Strona 1 z 4

Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)

: 26 kwie 2007, o 19:19
autor: chuckyhc
Witajcie hej!! W ogóle nie wiem czy powinienem, ale byly powiedzmy przynajmniej dwa głosy zebym to zrobił, więc wrzucam projekt mojej Corsy.

Zaczynamy wiec:

Corsa B GSi; silnik C16XE; skrzynia F15Cr; rocznik 1994;
przebieg 160 000.
Samochód posiadam około 3 miesięcy, kupiłem go z myśla o Kjs-ach i sprintach. Na razie za dużo nie zdążylem pogrzebać, a to z powodu braku hajsu oraz niskiego potencjału czasu. W Corsie grzebie sam i dopiero się uczę tego smochodziku.

Silnik narazie niestety seria. Narazie chcę zainwestować w lepsze prowadzenie się samochodu. Moc która dysponuje jednostka, jest wystarczająca na kjs-ach, co zdążyłem już udowodnić na swoim pierwszym Kjs-ie tym samochodem.

Zmiany:
- zawiach przód to aktualnie amory GT Cupline z Eibach Pro-Kit, tył amory Bilstein B6 i springi Eibach Pro-Kit). wszystkie amory gazowe.

- wsadzony kubeł dla kierowcy produkcji BiMarco model Expert oraz pasażera Speed model 3

- pasy 4-punktowe 3" produkcji Sparco dla pasażera Racing 5-punktowe 3"

- kiera Sparco bez odsadzenia, dystans aluminiowy 70 mm

- wybebeszony cały tył i częściowo przód :)

- wymontowana chłodnica klimy

- odłączony ABS :)

- wydech:rura zamiast środka i końcowy przelotowy (końcowy to wspawany wcześniej wycięty środkowy)

- chlapacze przednie produkcji 2B Rally Team :)

- felgi: 15" szerokość 7" ET 37 O.Z Racing F1 (2 sztuki); stalówki 15" szerkość 6" ET 43; 14" szerokości
5,5" ET 39; na zimę VW 14" szerokość 6" ET 45

- opony przód 195/50, 185/55, 185/60; tył 185/60

- oklejenie pod reklame sponsora :) (od 2009 bez sponsora)

- kolektor 4-2-1 rurowy z Frankiego Majkiego;

- klocki Ferodo DS Performance


Plany:
- rozpórka kielichów przód i może tył

- demontaż kompresora klimy i wszystkich przewodów klimy

- hydrauliczny ręczny (na dwóch pompach lub pompie z możliwośćią zachowania układu krzyżowego)

- tarcze Brembo Max (lub coś podobnego ) + klocki Ferodo DS2000 lub EBC Red Stuff: od 03.2009 sportne klocki

- korektor hamulcowy regulowalny wewnątrz auta

- zmiana przełożenia głównego skrzyni biegów na większe

- dolot siakis krótszy pewnie homemade: od 07.03.2008 zmiana w dolocie, więcej w nastepnych postach

- fotele z homologacją FIA (od 08.2009 zamontowany dla kierowcy);

- zmiany kiery prawdopodobnie na Oreca z odsadzeniem 90 mm;

- wyłącznik główny prądu;

- płyta aluminiowa pod motor;

Elementy które chciałbym zmienić, ale to raczej poźniejszy termin:

- fele od O.Z. Superturismo 15"

- power box ( o ile się da?), chyba będzie wkrótce Adasiowy :)))) od 7.03.2008 box zamontowany, wiecej w kolejnych postach :grin:

- komp ze zmieniona mapą ( zmieniona odcinka, więcej w dalszych postach)

- ewentualnie jakieś wałki,


Na razie tyle, jak się mi cosik przypomni to dopiszę.

Jeżeli ktoś ma pomysły na rzeczy, które tu wymieniłem to proszę o pomoc. Jak macie inne propozycje to też proszę o info.

Chciałem podkreślić, że nie znam jescze dobrze konstrukcji silnika C16 i z tego powodu proszę o pomoc, osoby które mają pojęcie o tej jednostce.

Będe zamieszczał foty i opisy dokonywanych zmian.Kilka fotek na początek


Obrazek
Corsa i jej śliczny ryjek :)

Obrazek
I jej dupcia zgrabna :))

Obrazek
Obrazek
Zawieszka

Obrazek
Serducho

Obrazek
Skromny wydeszek :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
No i bogate wnętrze :)

Obrazek
Zdjęcie autorstwa Zico (http://www.gsr.pl" onclick="window.open(this.href);return false;), co by można zobazcyć Corsę w akcji


Proszę o opinie.tylko nie zjedźcie mnie tak od razu oka?ja tu tylko sprzątam.

: 26 kwie 2007, o 20:17
autor: !markos
pasy skrzyzuj za fotelem

lesjofors nie jest wcale dobry

walkow, ktore wyciagna dol mocniej niz seria nie ma. zapomnij. wszystkie walki produkowane do n/a to walki, ktore przenosza moment i moc do gory. tak to zwykle dlubie sie atmosfere...

jak w ogole mozna jezdzic z seryjna sprezyna i krotkim amortyzatorem? :zakrecony:

: 26 kwie 2007, o 20:58
autor: chuckyhc
tak myslalem ze kurde walki sa raczej na gore obrotow, ale wiesz nadzieje mialem.

a mozna jezdzic ze seria sprezyna. pamietasz jak kminilem na temat cietej sprezyny? ja mam je uciete, takie juz byly. to poradz jaka seryjna sprezyna jest wmiarowa.albo sportowa o minimalnym obnizeniu tez bylaby dobra.

a o co ci chodzi z ta atmosfera bo nie zczailem?

: 26 kwie 2007, o 21:03
autor: !markos
chuckyhc pisze:ja mam je uciete
:)18 :)9
chuckyhc pisze:a o co ci chodzi z ta atmosfera bo nie zczailem?
wiesz co to jest silnik n/a? to taki bez doladowania.. i mowi sie na niego "atmosfera"..

: 26 kwie 2007, o 21:11
autor: chuckyhc
no coz no jak musisz to sie nabijaj no.poszukam siakis fajnych springow no.teraz mam pusto w kieszeni i czekam na doplyw gotowki ktory powinien byc lada dzien (tydzien), wiec cos popracuje nad nim.

czyli chodzilo ci o to ze rasujac wolno ssacy motor, dopiernicza sie mu mocy i momentu w wyskoich partiach obrotow tak?

a co z tymi springami?jakie?pewnie powiesz ze eibachy.ile one obnizaja?

: 26 kwie 2007, o 21:22
autor: !markos
30-35mm

wydaje mi sie, ze obnizanie samochodu do napierania nim po rajdach dookola trzepaka to kiepski pomysl.. seryjne sprezyny + bilstein b6 i obawiam sie, ze nic innego sie nie sprawdzi.

innego sposobu dlubania n/a niz przenoszenie wszystkiego do gory chyba nie ma. no chyba, ze doladowaniem :grin:

: 26 kwie 2007, o 21:25
autor: chuckyhc
ty ciapo napisales seryjne amory + b6, cheba ci chodzilo o springi seryjne.tak tez pewnie zrobie. no to raz jeszce pytam jakie?

a i po co krzyzowac pasy?

: 26 kwie 2007, o 21:34
autor: geo022
jeśli chcesz gsi springi kupuj od gejzera bodajże za 40 zl -przynajmniej Cie to nie zabije :grin:

: 26 kwie 2007, o 21:36
autor: !markos
chuckyhc pisze:cheba ci chodzilo o springi seryjne
tak wlasnie, kopnalem sie
chuckyhc pisze:no to raz jeszce pytam jakie?
seryjne?
chuckyhc pisze:a i po co krzyzowac pasy?
po to, zeby lepiej trzymaly - nie umiem tego rozsadniej wytlumaczyc. tak sie czasem robi jak nie ma klatki i pasy nie sa zamocowane bezposrednio za fotelem na zastrzale..

: 26 kwie 2007, o 21:40
autor: chuckyhc
markos wiem ze seryjne, ale jakiego producenta?

a ztymi pasami to zobacze jak to sie sprawowac bedzie

: 26 kwie 2007, o 22:26
autor: D12
Nieźle prezentuje się corsa na praktycznie nic w niej nie ruszone. Jak zauważyłeś scotty ma ofertę na różne typy klatek bezpieczeństwa, może w to zainwestować. Podobny klimat trzymał markos, teraz zarażony jest Kotlin :). Jak będą dobre efekty startów w KJS i mini sprintach to raczej powinieneś znaleźć sponsora ;)

: 26 kwie 2007, o 23:02
autor: Kotlin
Spoko wzmocnij troche bude i zaloz rozpory bo ci sie buda rozjedzie i bedzie miodzio.

: 26 kwie 2007, o 23:56
autor: pirat
chuckyhc pisze:markos wiem ze seryjne, ale jakiego producenta?
no chyba GM?

: 27 kwie 2007, o 06:08
autor: chuckyhc
klatki na razie nie chce zeby masy nie zwiekszac.

rozpory oczywiscie, wiedzialem ze czegos zapomnialem napisac.

Pirat o tym zeby kupic GM sprezyny to mi nawet do glowy nie przyszlo, nie wiem czemu.pewnie juz podswaidomie wiem ze beda drogie, a uzywek nie chce za bardzo.

Aha i sponsora mam, ale narazie skromnym budzetem dysponuje. Kilka startow jeszcze mam zapewnionych (5-6)

Zeby nie bylo watpliwosci, stylistycznie Corsa zostaje bez zmian, taka sie mi podoba.Chyba ze jakies drobiazgi typu czaszeczki na spriskiwacze, albo swiatelka na wętle :)

: 27 kwie 2007, o 13:26
autor: radzio_gsi
kolejna kjsowka na forum :) a z tymi czaszkami to mam nadzieje ze zartowales

: 27 kwie 2007, o 15:33
autor: chuckyhc
no Panie Radzio na penie ze zartowalem :) jakbym mogl zrobic cos takiego.

to bedzie taka semi rajdowka, bo niestety to moje jedyne auto, ktory jezdze wszedzie.takze pewnych rzeczy nie bede robil, a ktore powinna miec rajdowka.

no ale i tak jest fajna.mi sie podoba i dobrze jezdzi :)

: 4 lip 2007, o 19:15
autor: chuckyhc
dawno sie tu nic nie dzialo wiec coski szkrobne

Od dnia wczorajszego corsa oddycha nowym wydechem, a mianowicie:

kolektor 4-2-1 (thx Mike!), oraz koncowa puszke z kanta zastapil srodkowy tlumik wczesniej wyciety.

Samochodzik wydaje bardzo przyjemne dzwieki.

No i co tam jeszcze, a takie tam pierdy jak:
-70 mm dydtans pod kiere,
-lekko zmodyfikowana puszka filtra powietrza,
-yokohamy A 539 (dociete)na przedniej osi (w standartowym rozmiarze).

no chyba narazie tyle.porobie foty to je tu zarzuce.

Sladem Radzia_Gsi, tez chcialbym pochwalic sie wynikami z dwoch kjs, w ktorych jak dotad wystapilem. Powiem tyle, ze jezeli chodzi o klase 3 (czyli pojemnosc do 1600 ) to Corsa rulez!!!
I w kwietniowym i teraz w lipcowym Kjs-ie zwyciestwo w klasie oraz wysokie 4 i 6 miejsca w generalce.

: 5 lip 2007, o 12:24
autor: -=m&m=-
chuckyhc pisze:
kolektor 4-2-1 (thx Mike!),
oby słuzył :oko: kolejna corsa dostala przeszczep czesci frankiego :lol:

: 5 lip 2007, o 17:32
autor: chuckyhc
Mike napewno bedzie sluzyl. wieszs wydaje mi sie ze ogolnie motor stal sie zwawszy.szybciej i latwiej sie wkreca.nie ma mega roznicy ale jakas jest napewno.nawet moja zona to potwierdzila :)

: 1 paź 2007, o 19:46
autor: chuckyhc
Witajcie hej. po dlugim bezruchu, postanowilem cosik szkryfnac.

Corsa otrzymala kilka nowych gadzetow:

- felgi od vectry 14" ET 39,

- opony Yokohama C drive 185/60 R14 (przód),

- bilstein b6 (narazie na tyle tylko ).

Tym razem postaram sie o foty :)

A i w ostatnim Kjs-ie bylm 2 w klasie i 4 w generalce

Re: Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)

: 28 lut 2008, o 23:00
autor: chuckyhc
witajcie ponownie. po odpowiedniej mobilizacji Mike, postanowiłem cosik tu szkryfnąć i wrzucić kilka fotek.zmian niewiele, ale zawsze jakies.

1. od wtorku corsa jeździ na eibachach pro - kit. springi super, choc moglyby byc troche twardsze. oto i kilka fotek tych pieknych springow zza zachodniej granicy (mam nadzieje :)), a i przy okazji zdjęcia bilsteina b6 tylnego.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

2. fotel pasażera, produkcji Speed wraz z pasami Sabelt 4 punktowe, 2 calowe z centralna klamra obrotową
ObrazekObrazek

3. Obiecane fotki kolektora ( przeszczep z Majkowego Frankiego ) oraz mojego pieknego wydechu powiedzmy wlasnej konstrukcji :)
ObrazekObrazekObrazek

4. Jedno zdjecie najzwyczajniejszych w swiecie felg z Vectry oraz zdjecia calosciowe, ukazujace oblicze mojego S1600

ObrazekObrazekObrazek


No to narazie tyle.szykuje jeszcze pewne zmainy wkrotce. prawdopodobnie fotel kirowcy zastapi kubel bimarco expert wtedy moj pojdzie na pasazera. no ysle ze wkoncu uzbieram na te bile na przodek. no jeszcze bede sie staral maksymalnie ja odciazyc, jak ktos zna kogos kto moze zrobic maske oraz blotniki z laminatu, to prosze o info.

no to do zas.

A jeszcze jedno, Marcos moze ciebie to zainteresuje:) GT Cupline jeszcze zyja i maja sie dobrze, na trzesawce zawia przedni wykazal po 86% sprawnosci.

No i jeszcze jedno, chcialem sie pochwalic wynikiem: zostalem mistrzem klasy 3 w Beskidzkich Mistrzostwach kierowcow Amatorow oraz mistrzem w klasyfikacji zespolowej tychze mistrzostw.

Re: Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)

: 29 lut 2008, o 17:28
autor: -=m&m=-
Jesli chodzi o eibachy to ich główna zaleta jest właśnie to, że nie sa super twarde co przy naszych drogach nie jest bez znaczenia. Co do kolektora to miło zobaczyć, że sie przydał i kolejna klubowa corsa z nim jeździ. Gratuluje wyników i czekam na jakies zdjecie pucharków :grin:

Ps. końcowy tłumik wyglada jakby byl od duzego fiata :-D
Ps2. tak jak pisałem na gadu w sprawie laminatu popytaj sie ludzi robiacych spoilery itp.

Re: Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)

: 29 lut 2008, o 20:09
autor: chuckyhc
tłumik wygląda jak z kanciaka, ale jest o jakies 5 cm krótszy i średnicę ma większą o jakieś 3 cm. Mike co do sprężyn to w zasadzie masz całkowitą rację, za twarde mogłoby się odbijać na nierównościach. Tył jest wystarczająco sztywny, pewnie dlatego ze zapodany jest tam b6 :)

No Mike nie gniewaj się że pytam o ten laminat, no może ktoś coś wie i akurat się trafi :grin: No i dzięki za gratki, a tu zdjęcie pucharów, nie jest tego dużo, ale ja tam dumny jestem :P


Obrazek

Re: Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)

: 1 mar 2008, o 01:12
autor: Porszak
dobrze ze zawias powoli zmienia sie na eibach&bilstein oraz powodzenia w dalszych modach i na zawodach

Re: Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)

: 1 mar 2008, o 11:20
autor: Kot
Kolo Opola,miescina Narok,jest firma Buhl Tuning.Paru znajomych u nich dorabialo jakies czesci do nadwozia i byli zadowoleni.Mysle ze z maska tez nie bedzie problemu. http://buhl-tuning.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - adres stronki,moze sie przyda

Re: Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)

: 1 mar 2008, o 12:02
autor: chuckyhc
dzieki meen, zapytam i napisze jaki i co.

Re: Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)

: 6 mar 2008, o 14:46
autor: chuckyhc
piekny dzien dzis nastal.z boleswawca dojechala do mnie piekna zabaweczka, ktora jutro bede montowal i zobaczymy co z tego bedzie. fotki adasiowego superboxa

Obrazek Obrazek

no jeszcze kilka elementow musze znalezc i dorzezbic, ale mysle ze ogarne. Adasia tak wymeczylem, wiec chyba juz wszystko wiem (chyba powtarzam)

narazie bedzie bez strojenia, no bo po prostu mnie nie stac, mysle ze pomiar zrobie w niedlugim czasie

Re: Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)

: 7 mar 2008, o 16:39
autor: Porszak
i bez strojenia bedzie dobrze smigac, wiec nic tylko sie cieszyc. ciekawy jestem wyniku z rolek na samym box w c16xe,a byles na rolkach wczesniej??

Re: Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)

: 7 mar 2008, o 20:11
autor: chuckyhc
Porszaku niestety nie byłem na rolkach, także jak teraz pojade to będę miał wynik tylko po zamontowaniu.

No ale do rzeczy, foty z montażu kolektorka:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek

No prosze sie nie smiac z tego przejsciowego filta, juz zalozony jest stozek(foto jutro), choc jeszcze pozmieniam troche dolot zeby dluzszy od przeplywki.

A teraz moje odczucia, na moje oko to z 10-15 KM wiecej, nic nie przerywa, wolne obroty idealne.Podczas samej jazdy wyraznie czuc polepszenie osiagow w zakresie 2-3,5 tysiaca, pozniej jest troche przestoj. Ale co sie dzieje od 5-5,5 tysiaca to nie mam pytan. Tak jak Adas mowil, odcinke trzeba koniecznie ustawic wyzej. Dopiero powyzej 5 tysiecy auto odrzywa, Narazie przyspieszenie do setki jest gorsze niz przedtem, dlaczego?bo jak ruszam z 3,5 tysia jak wczesniej samazy lacia i w momencie wchodzi na odciecie i dalej smazy. trza sie pouczyc ruszania :) mysle ze po strojeniu corsa bedzie lekko miala 130 koni. No to narazie tyle jak cos mi sie przypomni to dopisze.

Re: Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)

: 7 mar 2008, o 20:56
autor: Porszak
no i superr. wtryski masz te same co ja. czyli wychodzi ze seria. u mnie na pomiarze afr wyszlo raz ze jest w jednym momencie ubogo, wiec jeszcze masz troszke zapasu, ale na kolejnw mody typu walki glowica potrzebujesz juz wiekszych tak jak i ja

banan jest na gebie?? :grin: to najlepsze uczucie na siwecie wg mnie, no moze najlepsze z tych motoryzacyjnych :lol:

p.s. wykrec to G... od podgrzewania przepustnicy, bedzie ladnie i moze poreczniej bez niego