Strona 1 z 2

Silver CB by SEBOSS

: 5 maja 2007, o 21:51
autor: seboss
Witam.

Moją bestię kupiłem jakieś dwa lata temu od znajomego.Mały przebieg i inne takie bajery. Wersja SWING --> poduszka kierowcy, elektryczne szybki, elektryczne i podgrzwane lusterka,wspomaganie.
Początkowo silniczek był x14sz. Bardzo ekonomiczny i przyjazny.Lecz w pewnym momencie autko straciło moc i ...... dupa.
W tym momencie narodził sie pomysł coś mocniejszego.
Szukałem dobrego siliczka az trafiłem x16xe sprowadzone z niemiec po pierwszym tuningu mechanicznemu-->zmienione wałki i. Miało być dużo koników ale było nieco inaczej. Po założeniu hamownia i wyszło 115 koników i 174NM.
Więc hronologicznie:
2005 zakub CB z silnikiem 1.4 8V x14sz
Mała kosmetyka i przyciemnione wszystkie szybki lecz z powodów znanych wszystkim przednie szyby wróciły do normalności.
Felgi 15" BBS + oponki na lato Miszelinki zima Dunlupy lecz tylko 13"
VII 2006:
- swap na 1.6 16v komplet silnik +skrzynka + reszta gratów
- wycięcie kata
- modyfikacja układu hamulcowego -->większe hamulce przód z ASTRY GSI
- zmiana zawieszki na trochę niższą i twardszą

Nowe oponki zimowe Dunlop SP WinterSport M3 --> rewelacyjne opony !!! już na 15" 185/60

Nadszedł nowy sezon 2007 i od razu zaczęło się coś dziać:
- zmiana zawieszki zakupionej od kozziego--> KONI z regulacją twardości
- autko na parę dni wylądowało w MG MOTORSPORT gdzie zrobiono kolektor wydechowy na 4:2:1, przesunięto sondę lambda trochę do tyłu.Zaślepiono EGRa -->średnica wyjścia z kolektora 2,25" ; poddano modyfikacjom tłumik środkowy.Końcowy ULTER SPORT .Cały układ wydechowy został wyważony i teraz pracuje jak należy.
- firma MG MOTOR SPORT poddała modyfikacjom także układ dolotu powietrza --> power rura + stożek.
Autko zaczęło ładnie się zbierać od dołu(2 tys obrotów) i śmiga calkiem przyzwoicie.
Jeszce nie hamowałem auta po tych zmianach ale to już wkrótce.

- delikatna kosmetyka zewnętrzna i mamy nowy gril :) dodaje troszkę charakteru
- nowe fele HR i nowe oponki 195/45 Dunlopy lub Continentale ContiSport( będę miał w maju do wyboru)

Co w planach:
Maj rozpórka przednia górna i dolna firmy SPARCO .
Do końca roku zrobić porządny dolot coś w stylu Mantzla ale to chyba będę musiał prosić kogoś o pomoc bo póki co to nie wiem jak się do tego zabrać.(może wiecie kto może pomóc??)
No i SMT6 na pokład ma być wrzucone.
Co dalej to czas pokaże i zasobność portfela.
Chyba nic nie pominąłem ale jak coś to poprawię.

Tu znajdziecie parę fotek corsy:
http://24img.com/show_album.php?user=corsa&id=994

: 5 maja 2007, o 23:03
autor: Kotlin
Widzialem ja kiedys na spocie ocfc w zime teraz po dalszych modach musi fajnie latac :)
Ogolnie fajny projekt martwi jedna rzecz czy tam na ten filtr jest jakis nawiew powietrza czy ciagnie syfy z asfaltu

: 5 maja 2007, o 23:08
autor: D12
Czemu ten stożek jest tak nisko opuszczony, Przypadkiem nie zaciąga za dużo syfu z nawierzchni ? Czy długość dolotu była liczona ?

EDIT

Nie widziałem posta Kotlina.

: 6 maja 2007, o 08:45
autor: seboss
Kotlin pisze:Widzialem ja kiedys na spocie ocfc w zime teraz po dalszych modach musi fajnie latac :)
Ogolnie fajny projekt martwi jedna rzecz czy tam na ten filtr jest jakis nawiew powietrza czy ciagnie syfy z asfaltu
nie ciągnie syfu tam jest taka przysłonka którą MGMOTOR zrobiło przy instalacji a łapie zimne powietrze.Do zdjęcia była zdjęta
D12 pisze: D12 napisał:
Czemu ten stożek jest tak nisko opuszczony, Przypadkiem nie zaciąga za dużo syfu z nawierzchni ? Czy długość dolotu była liczona ?

EDIT

Nie widziałem posta Kotlina.
coś liczyli i porównywali wrażenia z jazdy i tak było dużo lepiej

: 6 maja 2007, o 11:42
autor: endo
no prosze, kto tu zawital :oko:

co znaczy wywazony uklad wydechowy? i czemu robiles kolektor od nowa zamiast zalozyc z c20xe? dalej rurki sa z x14sz?

: 6 maja 2007, o 11:48
autor: !markos
stozek na dole to standard w dolotach typu cai w hondzie, wiec niby dlaczego mialoby nie zadzialac w oplu.. w koncu tam zimne i tu zimne leci :lol:

2 rzeczy sa tu bez sensu:
"zmieniony uklad korbowodowy" - a dokladniej? brzmi prawie tak samo jak "bubugugu"
"174Nm" - prawie niemozliwe z tak malym zakresem modyfikacji

: 6 maja 2007, o 14:40
autor: seboss
endo pisze:no prosze, kto tu zawital :oko:

co znaczy wywazony uklad wydechowy? i czemu robiles kolektor od nowa zamiast zalozyc z c20xe? dalej rurki sa z x14sz?

wyważony-odpowiednio zawieszony--> tak mi się wydaje(tak ładnie brzmi :) :) dlaczego nie c20xe?? chciałem porządnie to zrobić i to wydawało mi się rozsądne a tak strasznie dużo to nioe kosztowało. Przynajmniej na jakiś czas mam spokój z wydechem całym. Po x14sz nie została ani jedna rurka.

: 6 maja 2007, o 14:44
autor: seboss
!markos pisze: 2 rzeczy sa tu bez sensu:
"zmieniony uklad korbowodowy" - a dokladniej? brzmi prawie tak samo jak "bubugugu"
"174Nm" - prawie niemozliwe z tak malym zakresem modyfikacji
co do układu to nie wiem dokładnie -uzanjmy że na ten temat się wypowiem jak kiedyś tam do tego wszystkiego zajrzę

co do tych 174Nm to tak pokazała hamownia(możliwe jest że jakiś błąd się wkradł, wkrótce się wychamuję to wtedy wykresiki tu wrzucę

edytuj posty...
Staneq

: 7 maja 2007, o 10:08
autor: Porszak
a moze to jest 1.8 a nie 1.6. bo jak bym mial w 1.6 taki moment i tylko nie wystrojone walki+wydech to skaczac z radosci rozbilbym sufit :lol:

: 7 maja 2007, o 10:25
autor: !markos
Porszak pisze:a moze to jest 1.8 a nie 1.6
moze to wlasnie ten "zmieniony uklad korbowodowy"... byloby ciekawie..

: 7 maja 2007, o 12:43
autor: Porszak
moze nasz kolega zdecyduje sie zmierzyc pojemnosc, albo pojechac na hamownie dla potwierdzenia wynikow. teraz doczytalem dokladnie i 174Nm byly po samych walkach bez inncyh modow, ale moze Seboss sprecyzuje

: 7 maja 2007, o 16:00
autor: D12
http://modyfikacje.pl/uklady_dolotowe.htm

tu jest chyba odpowiedź dlaczego ten dolot taki długi :)

: 7 maja 2007, o 16:44
autor: geo022
Porszak pisze:a moze to jest 1.8 a nie 1.6. bo jak bym mial w 1.6 taki moment i tylko nie wystrojone walki+wydech to skaczac z radosci rozbilbym sufit :lol:
Ręczę że to 1,6 gdyż sam załatwiałem ten silnik i mam foty ze swapa :D

: 7 maja 2007, o 18:47
autor: !markos
zagladales do srodka i mierzyles pojemnosc, czy tak glosza papiery? bo jedno niekoniecznie musi isc w parze z drugim :lol:

: 7 maja 2007, o 21:00
autor: seboss
geo022 pisze:
Porszak pisze:a moze to jest 1.8 a nie 1.6. bo jak bym mial w 1.6 taki moment i tylko nie wystrojone walki+wydech to skaczac z radosci rozbilbym sufit :lol:
Ręczę że to 1,6 gdyż sam załatwiałem ten silnik i mam foty ze swapa :D
witam kolegę, to jest właśnie człowieczek który załatwiał silnik -porządny!

: 8 maja 2007, o 00:38
autor: Porszak
nikt nie kwestionuje ze jest porzadny. tylko ze nierealnym jest posiadanie na niewystrojonych walkach i calej reszcie seryjnej takiego momentu. nawet dlubiac 1.6 ciezko sie tylu Nm dorobic.

a poza tym mozesz miec parzadne 1.8 o ile ten moment jest prawdziwy. uwazam ze sprawdzic mozesz sam. wystarczy zmierzyc skok tloka

: 8 maja 2007, o 09:16
autor: seboss
Porszak pisze:nikt nie kwestionuje ze jest porzadny. tylko ze nierealnym jest posiadanie na niewystrojonych walkach i calej reszcie seryjnej takiego momentu. nawet dlubiac 1.6 ciezko sie tylu Nm dorobic.

a poza tym mozesz miec parzadne 1.8 o ile ten moment jest prawdziwy. uwazam ze sprawdzic mozesz sam. wystarczy zmierzyc skok tloka
najpierw hamownia(zobaczymy co tym razem pokaże) później jak cos będzie się dalej sprawdzało

: 8 maja 2007, o 12:26
autor: nolack
a może ty masz taki silnik z anglika tylko ktoś niezauważył :-D :grin:
http://photos.allegro.pl/photos/orygina ... /192145952

: 14 maja 2007, o 12:29
autor: -=kLaRi=-
z zewnatrz calkiem przyjemnie sie prezentuje !
Tylko cos z tym momentem nie teges - jak byles na hamowni to pewnie masz i wykres - wrzucaj tu i rozwiejesz wszystkie watpliwosci :)

: 14 maja 2007, o 21:53
autor: seboss
zaraz jadę na hamownię po ostatnich modach i szybko wrzucam wykresiki tu . Zobzczymy co tym razem pokażą.

: 14 maja 2007, o 22:36
autor: Porszak
All w temacie: Spoty w stolicy pisze:Serdecznie zapraszam w imieniu KTK na hamownię do Macieja Grabowskiego
Hamownia znajduje się na okęciu na ulicy Mineralnej
szczegóły w poście na forum KTK
koszt to 50zł za 2 pomiary.

http://ktk.pl/forum/viewtopic.php?t=30388
zbiórka pod Obi przy pętli tramwajowej na Al.Krakowskiej (Okęcie) sobota 19 maja godz 9.30

Jeśli znajdzie się ktoś chętny proszę tu napisać
Pozdrawiam All
Będzie kilka mocnych furek
Zapraszamy również widzów.
takze korzystaj z okazji bo za 2 jady to cena jest bardzo spoko

: 21 maja 2007, o 08:52
autor: seboss
no i na początku było pięknie -szło bardzo fajnie a póżniej coś się zwaliło przy 4 tys obrotów wyskoczył check engine i silnik stracił całą moc.Silik się strasznie zamulił no i w drodze powrotnej jakoś tak dymiłem z rury wydechowej.??!!
Kontrolka pali się nadal więc trzeba będzie to naprawić i ponownie spróbować.


ostateczny wynik tego pomiaru
97.3 koniki i 136 Nm

: 21 maja 2007, o 09:02
autor: -=kLaRi=-
No i mnie sie wydaje ,ze wiecej nie pokaze :/ 106 ma seria :)

: 21 maja 2007, o 09:27
autor: seboss
teraz to już napewno nie pokaże więcej,raczej mam tendencję spadkową mocy
muszę porządek zrobić z silnikiem a później powtórka z hamowni


ale to w tygodniu się okaże

: 21 maja 2007, o 12:17
autor: Porszak
szkoda tym bardziej ze nie wiadomo co sie stalo, posprawdzaj wszystkie mozliwe przewody, moze cos sie przetarlo, spadlo...

: 26 maja 2007, o 11:20
autor: seboss
no i wszytsko się wyjaśniło generalnie padła elektronika w aucie i w tym momencie stoi w warsztacie. :bardzozly:
jak go odbiorę to poniownie hamownia

: 27 maja 2007, o 00:45
autor: Porszak
napisz cos wiecej o tej elektronice, jesli mozesz

: 28 maja 2007, o 12:18
autor: seboss
generalnie to w tym momencie wiem tyle że komputer zgłupiał i jest przestawiony w jakiś bliżej nieokreślony tryb pracy np. błędnie czyta informace z czujników dolotu powietrza i z sondy. Powyżej 4000 obrotów podobno jakoś przestaje podawać dobrą mieszankę.
Generalnie to wszystko objawia sie w następujący sposób:

- brak przyśpieszania -rosną obroty ale nic poza tym po czym dopiero zaczyna się bujać aż do 4000 obrotów
- łapie muła i krztusi się strasznie , wyskakują błędy
- troszkę dymi
- spalanie kosmos - około 17-18 litrów na 100km

: 10 cze 2007, o 14:42
autor: seboss
Generalnie w tym momencie juz jest lepiej niż ostatnio:
Auto dostało nowe:
- przewody do świec + świece
- nową sondę lambda.
Poza tym:
- wyczyszczona została przepustnica.
Od tego momentu nie wywala non-stop błędów.

Jest trochę lepiej ale na niskiech obrotach tak jakby wtryski podawały za dużą ilość paliwa i się zalewa.NA wysokich jest już prawie ok może troszkę za mało ciągnie bo mi się wydaje że było dużo lepiej.

MEchanik zaprzyjażniony sprawdził silnik pod względem mechanicznym i twierdzi silnik mechanicznie to żyleta tylko komp do wymiany??!! bo jets walnięty.

Swoją drogą mam pytanko czy tzw pompa powietrza wtórnego czy coś takiego wpływa w jakimś stopniu na moc auta i moment????

: 10 cze 2007, o 14:53
autor: geo022
seboss pisze:
MEchanik zaprzyjażniony sprawdził silnik pod względem mechanicznym i twierdzi silnik mechanicznie to żyleta
wiadomo-ja shitu nie załatwiam :)