Strona 1 z 1

Czy do CA można wstawić inne serwo?

: 9 lut 2007, o 14:20
autor: llionn
  • Dzisiaj po przejechaniu się corsa mojego kumpla stwierdziłem że trzeba coś zrobić z moimi hamulcami. Podajcie jeżeli znajdziecie gdzieś z przeglądu siłę hamowania lub przynajmniej jaka fabrycznie powinna być
    • Na wstępie powiem że klocki,szczęki, tarcze,bębny, płyn, przewody miękie wymieniłem jakiś rok temu. (układ nie jest zapowietrzony)
    Wiec powodem musi być pompa lub serwo. Nowego serwa nie kupie ale nie chce też wstawiać kolejnego zużytego więc pomyślałem o serwie np. z corsy b lub pierwszej generacji astry tylko czy to będzie działało w połączeniu z pompą od CA którą posiadam nową.
  • A skoro już pisze to powiedzcie mi jeszcze co to za urządzenie znajduje się w nadkolu od strony kierowcy do którego dochodzi wężyk z podciśnieniem?
[/quote]

: 9 lut 2007, o 14:46
autor: BRAWIMEX
Kup serwo wraz z pompą od CB lub astry i zamontuj.
Zaoszczędzisz trochę pracy.Możesz zamienic oczywiście samą pompę.
Padnięte serwo to niestabilna praca silnika oraz dobiegajace z jego okolic
syczenie - dławienie lub zatrzymanie pracy silnika przy hamowaniu.

Urządzenie znajduje się w nadkolu od strony kierowcy do którego dochodzi wężyk z podciśnieniem ??

Mamy tam zbiorniczek spryskiwacza, płynu chłodniczego, cewkę zapłonowa ...
Może to map sensor który u Ciebie dziwnym trafem wylondował na nadkolu ?

: 9 lut 2007, o 18:09
autor: Mihó
BRAWIMEX pisze:Kup serwo wraz z pompą od CB lub astry i zamontuj.
Zaoszczędzisz trochę pracy.Możesz zamienic oczywiście samą pompę.
Padnięte serwo to niestabilna praca silnika oraz dobiegajace z jego okolic
syczenie - dławienie lub zatrzymanie pracy silnika przy hamowaniu.

Urządzenie znajduje się w nadkolu od strony kierowcy do którego dochodzi wężyk z podciśnieniem ??

Mamy tam zbiorniczek spryskiwacza, płynu chłodniczego, cewkę zapłonowa ...
Może to map sensor który u Ciebie dziwnym trafem wylondował na nadkolu ?
Przerabiałeś to może ? Znasz temat ?

: 9 lut 2007, o 18:16
autor: llionn
Wiem że naj łatwiej pompe wraz z serwem kupic ale ja posiadam nową pompe więc chciałbym do tego jakies dobre serwo dokupić - dlatego pytam czy z corsy b lub astry by nie pasowało?
Panowie jeżeli posiadacie wydruk ktory czasami po przegladzie dają to powiedzcie mi z jaką siłą hamują wasze opelki.

: 9 lut 2007, o 18:21
autor: Mihó
llionn pisze:Wiem że naj łatwiej pompe wraz z serwem kupic ale ja posiadam nową pompe więc chciałbym do tego jakies dobre serwo dokupić - dlatego pytam czy z corsy b lub astry by nie pasowało?
Panowie jeżeli posiadacie wydruk ktory czasami po przegladzie dają to powiedzcie mi z jaką siłą hamują wasze opelki.
Przód mam 1,61/1,44 kN
Tył - 1,09/1kN

Wiem że tył ma za mało. Może wynik być trochę zaniżony, bo miałem znasznie więcej napompowane niż być powinno (2,2 zamiast 1,7bar), a samochód był pusty, w dodatku były nowe klocki i opony (to wszystko też ma jakiś wpływ)

: 9 lut 2007, o 23:22
autor: llionn
Po naprawach przynajmniej wmiare równo hamuje ale siła moim zdaniem za słaba a od wspomagania to serwo.
Przód 1,29kn i 1,23kn
Tył 0.98kn i 0,93kn

: 9 lut 2007, o 23:44
autor: Mihó
llionn pisze: Przód 1,29kn i 1,23kn
Tył 0.98kn i 0,93kn
I pomyśleć, że to ja się niepokoję :lol:

: 10 lut 2007, o 10:38
autor: BRAWIMEX
Wymiana serwa nic tu bardzo nie pomoże, a jeśli już to bardzo niewiele.
To tylko przepona podcisnieniowa która wspomaga siłe nacisku.
Przejedz się czyjąś CB i co ?
Hamuje lepiej ??
Bo jest inna pompa hamulcowa :oko:
Przy identycznej sile nacisku na pedał hamulca ma większe ciśnienie,
ma większą wydajność.

Co do słabej wartości siły hamowania tyłu ...
Kolektory siły hamowania znajdują się przy pompie hamulcowej, a w innych
samochodach znajdują się przy tylnej osi.
Czasem wystarczy wymienić płyn hamulcowy, przeczyścić tylne hamulce.
Lub wsadz do bagażnika worek cementu i zatankować do pełna,
a siła hamowania tylnej osi wzrośnie.

Ople mają to do siebie, ze wystepuje kilkanascie czasem podtypów danej części.
Ja wymieniałem cały mechanizm wraz z pedałem hamulca od CB.
CA ma kilka wodzików pedału hamulca do pompy oraz kilka mocowan tego pedału oraz serwo - pedał.
Im młodsza CA tym bardziej podobna do CB :-)
Natomiast jesli wodzik bedzie odpowiedni i rozstaw srub na serwie to
zamontowanie pompy z CB na serwie z CA nie bedzie kolidowac.

Jako ciekawostke ...
Wymienia się czesto pompy w trabantach (układ bez wspomagania)
z silnikami VW z małą przeróbką na te z Cinquecento (układ ze wspomaganiem) hamowanie jest wyśmienite.

Zostaje jeszcze możliwość hamowania lewą nogą :-D

: 10 lut 2007, o 11:18
autor: llionn
Powiem szczerze że nie rozumiem powyższej wypowiedzi. W zeszłym roku wumieniłem płyn hamulcowy, tarcze, klocki, przewody miękie, bębny, szczęki, cylindrki tył. więc moim zdaniem powodem kiepskich hamulców może być już tylko serwo lub pompa. Ewentułalnie nie szczelność gdzieś w przewodach z podciścnieniem, tylko gdzie szukać oprucz tego biegnacego od serwa do silnika.
Temat poruszany już wiele razy jeżeli chodzi o hamulce w CA ale ja przerobiłem już prawie wszystko i dalej lipa.
Jeżeli ktoś kombinował już coś z serwem od CB i pompą od CA (dodam ponownie ze posadam nową dlatego niechce kompletu z CB) to prosze o jakąś rade.

: 10 lut 2007, o 13:04
autor: BRAWIMEX
Zostaw to nieszczęsne serwo takie jakie masz!
Gdy są nieszczelne przewody podcisnienia lub same serwo to silnik
zaciąga lewe powietrze tym samym chodzi bardzo nierówno.
Co Ci da wymiana serwa?
To tylko układ pojemnościowy z mębraną odpowiedzialny za siłę nacisku
który wykonasz ruchem stopy.
Zwiększając jego pojemność lub licząc na mocniejszą sprężynę siła
wspomagania wzrośnie. Pedał hamulca będzie pracował bardzo lekko, a siła
hamowania zmieni się bardzo niewiele lub nawet pogorszy.
Bo pompa z CA nie potrafi dać więcej niż może i nawet Pudzian tego nie zmieni - dlatego po swapie lub modyfikacjach
silnika zmienia sie pompy paliwa na bardziej wydajne które podadzą więcej paliwa gdy zajdzie taka potrzeba.
Wniosek ;
To, ze masz nową nic tu nie zmienia - jest mniej wydajna od pompy np. w CB
przy identycznym nacisku na pedał hamulca pompa z CB poda większe ciśnienie na cylinderki.


Aaaa czasem za słabe hamulce odpowiedzialne jest zapowietrzenie którejś
sekcji pompy lub lekko zapieczone tłoczki zacisków.
Nie wzoruj się na wynikach siły hamowania bo dasz na diagnostykę 6 CA
i każda bedzie miała inne tarcze klocki czyli inne wyniki.
Trzeba będzie wyciągnąć srednia.

: 10 lut 2007, o 14:26
autor: sopel358
a ja mam pytanie czy te nowe tarcze klocki itp to masz zeryjne? bo jasli tak to CA na seryjnych heblach nigdy nie bedzie hamowac pogadaj z kimkolwiek kto zalozyl chociazby wentylowane tarcze i zaciski od GSI (wiem z doswiadczenia) auto zaczyna hamowac....

: 10 lut 2007, o 16:14
autor: BRAWIMEX
Lub zrób tak jak pisze Sopel.
Zmieniają się wtedy wymiary tarczy, zaciski hamulcowe, itp.
Wzrasta wtedy powierzchnia tarcia co daje dodatkową efektywność hamowania.
Ale wtedy trzeba wymienić zaciski, tarcze oraz klocki :oko:

: 10 lut 2007, o 17:57
autor: Mihó
BRAWIMEX pisze:Lub zrób tak jak pisze Sopel.
Zmieniają się wtedy wymiary tarczy, zaciski hamulcowe, itp.
Wzrasta wtedy powierzchnia tarcia co daje dodatkową efektywność hamowania.
Ale wtedy trzeba wymienić zaciski, tarcze oraz klocki :oko:
Poprawiło się. Mam 236x12 (ale tarcze 10tki zostawiłem), nowy płyn i na pewno jest lepiej.

Widziałem dzisiaj CB z początku produkcji - serwo jest bardzo podobne do mojego, ale ja mam jakieś grubsze "nakrętki", wychodzące z pompy:

Obrazek

W CB ich nie było. Co to jest za element ? Korektor ? Jak w takiej sytuacji wygląda przekładka ?

: 10 lut 2007, o 21:04
autor: llionn
Wobec tego mam jeszcze dwa małe pytania:
1)Jakie zaciski kupić (od jakiego opelka: corsa b, astra?) żeby weszły do felg 13" wraz z tarczami wentylowanymi?
2)Jezeli zdecydowal bym się na wymiane serwa z pompą od CB które jak piszesz wytwarza większe ciśnienie czy cylinderki z tyłu np. to wytrzymają?

: 10 lut 2007, o 21:06
autor: llionn
Wobec tego mam jeszcze dwa małe pytania:
1)Jakie zaciski kupić (od jakiego opelka: corsa b, astra?) żeby weszły do felg 13" wraz z tarczami wentylowanymi?
2) Czy do obecnych zacisków moge zamontować tarcze wentylowane?
3)Jezeli zdecydowal bym się na wymiane serwa z pompą od CB które jak piszesz wytwarza większe ciśnienie czy cylinderki z tyłu np. to wytrzymają?

: 11 lut 2007, o 00:15
autor: sopel358
od jakiego kolwiek opelka byle byly na tarcze 236 wentylowane 24 grubosci maja chyba niepamietam jesli inaczej niech mnie ktos porawi i musi ci wejsc na 13" felge nie ma innego wyjscia :oko:

: 11 lut 2007, o 16:07
autor: PETERS
Potwierdzam.... moja niunia to koncówka CA, niewiem jak pompa i reszta bo nie przyglądałem się CB, ale np. zaciski i klocki mam już z CB. Ale po co wy chcecie to wymieniać... nie jest tak, źle

Jednak wydaje mi sie, że wymiana tego nic nie da. Jedyne wyjście to wentylkowane tarcze np. z CA GSi... te heble w serii są 100% lepsze niż w "zwykłych" CA.

: 12 lut 2007, o 22:48
autor: llionn
A więc planuje wymienić pompe, serwo, tarcze i klocki żeby wkońcu Corsa zaczeła normalnie hamować.
Powiedzcie mi tylko czy jak wstawie pompe od CB to nic złego się nie stnie z tylnymi cylinderkami bo ktoś w tym poście wspominał że pompa od CB wytwarza większe ciśnienie niż CA.

: 14 lut 2007, o 09:15
autor: llionn
O to wypowiedz Brawimex-a
To, ze masz nową nic tu nie zmienia - jest mniej wydajna od pompy np. w CB
przy identycznym nacisku na pedał hamulca pompa z CB poda większe ciśnienie na cylinderki.
Czy te cilinderki tylnie wytrzymają te ciśnienie ?

: 14 lut 2007, o 10:08
autor: BRAWIMEX
Pewnie, że wytrzymają :D
Bo ciśnienie nie wzrasta do jakiejś wartości krytycznej.

A i zapomniałem dodać, ze szukajcie raczej kompletu z CB.
Kadetty i Astry miały chyba odwrotnie do CA i CB podłączone tył i przód do pompy.
Pewny nie jestem czy obydwie sekcje tej pompy dają identyczne ciśnienie
i można to zamienić , więc uwaga!

: 15 lut 2007, o 11:35
autor: radzio_gsi
naprawde astry mialy uklad przod-tyl?

: 15 lut 2007, o 12:14
autor: BRAWIMEX
No gdzie ? Jest to układ krzyżowy.
Napisałem tak dlatego, ze chyba każdy wie jak działa układ hamulcowy.

Chodzi o to, że astry, vectry miały pozamieniane przewody.
Tam gdzie w corsach
jest zapięty przód, np. astry mają podpięty tył.
Więc podejrzewam iż pompa różni się jakąś wartością .



Czemu lecą dwa podobne tematy o hamulcach???
Można to było wszystko ciągnąć w jednym.
Już pomału dostaję kręćka :zakrecony:

: 19 lut 2007, o 23:53
autor: llionn
Nie chce rozpoczynać nowego wątku wiec podepne już te pytanie pod ten temat.
Czy Zacisk od CB dokładnie jarzmo przykręcane jest samą śrubą czy jest stosowana jakaś podkładka ( w zestawie który zakupiłem jest tylko jarzmo które przykręca się bezpośrednio śrubą)

: 20 lut 2007, o 22:35
autor: llionn
widze zę na forum nikt nie odkręcał nigdy zacisku :(

: 20 lut 2007, o 22:45
autor: AdamXXL
llionn pisze:Czy Zacisk od CB dokładnie jarzmo przykręcane jest samą śrubą czy jest stosowana jakaś podkładka ( w zestawie który zakupiłem jest tylko jarzmo które przykręca się bezpośrednio śrubą)
jarzma przykręcasz tymi samymi śrubami co masz. jeśli jest podkładka to ją zostawiasz, jak nie ma to nie dokładasz