Strona 1 z 1

przekaźnik świateł dziennych - opel corsa c

: 19 kwie 2007, o 22:44
autor: arekm
Witam,

W ASO za element zwący się ,,przekaźnik świateł dziennych'' (włączający światła po zapaleniu silnika) do Opla Corsy C cdti, 2004r, 3 wrota krzyczą 180PLN (!).

Orientuje się czy gdzieś poza ASO można zdobyć tego typu przekaźniki ? (rozwiązania z ,,uniwersalnymi'' układami odpadają)

Pozdrawiam,

: 19 kwie 2007, o 23:03
autor: D12
http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=59502

w tym temacie jest link do allegro z takim bajerem :)

: 19 kwie 2007, o 23:10
autor: arekm
To jest właśnie ,,uniwersalny bzdet'' - nie lubię takich prowizorek. Szukam rozwiązania, które przewidział Opel, a dokładniej zamiennika firmowego przekaźnika w cenie niższej niż 180PLN :-)

: 20 kwie 2007, o 19:15
autor: Mihó
Zmartwię Cię, ale taniej możesz nie dostać. Chyba że na szrocie.

Ale wydaje mi się (skoro masz RM 2004) że u Ciebie nie ma potrzeby instalacji przekaźnika, a można to załatwić podłączając TECHa 2

: 20 kwie 2007, o 19:19
autor: STELMI
ja mam pociągnięty kabel od alternatora do świateł krótkich i po włączeniu silnika świeci mi tylko przód, czyli tak jak nakazuje prawo, a tył nie włącza się niepotrzebnie, podobnie jak deska. Dopiero po włączeniu włacznika włącza się wszystko

: 21 kwie 2007, o 15:26
autor: D12
Jakiś czas temu na innym forum czytałem o właścicielu pojazdu, który w corsie B zastąpił żarówki diodami oczywiście, żadnej drutowizny, świeciło to lepiej i oszczędności na "zużyciu prądu".

: 22 kwie 2007, o 09:02
autor: Conan
Z tego co wiem do corsy C nie jest potrzebny zaden przekaźnik. Wczorej ojciec był w serwisie (corsa 1.2 twinport) i jest cos takiego jak wgranie "systemu skandynawskiego" koszt to 100zł bez ingerencji w przekażniki itd. Światła zapalają się same po uruchomieniu silnika.

: 22 kwie 2007, o 10:06
autor: D12
Conan pisze:Z tego co wiem do corsy C nie jest potrzebny zaden przekaźnik. Wczorej ojciec był w serwisie (corsa 1.2 twinport) i jest cos takiego jak wgranie "systemu skandynawskiego" koszt to 100zł bez ingerencji w przekażniki itd. Światła zapalają się same po uruchomieniu silnika.
Hmm a mógłbyś się dowiedzieć czy ten system działa w CB ?

: 22 kwie 2007, o 10:34
autor: arekm
Conan pisze:Z tego co wiem do corsy C nie jest potrzebny zaden przekaźnik. Wczorej ojciec był w serwisie (corsa 1.2 twinport) i jest cos takiego jak wgranie "systemu skandynawskiego" koszt to 100zł bez ingerencji w przekażniki itd. Światła zapalają się same po uruchomieniu silnika.
Hmm, jak dzwoniłem do serwisu to opowiadali o przekaźnikach (ASO, Bydgoszcz).

: 22 kwie 2007, o 11:10
autor: AdamXXL
D12 pisze: Hmm a mógłbyś się dowiedzieć czy ten system działa w CB ?
w CB przewidziany jest przekaźnik na pozycji 13 w skrzynce. jest dość rozbudowany więc pewnie trochę kosztuje. najprostsza modyfikacja to przepięcie zasilania dochodzącego do włącznika świateł z "+" akumulatora na "+" po stacyjce. gdyby zrobić to przełącznikiem to można jednym ruchem powrócić do standardowych ustawień.

: 22 kwie 2007, o 12:35
autor: Mihó
AdamXXL pisze:
D12 pisze: Hmm a mógłbyś się dowiedzieć czy ten system działa w CB ?
w CB przewidziany jest przekaźnik na pozycji 13 w skrzynce. jest dość rozbudowany więc pewnie trochę kosztuje. najprostsza modyfikacja to przepięcie zasilania dochodzącego do włącznika świateł z "+" akumulatora na "+" po stacyjce. gdyby zrobić to przełącznikiem to można jednym ruchem powrócić do standardowych ustawień.
Tylko wtedy nie będzie świateł postojowych...

: 22 kwie 2007, o 13:26
autor: AdamXXL
emes125 pisze:
AdamXXL pisze:.... gdyby zrobić to przełącznikiem to można jednym ruchem powrócić do standardowych ustawień.
Tylko wtedy nie będzie świateł postojowych...
zatem twierdzisz, że to niemożliwe aby włączyć postojówki???

: 22 kwie 2007, o 13:49
autor: Mihó
AdamXXL pisze:
emes125 pisze:
AdamXXL pisze:.... gdyby zrobić to przełącznikiem to można jednym ruchem powrócić do standardowych ustawień.
Tylko wtedy nie będzie świateł postojowych...
zatem twierdzisz, że to niemożliwe aby włączyć postojówki???
Z tego co Cię zrozumiałem, to proponujesz podpiąć czerwony kabel od włącznika świateł (szyna nr 30, stałe zasilanie) pod stacyjkę. W takiej sytuacji będą postojówki, ale po włączeniu stacyjki. Nie będzie możliwe ich włączenie bez kluczyka !

: 22 kwie 2007, o 13:56
autor: STELMI
przekombinowujecie. Nie łatwiej zrobic jak napisałem wyżej? Podłączyć kabez od alternatora (dzięki temu będzie działać tylko z silnikiem) do kabla od krótkich świateł (dzięki temu nie będą świecić tylnie lampy, wnętrze ani postojówki i zaoszczędzi się na żarówkach i akumulatorze)

: 22 kwie 2007, o 21:23
autor: D12
STELMI pisze:przekombinowujecie. Nie łatwiej zrobic jak napisałem wyżej? Podłączyć kabez od alternatora (dzięki temu będzie działać tylko z silnikiem) do kabla od krótkich świateł (dzięki temu nie będą świecić tylnie lampy, wnętrze ani postojówki i zaoszczędzi się na żarówkach i akumulatorze)
Jeżeli dobrze rozumiem, przy rozruchu lepiej jest jak wszystkie urządzenia są odłączone od zasilania.

: 22 kwie 2007, o 21:53
autor: czester 1
D12 pisze:
STELMI pisze:przekombinowujecie. Nie łatwiej zrobic jak napisałem wyżej? Podłączyć kabez od alternatora (dzięki temu będzie działać tylko z silnikiem) do kabla od krótkich świateł (dzięki temu nie będą świecić tylnie lampy, wnętrze ani postojówki i zaoszczędzi się na żarówkach i akumulatorze)
Jeżeli dobrze rozumiem, przy rozruchu lepiej jest jak wszystkie urządzenia są odłączone od zasilania.
to jak Ty odpalasz - na światłach :lol:

a tak pozta tym to nie kombinujcie bo inny kabelek utniecie i dobiero bedzie bigos :-P

brac bo mało co zostało :lol:
http://allegro.pl/show_item.php?item=185533223

: 22 kwie 2007, o 22:21
autor: STELMI
najpierw silnik odpala, potem działa alternator i z nim światła. W momencie rozruchu lampy nie zdążą się zaświecić od samego kręcenia rozrusznikiem

: 22 kwie 2007, o 22:41
autor: D12
czester 1 pisze:
D12 pisze:
STELMI pisze:przekombinowujecie. Nie łatwiej zrobic jak napisałem wyżej? Podłączyć kabez od alternatora (dzięki temu będzie działać tylko z silnikiem) do kabla od krótkich świateł (dzięki temu nie będą świecić tylnie lampy, wnętrze ani postojówki i zaoszczędzi się na żarówkach i akumulatorze)
Jeżeli dobrze rozumiem, przy rozruchu lepiej jest jak wszystkie urządzenia są odłączone od zasilania.
to jak Ty odpalasz - na światłach :lol:
Nic nie napisałem, że odpalam na światłach.
STELMI pisze:najpierw silnik odpala, potem działa alternator i z nim światła. W momencie rozruchu lampy nie zdążą się zaświecić od samego kręcenia rozrusznikiem
oki, o to mi chodziło...

: 22 kwie 2007, o 23:31
autor: czester 1
D12 pisze:
Jeżeli dobrze rozumiem, przy rozruchu lepiej jest jak wszystkie urządzenia są odłączone od zasilania.
no to jest chyba oczywiste nie :zakrecony: , nieważne jakie obciązenie wszystko idzie na aku...

: 23 kwie 2007, o 10:25
autor: AdamXXL
emes125 pisze:
AdamXXL pisze:
emes125 pisze: Tylko wtedy nie będzie świateł postojowych...
zatem twierdzisz, że to niemożliwe aby włączyć postojówki???
Z tego co Cię zrozumiałem, to proponujesz podpiąć czerwony kabel od włącznika świateł (szyna nr 30, stałe zasilanie) pod stacyjkę. W takiej sytuacji będą postojówki, ale po włączeniu stacyjki. Nie będzie możliwe ich włączenie bez kluczyka !
pomogę więc w czytaniu

dla akumularora optymalne byłoby włączenie świateł -> wyłączenie świateł -> rozruch silnika -> włączenie świateł. to jest dla niego łagodny start. potraktowanie akumulatora na dzień dobry rozrusznikiem nie uważam za bardziej "humanitarne" jak odpalenie świateł i potem kręcenie.

: 2 maja 2007, o 22:40
autor: arekm
Sprawa z Corsą C się wyjaśniła - jedynie zmiana w komputerze, potrzebne są do tego kody, które teoretycznie każdy właściciel posiada (ew. można rozkodować za dodatkowe $$).

W astrze 2 jest z kolei przekaźnik, w wyższych przez komputer.

: 2 maja 2007, o 22:57
autor: czester 1
arekm pisze:Sprawa z Corsą C się wyjaśniła
ile Cie to kosztowało??


kurde ja założłem tem przekaźnik i świeca mi tylko przednie światła mijania, bo od wyłacznika na światła mijania odchodzi +, a na postojówki masa wiec musiałbym miec dwa takie wyłaczniki, ale tak to chyba zostawie...

: 2 maja 2007, o 23:03
autor: arekm
czester 1 pisze:
arekm pisze:Sprawa z Corsą C się wyjaśniła
ile Cie to kosztowało??
Nic bo nie miałem kodów przy sobie jak byłem w ASO z inną sprawą. W każdym razie 120PLN ASO/Mikołajczak/Bydgoszcz.

: 3 maja 2007, o 11:27
autor: STELMI
czester 1 pisze:
arekm pisze:Sprawa z Corsą C się wyjaśniła
ile Cie to kosztowało??


kurde ja założłem tem przekaźnik i świeca mi tylko przednie światła mijania, bo od wyłacznika na światła mijania odchodzi +, a na postojówki masa wiec musiałbym miec dwa takie wyłaczniki, ale tak to chyba zostawie...
dlatego mówiłem, żeby tylko kablem od alternatora do kabla od światełmijania podłączyć. Zresztą o to właśnie chodzi, żeby tylko przód świecił, tak wymagają tego przepisy. Po co mają się zużywać żarówki z tyłu, na konsoli w środku i liczniku oraz alternator? To jest najoszczędniejsze rozwiązanie i zgodne z prawem o ruchu drogowym czy jak to się tam nazywa

: 3 maja 2007, o 21:29
autor: czester 1
STELMI pisze:
dlatego mówiłem, żeby tylko kablem od alternatora do kabla od światełmijania podłączyć. Zresztą o to właśnie chodzi, żeby tylko przód świecił, tak wymagają tego przepisy.
a co z postjówkami??

: 3 maja 2007, o 21:50
autor: STELMI
postojówki mi się nie świecą, ale jak świecą mijania to na postojówki nikt raczej nie zwraca uwagi