Strona 1 z 1

: 24 mar 2007, o 09:13
autor: Staneq
zalezy o jakich rocznikach myslisz..
Moje propozycje:

1) c16xe czyli GSi ale tu praktycznie zerowa szansa na zdrowy egzeplarz wiec jesli nie masz dodatkowej kasy na ewentualny remont silnika to odpusc..

a teraz zaleznie od rocznikow ktore chcesz to uwazam tak:

93-97
1.4 8v sa bardzo zywotne i wydaje mi sie ze na miasto wystarcza te 60ps, w rocznikach 93-95 byl 1.4 mpi 82ps (taki jak ja mam) ale tego nie ma duzo na rynku

97-00
w sumie dwie ciekawe opcje:
to 1.2 16v i 1.4 16v
pierwszy slabszy ale dla kogos bez aspiracji na miasto wystarczy..
wlasciwie obie wersje silnikowe mozna kupic na fajnym wyposazeniu

to tylko moje zdanie wiec nie musisz sie sugerowac, maja ludzie 1.2 8v (45ps) i tez sa zadowoleni.. :oko:

Jedno najwazniejsze unikaj 1.0 , to nie jezdzi i najbardziej sie psuje a czesci najdrozsze z pozostalych silnikow

: 24 mar 2007, o 09:49
autor: gejzer6
z tym że znaleźć c16xe w dobrym stanie to cud


a wydaje mi sie że ozczędny i mało palący bedzie 14.16v

: 24 mar 2007, o 11:19
autor: Staneq
1.0 odpuść chyba ze chcesz sie pieprzyc z mułem, przepływką egr'em... i wogle jezdzic 3 cyl kosiarka a to wszystko przy najdrozszych czeciach...

zreszta wejdz na forum ocfc uzyj szukajki i zobacz ze najwiece problemow maja wlasciciele z 1.0 i to fakt..poza tym nie pisze tego tylko z teori bo mialem w rodzinie corse 1.0 i wiem co mowie..
gejzer6 pisze: wydaje mi sie że ozczędny i mało palący bedzie 14.16v
taa gejzi x14xe i małe spalanie napewno masz racje...z tym ze nie koniecznie.. :lol:

: 24 mar 2007, o 12:50
autor: geo022
1,0 to odpusc sobie

jesli nie zalezy Ci na wygórowanych osiągach 1,2 16v x12xe
maly , daje rade, ma łańcuszek a nie pasek i jes w wersjach z bogatszym wypasem niz 8v :)

: 24 mar 2007, o 14:10
autor: gejzer6
stanieq chodzilo mi o to żę w miare jeździ i na pewno mniej pali niż 1.6

1.2 16v też nie jest zła

: 24 mar 2007, o 15:55
autor: -=m&m=-
gejzer6 pisze:stanieq chodzilo mi o to żę w miare jeździ i na pewno mniej pali niż 1.6
pali dokładnie tyle co 1.6

: 24 mar 2007, o 16:13
autor: gejzer6
niech wam bedzie :-P

: 24 mar 2007, o 20:26
autor: kozzi
ja mam Corse B z C16SE (1.6 8v) do sprzedania :-D

: 24 mar 2007, o 21:42
autor: !markos
to wypad do dzialu gielda, bo takie sprzedawanie to se w oko mozesz wlozyc :-P

: 24 mar 2007, o 21:47
autor: kozzi
Panie !Markos to są luźne romowy :-P

: 24 mar 2007, o 22:47
autor: kamiloooo
co sie czepiacie corsow 1.0 , przecieee fajneee saaa :grin: :-D

: 25 mar 2007, o 10:36
autor: czester 1
ja tez nie wiem, ja tam nie narzekam, jak dobrze sie rozgrzeje to i na 2 gume poczuje :-P

: 25 mar 2007, o 17:58
autor: Porszak
ludzie nie mowcie ze 1.0 12v to gowno a 1.2 16v jest cacy. nic bardziej mylnego!!!

te 2 silniki roznia sie tylko tym ze:
1. 1.0 ma 3 cylindry i sie trzesie, a 1.2 ma 4 cyl
2. 1.2 calkiem przyzwoicie pomyka po miescie
3. 1.2 16v jest duzo rzadsze niz 1.0 ktorych jest na peczki.

poza tym wszystkie problemy z rozrzadem, przeplywka in. dziwnymi rzeczami, dziwna konstrukcja itd. dotycza w tym samym stopniu obu silnikow!!!!!!!!!!!!!!

: 25 mar 2007, o 18:02
autor: kozzi
no to mówie, Pietrasik biez moje 1.6 i nie narzekaj :-P

: 25 mar 2007, o 19:47
autor: Staneq
w sumie masz Porszak racje co do 1.0 vs 1.2 16v , ale ten drugi jakos mnie problemowy, wiem ze w Be go malo ale w Ce z 1.0 sa bproblemy a z 1.2 juz nie a w przypadku cC to 1.2 16v wtstepuje dosc czesto..

: 25 mar 2007, o 19:54
autor: czester 1
to prosze mi powidzeiec jakie (bo ja nie wiem) to sa probleby oprucz startu ze swiatel bo ja nie wiem :lol: :oko:

: 25 mar 2007, o 20:10
autor: D12
czester 1 pisze:to prosze mi powidzeiec jakie (bo ja nie wiem) to sa probleby oprucz startu ze swiatel bo ja nie wiem :lol: :oko:
- przepływka
- rozrząd klepie i co 15 tyś czasem go trzeba wymieniać

: 25 mar 2007, o 20:20
autor: czester 1
D12 pisze:
czester 1 pisze:to prosze mi powidzeiec jakie (bo ja nie wiem) to sa probleby oprucz startu ze swiatel bo ja nie wiem :lol: :oko:
- przepływka
powaznie to nawet niewiem co to jest, do czego służy i mi to sie psuje :lol:
D12 pisze: - rozrząd klepie i co 15 tyś czasem go trzeba wymieniać
1. 15 kólek w 1.0 to juz cos :grin: (ja mam 10 i nic)
2. mi klepie od 1,5 kkm i tak jest do dzis
3. nie słyszlalem zeby komuś łańcuch pękł
4. czekam na to - przynajmiej bede miał pretkst :lol:

: 25 mar 2007, o 20:36
autor: D12
czester 1 pisze:
D12 pisze:
czester 1 pisze:to prosze mi powidzeiec jakie (bo ja nie wiem) to sa probleby oprucz startu ze swiatel bo ja nie wiem :lol: :oko:
- przepływka
powaznie to nawet niewiem co to jest, do czego służy i mi to sie psuje :lol:
D12 pisze: - rozrząd klepie i co 15 tyś czasem go trzeba wymieniać
1. 15 kólek w 1.0 to juz cos :grin: (ja mam 10 i nic)
2. mi klepie od 1,5 kkm i tak jest do dzis
3. nie słyszlalem zeby komuś łańcuch pękł
4. czekam na to - przynajmiej bede miał pretkst :lol:
Hmmm to są newsy od mojego kolegi, który pracuje w ASO Opla :) Najmniej narzekań ma na corsy B z silnikami 1.2 16V i 1.4 16V.
Właśnie ludziom najbardziej przeszkadza coraz głośniejsze klepanie tego rozrządu.

: 26 mar 2007, o 10:45
autor: endo
pisze o cc:
- rozrzad klepie, ale jak pisal Chester, ja tez nie slyszalem zeby komus pekl lancuch. najczesciej uszkodzeniu ulega napinacz i stad luzy
- przeplywki padaja podobno czesciej w 1.0, ale tez nie jest to regula
- maglownica i wybierak biegow pada tak samo w obu
- poza powyzszymi nie narzekalbym w cc na awaryjnosc ktoregos silnika, ja nie mialem do tej pory problemow z "tak zawodna" elektronika
- rozgraniczylbym pod wzgledem komfortu jazdy - 1.0 faktycznie lata po calej komorze