Strona 1 z 1

sprzęgło-problem??

: 8 maja 2007, o 00:54
autor: c14
Dopiero co się dotoczyłem...żeby zawroćić na trzy musiałem, z 5 razy gasić i zapalać auto (nie odrazu zajarzylem,zeby startować z 3 :oko: )...
Problem wygłąda następująco...chyba... napewno dupneło coś przy sprzęgle, zmienić biegu nie mogę inaczej, jak - gaszasząc silnik,zmieniając biegu....
Sprzegło nie reaguje...może nie całkowice "nie reaguje" - w ciskając sprzęgło w czasie jazdy idzie odczuć i "zmiane" w obrotach, nic więcej-biegu nie zmienie...
Aha! próbując wbić wsteczny na zapalonym silniku słychac "charakterystyczny" zgrzyt, w sumie nic dziwnego skoro auto tak czy siak słabo się toczy(dosłownie) bez "gazu i bez "obsługi" sprzęgła, na niby "luzie" (teoretycznie - nie mam wbitego, żadnego biegu).

Prosiłbym o jakieś sugestie (jestem kompletnie "zielony") - dam rade ruszyć coś samemu czy odrazu "turlać" się do mechaniora?

Corsa B (GSI)

Re: sprzęgło-problem??

: 8 maja 2007, o 01:02
autor: D12
c14 pisze: Prosiłbym o jakieś sugestie (jestem kompletnie "zielony") - dam rade ruszyć coś samemu czy odrazu "turlać" się do mechaniora?

Corsa B (GSI)
Zacholować do mechaniora

: 8 maja 2007, o 01:05
autor: c14
Przedział cenowy, jaki moze byc? :zakrecony:

: 8 maja 2007, o 01:49
autor: D12
c14 pisze:Przedział cenowy, jaki moze byc? :zakrecony:
robocizna zależy od zakładu i mechanika. Polecam intercars.

http://ekatalog.intercars.com.pl/

Nie mam pojęcia ile może kosztować sprzęgło nawet nie będę cenowo strzelał bo nie wiem.

: 9 maja 2007, o 16:53
autor: c14
Skoro auto jest już u mechaniora, chciałbym wymienić przy okazji olej w skrzyni... i tu pytanie - na jaki (gęstość/producent)?

: 9 maja 2007, o 17:48
autor: chuckyhc
oleju w skrzyni w oplach sie nie wymienia, ale jak juz to chyba najlepiej oryginalny GM (kolorek czerwony ja Dexron :D )okolo 30 zeta za litr

: 9 maja 2007, o 18:18
autor: cursor
Ja mam od roku Elf mineralny 80W90 i nie mam żadnych problemów. Zmieniałem olej przy zmianie skrzyni(z 4b na 5b).

Jeśli nie ruszasz uszczelek to zalej mineralny olej, jeśli wymienisz komplet uszczelek to możesz zalać syntetycznym


Opel fabrycznie lał mineralny olej(czerwony).


Żeby spuścić olej trzeba zdjąć dolną pokrywe("miske olejową"). Do zalania najłatwiej zdjąć wybierak(ja wlewałem przez odpowietrznik, ale trwało to dłużej), więc musisz przy wymianie oleju liczyć jeszcze co najmniej jedną uszczelkę.

: 9 maja 2007, o 18:34
autor: chuckyhc
jezeli c14 ma gsi to pewnie ma skrzynie f15, w ktorej jest korek wlewowy oleju,ktory sluzy jako miarka oleju w skrzyni.

dobry olej do skrzyni to castrol smx ktory jest cholernie drogi i jest syntetykiem wiec moga byc wycieki.

tak jak cursor napisal koniecznie trzeba zmienic uszczelke pod miska olejowa koszt to okolo 20 zeta