33
autor: Porszak
u mnie z chlodnica olej nie osiaga tak szybko 110st, natomiast 100 i troche ponad to normalne temp przy tej cieplej pogodzie. jak bylo chlodniej i zima to trzymala sie blizej 80 w czasie spokojnej jazdy
trasa do 3krpm, bez palowania przy wyprzedzaniu i bez wsiekania sie, do 100st
jak sie znecasz i stoisz w korku to idzie do gory, ale niezbyt szybko. w planie mam wlacznik wentylatora no i jeszcze cos waznego. u mnie jest ok. 3.5L oleju w ukladzie razem z chlodnica, u was wiecej chyba to nie powinien sie tak grzac szybko
Re: Corsa B c20ne
: 16 cze 2008, o 09:59
autor: -=kLaRi=-
ja latalem na c20ne bez chlodnicy i nic sie nie dzialo ,nawet sie nie nagrzewal zbytnio...
Re: Corsa B c20ne
: 16 cze 2008, o 10:15
autor: -=m&m=-
O ile dobrze pamietam to osoba, która kupiła od Ciebie ten motor nie była zachwycona z jego komponentów obniżajacych osiągi seryjnego c20ne

wiec mogles sobie tak latac

a w tym przypadku to c20ne osiaga moce c20xe wiec chyba warto
