Korektor siły hamowania i płyn hamulcowy

Wszystkie informacje o elementach układu hamulcowego Corsy C.
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Korektor siły hamowania i płyn hamulcowy

Post autor: STELMI »

Witam,
Ostatnio poszalałem sobie po takiej krętej trasie ze wzniesieniami i zagotowałem płyn hamulcowy. W sumie się tym nie przejąłem zbytnio, ale....
gdy hamuję (obojętnie czy na zimnych czy ciepłych hamulcach) na prostej to zbyt mocno hamuje mi tył i się włącza ABS, bo tylnie koła tracą przyczepność, natomiast w przypadku jazdy po ciasnym łuku czułem się jakbym miał rwd, bo przez zbyt mocny tylni hamulec auto robi się nadsterowne, co jest ciekawostką jak dla fwd. Czy wplyw na zbyt mocne hamulce z tyłu może mieć fakt, że obniżyłem moją CB?(w sumie nieznacznie, bo -35 mniej więcej). Bo podobno ma to wpływ na korektor siłły hamowania? Teraz chcę zmienić hamulce z przodu na hamulce z Vectry B i po ułożeniu się klocków i tarcz dopiero zająć się regulacją tyłu, ale gdzie się to reguluje? I ostatnie pytanie: Jaki polecacie płyn hamulcowy?
Pozdrawiam

EDIT: Co ile km powinno się sprawdzać stan szczęk hamulcowych?
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

dobrze, ze w ogole skumales, ze korektor jest zle ustawiony zanim sie gdzies nie roz*ebales :zakrecony:

wiele razy o tym pisalismy. przy obnizeniu i przy wymianie hamulcow na 256x24 (jedno z dwojga, lub obie rzeczy na raz) konieczna jest regulacja korektora, a dokladniej jego poluzowanie do stanu wyjsciowego, bez zadnego naciagu sprezynki. najlepiej luzowac jak ktos siedzi w srodku i masz mniej wiecej polowe baku paliwa - czyli tak jak pewnie najczesciej jezdzisz.

regulacja PO ulozeniu sie klockow? szerokiej drogi i gumowych drzew zycze :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

czyli po zmianie tarcz i zacisków ten stan się pogorszy jeszcze bardziej?
Jeżeli tak to dzięki za ostrzeżenie, podczas wymiany będę musiał tam zobaczyć...
A co z resztą pytań?
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

korektor masz z tylu na belce

co do plynu hamulcowego to mi sie jeszcze nie udalo zagotowac motula rbf600 i ebc bf307
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

OK, to jaki płyn już wiem, a ile go muszę kupić, żeby starczyło i żeby za dużo mi nie zostało? 1,5 litra mi wystarczy czy muszę kupić 2l ?
I jeszcze raz pytanie co ile km mniej więcej powinno się sprawdzić stan szczęk hamulcowych z tyłu?
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

litr styknie na wyczyszczenie ukladu ze starego plynu i zapelnienie nowym. pewnie jeszcze troche zostanie..
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

stelmi a jaki masz silnik i ktory rok auta?? bo nie pamietam
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

X12XE (1.2 16V) 1999r.
Awatar użytkownika
chuckyhc
Nowy
Posty: 317
Rejestracja: 18 lut 2007, o 20:34
Imię: Chucky
Lokalizacja: Bielsko
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: chuckyhc »

sorka ze sie tak wbijam w temat.

mam pytanie dlaczego tyl bedzie mocniej hamowal po zmianie hamulcow na przedzie??

a co do korektora, to pewnie ze hmulec mocniejszy sie zrobi z tylu,jak sie furacza posadzi. tylko, ze ja mam z tego cholerna frajde :D lekko klepne z lewej w hamulec i juz slajdzik ladny wychodzi.no gorzej jak chce sie naprawde dohamowac w sytuacji nieprzewidzianej.

aha i jeszcze jedno pytanie mam:czy jak podniose corse z tylu (zaloze oryginalne sprezyny z gsi )to czy bedzie mozliwosc tak wyregulowac korektor,zeby bylo jak przy obnizonej??
Była Corsa B GSi C16XE prawie S1600 :) Jest Corsa C GSi Z18XE

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

STELMI pisze:X12XE (1.2 16V) 1999r.
wiec na 99% nie masz korektora na belca tylko korektory na przewodach hamulcowych....
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

to będą 2 osobne, czy jakieś rozejście jednego przewodu na dwa? Ciekawe to jest w sumie. Niby zwykła corsa a już kolejną rzecz mam inną jak w innych corsach :zakrecony:
Jak się takie coś ustawia, skoro nie ma tak jak napisał !markos tego korektowa na belce ze sprężynką?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

2 osobne, nie ustwaia sie ich. to sa chyba tzw bezwladnosciowe korektory
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

ztcw to dziala bardziej jak reduktor, niz korektor. nie ustawia sie ich. czyli - jestes w dupie :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

to nie rozumiem :zakrecony: To jak osłabić hamowanie w tylnich kołach? Przecież nie będę jeździł terenówką :lol:
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

one nie dzialaja tak jak korektor na belce. z tego co wiem daja staly podzial niezaleznie od obciazenia.. pogimnastykuj sie z zaworkami od kadeta/astry, moze bedziesz musial zrobic to samo co robi sie przy montazu tarcz z tylu, chociaz to troche loteria..

kup regulowany korektor i zamontuj go na konsoli srodkowej, problem z glowy, ale tanio nie bedzie :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

a w pompie wg mnie chyba powinna być tego typu regulacja... Muszę to sam zobaczyć i ew. zrobię jakieś zdjęcia, będzie na przyszłość... Ciekawi mnie jeszcze teoria, że po zmianie tarcz na większe z przodu różnica będzie jeszcze większa. Tłumaczę to w taki sposób (jeżeli się mylę to mnie poprawcie), iż ciśnienie na wszystkie koła jest odgórnie stałą wartościa, jaka jest przewidziana na dane koło, a po założeniu większych zacisków, zwiększa się ilość płynu w tym zacisku, przez co trzeba mu podać płyn pod większym ciśnieniem, żeby skuteczniej hamowało, ale w międzyczasie również większe ciśnienie pójdzie na tył i stąd będzie ten problem...
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

pompa nie ma regulacji, a co do wzmocnienia sily hamowania tylu po zmianie przednich hamulcow - jest dokladnie tak jak mowisz
Obrazek
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

chuckyhc pisze: a co do korektora, to pewnie ze hmulec mocniejszy sie zrobi z tylu,jak sie furacza posadzi. tylko, ze ja mam z tego cholerna frajde :D lekko klepne z lewej w hamulec i juz slajdzik ladny wychodzi.no gorzej jak chce sie naprawde dohamowac w sytuacji nieprzewidzianej.
Dobrze, ze chociaz swiadomy jestes co sie dzieje w nieprzewidzianym hamowaniu :-?

A pozatym to jak lewa depniesz to zawsze bokiem pojdzie obojetnie od korektora.
B x14sz
Awatar użytkownika
chuckyhc
Nowy
Posty: 317
Rejestracja: 18 lut 2007, o 20:34
Imię: Chucky
Lokalizacja: Bielsko
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: chuckyhc »

corstek, no swiadom jestem,swiadom.a nie kazde auto na lewej pojdzie ci slajdem,no chyba ze jest to spowodowane kiepskim stanem hamulcow z tylu.

mnie sie tam podoba mocny hamulec z tylu,co nie zmienia faktu ze moze byc niebezpieczny.

tak jak Markos napisal, najlepiej byloby wsadzic korektor do srodka taki z mozliwoscia regulacji.
Była Corsa B GSi C16XE prawie S1600 :) Jest Corsa C GSi Z18XE

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

popatrzyłem na to dzisiaj i faktycznie, ani nie ma nic przy belce ani przy pompie i od pompy idą 2 przewody do tyłu.
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

celowo nie edytuje, żeby nie upadł temat jeszcze. Tak jak się domyślałem, powód zbyt mocnego tylniego hamulca był spowodowany kończącymi się szczękami. Częściowo hamowało już blachą, chociaż pracował cicho. Auto ma przebieg 100k i tyle przejechało bez zaglądania. Więc mniej więcej tyle się na szczękach przejeżdża. Nikt do tej pory nie kwapił się również z ruszeniem odpowietrzników układu hamulcowego i dzięki temu musiałem wymienić też tłoczki, bo nie dało się odkręcić odpowietrzników.
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

STELMI pisze:musiałem wymienić też tłoczki, bo nie dało się odkręcić odpowietrzników
standard
mam nadzieje, ze kupiles zeliwne
Obrazek
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

tak, bo w alu jak coś wkręcisz to powodzenia z wykręcaniem. Dzisiaj skończyłem wszystko przy tych hamulcach, bo wczoraj brakowało mi jeszcze kilku części a sklepy już były zamknięte, ale po tym jak zobaczyłem gdzie w corsie jest regulacja siły hamowania na poszczególne bembny mogę z całą otwartością napisać:
OPLOWI GRATULUJEMY POMYSŁUze zrobieniem regulacji hamulców wewnątrz bembna
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Korektor siły hamowania i płyn hamulcowy

Post autor: Mihó »

Odkopię temat, bo mam pytanko odnośnie korektora hamulca osi tylnej w autach wyposażonych w ABS i wyprodukowanych po roku 1997. Macie korektor, czy tam może pompa ABS rozdziela siłę hamowania ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Korektor siły hamowania i płyn hamulcowy

Post autor: -=m&m=- »

Mihó pisze:mam pytanko odnośnie korektora hamulca osi tylnej w autach wyposażonych w ABS i wyprodukowanych po roku 1997. Macie korektor, czy tam może pompa ABS rozdziela siłę hamowania ?
spełniam wszystkie założenia i miałem korektor na tylniej belce.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Korektor siły hamowania i płyn hamulcowy

Post autor: Porszak »

moja jest z 98, z silnikeim 1.0 miala korektory hamulcowe na przewodach hamulcowych
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Korektor siły hamowania i płyn hamulcowy

Post autor: Sław »

Moja jest też z 98 ale na belce jest korektor.
Awatar użytkownika
oxygenbb
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 22 kwie 2010, o 13:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Korektor siły hamowania i płyn hamulcowy

Post autor: oxygenbb »

Tym razem ja odkopie temat problemu z hamulcem....
Zakupiłem w lutym Corse B z przekładką silnika c20xe...
Największy problem w tym momencie mam z układem hamulcowym. Z przodu założone są hamulce z astry gsi czyli 256mm i klocek ferodo 2000 lub performance. Z tyłu poprzedni właściciel wsadził nowe szczęki i nowe bębny.
Efekt samochodem nie dało się hamować. Po prostu tragedia. Przy takim zbalansowaniu samochodu przez cięższy przód i wybebeszony tył samochodu hamowanie to prawdziwa katorga. Przy lekkim hamowaniu niestety od razu blokuje tylne hamulce. Na belce były dwa oryginalne korektory które niestety poprzez wiek nie były do ruszenie... Postanowiłem zrobić porzadny układ hamulcowy. Jedno z wyjść pompy zaślepiłem z drugiego wyjścia pociągnęłem przewód do wnętrza samochodu tam zamontowałem korektor http://www.tiltonracing.com/content.php ... &id=38&m=b
i za korektorem trójnik i następnie do kół. Co się okazało że pomimo maksymalnie zmniejszonego ciśnienia na korektorze tył hamuje tak jak hamował albo nawet i gorzej ( w sensie jeszcze szybciej się blokuje).
Ktoś ostatnio doradził mi aby oprócz tego sportowego korektora założyć za trójnikiem na każde z kół oryginalne korektory http://www.allegro.pl/item1003949821_no ... corsa.html

Czy bawił się już ktoś z Was w takie przeróbki?? Jakie macie pomysły ??
W tej chwili jeżdże z hamulcem tylko na przedniej osi oba wyjścia na tył są zaślepione na pompie. I po suchym całkiem daje to rade przy mojej technice jazdy ale już na mokrym zaczyna być to bezplanowe ...

Czekam na podpowiedzi pozdro
Obrazek
już niebawem www.damiansyty.pl
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Korektor siły hamowania i płyn hamulcowy

Post autor: Porszak »

mam ten sam problem. tyle ze w codziennej jezdzie nie jest to az tak uciazliwe. bardziej doskwiera zimą na wezszych kolkach, a latem praktycznie go nie ma na szerokich oponach. u mnie wystepuje tez takie zjawisko ze z samego rana pierwsze hamowanie nawet delikatne powoduje przyblokowanie tylnich kol, nawet tych szerszych. potem jest juz lepiej. ja mam abs wiec czasem auto zamiast hamowac to tylko zwalnia :twisted: .
pamietam ze sytuacja poprawila sie po wymianie korektorow, ale na krotko. potem wrocila do normy. zmniejszanie przekroju przewodow nic nie da. ale zgodnie z teoria mniejsza sile mozna uzyskac dzialajc tym samym cisn na mniejsza powierzchnie, wiec moze opcja jest zmiana cylinderkow na takie z mniejszymi tloczkami. o ile wogole bedzie mozna cos dopasowac lub jeszcze prostszym rozwiazaniem bedzie zamontowac normalny korektor na sprezynce tym bardziej ze jest tam na niego miejsce. mozesz rowniez sprobowac zostawic tiltona skoro juz go masz i wpiac w uklad korektory.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Korektor siły hamowania i płyn hamulcowy

Post autor: Sław »

Ja bym zrobił jak Ci radzili - za tiltonem dać dodatkowo oryginalne korektory.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”