Strona 1 z 1
pytanie o rozmiar opon na fele
: 15 mar 2007, o 17:10
autor: gejzer6
tak sobie przeglądałem wasze projekty i sie zastanawiam jaki jest najodpowiedniejszy rozmiar opony do feli 14'' 15'' 16''
wydaje mi sie że do mojej 1.6 to 15" bedzie w sam raz tylko jakie gumy a raczej jaki rozmiar ?? zawiecha została spuszczona o 40mm
Re: pytanie o rozmiar opon na fele
: 15 mar 2007, o 17:57
autor: D12
gejzer6 pisze:
wydaje mi sie że do mojej 1.6 to 15" bedzie w sam raz tylko jakie gumy a raczej jaki rozmiar ?? zawiecha została spuszczona o 40mm
195/50 R 15
Re: pytanie o rozmiar opon na fele
: 15 mar 2007, o 18:38
autor: >>TomASH
D12 pisze:gejzer6 pisze:
wydaje mi sie że do mojej 1.6 to 15" bedzie w sam raz tylko jakie gumy a raczej jaki rozmiar ?? zawiecha została spuszczona o 40mm
195/50 R 15
oj nie wiem czy to good idea... ja bym proponował 195/45 a nawet 40

: 15 mar 2007, o 18:38
autor: gejzer6
a widziałem że poniektórzy mają 195/45 na 15 jak to wychodzi w porównaniu z oryginalnym rozmiarem
: 15 mar 2007, o 19:00
autor: >>TomASH
gejzer6 pisze:a widziałem że poniektórzy mają 195/45 na 15 jak to wychodzi w porównaniu z oryginalnym rozmiarem
miałem 195/45 na 15tkach i było ok ale nie mam takiej gleby jak ty...
195/50 to wg mnie za dużo jak na twoje obnizenie - moze trzeć
: 15 mar 2007, o 19:09
autor: Staneq
>>TomASH pisze:miałem 195/45 na 15tkach i było ok ale nie mam takiej gleby jak ty...
195/50 to wg mnie za dużo jak na twoje obnizenie - moze trzeć
bzdury gadasz panie...
na obcieranie wplywac bedzie ET oraz szer felgi a nie wys profilu opony...
@Gejzi
najlepszy rozmiar do corsy to 15" + oponka 195/50 (srednica kola najbardziej zblizona do seryjnej ) ewentualnie 195/45...
tu masz kalkulator opon i rozmiarow
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
+dodatkowe info na pw

: 15 mar 2007, o 19:18
autor: >>TomASH
mozliwe, mozliwe że gadam bzdury...
jednak miałem dobrane idealnie oponki 195/50 na 15 i z moim
zawiasem tarło. Może nie była to wina felg/opon tylko czegoś innego
nie wnikam jednak niesmak pozostał. Ot dlaczego tak napisałem
ET i teoria to jedno jednak praktyka często pokazuje że każda zmiana
w parametrach samochodu (np zmiana zawiasu) powoduje stosowanie
wielu nieseryjnych części a co z tym idzie dane katalogowe stają się
bajką...
: 15 mar 2007, o 19:29
autor: Staneq
uwierz mi ze 99% sukcesu to dobrac dobrze felgi, kluczowy parametr to ET powiazany oczywiscie z szerokoscia...opona nie ma tu nic do rzeczy (oczywiscie poza jakimis skrajnymi przypadkami z mega balonem)
pewnie miales felgi z jakims ET w stylu 30-35 i tarlo nawet na seryjnym zawiasie..
ja teraz mam 15" z opona 185/55 wiec profil minimalnie wiekszy od 195/50 i moge jezdzic w 5 osob z pelnym bagaznikiem bez ocierania..wiesz czemu?
bo te felgi maja 6,5" szer i bajeczne ET49
: 15 mar 2007, o 19:39
autor: gejzer6
wedle tabeli którą podał Staneq to rozmiar 195/50/15 jest najodpowedniejszy bo różnica wychodzi na poziomie 0.3 %
a co do 16" to wydaje mi sie że wyjdzie troche zamały profil na nasze zajefajne drogi szkoda feli
: 15 mar 2007, o 21:17
autor: Kotlin
Jesli chodzi o Polskie drogi to najrozsadniejszy jest rozmiar 195/50/15, ja jezdze od roku, dzis przelozylem na letnie i jest idealnie mam taki sam rozmiar felgi co staneq i z 500kg cementu na tyle nic nie tarlo

: 16 mar 2007, o 12:58
autor: endo
195/45 - w moim odczuciu taka opona dopiero nie podwija sie na zakretach
: 16 mar 2007, o 15:59
autor: Corstek
endo pisze:195/45 - w moim odczuciu taka opona dopiero nie podwija sie na zakrętach
Wg mnie wszystko zależy od opony, a przynajmniej bardzo dużo.
Np. opona 205/55/r16 ma znacząco większy profil od 195/45 oraz od 195/50, a w zakrętach nie ma mowy o żadnym podwijaniu, zresztą zawias tez ma tu trochę do powiedzenia.
Sam ostatnio przesiadłem sie z 185/60 na 185/55/r14, wiec co nie co o podwijaniu opon mam pojecie

btw dużo fajniej sie jeździ na tym profilu, ale z drugiej strony opony lepsze...
Wybrałbym bez zastanowienia 195/50, bo jest to seryjna średnica kola, a po co Ci mniejsze kolka. Poza tym wykorzystać przyczepność takiej opony 195 w zakrętach, żeby sie podwijała to naprawdę trzeba nieźle jeździć i wkracza się tutaj już w takie prędkości, ze ciężko znaleźć miejsca w których można pojechać na granicy przyczepności poza torem oczywiście.
: 16 mar 2007, o 19:50
autor: -=martee=-
Corstek pisze:endo pisze:195/45 - w moim odczuciu taka opona dopiero nie podwija sie na zakrętach
Poza tym wykorzystać przyczepność takiej opony 195 w zakrętach, żeby sie podwijała to naprawdę trzeba nieźle jeździć i wkracza się tutaj już w takie prędkości, ze ciężko znaleźć miejsca w których można pojechać na granicy przyczepności poza torem oczywiście.
ja mam 195/50 na feldze 7.0 J x 15" offset 42 i normalnie w mieście mi sie podwijają

ale za to są w sensownej cenie

: 16 mar 2007, o 22:50
autor: Kotlin
A nie zalezy to od konstrukcji opony czy sie podwija czy nie np proxes t1 r maja wzmocnienia w bocznych sciankach wiec raczej nie powinny ja mam fuldy i jak narazie tez mi sie nie udalo podwinac

: 16 mar 2007, o 23:57
autor: geo022
w moim odczuciu o rozmiarze szerokosci opony mozemy mówic caly czas (wzglednie), o wielkosci felgi rowniez , ale profil oponki wybitnie juz zalezy od szerokości felgi -przeciez do 5,5J na 15 calach jak zalozysz 195/50r15 to bedize wygladalo jak balon a chyba nei o to chodzi

: 17 mar 2007, o 07:54
autor: Staneq
pokaz mi Geo 15" felge o szer 5,5" bo nie slyszalem o czyms takim..
: 17 mar 2007, o 09:23
autor: -=martee=-
Kotlin pisze:np proxes t1 r maja wzmocnienia w bocznych sciankach wiec raczej nie powinny
nie wiem jak konstrukcja tej opony ma sie do poprzedniczki T1-S, która potrafi się podwinąć u mnie

: 17 mar 2007, o 10:00
autor: geo022
Staneq pisze:pokaz mi Geo 15" felge o szer 5,5" bo nie slyszalem o czyms takim..
http://moto.allegro.pl/item172846927_vw ... alowe.html
tu masz Staneq 15 cali na 4j i 4,5 j
w temacie felg, et, opon, rozmiarów opon, profili, i doboru jednego do drugiego ciezko mnie zagiac mysle bo wkoncu 1 rok studiow mialem przedmiot dokladnie temu poświęcony

: 17 mar 2007, o 10:02
autor: endo
jasne, macie racje, ze duzo zalezy rowniez od konkretnego modelu opony. pisze o swoich doswiadczeniach - jak jezdzilem na contipremium 195/50 to opony sie podwijaly, na pzero 195/45 takiej akcji jeszcze nie mialem. napewno wplyw na to ma fakt, ze pzero ma mega twarde scianki (zwlaszcza, ze jezdze na xl), ale patrzac jednoczesnie na profil roznica w ilosci gumy do podwijania tez jest spora.
rozsadnie kupic jest 195/50 bo cena jest znacznie nizsza, ale na 195/45 podoba mi sie znacznie bardziej
Corstek pisze:..Wybrałbym bez zastanowienia 195/50, bo jest to seryjna średnica kola, a po co Ci mniejsze kolka..
jak zmienisz srednice felgi to 195/45 tez bedzie seryjne
troche skrajny przypadek, nie sadzisz?
Kotlin pisze:..np proxes t1 r maja wzmocnienia w bocznych sciankach wiec raczej nie powinny..
proxesy z boku wcale nie sa twarde, Mike ma racje imo
: 17 mar 2007, o 10:05
autor: geo022
endo przypadek skrajny ale istnieje a Staneq chciał przykładu -prawda?

: 17 mar 2007, o 10:08
autor: endo
geo022 pisze:endo przypadek skrajny ale istnieje a Staneq chciał przykładu -prawda?

jasne, ale nie zmienia to faktu, ze wiekszosc ori felg 15" jest 6-6,5", a produkty nie oem maja 7-7,5"
: 17 mar 2007, o 10:09
autor: geo022
tego nie kwestionuje -pokazałem tylko ze takie felgi istnieją -bo niektórzy niedowierzali

: 17 mar 2007, o 10:29
autor: gejzer6
kurcza ale sie nam temacik rozwinoł
czyli wychodzi na to że najlepszym a zarazem najtańszym wyborem bedzie 195/50/15
: 17 mar 2007, o 10:31
autor: Staneq
nie no ok Geo, ale pokazujesz mega skrajny przypadek..pojdzmy dalrj twym tropem w starych "oldtimerach" były koła nawet do 18" wys a szer mialy jak w rowerze gorskim..
wracajac do tematu najlepszy rozmiar do corsy to 15" opony 195/50 i 195/45... kto co woli.. zreszta temat jest juz chyba dobrze rozkminony i nic nowego nie wymyslimy
: 17 mar 2007, o 11:08
autor: geo022
Staneq pisze:
wracajac do tematu najlepszy rozmiar do corsy to 15" opony 195/50 i 195/45... kto co woli.. zreszta temat jest juz chyba dobrze rozkminony i nic nowego nie wymyslimy
nic dodać nic ująć jesli chodzi o standardowe szerokosci felg
Temat faktycznie dobrze rozkminiony

: 17 mar 2007, o 11:14
autor: !markos
strasznie dlugi watek jak na wniosek, do ktorego doszlismy juz jakies 100 lat temu
oraz t1r 195/50/15 sie podwija, bo jest miekkie. z ulicznych oponek wzglednie przestaje sie podwijac 195/45. wyzsze profile nie podwijaja sie tylko w oponach typu r-comp, czyli np. toyo r888, czy kumho ecsta mx.
: 17 mar 2007, o 13:01
autor: Corstek
-=martee=- pisze:
ja mam 195/50 na feldze 7.0 J x 15" offset 42 i normalnie w mieście mi sie podwijają

ale za to są w sensownej cenie

oraz t1r 195/50/15 sie podwija, bo jest miekkie. z ulicznych oponek wzglednie przestaje sie podwijac 195/45. wyzsze profile nie podwijaja sie tylko w oponach typu r-comp, czyli np. toyo r888, czy kumho ecsta mx.
To jest prawda toyo t1r maja strasznie miekie scianki boczne, pod tym wzgledem starusienkie dunlopy sport 2000e bija je na glowe, co bylo dla mnie duzym rozczarowniem. Mowi tu o rozmiarze 205/55/r16, choc toyo sa duzo bardziej uniwersalne i ogolnie to fajne opony, ale dunlopy na suchym byly lepsze.
Do tych nie podwijajacych dodalbym jeszcze yokohama a539, mimo, ze to nie r-comp maja cholernie twarde scianki boczne.
Podsumowojac mimo ze, toyo maja miekie scianki i tak 205/55 wedlug mnie nie podwija sie w pugu 307.
: 17 mar 2007, o 23:30
autor: Kotlin
Jak chcialem kupic toyo to mi tak wmawiali ze sa wzmacniane ale skoro mowicie ze jest inaczej to pewnie tak jest
Jedyne co moge powiedziec w temacie opon to to ze do silnika takiego jak mam ja (60KM) to 195/50/15 sa za szerokie i autko troche sie muli.
W koleinach targa autkiem ale w zakretach to poezja

wiec warto sie przemeczyc.