Strona 1 z 1
skrzynia F10 do C16NZ
: 29 kwie 2007, o 13:03
autor: aspiuss
witam
rozbie swapa z C12NZ na C16NZ,..z tego co przeczytałem z opisu Qomo który robił tego samego swapa to polosie z mojej C12NZ podpasuja do skrzynbi jaką mam z C16NZ ,..ale ja chciałem zostawić skrzynie F10 z 12NZ ,..tylko nie wiem czy warto,..czy wytrzyma,....ma mniejsze przełożenia więc przyspieszenia będą leprze a V max mniejasza,.. główny problem tkwi w tym czy silnik C16NZ pasować będzie bez kłopotów do skrzynki F10 z mojej corsy??
pozdrawiam
Michał
: 29 kwie 2007, o 20:24
autor: cursor
Na 99% skrzynia nie będzie pasować do silnika. Wszystkie 1,6 miały koło zamachowe rozmiarowo jak w c20ne(i sprzęgło 200mm średnicy). Skrzynia F10 ma mniejszy otwór na koło w koszu. To samo jest z F13, skrzynia z c14nz(i mniejszych) ma mniejszy otwór w koszu niż F13 z c16nz.
: 29 kwie 2007, o 20:36
autor: STELMI
: 29 kwie 2007, o 21:00
autor: cursor
Stelmi poprawione. Tak to jest jak człowiek rzeźbi przy samochodie do 4 nad ranem.
Re: skrzynia F10 do C16NZ
: 22 maja 2007, o 18:35
autor: Pugi
aspiuss pisze: zy silnik C16NZ pasować będzie bez kłopotów do skrzynki F10 z mojej corsy??
nie bedzie pasowało.
Ja w swojej mam C16NZ i skrzynke F13. Chciałem jeszcze krótszą ale sie nie da ;/
Re: skrzynia F10 do C16NZ
: 24 maja 2007, o 18:00
autor: Mihó
Pugi pisze:aspiuss pisze: zy silnik C16NZ pasować będzie bez kłopotów do skrzynki F10 z mojej corsy??
nie bedzie pasowało.
Ja w swojej mam C16NZ i skrzynke F13. Chciałem jeszcze krótszą ale sie nie da ;/
a nie mogłeś 3.94 ? Jest krótka...
: 25 maja 2007, o 13:11
autor: cursor
a nie mogłeś 3.94 ? Jest krótka...
Najkrótszą skrzynią jest F13 CR z W=4,18, ale te były montowane tylko w astrze H.
Łatwiej będzie znaleść F16 lub F20 CR. Będą one na pewno krótsze. W corsie b nie ma większego problemu z ich montażem, bo jest to kwestia kupna półosie z kadett'a diesla lub nexii i przerobić je tak jak w przypadku zakładania 2.0. Do tego trzeba tylko założyć sprzęgło z nexii lub kadett'a diesla. Sprzęgło ma 200mm średnicy, ale wieloklin pod bigblockową skrzynię.
Gorzej jest w przypadku CA, tam trzeba znaleść półosie z GSi lub TD i założyć na nie wewnętrzne przeguby z kadett'a diesla. Sprzęgło też trzeba zmienić.
Jest to wszystko wykonalne, jak znajdę czas to postaram się zrobić skan artykułu z niemieckiego Opel Scene. Była tam CA GSi z F20CR.