Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)
: 26 kwie 2007, o 19:19
Witajcie hej!! W ogóle nie wiem czy powinienem, ale byly powiedzmy przynajmniej dwa głosy zebym to zrobił, więc wrzucam projekt mojej Corsy.
Zaczynamy wiec:
Corsa B GSi; silnik C16XE; skrzynia F15Cr; rocznik 1994;
przebieg 160 000.
Samochód posiadam około 3 miesięcy, kupiłem go z myśla o Kjs-ach i sprintach. Na razie za dużo nie zdążylem pogrzebać, a to z powodu braku hajsu oraz niskiego potencjału czasu. W Corsie grzebie sam i dopiero się uczę tego smochodziku.
Silnik narazie niestety seria. Narazie chcę zainwestować w lepsze prowadzenie się samochodu. Moc która dysponuje jednostka, jest wystarczająca na kjs-ach, co zdążyłem już udowodnić na swoim pierwszym Kjs-ie tym samochodem.
Zmiany:
- zawiach przód to aktualnie amory GT Cupline z Eibach Pro-Kit, tył amory Bilstein B6 i springi Eibach Pro-Kit). wszystkie amory gazowe.
- wsadzony kubeł dla kierowcy produkcji BiMarco model Expert oraz pasażera Speed model 3
- pasy 4-punktowe 3" produkcji Sparco dla pasażera Racing 5-punktowe 3"
- kiera Sparco bez odsadzenia, dystans aluminiowy 70 mm
- wybebeszony cały tył i częściowo przód
- wymontowana chłodnica klimy
- odłączony ABS
- wydech:rura zamiast środka i końcowy przelotowy (końcowy to wspawany wcześniej wycięty środkowy)
- chlapacze przednie produkcji 2B Rally Team
- felgi: 15" szerokość 7" ET 37 O.Z Racing F1 (2 sztuki); stalówki 15" szerkość 6" ET 43; 14" szerokości
5,5" ET 39; na zimę VW 14" szerokość 6" ET 45
- opony przód 195/50, 185/55, 185/60; tył 185/60
- oklejenie pod reklame sponsora (od 2009 bez sponsora)
- kolektor 4-2-1 rurowy z Frankiego Majkiego;
- klocki Ferodo DS Performance
Plany:
- rozpórka kielichów przód i może tył
- demontaż kompresora klimy i wszystkich przewodów klimy
- hydrauliczny ręczny (na dwóch pompach lub pompie z możliwośćią zachowania układu krzyżowego)
- tarcze Brembo Max (lub coś podobnego ) + klocki Ferodo DS2000 lub EBC Red Stuff: od 03.2009 sportne klocki
- korektor hamulcowy regulowalny wewnątrz auta
- zmiana przełożenia głównego skrzyni biegów na większe
- dolot siakis krótszy pewnie homemade: od 07.03.2008 zmiana w dolocie, więcej w nastepnych postach
- fotele z homologacją FIA (od 08.2009 zamontowany dla kierowcy);
- zmiany kiery prawdopodobnie na Oreca z odsadzeniem 90 mm;
- wyłącznik główny prądu;
- płyta aluminiowa pod motor;
Elementy które chciałbym zmienić, ale to raczej poźniejszy termin:
- fele od O.Z. Superturismo 15"
- power box ( o ile się da?), chyba będzie wkrótce Adasiowy ))) od 7.03.2008 box zamontowany, wiecej w kolejnych postach
- komp ze zmieniona mapą ( zmieniona odcinka, więcej w dalszych postach)
- ewentualnie jakieś wałki,
Na razie tyle, jak się mi cosik przypomni to dopiszę.
Jeżeli ktoś ma pomysły na rzeczy, które tu wymieniłem to proszę o pomoc. Jak macie inne propozycje to też proszę o info.
Chciałem podkreślić, że nie znam jescze dobrze konstrukcji silnika C16 i z tego powodu proszę o pomoc, osoby które mają pojęcie o tej jednostce.
Będe zamieszczał foty i opisy dokonywanych zmian.Kilka fotek na początek
Corsa i jej śliczny ryjek
I jej dupcia zgrabna )
Zawieszka
Serducho
Skromny wydeszek
No i bogate wnętrze
Zdjęcie autorstwa Zico (http://www.gsr.pl" onclick="window.open(this.href);return false;), co by można zobazcyć Corsę w akcji
Proszę o opinie.tylko nie zjedźcie mnie tak od razu oka?ja tu tylko sprzątam.
Zaczynamy wiec:
Corsa B GSi; silnik C16XE; skrzynia F15Cr; rocznik 1994;
przebieg 160 000.
Samochód posiadam około 3 miesięcy, kupiłem go z myśla o Kjs-ach i sprintach. Na razie za dużo nie zdążylem pogrzebać, a to z powodu braku hajsu oraz niskiego potencjału czasu. W Corsie grzebie sam i dopiero się uczę tego smochodziku.
Silnik narazie niestety seria. Narazie chcę zainwestować w lepsze prowadzenie się samochodu. Moc która dysponuje jednostka, jest wystarczająca na kjs-ach, co zdążyłem już udowodnić na swoim pierwszym Kjs-ie tym samochodem.
Zmiany:
- zawiach przód to aktualnie amory GT Cupline z Eibach Pro-Kit, tył amory Bilstein B6 i springi Eibach Pro-Kit). wszystkie amory gazowe.
- wsadzony kubeł dla kierowcy produkcji BiMarco model Expert oraz pasażera Speed model 3
- pasy 4-punktowe 3" produkcji Sparco dla pasażera Racing 5-punktowe 3"
- kiera Sparco bez odsadzenia, dystans aluminiowy 70 mm
- wybebeszony cały tył i częściowo przód
- wymontowana chłodnica klimy
- odłączony ABS
- wydech:rura zamiast środka i końcowy przelotowy (końcowy to wspawany wcześniej wycięty środkowy)
- chlapacze przednie produkcji 2B Rally Team
- felgi: 15" szerokość 7" ET 37 O.Z Racing F1 (2 sztuki); stalówki 15" szerkość 6" ET 43; 14" szerokości
5,5" ET 39; na zimę VW 14" szerokość 6" ET 45
- opony przód 195/50, 185/55, 185/60; tył 185/60
- oklejenie pod reklame sponsora (od 2009 bez sponsora)
- kolektor 4-2-1 rurowy z Frankiego Majkiego;
- klocki Ferodo DS Performance
Plany:
- rozpórka kielichów przód i może tył
- demontaż kompresora klimy i wszystkich przewodów klimy
- hydrauliczny ręczny (na dwóch pompach lub pompie z możliwośćią zachowania układu krzyżowego)
- tarcze Brembo Max (lub coś podobnego ) + klocki Ferodo DS2000 lub EBC Red Stuff: od 03.2009 sportne klocki
- korektor hamulcowy regulowalny wewnątrz auta
- zmiana przełożenia głównego skrzyni biegów na większe
- dolot siakis krótszy pewnie homemade: od 07.03.2008 zmiana w dolocie, więcej w nastepnych postach
- fotele z homologacją FIA (od 08.2009 zamontowany dla kierowcy);
- zmiany kiery prawdopodobnie na Oreca z odsadzeniem 90 mm;
- wyłącznik główny prądu;
- płyta aluminiowa pod motor;
Elementy które chciałbym zmienić, ale to raczej poźniejszy termin:
- fele od O.Z. Superturismo 15"
- power box ( o ile się da?), chyba będzie wkrótce Adasiowy ))) od 7.03.2008 box zamontowany, wiecej w kolejnych postach
- komp ze zmieniona mapą ( zmieniona odcinka, więcej w dalszych postach)
- ewentualnie jakieś wałki,
Na razie tyle, jak się mi cosik przypomni to dopiszę.
Jeżeli ktoś ma pomysły na rzeczy, które tu wymieniłem to proszę o pomoc. Jak macie inne propozycje to też proszę o info.
Chciałem podkreślić, że nie znam jescze dobrze konstrukcji silnika C16 i z tego powodu proszę o pomoc, osoby które mają pojęcie o tej jednostce.
Będe zamieszczał foty i opisy dokonywanych zmian.Kilka fotek na początek
Corsa i jej śliczny ryjek
I jej dupcia zgrabna )
Zawieszka
Serducho
Skromny wydeszek
No i bogate wnętrze
Zdjęcie autorstwa Zico (http://www.gsr.pl" onclick="window.open(this.href);return false;), co by można zobazcyć Corsę w akcji
Proszę o opinie.tylko nie zjedźcie mnie tak od razu oka?ja tu tylko sprzątam.