Strona 1 z 1
zawieszenie a ET 35 (min)
: 9 kwie 2007, o 17:09
autor: c14
No... przeszukałem forum i niestety znalazłem tylko część odpowiedzi na moje pytania, zostało jeszcze - o ile mogę obniżyć CB, żeby nie tarło po oponach - R15 195/50 7J ET35 - to ET mnie najbardziej martwi?
: 9 kwie 2007, o 18:00
autor: Staneq
przy tym ET moze nawet na serii obciazonej obcierac tyl..co do obnizenia to przy kazdym bedzie trzec tyl szczegolnie ze felga ma 7" szer...
: 9 kwie 2007, o 20:05
autor: c14
Staneq pisze:przy tym ET moze nawet na serii obciazonej obcierac tyl..co do obnizenia to przy kazdym bedzie trzec tyl szczegolnie ze felga ma 7" szer...
A to GSI

i prawde mowiac - jeszcze nie sprawdzałem, czy trze...
Teoria: a może obniżyć tylko przód? - jak to mogłoby się prezentować według Was?
: 9 kwie 2007, o 20:17
autor: Staneq
jak wyzej juz pisalem et 35 przy 15" i 7" jest zbyt niskie.. dla kazdego obinizenia chyba ze odegniesz troche blotniki i zetniesz sruby od wew..moze sie udac ale bez testow trudno powiedziec bo felga feldze nie rowna...
o obnizaniu czesciowym (przod nizej/twardziej tyl seryjny) zapomnij...bedzie niekorzystnie wplywac na bezpieczenstwo a i wygladac bedzie kiepsko
edit:
ja mam teraz opcje graniczna tzn et37, 15" ale szer 6,5" i czasem przytre le tylko załadowany (4-5osob) a to pewnie sproa zasluga opon 195/45..mysle ze na 195/50 bylo by o przytarcie łatwiej a zawias -35
: 9 kwie 2007, o 20:37
autor: c14
Staneq pisze: dla kazdego obinizenia chyba ze odegniesz troche blotniki i zetniesz sruby od wew..
To rozwiązanie raczej nie wchodzi w gre, chociaż...

Zcinać śruby? Do odgięcia (z jakieś 1,5cm conajmniej trzeba by było odgiąć) tych błotników to trzeba jakiegoś specjaliste, czy w "warunkach domowych" da rade to zrobic?
"Szczelina" między oponą a nadkolem (plastik) to jakieś 2,5 cm... GSI obniżana fabrycznie była o 25mm?
25+25-40=10mm - tyle teoretycznie, hehe, zostaje na "tarcie" - dobrze rozumuje?

: 9 kwie 2007, o 21:02
autor: Staneq
trzeba bylo myslec przed zakupem felg...

: 10 kwie 2007, o 15:17
autor: gejzer6
ja wczoraj mierzyłem 15" 7 szerokie i gumy 195/50 ET 25 i z przodu mam glebe -40 nic nie obcierało ale ten sam lapeć z tyłu był za szeroki i opona kończyła sie równo z dokładką pastikową
: 10 kwie 2007, o 18:18
autor: c14
U mnie z ET35 jest podobnie - kończy sie równo z plastikiem...
Przy zawieszce GSI nie obciera (mierzone na osobnikach 70kg - szczelina 25 mm "zmniejszyła" się do 15mm)...hmmm
Ile za samą wymiane zawieszenia - opolskie i okoliczne?
: 10 kwie 2007, o 19:01
autor: gejzer6
zawieche to sobie sam możesz wymienić bez problemu tylko bedzie problem z rozkrenceniem mcpersona jak go zorkręciłem pneumatykiem
: 14 kwie 2007, o 15:43
autor: pirat
Znalazlem takie cos:
http://www.blauer-corsar.de/daten/works ... iehen.html
moze byc przydatne przy tych felgach

: 14 kwie 2007, o 20:21
autor: leśnik
To rozwiązanie raczej nie wchodzi w gre, chociaż...

Zcinać śruby? Do odgięcia (z jakieś 1,5cm conajmniej trzeba by było odgiąć) tych błotników to trzeba jakiegoś specjaliste, czy w "warunkach domowych" da rade to zrobic?
Zciąć trzeba śruby mocujące plastikowe nakładki do błotnika bo są najbardziej wystającym elementem.
Co do samej nakładki błotnika to wewnętrzny rant można też sporo podszlifować bez jakiegoś uszczerbku dla nakładki.
Pod plastikiem sam błotnik też ma chyba rant do wewnątrz jak dobrze pamiętam i trzeba nad nim popracować młotkiem (potem dokładki mogą już idealnie nie przylegać do błotnika).
Druga opcja jest taka że dajesz felgi do dobrego tokarza i jeżeli jest z czego to zbierze powiedzmy 5mm z felgi w odpowiednim miejscu i już masz ET 40.